dokręcanie pedalstwa

Data: 2011-05-12 07:52:58
Autor: mm
dokręcanie pedalstwa
z jak± sił± powinno się dokręcać pedały?

Przykręciłem kiedy¶ swoje PD 520 za pomoc± zwykłego imbusa 6mm z całej siły na jak± pozwalała elastyczno¶ć klucza i co¶ mi się wydaje, że to słabo.
Wczoraj odkręcałem to za pomoc± płaskiej długiej piętnastki BBB dedykowanej do pedałów i... okazało się że odkręcenie nie wymagało prawie żadnej siły.

a takie niezbyt mocne dokręcenie to chyba prosta droga do zniszczenia gwintów w korbie.

A co z modelami XT i XTR które maj± mocowanie tylko imbusem? czy je da się wystarczaj±co mocno dokręcić zwykłym standardowym kluczem imbusowym? --

Data: 2011-05-12 07:58:27
Autor: Ryszard Mikke
dokręcanie pedalstwa
mm <mariuszm.o@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Wystarczy. A w kazdym razie wszystkim moim ubijakom calkowicie wystarczalo
dokrecanie imbusem. Takim troche lepszym z OBI czy czegos takiego (jest ze dwa
razy dluzszy, niz dowolny w multitoolu).

rmikke

Data: 2011-05-12 10:10:56
Autor: Grzegorz
dokręcanie pedalstwa
Hello Ryszard Mikke !:

[...]

Bywa że się trochę luzuj± po jakim¶ czasie - ja zazwyczaj ze 2-3 razy dokręcam co pareset km. I czasami ¶ruba daje się trochę dokręcić, choć niewiele.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-05-12 10:11:36
Autor: Fabian
dokręcanie pedalstwa
W dniu 12.05.2011 10:10, Grzegorz pisze:
[...]

Pedał Ci się luzuje? Przecież on się dokręca w czasie użytkowania. Nigdy
nie dokręcam mocno pedałów, a przy odkręcaniu muszę się siłować ;)

Fabian.

Data: 2011-05-12 13:23:34
Autor: Grzegorz
dokręcanie pedalstwa
Hello Fabian !:

[...]

Korba na 4-k±cie się sama dokręca ? Albo pedał na gwincie ? Niestety nie - siły z łożysk s± pomijalne, a przeginanie w obie strony swoje robi. Ale racja - że odkręcanie jest trudniejsze, tyle że to z uwagi na brud oraz korozję. Ale można użyć pasty z proszkiem miedzianym czy innej - to pomaga potem odkręcić.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-05-12 13:52:10
Autor: Fabian
dokręcanie pedalstwa
W dniu 12.05.2011 13:23, Grzegorz pisze:
Hello Fabian !:

[...]

W±tkotórca nie pytał o korbę. A pedał jako¶ się dokręca, tzn. że po
jakim¶ czasie od zamontowania nie da się go już bardziej dokręcić,
chociaż został zamontowany tak, że w momencie tego montażu było to
wykonalne.

Fabian.

Data: 2011-05-12 10:10:17
Autor: zly
dokręcanie pedalstwa
Dnia Thu, 12 May 2011 07:52:58 +0000 (UTC), mm napisał(a):

a takie niezbyt mocne dokręcenie to chyba prosta droga do zniszczenia gwintów w korbie.

Przecież i tak cały gwint jest wkręcony. A pedał sam się nie odkręci.
Pedały to jedyna rzecz któr± dokręcam bez żadnej siły. Zatrzymuje się i
koniec. Mniejsze problemy potem z odkręcaniem tego.

--
marcin

Data: 2011-05-12 10:47:25
Autor: bans
dokręcanie pedalstwa
W dniu 2011-05-12 09:52, mm pisze:

[...]

I to jest przewaga tańszych PD-M520 nad droższymi PD-M540 - możliwo¶ć odkręcenia płaskim kluczem. Ja obrobiłem sobie w 540 otwór na klucz imbusowy i sajonara - jestem skazany na SPD, jako¶ to przeżyję, ale będ± jaja, jak np. korba pęknie.

--
bans

Data: 2011-05-12 08:59:47
Autor: Ryszard Mikke
dokręcanie pedalstwa
bans <goc@o2.pl> napisał(a):
> [...]

I to jest przewaga tańszych PD-M520 nad droższymi PD-M540 - możliwo¶ć odkręcenia płaskim kluczem. Ja obrobiłem sobie w 540 otwór na klucz imbusowy i sajonara - jestem skazany na SPD, jako¶ to przeżyję, ale będ± jaja, jak np. korba pęknie.

Przestaniesz byc skazany na SPD...

Data: 2011-05-12 11:05:41
Autor: bans
dokręcanie pedalstwa
W dniu 2011-05-12 10:59, Ryszard Mikke pisze:

Przestaniesz byc skazany na SPD...

Ano, ale trzeba będzie razem z korb± wyrzucić w sumie sprawne pedały. A nie wicie, czy można choć dokupić jeden? ;)

--
bans

Data: 2011-05-12 09:09:17
Autor: Ryszard Mikke
dokręcanie pedalstwa
bans <goc@o2.pl> napisał(a):
W dniu 2011-05-12 10:59, Ryszard Mikke pisze:

> Przestaniesz byc skazany na SPD...

Ano, ale trzeba będzie razem z korb± wyrzucić w sumie sprawne pedały.

Cena wolnosci.

A nie wicie, czy można choć dokupić jeden? ;)

Wyzebrac na preclu chyba tylko.

rmikke

Data: 2011-05-12 20:59:04
Autor: Rafał Wawrzycki
dokręcanie pedalstwa
Dnia 12 maj 2011 w li¶cie [news:iqg7b2$7nf$1mx1.internetia.pl] bans
[goc@o2.pl] napisał(a):
[...]

Miałem tak samo i po prostu przerobiłem 540 na 520 - zeszlifowałem ¶cianki pod klucz nastawny, a dokładnie żabę. Trochę się posiłowałem i pu¶ciło. Tyle że pedały wizualnie nie bardzo, funkcjonalnie bez zmian.

:)

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadaj±c na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO.

Data: 2011-05-13 08:22:26
Autor: bans
dokręcanie pedalstwa
W dniu 2011-05-12 20:59, Rafał Wawrzycki pisze:

Miałem tak samo i po prostu przerobiłem 540 na 520 - zeszlifowałem
¶cianki pod klucz nastawny, a dokładnie żabę. Trochę się posiłowałem i
pu¶ciło. Tyle że pedały wizualnie nie bardzo, funkcjonalnie bez zmian.

No i pięknie, to mi nie przyszło do głowy, dziękuję.

--
bans

Data: 2011-05-12 12:27:11
Autor: Raist
dokręcanie pedalstwa
Użytkownik "mm" <mariuszm.o@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iqg3kq$gff$1inews.gazeta.pl...
A co z modelami XT i XTR które maj± mocowanie tylko imbusem? czy je da się
wystarczaj±co mocno dokręcić zwykłym standardowym kluczem imbusowym?

dokręcam ręk±, wystarczy

Raist

Data: 2011-05-22 02:06:17
Autor: Piotrpo
dokręcanie pedalstwa
On 12 Maj, 09:52, "mm" <mariusz...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
[...]

A nie wpadłe¶ na pomysł, żeby zajrzeć do instrukcji?
35 - 55 Nm
520'ki maj± wpust na klucz 6mm, wyższe modele 8mm w 520 wg. instukcji
"klucz imbusowy nie pozwala na dokręcenie pedałów z wystarczaj±c± sił±"

Data: 2011-05-23 11:33:16
Autor: cytawa
dokręcanie pedalstwa
  Piotrpo pisze:

[...]

Czyli ok 3.5-5.5 kGm czyli majac klucz dlugosci 20 cm trzeba dokrecac z sila ponad  20kG. Latwo to sobie wyobrazic.

Jan Cytawa

Data: 2011-05-23 04:37:00
Autor: Piotrpo
dokręcanie pedalstwa
On 23 Maj, 11:33, cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
  Piotrpo pisze:

> [...]

Czyli ok 3.5-5.5 kGm czyli majac klucz dlugosci 20 cm trzeba dokrecac z
sila ponad  20kG. Latwo to sobie wyobrazic.

Możliwe, że łatwo to sobie wyobrazić, tylko ciężko znaleĽć imbus 6mm z
tak długim ramieniem (ale to szczegół - s± rurki) jeszcze ciężej
znaleĽć imbus, który przeniesie ten moment przez absurdalnie płytkie
gniazdo, jakie producent raczył tam zamontować. Zreszt± ja się nie
kłócę - po prostu zacytowałem instrukcję, wg. której producent sam nie
wie po cholerę to gniazdo zrobił w o¶ce.

Data: 2011-05-22 10:36:49
Autor: Bassteq
dokręcanie pedalstwa
mm wrote:
z jak± sił± powinno się dokręcać pedały?

Przykręciłem kiedy¶ swoje PD 520 za pomoc± zwykłego imbusa 6mm z całej siły na jak± pozwalała elastyczno¶ć klucza i

¦ruby dokręcamy z sił± napisan± na ¶rubie w postaci twardo¶ci stali powinno być wybite na łbie ¶ruby lub na metce doł±czonej (zapoznaj się z tre¶ci± ulotki b±dĽ skonsultuj się z lekarzem lub farmaceut±...mechanikiem...technologiem) ¦rubę z łbem pod klucz 10mm dokręcamy bezpiecznie max 10Nm. Mocniej nie masz gwarancji że sie nie ukręci/urwie.

Pozdrower
Bassteq

Data: 2011-05-22 19:35:24
Autor: Jan Srzednicki
dokręcanie pedalstwa
On 2011-05-22, Bassteq wrote:
mm wrote:
z jaką siłą powinno się dokręcać pedały?

Przykręciłem kiedyś swoje PD 520 za pomocą zwykłego imbusa 6mm z całej siły na jaką pozwalała elastyczność klucza i

Śruby dokręcamy z siłą napisaną na śrubie w postaci twardości stali powinno być wybite na łbie śruby lub na metce dołączonej (zapoznaj się z treścią ulotki bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą...mechanikiem...technologiem) Śrubę z łbem pod klucz 10mm dokręcamy bezpiecznie max 10Nm. Mocniej nie masz gwarancji że sie nie ukręci/urwie.

Co to jest "klucz 10mm"? Imbus? Francuz? Przeca to gwint jest decydujÄ…cy
o tym, jaką siłę zniesie śruba.

Data: 2011-05-23 13:05:55
Autor: MichałG
dokręcanie pedalstwa
W dniu 2011-05-22 21:35, Jan Srzednicki pisze:
On 2011-05-22, Bassteq wrote:
mm wrote:
[...]

farmaceutÄ…...mechanikiem...technologiem) ĹšrubÄ™ z Ĺ‚bem pod klucz 10mm
dokręcamy bezpiecznie max 10Nm. Mocniej nie masz gwarancji że sie nie
ukręci/urwie.

Co to jest "klucz 10mm"? Imbus? Francuz? Przeca to gwint jest decydujÄ…cy
o tym, jaką siłę zniesie śruba.

Przeca kaĹĽdy wie, ze kluczem 10 odkreca sie M6..... ;);)

Michał

Data: 2011-05-23 17:49:52
Autor: Jan Srzednicki
dokręcanie pedalstwa
On 2011-05-22, Bassteq wrote:

[...]

Nie widziałem śrub M6 z gniazdem imbus 10 bądź torx 10.

Za to widziałem nakrętki (z kołnierzykiem) na M6 pod klucz płaski 9. :P

Data: 2011-05-24 09:50:45
Autor: MichałG
dokręcanie pedalstwa
On 2011-05-22, Bassteq wrote:

[...]

różne dziwadła sie pojawiają, czasem podejrzewam, że śruby pod torx stosowane są tylko po to by kupic odpowiedni klucz lub udać sie do serwisu.... ;) ;)

michał

dokręcanie pedalstwa