dokumentacja przewodów kominowych

Data: 2012-01-26 08:35:39
Autor: bagno
dokumentacja przewodów kominowych
Witam

Budynek zarządzany przez spółdzielnie mieszkaniową. Mieszkanie wydzielone
jako odrębna własnośc z udziałem w gruncie. Chcemy przerobić instalacje gazową
więc zgłosiliśmy się do kominiarza. Ten stwierdził, że mamy łazić po sąsiadach
i umawiać się z nimi żeby mógł przejrzeć instalacje. Takie coś nie wchodzi w grę.

Czytałem kiedyś że oni mają mieć dokumentacje. Chodziło chyba o prawo
własności lokali:

1c. Zarzad lub zarzadca, któremu zarzad nieruchomoscia wspólna powierzono w sposób okreslony w art.
18 ust. 1, jest obowiazany do podjecia czynnosci zmierzajacych do opracowania lub aktualizacji
dokumentacji technicznej budynku i rozliczenia kosztów zwiazanych z opracowaniem lub aktualizacja tej
dokumentacji.

Czy to coś dotyczy mojego przypadku ? Co to znaczy "podjęcie czynności" ? Jak można
ich zmusić żeby to zrobili we wÅ‚asnym zakresie ?  Gdyby wyszÅ‚o że racja jest po mojej stronie to gdzie mogÄ™
zgłosić brak tej dokumentacji ?

A może oni nawet mając dokumentację i tak muszą za każdym razem obejrzeć cały pion ? Jeżeli
tak to z czego to wynika ?

A może to jest jednak wszystko mój problem i spółdzielnia łaskawie idzie mi na ręke pozwalająć
cokolwiek robić z tą instalacją ?

Z góry dziękuje za porady

M.R.

Data: 2012-01-26 07:44:00
Autor: _±æê³ñ󶼿.
dokumentacja przewodów kominowych
NTG
budowanie albo dom
Spróbuj znale¼æ inn± firmê kominiarsk±, której zamiast ³a¿enia po s±siadach wystarczy kamerowanie przewodów - kamerê spuszcza siê od strony komina na dachu.

Data: 2012-01-26 08:59:15
Autor: bagno
dokumentacja przewodów kominowych

U¿ytkownik "_±æê³ñ󶼿." <j666.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jfr07v$56d$1inews.gazeta.pl...
NTG
budowanie albo dom

A mi to jednak troche bardziej pasuje do prawo

Spróbuj znale¼æ inn± firmê kominiarsk±, której zamiast ³a¿enia po s±siadach
wystarczy kamerowanie przewodów - kamerê spuszcza siê od strony komina na
dachu.

No i tu jest kolejny problem bo to ma byæ TEN kominiarz. Bo spó³dzielnia ma z nim
jak±¶ umowe czy co¶. I to jest kolejna rzecz która mnie interesuje - czy to naprawdê musi byæ
ten ? Nawet je¿eli to jest w jakim¶ regulaminie spó³dzielni (do której w sumie siê
nie zapisali¶my ale budynek do niej nale¿y).

A pytanie w sumie dotyczy³o czego¶ innego. Chcia³bym wiedzieæ jakie spó³dzielnia / kominiarz
maj± w tym przypadku obowi±zki a o co muszê martwiæ siê sam. Mam troche do¶æ ich
podej¶cia (prosze napisaæ pismo i czekaæ na odpowied¼, nic nie wiem, do widzenia) i
nic im nie podaruje.

Data: 2012-01-26 09:56:44
Autor: _±æê³ñ󶼿.
dokumentacja przewodów kominowych
NTG
budowanie lub dom
Mo¿e byc dowolny kominiarz, byleby mia³ uprawnienia (nawet nakaz przynale¿no¶ci do cechu znikn±³).
Napisz pismo do swojego PINB z pro¶b± o informacjê (co prawda 99% szans, ¿e odpowiedz± be³kotem).
A dokumentacja zwykle bardzo ma³o da.
Tak swoja drog± to i tak kazdy lokator powinien raz w roku (lub raz na pó³ roku) wpusciæ kominiarza na obowi±zkowy przegl±d.
Tyle, ¿e sankcji dla lokatora nie ma.
No chyba, ¿e mu gaz odetn±.
W UoWL jest zapis o udostêpnieniu lokalu celem przebudowy, remontu lub modernizacji czê¶ci wspólnej instalacji (w statucie spó³dzielni mo¿e byæ podobnie, poczytaj statut).
Tylko znów sankcji brak (no chyba, ¿e s±d i komornik z policj±).

Data: 2012-01-26 11:32:21
Autor: bagno
dokumentacja przewodów kominowych

U¿ytkownik "_±æê³ñ󶼿." <j666.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jfr80s$qjf$1inews.gazeta.pl...
NTG
budowanie lub dom
Mo¿e byc dowolny kominiarz, byleby mia³ uprawnienia (nawet nakaz
przynale¿no¶ci do cechu znikn±³).

Ok.

Napisz pismo do swojego PINB z pro¶b± o informacjê (co prawda 99% szans, ¿e
odpowiedz± be³kotem).
A dokumentacja zwykle bardzo ma³o da.

Czemu ma³o da ? Je¿eli jest rzetelna to chyba du¿o da. Chyba, ¿e jaki¶ konkretny
przepis nakazuje siê nie kierowaæ dokumentacj± tylko i¶æ za ka¿dym razem i zabaczyæ
na w³asne oczy czy kto¶ nie zmieni³ czego¶ bez zg³oszenia. Ca³y czas chcia³bym siê
dowiedzieæ czy jak napisze pismo o wskazanie tego komina to maj± mi wskazaæ i koniec
czy mog± robiæ takie cyrki.

Tak swoja drog± to i tak kazdy lokator powinien raz w roku (lub raz na pó³
roku) wpusciæ kominiarza na obowi±zkowy przegl±d.

Wiem. Ale czy to ja mam chodziæ i ich prosiæ ¿eby byli w domu ? Nie znam s±siadów i
nie chce z nimi gadaæ.

[...]

Jak mam to rozumieæ. Jaki kto¶ przez 10 lat nie wpu¶ci kominiarza to ja nic nie zrobie ?
I tu znowu pytanie : to jest zmartwienie spó³dzielni ¿eby go zmusili czy moje ?

Data: 2012-01-27 08:36:24
Autor: _±æê³ñ󶼿.
dokumentacja przewodów kominowych
A spó³dzielnia tu pisze (NTG), czy Ty??