donald "300 miliardów" tusk

Data: 2012-10-02 02:05:09
Autor: Przemysław W
donald "300 miliardów" tusk
"W spocie wyborczym PO Janusz Lewandowski, komisarz UE ds. budżetu wspólnie z Jerzym Buzkiem, Donaldem Tuskiem i Radosławem Sikorskim obiecywał walkę o 300 mld zł z UE. Zapytany o to na spotkaniu w jednym z liceów w Lublinie, Lewandowski odpowiedział z zaskakującą szczerością - Brałem udział w tych nieco durnych klipach, ale to była kampania - relacjonuje"

Kij i marchewka. To znajdzie się w jesiennym exposé Tuska

Reforma emerytur górniczych, zmiany na wsi, dodatkowe pieniądze na walkę z bezrobociem i na przedszkola... W jesiennym exposé na posiedzeniu Sejmu 10-12 października premier trochę postraszy i trochę poobiecuje - czytamy w "Gazecie Wyborczej". Głównymi tematami mają być gospodarka i polityka prorodzinna.
Jak ustaliła "Gazeta", premier zaapeluje o europejską solidarność wobec kryzysu. "Politycy PO uważają, że sytuacja Polski jest trudniejsza niż podczas pierwszej fali kryzysu w 2009 r. Nie mamy już dopalaczy w postaci inwestycji publicznych finansowanych z unijnych funduszy ani pobudzenia konsumpcji spowodowanego obniżką składki rentowej, którą Polacy odczuli w swoich portfelach. Przeciwnie - pensje spadają, rośnie bezrobocie, które wynosi 12,4 proc. i jest na rekordowym poziomie od sześciu lat. Dlatego Tusk będzie mówił o tym, jak pobudzić wzrost gospodarczy" - czytamy.

Żeby zachęcić przedsiębiorców do inwestycji, premier ogłosi dalszą deregulację, czyli uproszczenie przepisów, np. łatwiejsze uzyskiwanie zezwoleń na budowę. Sygnałem dla agencji ratingowych ma być zapowiedź dalszego reformowania. Rząd zamierza ograniczyć przywileje emerytalne górników. Prawo do wcześniejszych emerytur będą mieli tylko ci pracujący bezpośrednio przy wydobyciu. Zmiany obejmą też rolników - od 2014 r. mają płacić podatek dochodowy.

Co z marchewką? To przede wszystkim pakiet prorodzinny: "Budżet państwa opłaci składki emerytalne nie tylko za rodziców zatrudnionych na etatach, którzy są na urlopach wychowawczych, ale także za rodziców samozatrudnionych, bezrobotnych, a nawet studentów. W przyszłorocznym budżecie znajdzie się też 320 mln zł na żłobki i przedszkola. Tusk ma zapowiedzieć też zwiększenie środków na walkę z bezrobociem. Minister finansów Jacek Rostowski odmroził niedawno na ten cel 0,5 mld zł z Funduszu Pracy".

donald "300 miliardów" tusk