douczcie mnie - alkohol we krwi

Data: 2011-06-20 21:33:08
Autor: ms;yspam
douczcie mnie - alkohol we krwi
Pozwole sie wlaczyc do tematu:)
w wydychany powietrzu na alkomacie wyszlo 0,11 lecz ten wynik mnozy sie razy 2,1 wynik wychodzi 0,23 minimola :)
prawko do zabrania:(

Data: 2011-06-20 21:34:58
Autor: Kuba \(aka cita\)
douczcie mnie - alkohol we krwi

Użytkownik "ms;yspam" <malyspamWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:55fa.000002c2.4dffa074newsgate.onet.pl...
Pozwole sie wlaczyc do tematu:)
w wydychany powietrzu na alkomacie wyszlo 0,11 lecz ten wynik mnozy sie razy
2,1 wynik wychodzi 0,23 minimola :)
prawko do zabrania:(

pytanie brzmiało czy można mieć 0.1mg/l czyli 0.2 promila - bo taki mial pierwszy pomiar i już wtedy powiedzieli ze zabieraj± PJ.

Ja pytam czy za 0.2 mozna zabrać, czy dopiero za 0.21.

Czy moze kto¶ w koncu odpowiedzieć na pytanie zamiast filozofować?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-06-20 20:19:47
Autor: Massai
Kuba (aka cita) wrote:

> [...]

Ja pytam czy za 0.2 mozna zabrać, czy dopiero za 0.21.

Czy moze kto¶ w koncu odpowiedzieć na pytanie zamiast filozofować?

Moim zdaniem zapis w ustawie jest jednoznaczny:
"Art. 46. 1. Napojem alkoholowym w rozumieniu niniejszej ustawy jest
produkt przeznaczony do spożycia zawieraj±cy alkohol etylowy w stężeniu
przekraczaj±cym 0,5%.
2. Stan po użyciu alkoholu zachodzi, gdy zawarto¶ć alkoholu w
organizmie wynosi lub prowadzi do:
1) stężenia we krwi od 0,2? do 0,5? alkoholu albo
2) obecno¶ci w wydychanym powietrzu od 0,1 mg do 0,25 mg alkoholu w 1
dm3.
3. Stan nietrzeĽwo¶ci zachodzi, gdy zawarto¶ć alkoholu w organizmie
wynosi lub prowadzi do:
1) stężenia we krwi powyżej 0,5? alkoholu albo
2) obecno¶ci w wydychanym powietrzu powyżej 0,25 mg alkoholu w 1 dm3."

Czyli stan po użyciu jest od 0,2 do 0,5. Od-do czyli wł±cznie z tymi
warto¶ciami.
NietrzeĽwo¶ć jest natomiast wyraĽnie okre¶lona "powyżej".

IMHO za 0.2 należy zabrać.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-20 22:21:29
Autor: Kuba \(aka cita\)
douczcie mnie - alkohol we krwi

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:itoa13$5cj$1news.onet.pl...

IMHO za 0.2 należy zabrać.

na to wychodzi. Dzięki

Ciekaw za to jak jest interpretowany zapis "lub prowadzi do" ;-)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-06-20 20:44:15
Autor: Massai
Kuba (aka cita) wrote:

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci

na to wychodzi. Dzięki

Ciekaw za to jak jest interpretowany zapis "lub prowadzi do" ;-)

Hm, to jest idiotyczne.
Bo tak:
Walimy piwko przy grilu, przypominamy sobie że fura stoi na ulicy i
wychodzimy wprowadzić auto z ulicy na posesję, do garażu.
Wsiadamy do samochodu, odpalamy go, ruszamy i zatrzymuje nas policjant,
który nas obserwował z ulicy, i każe dmuchać (jak już sprawdzi
dokumenty i odpali alkomat). Minęło 3-5 minut.

We krwi mamy 0,1, z tendencj± rosn±c±. Po 15 minutach mamy we krwi 0.25.

Je¶li by to interpretować stricte ustawowo, no to prowadzili¶my w
stanie po spożyciu, stężenie d±ży do powyżej 0.2, a może i 0.5...

Ale - zakaz prowadzenia jest nie jest zwi±zany z samym alkoholem we
krwi czy jego przyszłym stężeniem, lecz jego wpływem na OUN. Jak
prowadzili¶my - było poniżej 0.2, czyli tej umownej granicy przy której
ten wpływ jest według ustawodawcy zbyt duży.

Więc logiczne jest że ten wpływ alkoholu był znikomy, poniżej "wpływu
ustawowego".

A tu dupa, dostajemy mandat i zakaz prowadzenia pojazdów.

Dodatkowo, idiotycznie chroniony jest kto¶ kto ewidentnie prowadził po
alkoholu, bo np. jest badany, ma np. 0.18 (we krwi, po przeliczeniu),
po 30 minutach ma 0.14.

Powinno to być dokładnie NA ODWRÓT.

Nie "prowadzi do" tylko "kolejne badania sugeruj± że w trakcie
popełniania czynu miał powyżej etc."

Co komu do tego że za godzinę będę leżał nawalony jak szpak.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-20 22:54:52
Autor: Bugatti
Użytkownik "Massai"  napisał w wiadomo¶ci:

[...]

Gdyby producentom samochodów zależało na bezpieczeństwie to by seryjnie montował co¶ a'la volvowskiego Alcoguard'a (które także nie jest montowany seryjnie), który powinień być montowany na stałe i skutecznie blokować uruchomienie motorowni.

[...]

Tak abstrachuj±c od promili. W Mythbusters kiedy¶ udowodnili że będ±c zmęczonym (nie spać przez cał±c noc dodatkowo doznaj±c wysiłku fizycznego) jest się znacznie bardziej zdekoncentrowanym na drodzę niż pod wpływem kilku głębszych (nie pamiętam dokł±dnie ilu %) RóĽnica była spora na niekorzy¶ć zmęczenia.

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2011-06-20 21:18:10
Autor: Massai
Bugatti wrote:

> [...]

jest montowany seryjnie), który powinień być montowany na stałe i
skutecznie blokować uruchomienie motorowni.

Istniej± sytuacje gdy człowiek po alkoholu musi wsi±¶ć za kółko.

Poza tym - to byłoby bardzo zwodnicze.
Sprzęt precyzyjny jest drogi, wrażliwy, wymaga częstej kalibracji, więc
nie nadaje się do montowania w samochodach, a nieprecyzyjny musiałby
mieć wysoko ustawiony punkt reakcji, odsiewałby tylko nawalonych w
sztok.
W efekcie mnożyłyby się sytuacje "panie ale mój wbudowany alkomat mi
pozwolił jechać, więc jestem trzeĽwy".

Pro¶ciej byłoby w tych nowoczesnych samochodach zrobić program w
komputerze badaj±cy koordynację, "wci¶nij w podanej kolejno¶ci te 5
przycisków, w czasie krótszym niż 10 sekund".

Natmiast taki alkomat miałby sens w urz±dzeniach typu wózek widłowy,
czy urz±dzenia rolnicze. Wła¶ciciel by mógł instalować, żeby
przypadkiem jaki¶ "wczorajszy" pracownik nie zdemolował czego¶.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-21 05:53:50
Autor: amos
On 20 Cze, 23:18, "Massai" <tsen...@wp.pl> wrote:
Pro¶ciej byłoby w tych nowoczesnych samochodach zrobić program w
komputerze badaj±cy koordynację, "wci¶nij w podanej kolejno¶ci te 5
przycisków, w czasie krótszym niż 10 sekund".

Ciekawe rozwiazanie, podoba mi sie ;)

Z tym, ze niektorzy mogliby potrenowac i byc na tyle wprawnym w
naciskaniu, ze mogliby zrobic to stylem "pijanego weza".

Juz oczami wyobrazni widze jak powstaja platne symulatory podnoszace
poziom umiejetnosci zaliczania testu trzezwego kierowcy.

Na kazda metode znajdzie sie jakies nielegalne rozwiazanie. Nie u nas
to w Rosji.
--
zdrowka
amos

Data: 2011-06-21 15:12:46
Autor: Massai
amos wrote:

> [...]
> komputerze badaj±cy koordynację, "wci¶nij w podanej kolejno¶ci te 5
> przycisków, w czasie krótszym niż 10 sekund".

Ano, w dodatku uniwersalne - kierowca który przez cał± noc nie spał bo
miał biegunkę tak± że "srał dalej niż widział", wsiadłby do auta - ale
nie odjechał...

Z tym, ze niektorzy mogliby potrenowac i byc na tyle wprawnym w
naciskaniu, ze mogliby zrobic to stylem "pijanego weza".

Jakby sekwencja była losowo dobierana, to i wytrenować nie byłoby łatwo
- test na koordynację i jednocze¶nie na zdolno¶ć zapamiętania krótkiej
sekwencji.

A jak ktos nie może zapamiętać 5 przycisków "bo tak ma", to i za kółko
nie powinien siadać ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-22 08:53:34
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-06-21, Massai <tsender@wp.pl> wrote:

[...]

I zamiast dziadka za kółkiem usi±dzie pijany osiemnastolatek...

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

Data: 2011-06-20 23:04:49
Autor: Paul
W dniu 2011-06-20 22:54, Bugatti pisze:

[...]

i koniecznie aparat do mierzenia długo¶ci fiuta.
Jak masz mniej, niż 20 cm to nie pojedziesz.

ciekawe czy byłby¶ za takim rozwi±zaniem, jakby Ci auto nie odpalało, bo
umyłe¶ szybę spryskiwaczem z alkoholem/wzi±łe¶ jakie¶
cukierki/tabletki/leki, czy cokolwiek innego, co spowoduje, że w ustach
będziesz pijany, a w krwi będzie 0,000000

co za idiot±, trzeba być, żeby kręcić bat na samego siebie.
może od razu wszczepiajmy chipy z alkomatem

[...]

tylko, że zmęczenie to niemedialny temat, więc nie ma się nim co
zajmować, lepiej "pijanymi" kierowcami.

Pozdr.

delimiter!!!

Data: 2011-06-20 22:00:53
Autor: marek
douczcie mnie - alkohol we krwi
Czy moze kto¶ w koncu odpowiedzieć na pytanie zamiast filozofować?

he he. chyba za duzo wymagasz od tutejszych

Data: 2011-06-20 22:10:51
Autor: Shrek

Użytkownik "ms;yspam" <malyspamWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości
[...]

pierwszy pomiar i juĹĽ wtedy powiedzieli ze zabierajÄ… PJ.

Ja pytam czy za 0.2 mozna zabrać, czy dopiero za 0.21.

Tak:

2. Stan po użyciu alkoholu zachodzi, gdy zawartość alkoholu w organizmie wynosi lub prowadzi do:
1) stężenia we krwi _od_ 0,2� do 0,5� alkoholu albo
2) obecności w wydychanym powietrzu od 0,1 mg do 0,25 mg alkoholu w 1 dm3.
3. Stan nietrzeźwości zachodzi, gdy zawartość alkoholu w organizmie wynosi lub prowadzi do:
1) stężenia we krwi powyżej 0,5� alkoholu albo
2) obecności w wydychanym powietrzu powyżej 0,25 mg alkoholu w 1 dm3.

To co zwraca moją uwagę, to że przelicznik według ustawy wynosi równo 2, a nie 2,1, a takie głosy tu padły.

Shrek,

Data: 2011-06-20 22:38:24
Autor: Paul
W dniu 2011-06-20 22:10, Shrek pisze:

[...]

przelicznik przy kalibracji alkomatĂłw to 2.1

co nie jest sprzeczną z ustawą, gdzie masz słowo "lub"

dla uproszczenia
nietrzeĹşwy jest ten, kto
a) ma czerwone skarpetki
lub
b) ma niebieski majtki

a) nie ma nic wspólnego z b) i nie kłóci się to, z przelicznikiem 2.1

Data: 2011-06-20 22:44:54
Autor: Przemysław Czaja
douczcie mnie - alkohol we krwi

UĹĽytkownik "Paul"

[...]

pozwole sobie na małą dygresję ;-)

skarpetki i majtki majÄ… wspĂłlne chiĹ„skie pochodzenie, a "to" kĹ‚Ăłci siÄ™ nie tylko  z przelicznikiem ale rĂłwnieĹĽ z innymi czytelnikami tej grupy

pozdrĂłwki

ps. proszÄ™ o humorystyczne potraktowanie mojej wypowiedzi

Data: 2011-06-21 22:02:01
Autor: Shrek
W dniu 2011-06-20 22:38, Paul pisze:

[...]

Trochę jednak ma. Bo promile z mg są powiązane fizycznie. Jeśli w ustawie masz, że bezpieczny odstęp od rowerzysty wynosi 1m lub 100cm, to na miarce 1m ma się równać 100cm, a nie 105.

Inna sprawa, ĹĽe przy tej konstrukcji ustawy przelicznik nie ma znaczenia.

Możesz jednak podać źródło twojego twierdzenia o 2.1?

Shrek.

Data: 2011-06-21 22:22:21
Autor: Paul
W dniu 2011-06-21 22:02, Shrek pisze:
Trochę jednak ma. Bo promile z mg są powiązane fizycznie. Jeśli w
ustawie masz, że bezpieczny odstęp od rowerzysty wynosi 1m lub 100cm, to
na miarce 1m ma się równać 100cm, a nie 105.

złe porównanie.
prawidłowe: odstęp od rowerzysty wynosi 100 cm od kierownicy lub 1m od
siodełka
alkohol we krwi, to nie to samo co alkohol w wydychanym powietrzu.

Inna sprawa, ĹĽe przy tej konstrukcji ustawy przelicznik nie ma znaczenia.

ma i to ogromne

Możesz jednak podać źródło twojego twierdzenia o 2.1?

jakakolwiek specyfikacja producenta w Polsce.

Data: 2011-06-21 22:33:45
Autor: Shrek
W dniu 2011-06-21 22:22, Paul pisze:

złe porównanie.
prawidłowe: odstęp od rowerzysty wynosi 100 cm od kierownicy lub 1m od
siodełka

Bez sensu.

alkohol we krwi, to nie to samo co alkohol w wydychanym powietrzu.

W sumie racja.

Inna sprawa, ĹĽe przy tej konstrukcji ustawy przelicznik nie ma znaczenia.

ma i to ogromne

Nie ma, chyba że się czepiasz spójnika, ale to już wyjaśniono.

Możesz jednak podać źródło twojego twierdzenia o 2.1?

jakakolwiek specyfikacja producenta w Polsce.

Dobra - skoro alko we krwi to co innego niĹĽ mg w powietrzu, to sprawa jest prosta - alkomat mierzy mg, badanie krwi promile. SÄ… jakieĹ› profesjonalne homologowane alko, ktĂłre podajÄ… wynik nie w mg/l a w promilach?

Shrek.

Data: 2011-06-21 22:50:31
Autor: Paul
W dniu 2011-06-21 22:33, Shrek pisze:
W dniu 2011-06-21 22:22, Paul pisze:

złe porównanie.
prawidłowe: odstęp od rowerzysty wynosi 100 cm od kierownicy lub 1m od
siodełka

Bez sensu.

na pewno ma to więcej sensu, niż Twoje zdanie o rowerzyście

alkohol we krwi, to nie to samo co alkohol w wydychanym powietrzu.

W sumie racja.

a to się kłóci z tym "bez sensu", co napisałeś wyżej

[...]

oczywiście, że są takie alko i właśnie dlatego przelicznik 2,1 ma
ogromne znaczenie

Data: 2011-06-21 23:06:05
Autor: Shrek
W dniu 2011-06-21 22:50, Paul pisze:

[...]

Niespecjalnie, bo kierownic zawsze szersza od siodełka, więc jeden z warunków jest bezcelowy. Ale zaczynamy się bawić w słone podchody, więc proponuje się skupić na temacie.

[...]

Są alko z homologacją według innego przelicznika niż wynikającego z ustawy? Możesz rzucić linka, bo to IMHO bardzo mocna podstawa do uwalenia pomiaru w sądzie.

Shrek.

Data: 2011-06-21 23:14:40
Autor: Paul
W dniu 2011-06-21 23:06, Shrek pisze:
[...]

uwalenia pomiaru w sÄ…dzie.

Shrek.

no ale zdanie o rowerzyście jest bardzo ważne, bo nie wiem czemu, ale
uparłeś się na "przelicznik w ustawie".
skoro stosuje siÄ™ przelicznik 2,1 to moje porĂłwnanie jest bardzo na miejscu.

Albo inaczej:
odległość musi wynieść minimum 1 m lub
odległość musi wynieść minimum 99cm

To nie oznacza, ĹĽe ustawa mĂłwi, ĹĽe 1m = 99 cm

Co do linka, to pierwszy z Google:
http://www.alkomat.com/alkomaty_dowodowe.htm

Data: 2011-06-20 22:52:12
Autor: Paul
douczcie mnie - alkohol we krwi
W dniu 2011-06-20 22:10, Shrek pisze:
1) stężenia we krwi _od_ 0,2� do 0,5� alkoholu albo
2) obecności w wydychanym powietrzu od 0,1 mg do 0,25 mg alkoholu w 1 dm3.

i jeszcze jedno - nie wiem skÄ…d ten cytat, ale pewnie z wikipedi albo
innego śmietnika.

nie *albo* tylko *lub*

bo jakby było *albo* to mógłbyś jeździć nawalony jak świnia i nic nie
można by Ci zrobić.

Data: 2011-06-20 21:22:01
Autor: Massai
Paul wrote:

> [...]

innego śmietnika.

nie albo tylko lub

bo jakby było albo to mógłbyś jeździć nawalony jak świnia i

Hyhy...
To jest cytat z art. 46 Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i
przeciwdziałaniu alkoholizmowi;-)
http://lex.pl/serwis/du/2002/1231.htm

Znaczy że całe to karanie za nietrzeźwość jest sprzeczne z prawem?
;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-20 23:38:45
Autor: Paul
W dniu 2011-06-20 23:22, Massai pisze:

[...]

w kodeksie karnym jest prawidłowo - lub

a to co podałeś to niezły bubel, widać, jaśnie nam panujący, powinni
obowiązkową maturę z matematyki zacząć od siebie.

Data: 2011-06-20 21:43:43
Autor: Massai
Paul wrote:

> [...]

a to co podałeś to niezły bubel, widać, jaśnie nam panujący,
powinni obowiązkową maturę z matematyki zacząć od siebie.

No, ale w KW nie ma definicji stanu po uĹĽyciu ;-) i stosuje siÄ™ tÄ™ z
ustawy o wychowaniu w trzeźwości.

Ergo - jak każą dmuchać, i wyjdzie pomiędzy 0.1 a 0.25 w
wydychanym, to wołamy o badanie krwi, tam nam oznaczają w promilach -
i frugo ;-)
Obydwa spełnione, mamy na to papiery i mogą się cmoknąć ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-21 00:30:21
Autor: J.F.
douczcie mnie - alkohol we krwi
On Mon, 20 Jun 2011 21:43:43 +0000 (UTC),  Massai wrote:
No, ale w KW nie ma definicji stanu po użyciu ;-) i stosuje się tę z
ustawy o wychowaniu w trzeĽwo¶ci.
Ergo - jak każ± dmuchać, i wyjdzie pomiędzy 0.1 a 0.25 w
wydychanym, to wołamy o badanie krwi, tam nam oznaczaj± w promilach -
i frugo ;-)

Zasadniczo nie mamy prawa. Jedynie w przypadku uczestnictwa w wypadku.

Obydwa spełnione, mamy na to papiery i mog± się cmokn±ć ;-)

A sad ma slabe pojecie o logice, skaze cie i mozesz sie cmoknac :-)
I nawe Strasburg ci nie pomoze.

J.

Data: 2011-06-20 23:02:52
Autor: Massai
J.F. wrote:

> [...]
> - i frugo ;-)

Zasadniczo nie mamy prawa. Jedynie w przypadku uczestnictwa w wypadku.

No nie wiem:
http://www.peryt.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=55&Itemid=
38

Paragraf 3 ust.3.

Wychodzi że można się domagać.

> Obydwa spełnione, mamy na to papiery i mog± się cmokn±ć ;-)

A sad ma slabe pojecie o logice, skaze cie i mozesz sie cmoknac :-)
I nawe Strasburg ci nie pomoze.

To się odwołujemy do Strasburgera! ;-)

Generalnie mnie to zwisa, po alko nigdy nie jeżdżę. Ale dziura w przepisach jest irytuj±ca - cwaniak się wyłga.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-21 22:04:26
Autor: Shrek
W dniu 2011-06-21 01:02, Massai pisze:

Obydwa spełnione, mamy na to papiery i mog± się cmokn±ć ;-)

A sad ma slabe pojecie o logice, skaze cie i mozesz sie cmoknac :-)
I nawe Strasburg ci nie pomoze.

To się odwołujemy do Strasburgera! ;-)

Możesz nawet przez okno;)

Generalnie mnie to zwisa, po alko nigdy nie jeżdżę.
Ale dziura w przepisach jest irytuj±ca - cwaniak się wyłga.

To s±d zastosuje wykładnie celow± i odwołuj się;)

Shrek.

Data: 2011-06-21 00:28:37
Autor: J.F.
On Mon, 20 Jun 2011 23:38:45 +0200,  Paul wrote:
W dniu 2011-06-20 23:22, Massai pisze:
Hyhy...
To jest cytat z art. 46 Ustawy o wychowaniu w trzeĽwo¶ci i
przeciwdziałaniu alkoholizmowi;-)
http://lex.pl/serwis/du/2002/1231.htm

Znaczy że całe to karanie za nietrzeĽwo¶ć jest sprzeczne z prawem?
;-)
:D
w kodeksie karnym jest prawidłowo - lub

Zalezy jak spojrzec. Alkomat pokazuje np 0.4mg/l (0.8 prom), a badanie krwi 0.1 promila.
I co ? I przestepstwo.

J.

Data: 2011-06-21 16:19:21
Autor: kamil
On 20/06/2011 21:52, Paul wrote:
[...]

- albo I «spójnik wyrażający możliwą wymienność albo wzajemne wyłączanie się zdań lub części zdań»

- lub I «spójnik wyrażający możliwą wymienność lub wzajemne wyłączanie się zdań lub ich części»

Zadzwoń koniecznie do Wydawnictwa Naukowego PWN, bo złe słowniki wydają!

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-06-21 19:00:27
Autor: Paul
W dniu 2011-06-21 17:19, kamil pisze:
On 20/06/2011 21:52, Paul wrote:
[...]

i właśnie dlatego uważam humanistów za gorszy gatunek ludzi.
Jak ktoĹ› napisze, ĹĽe 3+3 to 10, to nie znaczy, ĹĽe tak jest. No ale
papier jest cierpliwy i wszystko przyjmie.

douczcie mnie - alkohol we krwi