Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   dot. stenogramów i rozlokowania w kabiniel

dot. stenogramów i rozlokowania w kabiniel

Data: 2010-06-03 01:13:36
Autor: Tomasz Pyra
dot. stenogramów i rozlokowania w kabiniel
Tomek pisze:

Czy to w ogóle możliwe, że "osoba postronna" mówiąc te 400 odczytała wynik z stopach, a pilot będący przy sterach "zrozumiał" to jako 400 metrów i przyśpieszył schodzenie z wysokości??

Brakuje mi informacji czy w momencie komendy "ochodzimy" maszyna miała wystarczajacą prędkosć względem powietra, aby pilot będący przy sterach mógł wybrać stery i bez przeciągnięcia wyjść na wyższy pułap (zanim silniki uzyskają pełny ciąg) - aby uniknąć kolizji z ziemią i czy było wychylenie sterów na wybranie w momencie "pull up" z TAWS-a.

Z danych z transkrypcji narysowałem takie wykresy:

http://img411.imageshack.us/img411/9751/dstaltspd.png

Na dolnym wykresie niebieska linia to odległość do pasa podawana przez ATC, czerwona to odległość do pasa na podstawie mijanych NDB.
Ostatni punkt niebieskiej linii jest ekstrapolowany.

Na górnym wykresie czerwona linia to prawidłowa ścieżka podejścia (na podstawie http://img72.imageshack.us/img72/7752/35643800.jpg).
Niebieska to wysokość odczytywana w kabinie.
Żółta to prędkość w km/h.

Data: 2010-06-03 03:56:03
Autor: Delfino Delphis
dot. stenogramów i rozlokowania w kabiniel
Tomasz Pyra wrote:

Niebieska to wysokość odczytywana w kabinie.

Ale czytano z radiowysokościomierza. Musisz do niebieskiej dodać elewacje w danym miejscu i dopiero wyjdzie prawdziwy profil. Potrzebna jest mapa z profilem tej doliny. Wiadomo jest, że przed katastrofą samolot nabierał wysokości, czyli w kilku ostatnich punktach wznosił mimo, iż wysokość według radaru malała.

Data: 2010-06-03 03:59:26
Autor: saturn5
dot. stenogramów i rozlokowania w kabiniel
Najlepszy profil jaki widzialem to tutaj:

http://i026.radikal.ru/1006/50/ac46869a27b6.jpg

--


Data: 2010-06-03 06:50:05
Autor: Czarek
dot. stenogramĂłw i rozlokowania w kabi niel
W dniu 2010-06-03 05:59, saturn5 napisał/a:
Najlepszy profil jaki widzialem to tutaj:

http://i026.radikal.ru/1006/50/ac46869a27b6.jpg


Więcej takich wykresów zamieścił Сергей Амелин
http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNeJ#

--
Cz.

Data: 2010-06-03 10:46:37
Autor: Szczepan Białek
dot. stenogramów i rozlokowania w kabiniel

Użytkownik "Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> napisał w wiadomości news:hu7cdl$18eu$1news.mm.pl...
W dniu 2010-06-03 05:59, saturn5 napisał/a:
Najlepszy profil jaki widzialem to tutaj:

http://i026.radikal.ru/1006/50/ac46869a27b6.jpg


Więcej takich wykresów zamieścił ?????? ??????
http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNeJ#

http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNeJ#5461593668644189202

Tu zaczyna spadać przy 2000m.

Wg stenogramu przy 2500m.
S*

Data: 2010-06-03 11:30:18
Autor: Dariusz K. Ładziak
dot. stenogramĂłw i rozlokowania w kabi niel
Użytkownik Czarek napisał:
W dniu 2010-06-03 05:59, saturn5 napisał/a:
Najlepszy profil jaki widzialem to tutaj:

http://i026.radikal.ru/1006/50/ac46869a27b6.jpg


Więcej takich wykresów zamieścił Сергей Амелин
http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNeJ#

Przecież cytowany wykres to też Amielin - tyle że świeży, z naniesionymi tekstami.

--
Darek

dot. stenogramów i rozlokowania w kabiniel

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona