dot.rozwodu

Data: 2010-01-11 06:04:57
Autor: kasia
dot.rozwodu
Witam.mam pytanie odnosnie sprawy rozwodowej.Moj maz nie odbiera
wezwan z sadu.Czy bede musiala wobec tego wnosic o wyznaczenie
kuratora? Dodam jeszcze ze w pozwie wnioslam o przeprowadzenie
rozprawy w przypadku nie stawienia sie jednej ze stron.
gdzies kiedys przeczytalam ze jesli strona pozwana nie odbierze  3
wezwan na rozprawe, to ta i tak sie odbedzie.
Wiec,czego moge sie teraz spodziewac? kuratora czy rozprawy, czy moze
czegos jeszcze innego?pozdrawiam.

Data: 2010-01-12 13:59:09
Autor: T
dot.rozwodu
Pytanie zasadnicze - przynajmniej dla mnie: czy mezowi zostal doreczony pozew? Tzn. czy odebral zawierajaca go przesylke? I teraz tylko nie odbiera zawiadomienia o rozprawie?

Jezeli tak, to nieodebranie awizowanej przesylki traktuje sie - z uplywem terminu na jej odbior na poczcie - za doreczona.

Jezeli jednak maz nie odebral przesylki z pozwem to moze byc problem. Jezeli pozwanemu nie udalo sie doreczyc pozwu to zasadniczo powodztwo powinno byc odrzucone z powodu brakow formalnych (niewskazanie danych pozwanego w sposob zapewniajacy mozliwosc doreczenia mu korespondencji).

Data: 2010-01-13 10:15:32
Autor: R De
dot.rozwodu
Jest w tym co piszesz, dużo prawdy, ale nie wziąłeś pod uwagę istnienia tworu, nazywanego doręczycielem sądowym. Jego obowiązkiem jest doręczenie przesyłek sądowych, w każdej sytuacji. Zapewniam, że doręczą. Miałem taką sytuację ze swoją byłą babą.

Jeśli jednak mimo to pozwany gdzieś przepadł, a musiał by na prawdę przepaść, to rozprawa raczej się nie odbędzie do czasu ustanowienia kuratora. Wtedy ten kurator go rozwiedzie, a powódka wygra wszystko, co będzie chciała.

dot.rozwodu