dokręcanie pedalstwa

Data: 2011-05-22 02:06:17
Autor: Piotrpo
dokręcanie pedalstwa
On 12 Maj, 09:52, "mm" <mariusz...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
z jaką siłą powinno się dokręcać pedały?

Przykręciłem kiedyś swoje PD 520 za pomocą zwykłego imbusa 6mm z całej siły na
jaką pozwalała elastyczność klucza i coś mi się wydaje, że to słabo.
Wczoraj odkręcałem to za pomocą płaskiej długiej piętnastki BBB dedykowanej do
pedałów i... okazało się że odkręcenie nie wymagało prawie żadnej siły.

a takie niezbyt mocne dokręcenie to chyba prosta droga do zniszczenia gwintów w
korbie.

A co z modelami XT i XTR które mają mocowanie tylko imbusem? czy je da się
wystarczająco mocno dokręcić zwykłym standardowym kluczem imbusowym?

A nie wpadłeś na pomysł, żeby zajrzeć do instrukcji?
35 - 55 Nm
520'ki mają wpust na klucz 6mm, wyższe modele 8mm w 520 wg. instukcji
"klucz imbusowy nie pozwala na dokręcenie pedałów z wystarczającą siłą"

Data: 2011-05-23 11:33:16
Autor: cytawa
dokręcanie pedalstwa
  Piotrpo pisze:

[...]

Czyli ok 3.5-5.5 kGm czyli majac klucz dlugosci 20 cm trzeba dokrecac z sila ponad  20kG. Latwo to sobie wyobrazic.

Jan Cytawa

Data: 2011-05-23 04:37:00
Autor: Piotrpo
dokręcanie pedalstwa
On 23 Maj, 11:33, cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
  Piotrpo pisze:

> [...]

Czyli ok 3.5-5.5 kGm czyli majac klucz dlugosci 20 cm trzeba dokrecac z
sila ponad  20kG. Latwo to sobie wyobrazic.

Możliwe, że łatwo to sobie wyobrazić, tylko ciężko znaleźć imbus 6mm z
tak długim ramieniem (ale to szczegół - są rurki) jeszcze ciężej
znaleźć imbus, który przeniesie ten moment przez absurdalnie płytkie
gniazdo, jakie producent raczył tam zamontować. Zresztą ja się nie
kłócę - po prostu zacytowałem instrukcję, wg. której producent sam nie
wie po cholerę to gniazdo zrobił w ośce.

dokręcanie pedalstwa