dosypka lub nowy toner

Data: 2011-09-26 20:55:32
Autor: ToMasz
dosypka lub nowy toner
witam

mam drukarko kopiarkę Brother DCP7010. NA wyświetlaczy pojawił sie napis mało toneru. W zeszłym roku kupiłem za 150zł wkład i już się skończył? Trzeba kupić nowy, ale coś może się nauczę rozkładając stary wkład. Kolega wziął go do ręki i mówi patrz: tu jest korek! zanim odpowiedziałem wysypał sobie toner na buty :) Wszystko sie działo "na warsztacie" wiec szkoda żadna, ale w środku ciągle jest pół szklanki, może więcej proszku - to jest "mało"? Może drukarka policzyła ilość stron i trzeba by ją jakoś zresetować? (podczas używania toner był "mieszany")
Czy może lepiej kupić "dosypkę" i zapomnieć o "mało toneru"?  czy można dosypać do tego co jest, czy wcześniej opróżnić?

ToMasz

Data: 2011-09-26 22:38:34
Autor: Andy Niwiński
dosypka lub nowy toner

"ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:j5qhr4$5ft$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie ma czegos takiego jak dosypka! Resztki starego toneru się wysypuje, a najlepiej porządnie odkurza wnetrze kartusza. Tylko niestety nie normalnym odkurzaczem, chyba, że masz specjalny worek. Kartusz "resetuje " sie mechanicznie. Ja spojrzysz tu:
http://www.octopus-office.de/info/anleitung-zum-toner-nachfuellen-nachfuellanleitung-nachfuelltoner/nachfuellanleitung-brother/nachfuellanleitungen-fuer-brother-tonerkartuschen/brother-dcp-7010-mit-nachfuelltoner/
 to trzeba kręcić "Plastikschraube" aż "Sicherheitsriegel" znajdzie na pozycji jak na zdjęciu. I już drukarka nie będzie płakać, że mało tonera. A bez przesunięcia tego wichajstra, to możesz sypac i pięć kilo - nic to nie da.

Data: 2011-09-27 08:15:33
Autor: Ghosthunter
dosypka lub nowy toner
Dnia Mon, 26 Sep 2011 20:55:32 +0200, ToMasz napisał(a):

Kolega wziął go do ręki i mówi patrz: tu jest korek! zanim odpowiedziałem wysypał sobie toner na buty :)

A nie otworzyliście czasem zbiorniczka na zużyty toner? To, że się sypie
nie znaczy, że będzie na czym drukować. Ja bym drukował ile się da (jak
zaczyna robić białe paski można potrząsnąć pojemniczkiem i  jeszcze trochę
podrukuje) a po zużyciu kardridża kupił alternatywę.

Data: 2011-09-27 09:23:32
Autor: nom
dosypka lub nowy toner

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j5qhr4$5ft$1inews.gazeta.pl...
witam

mam drukarko kopiarkę Brother DCP7010. NA wyświetlaczy pojawił sie napis mało toneru. W zeszłym roku kupiłem za 150zł wkład i już się skończył?

Niekoniecznie się skończył. Może chip zliczający osiagnął zadaną ilość kartek i zasygnalizował brak toneru.
Czasami w sterownikach drukarki da się ten komunikat zignorować (np. drukarki HP, Canon czy Lexmark). Kyocera nie ma chipa, ma pomiar toneru za pomocą czujnika indukcyjnego, ale można podkleić taśmą bezbarwną cienką podkładkę i oszukać. :-)
Były też drukarki, które oprócz chipa miały optyczny czujnik toneru, jak "światełko" przchodziło przez toner to drukarka sygnalizowała brak toneru (np. canon LBP5000).
Często tonery startowe  sygnalizują brak toneru po 400-500 kartkach a tam toneru jeszcze sporo jest. :-)

dosypka lub nowy toner