dokumentacja przewodów kominowych

Data: 2012-01-26 07:44:00
Autor: _±ćęłń󶼿.
dokumentacja przewodów kominowych
NTG
budowanie albo dom
Spróbuj znaleĽć inn± firmę kominiarsk±, której zamiast łażenia po s±siadach wystarczy kamerowanie przewodów - kamerę spuszcza się od strony komina na dachu.

Data: 2012-01-26 08:59:15
Autor: bagno
dokumentacja przewodów kominowych

Użytkownik "_±ćęłń󶼿." <j666.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jfr07v$56d$1inews.gazeta.pl...
NTG
budowanie albo dom

A mi to jednak troche bardziej pasuje do prawo

Spróbuj znaleĽć inn± firmę kominiarsk±, której zamiast łażenia po s±siadach
wystarczy kamerowanie przewodów - kamerę spuszcza się od strony komina na
dachu.

No i tu jest kolejny problem bo to ma być TEN kominiarz. Bo spółdzielnia ma z nim
jak±¶ umowe czy co¶. I to jest kolejna rzecz która mnie interesuje - czy to naprawdę musi być
ten ? Nawet jeżeli to jest w jakim¶ regulaminie spółdzielni (do której w sumie się
nie zapisali¶my ale budynek do niej należy).

A pytanie w sumie dotyczyło czego¶ innego. Chciałbym wiedzieć jakie spółdzielnia / kominiarz
maj± w tym przypadku obowi±zki a o co muszę martwić się sam. Mam troche do¶ć ich
podej¶cia (prosze napisać pismo i czekać na odpowiedĽ, nic nie wiem, do widzenia) i
nic im nie podaruje.

Data: 2012-01-26 09:56:44
Autor: _±ćęłń󶼿.
dokumentacja przewodów kominowych
NTG
budowanie lub dom
Może byc dowolny kominiarz, byleby miał uprawnienia (nawet nakaz przynależno¶ci do cechu znikn±ł).
Napisz pismo do swojego PINB z pro¶b± o informację (co prawda 99% szans, że odpowiedz± bełkotem).
A dokumentacja zwykle bardzo mało da.
Tak swoja drog± to i tak kazdy lokator powinien raz w roku (lub raz na pół roku) wpuscić kominiarza na obowi±zkowy przegl±d.
Tyle, że sankcji dla lokatora nie ma.
No chyba, że mu gaz odetn±.
W UoWL jest zapis o udostępnieniu lokalu celem przebudowy, remontu lub modernizacji czę¶ci wspólnej instalacji (w statucie spółdzielni może być podobnie, poczytaj statut).
Tylko znów sankcji brak (no chyba, że s±d i komornik z policj±).

Data: 2012-01-26 11:32:21
Autor: bagno
dokumentacja przewodów kominowych

Użytkownik "_±ćęłń󶼿." <j666.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jfr80s$qjf$1inews.gazeta.pl...
NTG
budowanie lub dom
Może byc dowolny kominiarz, byleby miał uprawnienia (nawet nakaz
przynależno¶ci do cechu znikn±ł).

Ok.

Napisz pismo do swojego PINB z pro¶b± o informację (co prawda 99% szans, że
odpowiedz± bełkotem).
A dokumentacja zwykle bardzo mało da.

Czemu mało da ? Jeżeli jest rzetelna to chyba dużo da. Chyba, że jaki¶ konkretny
przepis nakazuje się nie kierować dokumentacj± tylko i¶ć za każdym razem i zabaczyć
na własne oczy czy kto¶ nie zmienił czego¶ bez zgłoszenia. Cały czas chciałbym się
dowiedzieć czy jak napisze pismo o wskazanie tego komina to maj± mi wskazać i koniec
czy mog± robić takie cyrki.

Tak swoja drog± to i tak kazdy lokator powinien raz w roku (lub raz na pół
roku) wpuscić kominiarza na obowi±zkowy przegl±d.

Wiem. Ale czy to ja mam chodzić i ich prosić żeby byli w domu ? Nie znam s±siadów i
nie chce z nimi gadać.

[...]

Jak mam to rozumieć. Jaki kto¶ przez 10 lat nie wpu¶ci kominiarza to ja nic nie zrobie ?
I tu znowu pytanie : to jest zmartwienie spółdzielni żeby go zmusili czy moje ?

Data: 2012-01-27 08:36:24
Autor: _±ćęłń󶼿.
dokumentacja przewodów kominowych
A spółdzielnia tu pisze (NTG), czy Ty??