doręczenie wyroku niezaocznego

Data: 2009-04-23 05:24:40
Autor: przypadek
doręczenie wyroku niezaocznego
Czy to nie lekki nonsens, że jedyną wygodną możliwością dowiedzenia
się, jaki był wyrok i otrzymania go w domu, jeśli nie jest to wyrok
zaoczny jest wysłanie wniosku o uzasadnienie? (Na wszelki wypadek
należy wysyłać po każdym posiedzeniu, nigdy nie wiadomo na którym
wyrok zostanie wydany :)

Data: 2009-04-23 14:26:16
Autor: Liwiusz
przypadek pisze:
[...]

   Można dowiedzieć się telefonicznie, czy wyrok został wydany. Ponadto nie ma chyba przeszkód, aby otrzymać odpis wyroku bez uzasadnienia.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-23 05:29:58
Autor: przypadek
On 23 Kwi, 14:26, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

   Można dowiedzieć się telefonicznie, czy wyrok został wydany. Ponadto
nie ma chyba przeszkód, aby otrzymać odpis wyroku bez uzasadnienia.

W jakimż to trybie? Który art. kpc?

Bo telefonicznie to wybacz, ale to jednak zbyt poważne sprawy.

Data: 2009-04-23 14:34:43
Autor: Liwiusz
przypadek pisze:
[...]

   Może zacznij szukać "od tyłu"

ustawa o kosztach sądowych w sprawach cywilnych

art. 77
1. Opłatę od wniosku o wydanie na podstawie akt:

1) poświadczonego odpisu, wypisu lub wyciągu,

2) odpisu orzeczenia ze stwierdzeniem prawomocności,

3) odpisu orzeczenia ze stwierdzeniem wykonalności,

--
Liwiusz

Data: 2009-04-23 05:44:49
Autor: przypadek
On 23 Kwi, 14:34, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

eeee.. czyli trzeba płacić, jeszcze może iść do sekretariatu odebrać
pismo, a tu bezstresowo dostaję do domu za darmo (tylko list na
poczcie wysyłam).

Data: 2009-04-23 14:46:31
Autor: Liwiusz
przypadek pisze:
[...]

   Co dostajesz za darmo? Uzasadnienie wyroku?

--
Liwiusz

Data: 2009-04-23 06:25:53
Autor: przypadek
On 23 Kwi, 14:46, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
przypadek pisze:

> eeee.. czyli trzeba płacić, jeszcze może iść do sekretariatu odebrać
> pismo, a tu bezstresowo dostaję do domu za darmo (tylko list na
> poczcie wysyłam).

   Co dostajesz za darmo? Uzasadnienie wyroku?

No akurat miałem nosa :)

Art 4 ustawy o kosztach
3. Nie pobiera się opłaty od wniosku o sporządzenie uzasadnienia oraz
doręczenie
odpisu orzeczenia z uzasadnieniem, zgłoszonego w terminie tygodniowym
od
dnia ogłoszenia sentencji.

Chyba ktoś był cięty na sędziów, że wymyśłił mechanizm dodający im
zbędnej pracy (bo często strona po prostu chciałaby się dowiedzieć,
jaka jest sentencja wyroku).

Data: 2009-05-02 04:05:28
Autor: Andrzej Lawa
przypadek pisze:

Chyba ktoś był cięty na sędziów, że wymyśłił mechanizm dodający im
zbędnej pracy (bo często strona po prostu chciałaby się dowiedzieć,
jaka jest sentencja wyroku).

Ta ogłoszona, a ta napisana czasami się zauważalnie różnią ;->

Data: 2009-05-02 10:58:21
Autor: Roman Rumpel
Andrzej Lawa pisze:
przypadek pisze:

jaka jest sentencja wyroku).

Ta ogłoszona, a ta napisana czasami się zauważalnie różnią ;->

Sentencje się różnią???

--
Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

Roman Rumpel    skype: rumpel.roman
www.rumpel.pl

Data: 2009-05-02 13:14:39
Autor: Andrzej Lawa
Roman Rumpel pisze:
Andrzej Lawa pisze:
przypadek pisze:

jaka jest sentencja wyroku).

Ta ogłoszona, a ta napisana czasami się zauważalnie różnią ;->

Sentencje się różnią???

Uzasadnienie wyroku - nagraj kiedyś wyrok ustny, a potem porównaj to z
otrzymanym uzasadnieniem na piśmie.

Mogą pojawić się pewne różnice - jak np. niezbyt zorientowana w prawie
sędzia stwierdza, że jak ktoś nie znający prawa każe Ci coś robić, to
nawet jeśli nie ma prawa tego żądać, to należy się go słuchać "żeby nie
zaogniać sytuacji", a potem się skapuje, że palnęła głupotę i stara się
to inaczej uzasadnić.

doręczenie wyroku niezaocznego