dokupienie i dolozenie 12 GB ramu

Data: 2020-05-12 11:10:13
Autor: john Stone
dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
siemo,

iam jakiegos kompa z win 10 (procesor i3 costam) ktory ma obecnie 4 GB ramu (otwozylem go i widze ze ma 4 sloty na ram ten ram siedzi tylko w ostatnim)

na plycie jest tam napisane ddr3 tak ze zgaduje ze ram to ddr3, chcialbym dolozyc do niego 1 GB (pewnie 3 razy po 4 GB) pytanie tylko czy moge dokupic dowolna pamiec ddr3 czy musze przy zakupie zwracac na cos konkretnego uwage?

nigdy nie dokupowalem ramu choc kiedys zdarzylio mi sie wyjac jeden ram i przlozyc do slotu obok bo bios dawal bluskriny (alr to bylo na innym kompie) ila taka pamiec tez powinna kosztowac?

Data: 2020-05-12 20:22:27
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 12 May 2020 11:10:13 -0700 (PDT)  doszła do mnie wiadomo¶ć  <06226536-f7fc-4629-a417-2a17c4359337@googlegroups.com>  od john Stone <profesor.fir@gmail.com>  :
[...]

ZnajdĽ producenta płyty i poszukaj, co on napisał w dokumentacji.
może udałoby się ocalić naukę miło¶ci bliĽniego. SL.

Data: 2020-05-12 20:31:25
Autor: ąćęłńóśźż
dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
SprawdĽ w instrukcji (specyfikacji) czy ten konkretny procesor obsłuży 4 moduły pamięci (czy ewentualnie tylko 2).
Lub programem diagnostycznym, ewentualnie w BIOS (czy widać trzy puste sloty).
Najbezpieczniej kupić dokładnie takie moduły jakie już masz.
Zarzuć sobie np. HWInfo czy podobny programik (zwykle producenci kompa co¶ oferuj± je¶li markowy, np HP Support Assistant itp.), czy widać Row: 0-3.

-- -- -

Data: 2020-05-12 20:46:40
Autor: PiteR
dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
in <news:06226536-f7fc-4629-a417-2a17c4359337googlegroups.com>
user john Stone pisze tak:

[...]

Najlepiej jak dokupisz tak± na jak± płyta pozwala
(max rozmiar i max prędko¶ć)

ila taka pamiec tez powinna kosztowac?

obecnie ram jest drogi z 50zł za jedna płytkę 4GB.

https://www.ebay.co.uk/itm/4GB-DDR3-1600MHz-Desktop-PC-RAM-Hynix-PC3-
12800U-Memory-240pin-2Rx8-DIMM/164071388255

--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę

Data: 2020-05-12 21:15:54
Autor: Jacek Maciejewski
dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
Dnia Tue, 12 May 2020 11:10:13 -0700 (PDT), john Stone napisał(a):

iam jakiegos kompa z win 10

I po co ci tyle RAM-u? --
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-05-12 21:48:21
Autor: Irokez
dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
Dnia Tue, 12 May 2020 11:10:13 -0700 (PDT), john Stone napisał(a):

iam jakiegos kompa z win 10

I po co ci tyle RAM-u?

a czemu nie?

--
Irokez

Data: 2020-05-12 22:03:42
Autor: ąćęłńóśźż
dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
Win 10 bardzo oszczędnie gospodaruje pamięci± i zwykle 8 GB jest po pachy, ale kto bogatemu zabroni?

-- -- -
a czemu nie?

Data: 2020-05-12 22:48:22
Autor: Irokez
W dniu 2020-05-12 o 22:03, ±ćęłń󶼿 pisze:
Win 10 bardzo oszczędnie gospodaruje pamięci± i zwykle 8 GB jest po pachy, ale kto bogatemu zabroni?

Zwykle tak.
Ale może jednak ma tak± potrzebę?
U mnie 16GB jest na styk.

--
Irokez

Data: 2020-05-12 23:00:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
dokupienie i dolozenie 12 GB ramu

"Irokez" 5ebb0b93$0$536$65785112@news.neostrada.pl

Win 10 bardzo oszczędnie gospodaruje pamięci±

BARDZO! Niech wystarczy jako dowód wielko¶ć
hibefile -- dla 12 GiB to niespełna 5 GB.

i zwykle 8 GB jest po pachy, ale kto bogatemu zabroni?

Zwykle tak.
Ale może jednak ma tak± potrzebę?
U mnie 16GB jest na styk.

U mnie 12 GiB w ACerze to za mało, ale na 4 GiB w F-S też
mieszczę się jako¶ -- odpalaj±c aż ;) kilka okienek Opery
naraz...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-05-12 23:01:12
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 12 May 2020 22:03:42 +0200  doszła do mnie wiadomo¶ć  <5ebb011f$1$518$65785112@news.neostrada.pl>  od ±ćęłń󶼿 <a@e.pl>  :
Win 10 bardzo oszczędnie gospodaruje pamięci± i zwykle 8 GB jest po pachy, ale kto bogatemu zabroni?

Po pachy, powiadasz, no to zerknij:

Zainstalowana pamięć fizyczna (RAM) 8,00 GB
Całkowita pamięć fizyczna 7,95 GB
Dostępna pamięć fizyczna 1,31 GB
Całkowity rozmiar pamięci wirtualnej 17,8 GB
Dostępna pamięć wirtualna 4,95 GB
Obszar pliku stronicowania 9,86 GB

Pagefile: C:\pagefile.sys
InitialSize: Not specified
MaximumSize: Not specified
Current Pagefile Usage: 4235 MB
Session Peak Usage: 8191 MB
Current Pagefile Size: 8184 MB
Pagefile: F:\pagefile.sys
InitialSize: Not specified
MaximumSize: Not specified
Current Pagefile Usage: 1282 MB
Session Peak Usage: 1912 MB
Current Pagefile Size: 1913 MB

W tle 3x Firefox(około 150 kart aktywnych razem), program pocztowy i Forte Agent.
Zaczyna mulić.
może udałoby się ocalić naukę miło¶ci bliĽniego. SL.

Data: 2020-05-13 08:51:23
Autor: ±ćęłń󶼿
dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
No tak, bardzo zwykle.
Swoj± drog± to ciekawe po jaki ch... mieć otwartych 150 kart (różne hobby maj± ludzie)?

-- -- -
Firefox(około 150 kart aktywnych razem)

Data: 2020-05-13 12:46:31
Autor: zhbick
W dniu 12.05.2020 o 22:03, ±ćęłń󶼿 pisze:

Win 10 bardzo oszczędnie gospodaruje pamięci±

Prawda

i zwykle 8 GB jest po pachy

A tu już różnie bywa. Poza systemem operacyjnym s± przecież programy. Używam takich, przy których 64GB jest dosłownie na styk.

Z drugiej strony korzystam też z laptopa z 2GB RAM pod kontrol± lekkiego Linuxa i w zastosowaniach, do których służy, zajęto¶ć RAM raczej nie przekracza 50%

Data: 2020-05-13 21:58:07
Autor: Mateusz Bogusz
dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
On 12.05.2020 21:15, Jacek Maciejewski wrote:
I po co ci tyle RAM-u?

W pracy siedzę na i7, 16GB RAM, 512GB SSD i da się robić ale przy większym projekcie też z tego żaden demon prędko¶ci.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2020-05-14 11:49:21
Autor: ąćęłńóśźż
dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
Który konkretnie program zajmuje więcej niż 12 GB RAM (zrzut ekranu z menedżera zadań)?

-- -- -
W pracy siedzę na i7, 16GB RAM, 512GB SSD i da się robić ale przy większym projekcie też z tego żaden demon

Data: 2020-05-14 21:28:43
Autor: Irokez
W dniu 2020-05-14 o 11:49, ±ćęłń󶼿 pisze:
Który konkretnie program zajmuje więcej niż 12 GB RAM (zrzut ekranu z menedżera zadań)?

Naprawdę nie rozumiesz, że s± ludzie którzy nie tylko wchodz± na facebooka, ale i pracuj±? A weĽ se zainstaluj TiA Portal i popracuj z tymi "8GB po pachy" z większym projektem.

--
Irokez

Data: 2020-05-14 21:44:56
Autor: ąćęłńóśźż
dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
Rozumiem, ale nie udaje mi się zapchać pamięci, choć na próbę próbowałem - po wysiłkach chyba maks doszło do 7,9 GB (z 32 GB) widzę więc, że rozbudowa tej pamięci to było wyrzucone w błoto ponad 6 stówek, bo np. nie przyspiesza działania programu do obróbki zdjęć czy do obróbki filmów.

-- -- -

Data: 2020-05-15 01:25:18
Autor: Adam
W dniu 2020-05-14 o 21:44, ±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

Pracowałe¶ ze zdjęciami? Na pewno? Może tylko z fotkami w jpg? ;)

Popracuj trochę ze zdjęciami w RAW, to zobaczysz, ile pamięci potrzeba.

Z mojego podwórka jeszcze:
obróbka baz danych - czasami SQL potrafi połkn±ć sporo ponad 8GB jak się trochę uwolni limity pamięci.

Oczywi¶cie nie wspominam o maszynach wirtualnych, bo to jest oczywisto¶ć. Czasem do testów dla pojedynczej maszyny przeznaczam 8GB, a bywa, że mam uruchomionych kilka, ale wtedy reszta już raczej poniżej 4GB dla każdej z maszyn.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-05-15 09:35:07
Autor: ±ćęłń󶼿
dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
No wła¶nie w RAW, co tam jeden RAW to zaledwie głupie 60 mega.
My¶lałem że film parę giga choć wrzuci do pamięci a tu zero w pamięci.
Na kompie z 8 GB RAM zajęto¶ć oscyluje wokół 2 GB, a jak dochodzi to 3 GB to jakie¶ hiper prace wykonuje, no tak Win 10 zaprojektowali.
W sumie chwała Redmont za to.

-- -- -
Popracuj trochę ze zdjęciami w RAW, to zobaczysz, ile pamięci potrzeba.

Data: 2020-05-18 01:37:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
dokupienie i dolozenie 12 GB ramu

"±ćęłń󶼿" 5ebe462c$0$514$65785112@news.neostrada.pl

[...]

2 GiB to minimum dla 64W10.
Do normalnej pracy trzeba raczej co najmniej 8 GiB
a 16GiB to praca bez swapu kogo¶ z małymi wymaganiami.

2 GiB nie wystarczy nawet do aktualizacji czy defragmentacji. ;)

2 GiB to mało dla 32W10, ale ponoć to minimum dla tego systemu.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-18 22:47:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
dokupienie i dolozenie 12 GB ramu

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5ec1cac4$1$17347$65785112@news.neostrada.pl

[...]

+ 2 GiB to mało dla 32W10, ale ponoć to minimum dla 64W10.

±ćęłń󶼿 ma 8 GiB -- ma system 64Win.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-18 01:31:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
dokupienie i dolozenie 12 GB ramu

"Adam" r9kk14$ci$1$Adam@news.chmurka.net

Pracowałe¶ ze zdjęciami? Na pewno? Może tylko z fotkami w jpg? ;)

Odpaliłem kiedy¶ VBoxa pod W7S na atomowym netbooku z WXP w roli
go¶cia, pod kontrol± którego zainstalowałem i odpaliłem Photoshopa.
Netbook miał 1 GiB RAMek, z czego ~2/3 zabierał W7S chyba razem
z kart± grafiki. Jak widać, brak pamięci operacyjnej jest tylko
wymówk± złych grafików reprezentuj±cych ż±daniowy tryb życia...
[jako¶ chyba tak...]

Popracuj trochę ze zdjęciami w RAW, to zobaczysz, ile pamięci potrzeba.

Oj, oj, oj... [czy jako¶ tak...] RAWka z mego Canona zajmuje
na dysku ze 12 MB -- co to jest wobec gigabajtów RAMu?

[...]

-=-

Win raczej niezbyt oszczędnie gospodaruje powierzonymi mu zasobami,
przez co nawet 64 GiB to dzisiaj żadna fanaberia dla kogo¶, kto ma
wymagania wykraczaj±ce poza ogl±danie jutubowych pornoli w jednym
oknie przegl±darki...

Na szczę¶cie ceny RAMek nie s± wysokie.

-=-

Problem w tym, że przeciętny człek używa PeCeta do:
 - surfowania po WWW
 - czytania PeDeeFów i czasami DOCy
 - profesjonalnego przeprowadzania niezmiernie
   ważnych aktualizacji Win...

-=-

Raz za razem mam ochotę na ciachnięcie SilverLight -- czy
to co¶ jeszcze do czego¶ przydaje się?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-18 12:03:18
Autor: BoguĹ›
dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
W dniu 2020-05-14 o 11:49, ±ćęłń󶼿 pisze:
> Który konkretnie program zajmuje więcej niż 12 GB RAM (zrzut ekranu z menedżera
> zadań)?

Programy inżynierskie, do modelowania, numeryczne itd..
Mam 32 GB i już kilka razy było podbramkowo, bo brakowało pamięci i musiałem dzielić problem na kilka kawałków.

[...]

Jak masz program, który nie umie pracować równolegle to ci nie potrzeba 32 GB. Możesz również 4 razy odpalić ten sam program i masz 4 większ± szybko¶ć przy obróbce większej liczby zdjęć. Z tym, że na takie równoległe odpalenie 4 programów   nie pozwalaj± zwykle programy bezpłatne tylko te płatne i to nie zawsze.

--
  Bogu¶

Data: 2020-05-23 18:27:45
Autor: Mateusz Bogusz
On 14.05.2020 11:49, ±ćęłń󶼿 wrote:
Który konkretnie program zajmuje więcej niż 12 GB RAM (zrzut ekranu z menedżera zadań)?

Nie obraĽ się, bo po prostu tego nie wiesz. Ale praca to niekoniecznie otwarty *jeden program*. W moim przypadku to najczę¶ciej 2x Visual Studio (bo dwa gadaj±ce ze sob± projekty) + Unreal Engine (nie musisz znać, ale spora kobyła) + 3x przegl±darka (Edge, Chrome, Firefox - tak te programy też służ± do pracy) + program pocztowy + jaki¶ word/pdf (bo dokumentacja) + program deasembluj±cy (bywa potrzebne w mojej pracy) i uwierz że to nadal nie może być na styk.

Dlatego pozwól pomóc pytaj±cemu, bo on zapewne też wiem jednak lepiej czego potrzebuje.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2020-05-24 09:02:08
Autor: ąćęłńóśźż
dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
Dlatego pytam, chciałbym zobaczyć program zajmuj±cy więcej niż 12 GB RAM.
Jak widać Ty także nie znasz takiego.
Pracowałem w AutoCAD (AutoDesk) na przeno¶nych stacjach roboczych, na których niektóre strony internetowe przewijały się gorzej niż krew z nosa.
Mnie się też wydawało, że potrzebuję 32 GB.
Meandry "postempu" (tfu..., "progresu w przestrzeni publicznej").

-- -- -
po prostu tego nie wiesz

Data: 2020-05-12 23:07:29
Autor: Poldek
W dniu 2020-05-12 o 20:10, john Stone pisze:
[...]

Nie ma sensu dokładać w 3 małych modułach. Najlepiej kup drugi moduł taki sam, jak ten, który jest. Wyczytaj w instrukcji do płyty, które sloty s± do dual. Zwykle obok siebie, ale czasem zdarza się, że co drugi slot.

Data: 2020-05-13 09:33:01
Autor: miab
W dniu 12-05-2020 o 20:10, john Stone pisze:
[...]

Dokup takie 4GB o analogicznej metryczce jak te które masz.
4GB trochę mało 8GB to przeważnie dosyć chyba że grasz w nowe gry, ale nie s±dz± bo do tego jest potrzebny mocniejszy procesor i mocna karta graficzna.
Powinno kosztować koło 100zł.

miab

Data: 2020-05-13 12:42:52
Autor: zhbick
[...]

Przed zakupem przełóż ten moduł z ostatniego slotu do pozostałych, żeby się upewnić, że s± sprawne.

dokupienie i dolozenie 12 GB ramu