dopłata do zeznania PIT

Data: 2011-04-07 10:14:29
Autor: c00ba
dopłata do zeznania PIT

Witam serdecznie, jako nowoprzybyły na tę grupę :)

Jestem w trakcie wypełniania zeznania PIT (37, choć nie ma to większego znaczenia dla całokształtu), plik z PIT-em leży przygotowany do wysyłki (wypełniam w programie, elektronicznie), ale na skutek otrzymania w 2010 roku paczki od pracodawcy i wliczania do zeznania danych z PITu-8C wyszło mi, że mam dopłacić do zeznania (to ponoć normalne). I teraz pytanie: Zakładaj±c, że wiem [z wyliczeń programu] ile mam dopłacić czy wystarczy, że znajdę sobie numer konta US i przeleję im ka$ę (chciałęm zrobić to elektronicznie - eBanking, je¶li to możliwe) dopisuj±c tylko w szczegółach przelewu np. "dopłata do zeznania PIT-37 2010 za xxxx {imię i nazwisko}", czy zmuszony jestem zrobić co¶ jeszcze, aby sprawa została sfinalizowana prawidłowo ? A może w ogóle nie można tego zrobić elektronicznie tylko muszę to zrobić b±dĽ poczt±, b±dĽ bezpo¶rednio w swoim US (choć nie s±dzę) ? Będę serdecznie wdzięczny za wiarygodne informacje :) --

Data: 2011-04-07 05:38:57
Autor: Basia
dopłata do zeznania PIT
On 7 Kwi, 10:14, "c00ba" <cooba0WYTNI...@op.pl> wrote:
[...]

Ale razem z wpłata muszisz kwoty z PIT-8C umiescic w PIT-37 bo kwota z
PIT-37 musi sie zgadzac z ta ktora wplacasz

B.

Data: 2011-04-07 17:19:43
Autor: cooba0WYTNIJTO
dopłata do zeznania PIT
> [...]

Ale razem z wpłata muszisz kwoty z PIT-8C umiescic w PIT-37 bo kwota z

PIT-37 musi sie zgadzac z ta ktora wplacasz

Przepraszam, ale widać za głupi jestem, bo nie za bardzo rozumiem :)

Dopiszę co nie co, co może nieco wyja¶ni:
Jako [były już] pracownik outsoureingowy otrzymałem od swojego pracodawcy normalne zeznanie PIT, a oprócz tego od firmy w siedzibie której i dla której pracowałem otrzymałem PIT-8C. W konsekwencji, po lekturze różnych Ľródeł (w tym newsgroups) odnalazłem w jaki sposób i gdzie do PIT-37 wpisać warto¶ć z PIT-8C (w zeszłorocznym zeznaniu było analogicznie i nikt się "nie czepił" :) ). Wpisałem więc kwotę z 8C do PIT-37 i po wpisaniu wyszło mi wła¶nie, że mam do dopłaty X zł :) Pozdrawiam, --

Data: 2011-04-07 08:21:15
Autor: jureq
dopłata do zeznania PIT
Dnia Thu, 07 Apr 2011 10:14:29 +0200, c00ba napisał(a):

[...]
pytanie: Zakładając, że wiem [z wyliczeń programu] ile mam dopłacić czy
wystarczy, że znajdę sobie numer konta US i przeleję im ka$ę (chciałęm
zrobić to elektronicznie - eBanking, jeśli to możliwe) dopisując tylko w
szczegółach przelewu np. "dopłata do zeznania PIT-37 2010 za xxxx {imię
i nazwisko}", czy zmuszony jestem zrobić coś jeszcze, aby sprawa została
sfinalizowana prawidłowo ? A może w ogóle nie można tego zrobić
elektronicznie tylko muszę to zrobić bądź pocztą, bądź bezpośrednio w
swoim US (choć nie sądzę) ? Będę serdecznie wdzięczny za wiarygodne
informacje :)

Prawie tak jak chcesz. W każdym (znanym mi) e-bankingu masz osobną opcję "przelew podatkowy". Musisz jej użyć zamiast przelewu zwykłego. Tam występują trochę bardziej skomplikowane pola zamiast jednego "tytułem". I masz je wypełnić poprawnie.

Data: 2011-04-07 17:11:35
Autor: c00ba
dopłata do zeznania PIT
> [...]

> elektronicznie tylko muszę to zrobić b±dĽ poczt±, b±dĽ bezpo¶rednio w

> swoim US (choć nie s±dzę) ? Będę serdecznie wdzięczny za wiarygodne

Prawie tak jak chcesz. W każdym (znanym mi) e-bankingu masz osobn± opcję

"przelew podatkowy". Musisz jej użyć zamiast przelewu zwykłego. Tam

występuj± trochę bardziej skomplikowane pola zamiast jednego "tytułem". I

masz je wypełnić poprawnie.

Witam raz jeszcze, jako, że sprawdziłem pewne informacje, które być może mog± mieć wpływ na dalszy przebieg w±tku.
Chciałem unikn±ć podawania nazw banków (by nie być pos±dzonym o reklamę ;)), ale z tego, co przed chwil± sprawdziłem to w PKO BP Inteligo istnieje co¶ takiego, jak "Przelew do US", który zawiera takie dane, jak nr rachunku US, nazwa i adres zobowi±zanego, nr NIP itd. Wynika z tego, że tyle chyba powinno wystarczyć :) Dziękuję za pouczenie tym bardziej, że wła¶nie miałem zamiar dokonywać zwykłego "przelewu jednorazowego", a nie tego specjalnego, a to jednak, jak widać różnica :)
Pozdrawiam.  --

Data: 2011-04-07 17:31:02
Autor: identifikator: 20040501
dopłata do zeznania PIT
wystarczyć :) Dziękuję za pouczenie tym bardziej, że wła¶nie miałem zamiar
dokonywać zwykłego "przelewu jednorazowego", a nie tego specjalnego, a to
jednak, jak widać różnica :)

spoko spoko i tak by Ci nie poszło...

Data: 2011-04-07 11:43:37
Autor: SDD
dopłata do zeznania PIT

Użytkownik "c00ba" <cooba0WYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:178f.00000817.4d9d7265newsgate.onet.pl...

numer konta US i przeleję im ka$ę (chciałęm zrobić to elektronicznie -
eBanking, je¶li to możliwe) dopisuj±c tylko w szczegółach przelewu

Wszystko tak, jak mowi jureq , zupelnie inna formatka przelewu czasem moze byc inna oplata za taki przelew (moze byc albo wyzsza albo nizsza albo taka sama, co bank, to obyczaj)

poczta

Mozna - tez na specjalnym formularzu "podatki" i oczywiscie bedzie oplata.

b±dĽ bezpo¶rednio w swoim US (choć nie s±dzę) ?

Tez mozna, w kasie swojego US

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-04-07 09:49:55
Autor: jureq
dopłata do zeznania PIT
Dnia Thu, 07 Apr 2011 11:43:37 +0200, SDD napisał(a):

b±dŒ bezpo¶rednio w swoim US (choæ nie s±dzê) ?

Tez mozna, w kasie swojego US

Jeśli takowa istnieje. Bo ostatnia moda jest taka, że US nie mają kasy - jest tylko punkt kasowy jakiegoś banku. Wtedy wpłata wygląda tak samo jak na poczcie - też jest opłata.

Data: 2011-04-07 19:40:23
Autor: Gotfryd Smolik news
dopłata do zeznania PIT
On Thu, 7 Apr 2011, jureq wrote:

Je¶li takowa istnieje. Bo ostatnia moda jest taka, że US nie maj± kasy -
jest tylko punkt kasowy jakiego¶ banku. Wtedy wpłata wygl±da tak samo jak
na poczcie - też jest opłata.

  W kwestii formalnej - czy taka konstrukcja jest dopuszczalna?
  Bo po prawdzie wiem, że co poniektórzy dostawcy "cywilni" (ulubiony
przez Tristana, s±dz±c ze zło¶liwego nazywania, górno¶l±ski
dostawca pr±du na przykład) minimalizuj± ilo¶ć p. wpłat do "siedzib"
(a mało komu chce się jechać do innego miasta), ale ci mniejsi
(np. zarz±dy budynków komunalnych, często firmy spzoo) po prawdzie
p. kasowe maj± "obce", ale zawieraj± tak± umowę, że wpłaty *dla
nich* s± bez opłat (nie wiem, może np. z czynszem kompensuj±
albo co).

  Czy US jest zwolniony z obowi±zku "przyjmowania pieniędzy w siedzibie"
(nie licz±c jawnie wymienionych w ustawach wyj±tków - np. przy DG)?

  Jako¶ tak mi się wydawało, że nadruk na banknotach NBP ma ci±gle
obowi±zuj±c± moc prawn±.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-08 06:05:08
Autor: jureq
dopłata do zeznania PIT
Dnia Thu, 07 Apr 2011 19:40:23 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

Nie wiem.

Bo po
  prawdzie wiem, ĹĽe co poniektĂłrzy dostawcy "cywilni" (ulubiony
przez Tristana, sądząc ze złośliwego nazywania, górnośląski dostawca
prądu na przykład) minimalizują ilość p. wpłat do "siedzib" (a mało komu
chce się jechać do innego miasta), ale ci mniejsi (np. zarządy budynków
komunalnych, często firmy spzoo) po prawdzie p. kasowe mają "obce", ale
zawierają taką umowę, że wpłaty *dla nich* są bez opłat (nie wiem, może
np. z czynszem kompensujÄ… albo co).

Ja osobiście spotykam coraz częściej wypadki, gdy nawet w formalnej siedzibie nie ma możliwości wpłaty. I szczerze mówiąc znudziło mi się już wykłócanie w tej sprawie. Bo co w końcu można zrobić? Wpłacać do depozytu sądowego?

Czy US jest zwolniony z obowiązku "przyjmowania pieniędzy w siedzibie"
(nie liczÄ…c jawnie wymienionych w ustawach wyjÄ…tkĂłw - np. przy DG)?

Praktyka jest jaka jest. Coraz większa ilość urzędów skarbowych nie umożliwia wpłaty gotówkowej we własnej kasie. A wpłata w okienku bankowym, to po pierwsze prowizja. Po drugie często przekroczenie terminu wpłaty - bo decyduje tu data wpływu na rachunek US w NBP.

  JakoĹ› tak mi siÄ™ wydawaĹ‚o, ĹĽe nadruk na banknotach NBP ma ciÄ…gle
obowiÄ…zujÄ…cÄ… moc prawnÄ….

To akurat nie ma ĹĽadnego zwiÄ…zku z tym problemem.

Data: 2011-04-11 08:45:35
Autor: c00ba
dopłata do zeznania PIT - pytanie finalne
Ja jeszcze na chwilę, odno¶nie tego PIT'a i zwi±zanej z nim dopłaty.
Bardzo dziękuję za dotychczsowe instrukcje, dużo mi one pomogły, ale jest jeszcze jedno pytanie, choć może trywialne, a wynik nie ma aż takiego znaczenia. Zastanawia mnie czy, aby być do końca wobec US w porz±dku muszę najpierw wysłać internetowy przelew do US z dopłat±, a dopiero po kilku dniach (jak już, mam nadzieję, przelew dotrze) dopiero wysłać PIT, czy mogę najpierw wysłać zeznanie, po kilku minutach zrobić przelew i nie martwić się tym, czy zeznanie dotarło przed, czy po przelewie z dopłat± do tegoż zeznania ;)
Wiem, że wielu z Was takie pytania ¶miesz±, ale taka sytuacja zdarzyła mi się po raz pierwszy, a urzędy maj± to do siebie, że potrafi± się "przywalić" do byleczego, więc wolę być do końca w porz±dku :)

Pozdrawiam, --

Data: 2011-04-11 06:53:23
Autor: jureq
dopłata do zeznania PIT - pytanie finalne
Dnia Mon, 11 Apr 2011 08:45:35 +0200, c00ba napisał(a):

Ja jeszcze na chwilę, odnośnie tego PIT'a i związanej z nim dopłaty.
Bardzo dziękuję za dotychczsowe instrukcje, dużo mi one pomogły, ale
jest jeszcze jedno pytanie, choć może trywialne, a wynik nie ma aż
takiego znaczenia. Zastanawia mnie czy, aby być do końca wobec US w
porządku muszę najpierw wysłać internetowy przelew do US z dopłatą, a
dopiero po kilku dniach (jak juĹĽ, mam nadziejÄ™, przelew dotrze) dopiero
wysłać PIT, czy mogę najpierw wysłać zeznanie, po kilku minutach zrobić
przelew i nie martwić się tym, czy zeznanie dotarło przed, czy po
przelewie z dopłatą do tegoż zeznania ;) Wiem, że wielu z Was takie
pytania śmieszą, ale taka sytuacja zdarzyła mi się po raz pierwszy, a
urzędy mają to do siebie, że potrafią się "przywalić" do byleczego, więc
wolę być do końca w porządku :)

Kolejność jest dowolna. Abyś tylko wysłał wszystko najpóźniej 2 maja.

Pozdrawiam,

Data: 2011-04-11 10:13:44
Autor: c00ba
dopłata do zeznania PIT - pytanie finalne
Kolejno¶ć jest dowolna. Aby¶ tylko wysłał wszystko najpóĽniej 2 maja.

Ogromnia¶cie dziękuję za wyja¶nienia, okazan± pomoc i cierpliwo¶ć do głupich pytań :) Ze swojej strony niejako zamykam temat, jednakże gdyby kto¶ jeszcze chciał co¶ dopisywać w temacie - proszę uprzejmie :), a je¶li nie to, z mojej strony EOT :)

Pozdrawiam,

--

dopłata do zeznania PIT