donos na sprzedaż allegro

Data: 2017-08-21 12:34:11
Autor: veryxa77
donos na sprzedaż allegro
Jakiś chooj doniósł do US o sprzedaży na Allegro wskazujący nick, nazwisko, aukcje. Wezwanie. Pani pokazuje wydruk z aukcji, proponuje napisać oświadczenie, bo widzi że sytuacja nie jest dobra i że nie chodzi tu o wielkie kwoty. Że niby ma się skończyć na zapłaceniu podatku - bez kary. Mówi że ma jakieś informacje od Allegro, ale nic nie wie o poprzednich aukcjach w tym i poprzednich latach.

Ale klient się w trakcie przyznaje, że wcześniej też coś sprzedawał. To proszę uzyskać z Allegro swoje zestawienie sprzedaży z poprzednich lat, żeby obliczyć podatek.
Ok. Ale nie wydaje się żeby pani w US miała informacje, że klient ma jeszcze inne konto Allegro, na którym też trochę sprzedawał.
Allegro wysyła zestawienia w CSV.
Ktoś wie jak badanie takich spraw realnie przebiega? W danych aukcji inny adres niż zameldowania, więc donosiciel wysłał donos do innego US. US musiał jakoś odpytać Allegro, bo wezwanie przyszło z właściwego US dla adresu zameldowania, nieznanego kupującym.
Jak oni US działają? Skoro to donos, a nie jakaś specjalna komórka śledcza, to czy wystarczy, że się do nich pójdzie z tym co wysłało Allegro - zestawienie sprzedaży, prowizji, jakieś możliwe do udowodnienia inne koszty - i dadzą spokój? Czy będą dalej drążyć i jakoś to weryfikować w Allegro albo wysyłać do jakiejś speckomórki? No bo dziwne, że nie wiedzą o drugim nicku. Jak zapytali po nazwisku, to powinni już wiedzieć. Jak zapytali po nazwisku i nicku, to dostali jakieś info, ale wygląda że Allegro nic więcej nie dodało.
Tu nie chodzi o wielkie pieniądze - nie wiem ile tego podatku z dwóch kont za ten cały okres od 2014 by wyszło - może 2-3 tys. Ale sytuacja jest tak zła, że to i tak za dużo. Poza tym niemożliwe się będzie wytłumaczyć z niektórych sprzedanych rzeczy - w sensie dowodu zakupu. Ale to nic kradzionego.

Data: 2017-08-21 12:43:06
Autor: veryxa77
donos na sprzedaż allegro
No, w sensie - czy się dowiedzą o innym nicku, jak się nie przyzna, czy przestaną drążyć temat?

Data: 2017-08-22 01:27:39
Autor: Robert Tomasik
donos na sprzedaż allegro
W dniu 21-08-17 o 21:43, veryxa77@gmail.com pisze:
No, w sensie - czy się dowiedzą o innym nicku, jak się nie przyzna,
czy przestaną drążyć temat?

Ale jak dojdą potem do drugiego konta, to nie da się już dobrowolnie
poddać karze :-)

Data: 2017-08-22 10:35:20
Autor: Pete
donos na sprzedaż allegro
[...]

Myślę, że i tak to już wiedzą
http://www.komunikaty.pl/komunikaty/1,80849,10915639,Izba_skarbowa_chce_przeszukiwac_Allegro.html

--
Pete

Data: 2017-08-22 03:38:38
Autor: veryxa77
donos na sprzedaż allegro
W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 10:35:21 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

> Ale jak dojdą potem do drugiego konta, to nie da się już dobrowolnie
> [...]

No ale nie dali do zrozumienia, że wiedzą. I co? Jak już jeden urząd się tym zajmuje, to od początku do końca? Może już ten klient był na celowniku, ale uznali że to nie ma sensu zajmować się takim leszczem. Dopiero jakiś chooj zawzięty musiał donieść, więc już musieli...

Data: 2017-08-22 15:08:35
Autor: cyklista
donos na sprzedaż allegro
veryxa77 pisze:
[...]

podatkiem to Ty się nie przejmuj, policz lepiej ile zapłacisz za 5 lat wstecz jak uznają że było to prowadzenie działalności gospodarczej
lepiej już zacznij przepisywać wszystko co masz na inne osoby

Data: 2017-08-22 19:03:19
Autor: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obrQ1|B‰çČó!/Ä
donos na sprzedaż allegro
porozmawiajmy o cyferkach

jeśli Ktoś w ciągu roku zarabia np. 2000 pln
to jaki to  jest podatek do zapłacenia?
powiedzmy 5 lat wstecz?

P.S.
na innej grupie Ktoś pisał, że bezrobotni mogą handlować, ale nie wiem o co chodzi...

Data: 2017-08-22 22:45:57
Autor: Wojciech Bancer
donos na sprzedaż allegro
On 2017-08-22, wół  wół roboczy  wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <NOSPAMtestowanije@go2.pl> wrote:
porozmawiajmy o cyferkach

jeśli Ktoś w ciągu roku zarabia np. 2000 pln
to jaki to  jest podatek do zapłacenia?
powiedzmy 5 lat wstecz?

Wiesz, podatki to jest mały pikuś.

Jak "Komuś" zarzucą prowadzenie działalności niezarejestrowanej, to dorzucą
składki ZUS (z odsetkami) za ten okres.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-08-22 13:55:26
Autor: veryxa77
donos na sprzedaż allegro
W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 22:46:28 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

Wiesz, podatki to jest mały pikuś.

Jak "Komuś" zarzucą prowadzenie działalności niezarejestrowanej, to dorzucą
składki ZUS (z odsetkami) za ten okres.

Masz pewność, czy słyszałeś, że może komuś coś kiedyś...

Data: 2017-08-23 00:19:36
Autor: Wojciech Bancer
donos na sprzedaż allegro
On 2017-08-22, veryxa77@gmail.com <veryxa77@gmail.com> wrote:

[...]

Jak "Komuś" zarzucą prowadzenie działalności niezarejestrowanej, to dorzucą
składki ZUS (z odsetkami) za ten okres.

Masz pewność, czy słyszałeś, że może komuś coś kiedyś...

Masz pewność, że co? Prowadzenie działalności to opłacanie miesięcznych
składek ZUS, niezależnie od dochodu. Więc jak stwierdzą, że ktoś prowadził niezarejestrowaną działalność i ZUS o tym uzyska informację,
to upomni się o zaległe składki.

https://www.infakt.pl/blog/7-konsekwencji-jakie-groza-za-zarabianie-bez-zalozenia-firmy/

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-08-23 07:01:16
Autor: cef
donos na sprzedaż allegro
On 2017-08-22, veryxa77@gmail.com <veryxa77@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Gość chciał po po prostu spotkać kogoś komu to naliczyli,
a nie przeczytać regułkę :-)

Data: 2017-08-23 23:20:00
Autor: Robert Tomasik
donos na sprzedaż allegro
W dniu 23-08-17 o 07:01, cef pisze:

Gość chciał po po prostu spotkać kogoś komu to naliczyli,
a nie przeczytać regułkę :-)

No to z praktyki jeszcze dodatkowo dorzucą wyrok karny z obowiązkiem
naprawy szkody za wyłudzenie ubezpieczenia z bezrobocia :-)

Data: 2017-08-24 05:23:36
Autor: veryxa77
donos na sprzedaż allegro
W dniu środa, 23 sierpnia 2017 23:20:07 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]

> No to z praktyki jeszcze dodatkowo dorzucą wyrok karny z obowiązkiem
naprawy szkody za wyłudzenie ubezpieczenia z bezrobocia :-)

Z twojej praktyki, ty takie rzeczy dorzucasz?

Data: 2017-08-24 05:25:55
Autor: veryxa77
donos na sprzedaż allegro
W dniu środa, 23 sierpnia 2017 07:01:21 UTC+2 użytkownik cef napisał:

Gość chciał po po prostu spotkać kogoś komu to naliczyli,
a nie przeczytać regułkę :-)

Ano. A jak to jest. Jak się człek przyznaje pokazuje zestawienie od Allegro i załóżmy, że na tej podstawie pozwolą mu się rozliczyć, to i tak będą to sprawdzać, czyli sami zwracać się do Allegro o te same zestawienia? Nawet mając przed oczami emial z zestawieniem od Allegro do klienta

Data: 2017-08-23 17:37:25
Autor: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obrQ1|B‰çČó!/Ä
donos na sprzedaż allegro
znaczy ile? ;o))))

Data: 2017-08-22 23:18:23
Autor: Arek
donos na sprzedaż allegro
wół ; wół roboczy ; wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU napisał(a) w wiadomości: ...
[...]

Proszę sprostować jeśli coś nie tak, bo nie jestem na bieżąco:
Powyżej 1000zł PCC 2% płaci kupujący jeśli sprzedawca był "fizyczny".
Sprzedawca os. fizyczna jeśli ma rzecz dłużej niż 6 miesięcy nie płaci
podatku.
Czegoś nie wiem?
Chyba, że już "garażową" wyprzedaż starych gratów, książek itp.
 kretyni z US podciągają pod "działaność"?

Arek

Data: 2017-08-23 12:29:48
Autor: Piotr Gałka
donos na sprzedaż allegro
W dniu 2017-08-22 o 23:18, Arek pisze:
Chyba, że już "garażową" wyprzedaż starych gratów, książek itp.
  kretyni z US podciągają pod "działaność"?

Czytałem kiedyś, że jakaś kobieta sprzedawała na Allegro ciuszki swojego dziecka gdy tylko z nich wyrosło (niemowlak szybko rośnie). W ciągu 3 lat w sumie sprzedała za 7000zł (200zł miesięcznie). Chyba nie przechowywała paragonów zakupu i nie mogła udowodnić, że miała te rzeczy dłużej niż 6 miesięcy (a niektóre może miała krócej). ZUS uznał że ma to charakter stałej działalności zarobkowej i chciał od niej składki za te 3 lata.
To chyba była jakaś info, że ZUS uzyskał już nie tylko prawo uznawania, że ktoś prowadzi działalność, ale również, że nie prowadzi. To był przykład na uznawanie, że prowadzi, a na odwrót to był przykład jakiegoś gościa, co prowadził działalność jednoosobowo i przez wiele lat opłacał składki. Zachorował. ZUS uznał, że w związku z tym już nie prowadzi działalności i z tego wynika, że coś tam mu się nie należy. Nie pamiętam dokładnie czego mu nie chcieli zapłacić a nie chcę zmyślać.
Ja w każdym razie odebrałem to jako absurd - że się latami płaci (obowiązkowo) ubezpieczenie, a jak przyjdzie do skorzystania to figa.
P.G.

Data: 2017-08-24 13:00:28
Autor: J.F.
donos na sprzedaż allegro
Użytkownik  veryxa napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:503dd35e-bb65-495f-a9c9-2532f15a9c40@googlegroups.com...
Jakiś chooj doniósł do US o sprzedaży na Allegro wskazujący nick, nazwisko, aukcje.

Moze byl niezadowolony z potraktowania reklamacji :-(

[...]

A ilosci i towary wskazuja na "prowadzenie dzialalnosci bez zezwolenia" ?

Tu nie chodzi o wielkie pieniądze - nie wiem ile tego podatku z dwóch kont za ten cały okres od 2014 by wyszło - może 2-3 tys.

A VAT nie dolicza ?

J.

Data: 2017-08-24 13:30:25
Autor: Liwiusz
donos na sprzedaż allegro
W dniu 2017-08-24 o 13:00, J.F. pisze:

A ilosci i towary wskazuja na "prowadzenie dzialalnosci bez zezwolenia" ?

Myślisz, że handlował czymś, na co potrzebne jest zezwolenie?

--
Liwiusz

Data: 2017-09-02 15:10:10
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
donos na sprzedaĹź allegro
a o co chodzi z tym "sprzedaż kolekcjonerska/hobbystyczna" czy jakoś tak?

donos na sprzedaż allegro