dokręcanie z siłą 5 Nm

Data: 2011-06-11 08:18:39
Autor: mm
dokręcanie z siłą 5 Nm
o ile się da może ktoś obrazowo przedstawić ile to jest? powiedzmy, że dokręcam kluczem scyzorykiem rozłożonym na 180 stopni (czyli tak
jak śrubokrętem. Jestem to w stanie dokręcić trzymając klucz dwoma, trzema
palcami czy muszę użyć całej ręki?

Wiem, że to niedorzeczne pytanie ale odpowiedni klucz będę miał dopiero w
poniedziałek.

Data: 2011-06-11 10:24:47
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
dokręcanie z siłą 5 Nm
Dnia 11-06-2011 o 10:18:39  mm <mariuszm.o.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

5Nm czyli ~0.5kg/m -> 1kg/50cm -> 5kg/10cm
czyli podnieś na końcu łyżeczki do cukru 5l butle z wodą i z analogicznym  momentem możesz dokrecac ;)

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2011-06-11 14:41:37
Autor: Mariusz Kruk
dokręcanie z siłą 5 Nm
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Leszek 'QSi' Pasoń"
[...]

A skąd ci się nagle dzielenie wzięło???

czyli podnieś na końcu łyżeczki do cukru 5l butle z wodą i z analogicznym  momentem możesz dokrecac ;)

No nie. To zupełnie nieadekwatne porównanie. Nie wiadomo jak
podtrzymujesz łyżeczkę.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-06-11 15:14:44
Autor: Fabian
dokręcanie z siłą 5 Nm
On 11.06.2011 14:41, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Skrót myślowy? Kładziemy określony ciężar na określonej długości ramienia.

czyli podnieś na końcu łyżeczki do cukru 5l butle z wodą i z analogicznym
momentem możesz dokrecac ;)

No nie. To zupełnie nieadekwatne porównanie. Nie wiadomo jak
podtrzymujesz łyżeczkę.

Przecież to oczywiste, że ramie łyżeczki musi być prostopadłe do działania siły grawitacji czyli poziomo.

Fabian.

Data: 2011-06-11 21:38:40
Autor: Mariusz Kruk
dokręcanie z siłą 5 Nm
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Fabian"
[...]

Nie, nie skrót myślowy, tylko błąd. Tak, jak 52km/h to nie 52
kilometrogodziny, ani 1kWh to nie "kilowat na godzinę".

[...]

Nie zrozumiałeś. Nie interesuje mnie kąt przyłożenia siły, tylko jak
podpierasz tę dźwignię. Sróbuj podeprzeć płasko położoną łyżeczkę _od
dołu_ na jednym końcu, nawet bez dodatkowego obciążenia. Może zauważysz
o co mi chodzi.

--