dostêp do maila w roamingu UE - m a³y transfer, kilka razy dziennie

Data: 2010-03-03 19:00:47
Autor: Pawe³ G±ska
dostêp do maila w roamingu UE - m a³y transfer, kilka razy dziennie
Witam,

istnieje we mnie potrzeba dostêpu do maila równie¿ za granic±
czy który¶ z opów ma "zjadliw±" ofertê?? obojêtne abo czy prepaid, ale co¶ z sensem

Play ma tanio, ale trzeba na piechotê szukaæ do jakiej sieci siê zalogowaæ (listê muszê mieæ ze sob±???) bo jak nie to p³acê jak za zbo¿e

ERA, 80gr/100kB i ostatnio we Francji zrywa³o sesjê tak, ¿e nabi³em 40PLN w parê minut zanim siê zorientowa³em, teraz chocia¿ utn± >200PLN :], bo rachunki za jeden dzieñ an 400PLN te¿ ju¿ mia³em (¶ci±gniête maile na... uwaga! poni¿ej 1MB!!)

Orange ma 1,18 PLN/1MB tylko zapomnieli napisaæ w reklamie, ¿e przy abo za prawie 250PLN :D

Plus... 6PLN/100kB <wow!>

czy kto¶ znalaz³ ofertê na roaming netu z ma³ym "przebiegiem" w rozs±dnej cenie, mo¿e byæ "osobna" karta, nie muszê tego mieæ na swojej, jaka¶ karta typowo netowa ale UE?

fajnie by³oby jakby rozliczanie by³o co 1kB ew. 10kB... no albo w sumie transferu, a nie za zerwane sesje!? reklamacja zerwanych sesji jest pora¿k±, kazali mi podaæ pozycjê gdzie to by³o <rotfl>... pozycja kolankowo-³okciowa ;)

ja nie potrzebujê du¿o, ja potrzebujê co jaki¶ czas parê kB (mail bez za³±czników i bez obrazków, za granic± tylko tekst mnie interesuje)

kto¶ co¶ przetrenowa³?

zacz±³em szukaæ te¿ karty poza granicami, ale albo taka sama padaka, albo oferta tylko dla lokalesów w³±cznie z podaniem NIPu autochtona

ostatnio najtaniej by³o... kupiæ lokaln± kartê na tydzieñ... fakt, ¿e pó³ dnia zmarnowa³em na zdaln± rejestracjê jej... system rozpoznawnaia g³osu po w³osku mnie dobi³, ale dwie rozmowy w leng³y¿u z jakimi¶ doradcami uruchomi³y net na tydzieñ za kilka EUR, tylko nie zawsze tak siê daje i wola³bym mieæ pewne ¼ród³o dostêpu do maila ze sob± stale aktywne

any help?

Pawe³

Data: 2010-03-03 20:32:13
Autor: £ukasz F. Tomczyk
W dniu 2010-03-03 19:00, Pawe³ G±ska pisze:
[...]

Ja korzysta³em kilka razy w ci±gu ostatniego roku z Play Fresha (OIDP pamiêtam 1MB za 5 z³, rozliczane  co 10 kb). Korzysta³em w komórce, wybór operatora mia³em ustawiony ca³y czas na automat, nie p³aci³em jak za zbo¿e. Koszty z dwutygodniowego wyjazdu wynios³y mnie kilka kilkana¶cie z³ (poczta, co jaki¶ czas parê stron www). Jak nie lubiê playa, to tutaj ma wyj±tkowo zgrabn± ofertê.

pozdr
£ukaszT

Data: 2010-03-03 21:11:53
Autor: Pawe³ G±ska
dostêp do maila w roamingu UE - ma³y transfer, kilka razy dziennie
Witam,

W odpowiedzi na maila od "£ukasz F. Tomczyk"
z dnia: 2010-03-03 20:32:
[...]
no w³a¶nie siê temu przygl±da³em

cyt.
Teraz koszt 1 MB danych w roamingu to tylko 5 z³. Bez wzglêdu na to z jakiej europejskiej sieci korzystasz, za ka¿de rozpoczête 10 kB ¶ci±gniêtych lub wys³anych danych zap³acisz jedyne 5 groszy!

ale ni¿ej

cyt.
Korzystanie z promocji nie wymaga aktywacji, wystarczy ¿e zalogujesz siê do jednej z wymienionych wy¿ej sieci bêd±c za granic±.

do tego lista sieci, której... nie ma :D oraz instrukcja rêcznego wyboru sieci w kompie (chyba w dodatku z wind±)

i "straszak"
cyt.
Oferta Promocyjna nie dotyczy przesy³ania danych inicjowanego w roamingu miêdzynarodowym w innej sieci telekomunikacyjnej ni¿ w sieciach telekomunikacyjnych, o których mowa w niniejszej Ofercie Promocyjnej . Je¿eli przesy³anie danych zostanie zrealizowane poprzez inn± sieæ telekomunikacyjn±, wówczas op³ata zostanie naliczona zgodnie z cennikiem odpowiednim dla oferty, z której korzysta u¿ytkownik

....nie wiem jaka jest "inna" oferta ale ju¿ siê bojê... 6PLN/100kB??

co wiêcej to wszystko jest w wersji abo, gdzie to jest w wersji FRESH?? bo na ich stronie nie potrafiê znale¼æ

rany! jaki ba³agan w tych regulaminach :/

Pawe³

Data: 2010-03-03 21:22:15
Autor: Pawe³ G±ska
dostêp do maila w roamingu UE - ma³y transfer, kilka razy dziennie
Witam,

W odpowiedzi na maila od Pawe³ G±ska
z dnia: 2010-03-03 21:11:
do tego lista sieci, której... nie ma :D
ufff... znalaz³em listê sieci i o ile nie ma problemu w takich np. Niemczech, bo obie sieci w jakich Play ma roaming maj± [tak] w rubryce "tani roming pakietów"

ale zagl±dam do Belgii... i tu zonk, trzy sieci maj± roaming, ale tylko jedna opcjê tani, czyli jak siê niechc±cy zalogujê do czego¶ innego z automatu to mogi³a :/

i zamiast 5gr/10kB mamy od razu 2PLN/100kB

czyli mam rozumieæ, ¿e nic lepszego nie ma w dobie XXI wieku tylko rêczne grzebanie w ustawieniach kompa i wo¿enie ze sob± listy aktualnych sieci z którymi Play ma "tani roaming"? :(

Pawe³

Data: 2010-03-04 09:34:06
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-03-03 21:22, Pawe³ G±ska wrote:

czyli mam rozumieæ, ¿e nic lepszego nie ma w dobie XXI wieku tylko
rêczne grzebanie w ustawieniach kompa i wo¿enie ze sob± listy aktualnych
sieci z którymi Play ma "tani roaming"? :(

Zawsze mo¿esz nic nie robiæ i p³aciæ wiêcej - wybór nale¿y do Ciebie.

Data: 2010-03-04 10:12:16
Autor: £ukasz F. Tomczyk
W dniu 2010-03-03 21:22, Pawe³ G±ska pisze:

czyli mam rozumieæ, ¿e nic lepszego nie ma w dobie XXI wieku tylko
rêczne grzebanie w ustawieniach kompa i wo¿enie ze sob± listy aktualnych
sieci z którymi Play ma "tani roaming"? :(

Ja tylko mówiê jaka by³a praktyka: W³ochy, Hiszpania, Szwajcaria, wystarczy³y ustawienia automatyczne, nie zbankrutowa³em, schodzi³o wed³ug taniej transmisji danych. Inna sprawa ¿e nie mia³em pojêcia, ¿e w niektórych sieciach jest dro¿ej, czasem jednak lepiej nie wiedzieæ za du¿o ;)

Je¶li masz abo, to zawsze mo¿esz kupiæ fresha za 5z³ i ju¿ masz kontrolê wydatków.

pozdr
£ukaszT

Data: 2010-03-04 11:47:23
Autor: Pawe³ G±ska
dostêp do maila w roamingu UE - ma³y transfer, kilka razy dziennie
Witam,

W odpowiedzi na maila od "£ukasz F. Tomczyk"
z dnia: 2010-03-04 10:12:
[...]
W³ochy: 2 sieci - 2 tanie
Hiszpania: 4 sieci  - 4 tanie
Szwajcaria: 2 sieci - 2 tanie
:]

ok, zaczynam siê przyzwyczajaæ do tej opcji, jak ju¿ wiem gdzie na ich stronie tego szukaæ

z interesuj±cych mnie krajów trzeba uwa¿aæ tylko w Belgii (3/1) i na S³owacji (3/1)

ciekawostka z ich strony: na Litwie roaming Data tylko w jednej sieci, ale tania transmisja w dwóch??? :)

Pawe³

dostêp do maila w roamingu UE - m a³y transfer, kilka razy dziennie