domena bankowa

Data: 2009-06-12 13:16:46
Autor: BK
domena bankowa
On 12 Cze, 21:37, "RobsonStill" <cus...@wp.pl> wrote:
Witam Was, jaką działalność witryny internetowej byście zaproponowali dla
adresu o przykładowej nazwie: xxxx24.pl i xxxx24.com ( gdzie xxxx to nazwa
banku zagranicznego)?
Tylko poważne pomysły bez ubliżania proszę.

Najlepiej w zaden sposob nie zwiazana z branza bankowa i finansowa.
Mozesz tam np. hafty ludowe sprzedawac ;) Jesli wykorzystasz to do np.
zarabiania na systemach partnerskich lub jakis porownywarkach
produktow bankowych to juz ktoskiedys moze uznac za czyn nieuczciwej
konkurencji a za to jest paragraf.

Data: 2009-06-13 00:06:04
Autor: RobsonStill
domena bankowa
[...]

Czy promocja danego banku "charytatywna" (nie konkurencyjna dla niego) na tej stronie do czasu zebrania konkretnych danych statystycznych w celu negocjacji sprzedaży domeny dla tego banku jest legalna?
Wydaje mi sie, ze raczej pragraf na to sie nie znajdzie, chyba, że się mylę.

Pozdrawiam.

Data: 2009-06-13 06:45:47
Autor: BK
domena bankowa
On 13 Cze, 00:06, "RobsonStill" <cus...@wp.pl> wrote:
> [...]

negocjacji sprzedaży domeny dla tego banku jest legalna?
Wydaje mi sie, ze raczej pragraf na to sie nie znajdzie, chyba, że się mylę.

Jak nie kijem go to go pala ;-) Zalezy na jaki bank trafisz ale jesli
bedziesz chcial im "odsprzedac" domene to Cie udupia w NASK, oni tepia
taki proceder jak "podbieranie&odsprzedaz".

Data: 2009-06-14 02:14:30
Autor: SpeX
domena bankowa
BK pisze:
[...]

Nawet ostatnio był wyrok w tej sprawie, gdzie gość specjalnie kupił domenę pod sprzedaż. I potem na drodze sądowej Polska z ligą siatkówki( jeśli dobrze pamiętam) wygrał bezpłatne przekazanie im tej domeny.

Data: 2009-06-14 03:34:15
Autor: BK
domena bankowa
On 14 Cze, 02:14, SpeX <s...@vp.pl> wrote:
BK pisze:

> [...]

domenę pod sprzedaż. I potem na drodze sądowej Polska z ligą siatkówki(
jeśli dobrze pamiętam) wygrał bezpłatne przekazanie im tej domeny..

Dokladnie. Takie zachowania sa ostro tepione zarowno przez NASK, sady
polubowne ds. domen jak i zwykle sady. Bo to zaden biznes czy
pomyslowosc tylko czyste cwaniactwo. Powstaje/wchodzi na rynek/
istnieje firma X a jakis koles siedzi po nocy i szuka kombinacji nazwy
X, ktora mozna by zarejestrowac jako domene i pozniej odsprzedac... ;-)

Data: 2009-06-14 23:20:15
Autor: RobsonStill
domena bankowa

[...]

Nie chce mi się w to wierzyć, co ma piernik do wiatraka. Co taki NASK może zrobić klientowi, który zakupił domenę a potem chcę ją odsprzedać ze swoich wymyslonych powodów.
Jeśli sa takimi "Robin Hoodami" jak prawisz kolego to dlaczego nie filtrują nazw podanych do sprzedaży.
Grubymi nićmi szyte. Najwyraźniej koleszka w sądzie " miał kiepskiego papuge".
Cwaniactwo to to nie jest, to czysta przedsiębiorczość, hmm. Kupić towar, na którego znajdzie się nabywca.
Cwaniactwo to jest, kiedy bank podaje Ci umowę kredytową w dniu wykupu mieszkania od dewelopora, kiedy nie masz możliwości ingerencji w jej treść, kolego.
To jest cwaniactwo.

Data: 2009-06-14 21:52:21
Autor: BK
domena bankowa
On 14 Cze, 23:20, "RobsonStill" <cus...@wp.pl> wrote:

> [...]

zrobić klientowi, który zakupił domenę a potem chcę ją odsprzedać ze swoich

Czlowiekiem malej wiary jestes :)

[...]

Nie kupujesz towaru. Poruszamy sie na dosc niepewnym gruncie praw do
nazwy, znaku towarowego itp. Co innego jak sobie wykombinujesz nazwe
domeny dsguifh.pl i sie okaze, ze ludzie wala tam drzwiami i oknami bo
im sie kojarzy z ich pierwsza miloscia z podstawowki, a co innego jak
sobie zrejestrujesz domene pekao24.com.pl i napiszesz do Pekao zeby Ci
zaplacicli 323897238947 zl za ta domene. To juz moim zdaniem ciezko
nazac "przedsiebiorczoscia" :)

A co to ma wspolnego z tematem? :P

Data: 2009-06-16 14:44:27
Autor: Aktywa
domena bankowa

[...]

Proponuje narodowe ruszenie przeciw "obszarnikom i stonce ziemniaczanej " pod postacia pazernych banków :-P
Tak poza tematem...

Data: 2009-06-14 23:33:18
Autor: xbartx
domena bankowa
On Sun, 14 Jun 2009 23:20:15 +0200
"RobsonStill" <cusome@wp.pl> wrote:

Nie chce mi się w to wierzyć, co ma piernik do wiatraka. Co taki NASK
może zrobić klientowi, który zakupił domenę a potem chcę ją
odsprzedać ze swoich wymyslonych powodów.

Oj widzę, że mało wiesz. Poczytaj sobie może w sieci przygody ludzi z
instytucją zwaną NASK a uwierz mi, że zwątpisz :)

Xenocide

Data: 2009-06-14 23:41:45
Autor: BK
domena bankowa
On Jun 14, 11:20 pm, "RobsonStill" <cus...@wp.pl> wrote:

> [...]

zrobić klientowi, który zakupił domenę a potem chcę ją odsprzedać ze swoich

Tak mi sie jeszcze skojarzylo. Nie jest to tradycyjna sytuacja - gdzie
mozna mowic o przedsiebiorczosci - ze kupilem tanio, sprzedaje drogo.
Nie mozna mowic o sytuacji gdzie cos wymyslam lub produkuje.

To raczej sytuacja podobna do tej kiedy drukuje xxx koszulek z napisem
Adidas i sprzedaje :) Przedsiebiorczosc czy cwaniactwo? :)

Domeny/nazwy sa czesto objete ochrona jak znaki towarowe [np. w USA].
W Polsce nie ma takich przepisow, jest jednak praktyka sadow, NASK czy
UOKIK i w tej praktyce wyksztalcila sie ochrona prawna domeny. Mozesz
korzystac z domeny zawierajaca jakas znana nazwe innego przedsiebiorcy
poki nie bedziesz probowal na tym zarabiac. I moim zdaniem to jest
fair, bo to, ze sobie nazwe strone google.pl [zakladajac, ze mu sie
udalo ja zarejestrowac] i wrzuce tam foty swojego Fafika to oki. A jak
bede probowal na tym zarabiac np. nadlujac ta domena to juz jest
problem - bo korzystam finansowo z ich osiagniec, to tylko dzieki ich
pracy i nakladom slowo "google" cokolwiek jest warte w tej domenie.

Zreszta znany jest kazus "gmail.pl", ktorej wlasciciel nie mogl
sprzedac - dorzucil ja wiec gratis do innej domeny :)

Data: 2009-06-16 15:16:00
Autor: Aktywa
domena bankowa
[...]

Ok. Własnie mi o to chodzi. Widzę, że na handel nie mam co liczyć.
Art. 3. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub
dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta, wiec
jeśli bym postawił tam stronkę badania opini na temat tego banku i jakieś ankiety badawcze dot. innch banków.
To czy to podpada pod sprzeczność z dobrymi obyczajami lub czy to może budzić podejrzenie zarobku?
Piszę o tym, bo coś z ta domeną chcę zrobic szkoda kasy, która poszła dla Nasku.

Data: 2009-06-15 07:11:54
Autor: Olgierd
domena bankowa

Ale po co zgadywać, czy nie prościej poczytać o cybersquattingu, a może nawet -- choćby pobieżnie -- przejrzeć orzecznictwo Sądu Polubownego przy PIIT: http://bit.ly/NkQB9

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-06-16 14:53:04
Autor: Aktywa
domena bankowa

Ale po co zgadywać, czy nie prościej poczytać o cybersquattingu, a może
nawet -- choćby pobieżnie -- przejrzeć orzecznictwo Sądu Polubownego przy
PIIT: http://bit.ly/NkQB9

Wg. wszystkich wyroków z załaczników na tej stronie przestepstwem już jest rejestracja domeny.
Czy Nask nie powinien odpowiadać za umożliwianie przestępstwa? Wydaje mi się, że to jest śliska sprawa.
Jaką odpowiedzialność ponoszę ja w momencie rejetracji, kiedy firma "Naks" lub Donemy.pl" pobiera opłatę za sprzedaż kradzionego towaru? To jest paserstwo.
Mam TERAZ świadomość, że ten bank może mi wytoczyć proces za samą rejestracje.
Kurde i prawo na to pozwala.Koshmar

Data: 2009-06-16 13:13:41
Autor: Olgierd
domena bankowa
Dnia Tue, 16 Jun 2009 14:53:04 +0200, Aktywa napisał(a):

[...]

Dobrze, zaraz skończy się przerwa i wrócisz na lekcje.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-06-16 15:18:00
Autor: Aktywa
domena bankowa

Dobrze, zaraz skończy się przerwa i wrócisz na lekcje.

belfer?

Data: 2009-06-14 23:11:50
Autor: xbartx
domena bankowa
On Sat, 13 Jun 2009 06:45:47 -0700 (PDT)
BK <bkapuscinski@gmail.com> wrote:

Jak nie kijem go to go pala ;-) Zalezy na jaki bank trafisz ale jesli
bedziesz chcial im "odsprzedac" domene to Cie udupia w NASK, oni tepia
taki proceder jak "podbieranie&odsprzedaz".

Do .com NASK juĹź nie ma nic do gadania ;)

Xenocide

Data: 2009-06-14 21:53:27
Autor: BK
domena bankowa

BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:
> Jak nie kijem go to go pala ;-) Zalezy na jaki bank trafisz ale jesli
> bedziesz chcial im "odsprzedac" domene to Cie udupia w NASK, oni tepia
> taki proceder jak "podbieranie&odsprzedaz".

Do .com NASK już nie ma nic do gadania ;)

Xenocide

Tak ale .com tez sie da "odbic". :)

domena bankowa