dowód dla dziecka

Data: 2011-07-22 10:25:40
Autor: abo
dowód dla dziecka
Chciałbym wyjechać z moim 4 letnim dzieckiem w góry przy granicy z Czechami. Zapewne będziemy również przekraczać granicę (do 30 km max). Czy w zwiazku z tym wymagane są jakieś dokumenty dla mojego dziecka typu paszport lub dowód osobisty? Czy może rejon przygraniczny traktowany jest ulgowo.?

mK

Data: 2011-07-22 10:32:27
Autor: qwerty
dow�d dla dziecka
UĹźytkownik "abo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j0bc65$726$1@inews.gazeta.pl...
Chcia�bym wyjecha� z moim 4 letnim dzieckiem w g�ry przy granicy z Czechami. Zapewne b�dziemy r�wnie� przekracza� granic� (do 30 km max). Czy w zwiazku z tym wymagane s� jakie� dokumenty dla mojego dziecka typu paszport lub dow�d osobisty? Czy mo�e rejon przygraniczny traktowany jest ulgowo.?

Co najmniej DO. Ustaw także kodowanie, bo ledwo odszyfrowałem.

Data: 2011-07-22 10:58:54
Autor: abo
dow?d dla dziecka
czy możesz mi podpowiedzieć jak mam ustawić to kodowanie?

Data: 2011-07-22 11:18:38
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
dow?d dla dziecka
W dniu 22.07.2011 10:58, abo pisze:
czy mo�esz mi podpowiedzie� jak mam ustawi� to kodowanie?

najlepiej użyć normalnego czytnika, typu Thundrbird. Jest bardzo podobny
do OE, a działa dobrze. Jeśli jednak już musisz OE, to przynajmniej
częściowo naprawisz problem tak:

http://www.grzegorz.net/oe/config.php

Częściowo, bo polskie znaki w tematach i tak będzie kaszanił. Ale
przynajmniej treść będzie poprawnie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-22 19:22:11
Autor: Bydlę
dow?d dla dziecka
On 2011-07-22 08:58:54 +0000, "abo" <maykin@poczta.onet.pl> said:

czy możesz mi podpowiedzieć jak mam ustawić to kodowanie?

Po pierwsze, odpisuje się POD cytowaym tekstem.
Po drugie, nie cytuje się wszystkiego, bo to bez sensnu.
Po trzecie, wpisanie frazy: "jak prawidłowo ustawić Outlooka" wyrzuca na pierwszej stronie z wynikami np. coś takiego:
<http://www.grzegorz.net/oe/config.php>
czy
<http://www.outlook.pl/outlook-express-poprawna-konfiguracja/253/>.

--
Bydlę

Data: 2011-07-22 15:34:33
Autor: witek
dowód dla dziecka
On 7/22/2011 3:25 AM, abo wrote:
[...]

nie jest traktowany ulgowo. musisz miec co najmniej dowód.

przy czym jesli dziecko jedzie tylko z jednym rodzicem to warto sobie wziac od drugiego rodzica papierek (dobrze by był notarialny, szczegolnie dla naszych pogranicznikow), ze wyraza zgode na wyjazd dziecka za granice z drugim rodzicem.
To takie dmuchanie na bardzo bardzo zimne, ale jak sie komus nie spodobasz to nigdzie nie pojedziesz, albo szybko wrocisz.

tak po krotce to tu:
http://naszewojaze.cba.pl/?p=699

Data: 2011-07-22 17:14:32
Autor: Robert Tomasik
dowód dla dziecka
Użytkownik "abo" <maykin@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j0bc65$726$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zgodnie z Konwencją Schengen za granicą każdy obcokrajowiec ma obowiazek mieć przy sobie paszport albo dowód osobisty. Dziecko też. Brak tego dokumentu w Polsce i chyba większości krajów jest wykroczeniem, więc ryzykujesz mandat. Z tego co wiem w Czechach jest to mandat.

Data: 2011-07-22 17:52:43
Autor: Krzysztof Jodłowski
dowód dla dziecka
[...]

Plus do tego udowodnienie, że to jest własne dziecko a nie kradzione albo kontrabanda. To może trochę potrwać. Na zielonej granicy z Czechami, to pewnie machną ręką, ale jak się trafi służbista albo walnięty, to dzień ino mig przeleci podczas zatrzymania do wyjaśnienia.

Krzysztof

Data: 2011-07-22 18:09:54
Autor: Robert Tomasik
dowód dla dziecka
Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j0c6cl$gba$1news.onet.pl...
[...]

I tak i nie.Zdjęcie dziecka w dokumencie z reguły mało przypomina samo dziecko, bo ono sie szybko zmienia, toteż o wiele prościej je zdaktyloskopować ewentualnie albo sparwdzić w systemie Schengen po rysopisie. Rozpytać dziecko, czy to są rodzice. Ale oczywiście masz rację i w razie wątpliwości może być dym. Zalecam posiadanie dokumentu. Na wszelki wypadek napisałem, co grozi za jego brak. Nie zalecam w żadnym wypadku takich wyskoków.

dowód dla dziecka