dowód dla dziecka

Data: 2011-07-22 17:14:32
Autor: Robert Tomasik
dowód dla dziecka
Użytkownik "abo" <maykin@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j0bc65$726$1inews.gazeta.pl...
Chciałbym wyjechać z moim 4 letnim dzieckiem w góry przy granicy z Czechami. Zapewne będziemy również przekraczać granicę (do 30 km max). Czy w zwiazku z tym wymagane są jakieś dokumenty dla mojego dziecka typu paszport lub dowód osobisty? Czy może rejon przygraniczny traktowany jest ulgowo.?

Zgodnie z Konwencją Schengen za granicą każdy obcokrajowiec ma obowiazek mieć przy sobie paszport albo dowód osobisty. Dziecko też. Brak tego dokumentu w Polsce i chyba większości krajów jest wykroczeniem, więc ryzykujesz mandat. Z tego co wiem w Czechach jest to mandat.

Data: 2011-07-22 17:52:43
Autor: Krzysztof Jodłowski
dowód dla dziecka
[...]

Plus do tego udowodnienie, że to jest własne dziecko a nie kradzione albo kontrabanda. To może trochę potrwać. Na zielonej granicy z Czechami, to pewnie machną ręką, ale jak się trafi służbista albo walnięty, to dzień ino mig przeleci podczas zatrzymania do wyjaśnienia.

Krzysztof

Data: 2011-07-22 18:09:54
Autor: Robert Tomasik
dowód dla dziecka
Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j0c6cl$gba$1news.onet.pl...
[...]

I tak i nie.Zdjęcie dziecka w dokumencie z reguły mało przypomina samo dziecko, bo ono sie szybko zmienia, toteż o wiele prościej je zdaktyloskopować ewentualnie albo sparwdzić w systemie Schengen po rysopisie. Rozpytać dziecko, czy to są rodzice. Ale oczywiście masz rację i w razie wątpliwości może być dym. Zalecam posiadanie dokumentu. Na wszelki wypadek napisałem, co grozi za jego brak. Nie zalecam w żadnym wypadku takich wyskoków.

dowód dla dziecka