Data: 2011-05-12 07:52:58 | |
Autor: mm | |
dokręcanie pedalstwa | |
z jak± sił± powinno się dokręcać pedały?
Przykręciłem kiedy¶ swoje PD 520 za pomoc± zwykłego imbusa 6mm z całej siły na jak± pozwalała elastyczno¶ć klucza i co¶ mi się wydaje, że to słabo. Wczoraj odkręcałem to za pomoc± płaskiej długiej piętnastki BBB dedykowanej do pedałów i... okazało się że odkręcenie nie wymagało prawie żadnej siły. a takie niezbyt mocne dokręcenie to chyba prosta droga do zniszczenia gwintów w korbie. A co z modelami XT i XTR które maj± mocowanie tylko imbusem? czy je da się wystarczaj±co mocno dokręcić zwykłym standardowym kluczem imbusowym? -- |
|
Data: 2011-05-12 07:58:27 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
dokręcanie pedalstwa | |
mm <mariuszm.o@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
z jak± sił± powinno się dokręcać pedały? Wystarczy. A w kazdym razie wszystkim moim ubijakom calkowicie wystarczalo dokrecanie imbusem. Takim troche lepszym z OBI czy czegos takiego (jest ze dwa razy dluzszy, niz dowolny w multitoolu). rmikke -- |
|
Data: 2011-05-12 10:10:56 | |
Autor: Grzegorz | |
dokręcanie pedalstwa | |
Hello Ryszard Mikke !:
Przykręciłem kiedy¶ swoje PD 520 za pomoc± zwykłego imbusa 6mm z całej siły na Bywa że się trochę luzuj± po jakim¶ czasie - ja zazwyczaj ze 2-3 razy dokręcam co pareset km. I czasami ¶ruba daje się trochę dokręcić, choć niewiele. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2011-05-12 10:11:36 | |
Autor: Fabian | |
dokręcanie pedalstwa | |
W dniu 12.05.2011 10:10, Grzegorz pisze:
Wystarczy. A w kazdym razie wszystkim moim ubijakom calkowicie Pedał Ci się luzuje? Przecież on się dokręca w czasie użytkowania. Nigdy nie dokręcam mocno pedałów, a przy odkręcaniu muszę się siłować ;) Fabian. |
|
Data: 2011-05-12 13:23:34 | |
Autor: Grzegorz | |
dokręcanie pedalstwa | |
Hello Fabian !:
Bywa że się trochę luzuj± po jakim¶ czasie - ja zazwyczaj ze 2-3 razy Korba na 4-k±cie się sama dokręca ? Albo pedał na gwincie ? Niestety nie - siły z łożysk s± pomijalne, a przeginanie w obie strony swoje robi. Ale racja - że odkręcanie jest trudniejsze, tyle że to z uwagi na brud oraz korozję. Ale można użyć pasty z proszkiem miedzianym czy innej - to pomaga potem odkręcić. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2011-05-12 13:52:10 | |
Autor: Fabian | |
dokręcanie pedalstwa | |
W dniu 12.05.2011 13:23, Grzegorz pisze:
Hello Fabian !: W±tkotórca nie pytał o korbę. A pedał jako¶ się dokręca, tzn. że po jakim¶ czasie od zamontowania nie da się go już bardziej dokręcić, chociaż został zamontowany tak, że w momencie tego montażu było to wykonalne. Fabian. |
|
Data: 2011-05-12 10:10:17 | |
Autor: zly | |
dokręcanie pedalstwa | |
Dnia Thu, 12 May 2011 07:52:58 +0000 (UTC), mm napisał(a):
a takie niezbyt mocne dokręcenie to chyba prosta droga do zniszczenia gwintów w korbie. Przecież i tak cały gwint jest wkręcony. A pedał sam się nie odkręci. Pedały to jedyna rzecz któr± dokręcam bez żadnej siły. Zatrzymuje się i koniec. Mniejsze problemy potem z odkręcaniem tego. -- marcin |
|
Data: 2011-05-12 10:47:25 | |
Autor: bans | |
dokręcanie pedalstwa | |
W dniu 2011-05-12 09:52, mm pisze:
Przykręciłem kiedy¶ swoje PD 520 za pomoc± zwykłego imbusa 6mm z całej siły na I to jest przewaga tańszych PD-M520 nad droższymi PD-M540 - możliwo¶ć odkręcenia płaskim kluczem. Ja obrobiłem sobie w 540 otwór na klucz imbusowy i sajonara - jestem skazany na SPD, jako¶ to przeżyję, ale będ± jaja, jak np. korba pęknie. -- bans |
|
Data: 2011-05-12 08:59:47 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
dokręcanie pedalstwa | |
bans <goc@o2.pl> napisał(a):
W dniu 2011-05-12 09:52, mm pisze: Przestaniesz byc skazany na SPD... -- |
|
Data: 2011-05-12 11:05:41 | |
Autor: bans | |
dokręcanie pedalstwa | |
W dniu 2011-05-12 10:59, Ryszard Mikke pisze:
Przestaniesz byc skazany na SPD... Ano, ale trzeba będzie razem z korb± wyrzucić w sumie sprawne pedały. A nie wicie, czy można choć dokupić jeden? ;) -- bans |
|
Data: 2011-05-12 09:09:17 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
dokręcanie pedalstwa | |
bans <goc@o2.pl> napisał(a):
W dniu 2011-05-12 10:59, Ryszard Mikke pisze: Cena wolnosci. A nie wicie, czy można choć dokupić jeden? ;) Wyzebrac na preclu chyba tylko. rmikke -- |
|
Data: 2011-05-12 20:59:04 | |
Autor: Rafał Wawrzycki | |
dokręcanie pedalstwa | |
Dnia 12 maj 2011 w li¶cie [news:iqg7b2$7nf$1mx1.internetia.pl] bans
[goc@o2.pl] napisał(a): I to jest przewaga tańszych PD-M520 nad droższymi PD-M540 - Miałem tak samo i po prostu przerobiłem 540 na 520 - zeszlifowałem ¶cianki pod klucz nastawny, a dokładnie żabę. Trochę się posiłowałem i pu¶ciło. Tyle że pedały wizualnie nie bardzo, funkcjonalnie bez zmian. :) -- Pozdrawiam, Rafał W. http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak http://prw.terror404.net/rwawrzycki/ Odpowiadaj±c na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO. |
|
Data: 2011-05-13 08:22:26 | |
Autor: bans | |
dokręcanie pedalstwa | |
W dniu 2011-05-12 20:59, Rafał Wawrzycki pisze:
Miałem tak samo i po prostu przerobiłem 540 na 520 - zeszlifowałem No i pięknie, to mi nie przyszło do głowy, dziękuję. -- bans |
|
Data: 2011-05-12 12:27:11 | |
Autor: Raist | |
dokręcanie pedalstwa | |
Użytkownik "mm" <mariuszm.o@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iqg3kq$gff$1inews.gazeta.pl...
A co z modelami XT i XTR które maj± mocowanie tylko imbusem? czy je da się dokręcam ręk±, wystarczy Raist |
|
Data: 2011-05-22 02:06:17 | |
Autor: Piotrpo | |
dokręcanie pedalstwa | |
On 12 Maj, 09:52, "mm" <mariusz...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
z jak± sił± powinno się dokręcać pedały? A nie wpadłe¶ na pomysł, żeby zajrzeć do instrukcji? 35 - 55 Nm 520'ki maj± wpust na klucz 6mm, wyższe modele 8mm w 520 wg. instukcji "klucz imbusowy nie pozwala na dokręcenie pedałów z wystarczaj±c± sił±" |
|
Data: 2011-05-23 11:33:16 | |
Autor: cytawa | |
dokręcanie pedalstwa | |
Piotrpo pisze:
A nie wpadłe¶ na pomysł, żeby zajrzeć do instrukcji? Czyli ok 3.5-5.5 kGm czyli majac klucz dlugosci 20 cm trzeba dokrecac z sila ponad 20kG. Latwo to sobie wyobrazic. Jan Cytawa |
|
Data: 2011-05-23 04:37:00 | |
Autor: Piotrpo | |
dokręcanie pedalstwa | |
On 23 Maj, 11:33, cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Piotrpo pisze: Możliwe, że łatwo to sobie wyobrazić, tylko ciężko znaleĽć imbus 6mm z tak długim ramieniem (ale to szczegół - s± rurki) jeszcze ciężej znaleĽć imbus, który przeniesie ten moment przez absurdalnie płytkie gniazdo, jakie producent raczył tam zamontować. Zreszt± ja się nie kłócę - po prostu zacytowałem instrukcję, wg. której producent sam nie wie po cholerę to gniazdo zrobił w o¶ce. |
|
Data: 2011-05-22 10:36:49 | |
Autor: Bassteq | |
dokręcanie pedalstwa | |
mm wrote:
z jak± sił± powinno się dokręcać pedały? ¦ruby dokręcamy z sił± napisan± na ¶rubie w postaci twardo¶ci stali powinno być wybite na łbie ¶ruby lub na metce doł±czonej (zapoznaj się z tre¶ci± ulotki b±dĽ skonsultuj się z lekarzem lub farmaceut±...mechanikiem...technologiem) ¦rubę z łbem pod klucz 10mm dokręcamy bezpiecznie max 10Nm. Mocniej nie masz gwarancji że sie nie ukręci/urwie. Pozdrower Bassteq |
|
Data: 2011-05-22 19:35:24 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
dokręcanie pedalstwa | |
On 2011-05-22, Bassteq wrote:
mm wrote: Co to jest "klucz 10mm"? Imbus? Francuz? Przeca to gwint jest decydujący o tym, jaką siłę zniesie śruba. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-05-23 13:05:55 | |
Autor: MichałG | |
dokręcanie pedalstwa | |
W dniu 2011-05-22 21:35, Jan Srzednicki pisze:
On 2011-05-22, Bassteq wrote:Przeca każdy wie, ze kluczem 10 odkreca sie M6..... ;);) -- Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2011-05-23 17:49:52 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
dokręcanie pedalstwa | |
On 2011-05-23, MichałG wrote:
W dniu 2011-05-22 21:35, Jan Srzednicki pisze: Nie widziałem śrub M6 z gniazdem imbus 10 bądź torx 10. Za to widziałem nakrętki (z kołnierzykiem) na M6 pod klucz płaski 9. :P -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-05-24 09:50:45 | |
Autor: MichałG | |
dokręcanie pedalstwa | |
W dniu 2011-05-23 19:49, Jan Srzednicki pisze:
On 2011-05-23, MichałG wrote: różne dziwadła sie pojawiają, czasem podejrzewam, że śruby pod torx stosowane są tylko po to by kupic odpowiedni klucz lub udać sie do serwisu.... ;) ;) -- Pozdrawiam michał |
|