drewno - olej

Data: 2012-03-31 15:34:40
Autor: lamia
drewno - olej
czy posmarowanie drewna olejem kuchennym (stó³ z marketu - z pod³ych zapewne deseczk) - bêdzie ok?
¿eby nie wsi±ka³o wody, ¿eby po¿y³o (stó³ stoi ca³y rok na zewn±trz).

(szkoda mi $ na profesjonalne impreganty, kosztuj±ce 1/5 ceny sto³u).

Data: 2012-03-31 16:23:57
Autor: anhin
drewno - olej
W dniu 2012-03-31 15:34, lamia pisze:
czy posmarowanie drewna olejem kuchennym (stół z marketu - z podłych
zapewne deseczk) - będzie ok?
żeby nie wsiąkało wody, żeby pożyło (stół stoi cały rok na zewnątrz).

(szkoda mi $ na profesjonalne impreganty, kosztujące 1/5 ceny stołu).

nie, nie będzie. Większość olejów kuchennych to oleje nieschnące -miesiącami będą lepkie i dadzą się wymyć byle detergentem, a nawet wypłukać deszczem. Możesz spróbować z olejem słonecznikowym (półschnący, co w praktyce oznacza że schnie baardzo długo) albo winogronowym (niby schnący, ale osobiście nie miałbym zaufania). Jeśli bardzo Ci zależy właśnie na olejowaniu drewna, kup w sklepach dla plastyków olej lniany, jest całkiem tani. Nie używaj spożywczego oleju lnianego, a już broń Boże "bio" -zawiera śluzowate resztki nasion, które przeszkadzają w zasychaniu. Z profesjonalnymi impregnatami jest też tak, że niektóre (te droższe ;-)) mogą zawierać naturalny pokost z sykatywami, tzn. trującymi solami metali ciężkich. O ile nie jest wyraźnie zaznaczone, że nadają się do kontaktu z żywnością, do mebli na których się jada bym ich raczej unikał.
Tym niemniej, jeśli stół stoi na zewnątrz i jest narażony na wpływy atmosferyczne, zastanawiałbym się nad lakierowaniem. Samo olejowanie będzie niewystarczające na powierzchniach wystawionych na deszcz. No, chyba że będziesz to powtarzać co 2-3 dni, ale i tak powierzchnia będzie nieciekawie wyglądać po paru miesiącach...

Data: 2012-03-31 17:18:25
Autor: lamia
drewno - olej
"anhin" <anhin00@gazeta.pl> wrote in message news:jl741i$hc$1inews.gazeta.pl...
-miesiącami będą lepkie i dadzą się wymyć byle detergentem, a nawet
hmmm, nie spotkałam się by olej był lekpki - po tym jak wejdzie w strukturę drewna reszta się zmywa i nie robi żadncyh efektów, nawet po krótkim czasie
tak jak olejowanie deseki do krojena

słonecznikowym (półschnący, co w praktyce oznacza że schnie baardzo długo) albo winogronowym (niby schnący, ale osobiście nie miałbym zaufania). właśnie na olejowaniu drewna, kup w sklepach dla plastyków olej lniany,

świetne info

[...]

wow - bardzo przydatna wiedza.
thx

Data: 2012-03-31 17:50:41
Autor: anhin
drewno - olej

hmmm, nie spotkałam się by olej był lekpki - po tym jak wejdzie w
strukturę drewna reszta się zmywa i nie robi żadncyh efektów, nawet po
krótkim czasie
tak jak olejowanie deseki do krojena

no właśnie, zmywa się, więc nie zabezpiecza powierzchni drewna. W deseczce do krojenia to dopuszczalne, bo ona wysycha po myciu bardzo szybko i tak naprawdę olejowanie nawet nie jest potrzebne żeby ją zabezpieczyć przed wodą -drewno które ma szanse wyschnąć, na ogół nie gnije. Ale Tobie chodzi o porządną impregnację mebla narażonego na deszcz, długotrwałą wilgoć itp. Jednorazowe posmarowanie olejem w tym wypadku nic nie da, a nawet pogorszy sytuację (dlaczego, to już dłuższa historia). Olej trzeba wcierać wiele razy, aż przestanie wsiąkać, a potem przez kilkanaście dni przetrzymać w ciepłym, suchym i najlepiej jasnym miejscu, żeby miał czas podeschnąć. Jeśli nie -lepiej go nie impregnować w ogóle, niektóre gatunki drewna, nawet sosna czy świerk, bardzo ładnie wyglądają i nieźle się trzymają na zewnątrz bez żadnej impregnacji (tyle że zmieniają kolor i trochę porowacieją).

Data: 2012-04-01 20:33:16
Autor: kogutek
drewno - olej
anhin <anhin00@gazeta.pl> napisa³(a):
> [...]

Tym niemniej, jeśli stół stoi na zewnątrz i jest narażony na wpływy atmosferyczne, zastanawiałbym się nad lakierowaniem. Samo olejowanie będzie niewystarczające na powierzchniach wystawionych na deszcz. No, chyba że będziesz to powtarzać co 2-3 dni, ale i tak powierzchnia będzie nieciekawie wyglądać po paru miesiącach...
Warto byæ ostro¿nym. Ale bycie zbyt ostro¿nym to ju¿ paranoja. Czy zg³upia³e¶
z tymi truj±cymi solami. Tego jest tak ma³o ze trzeba by zje¶æ z 10 kilo
pokostu ¿eby zaszkodzi³o. O ile kto¶ prze¿uje zjedzenie takiej ilo¶ci pokostu.
Nie je siê ze sto³u tylko z talerzy po³o¿onych na stole. No chyba ¿e Ty taki
naturszczyk jeste¶ ¿e nie jesz z talerzy bo farby do nich zawieraj± szkodliwe
i toksyczne zwi±zki chemiczne. A i jeszcze metale takie jak Kobalt. --

Data: 2012-03-31 20:00:15
Autor: Ikselka
drewno - olej
Dnia Sat, 31 Mar 2012 15:34:40 +0200, lamia napisa³(a):

[...]

Kup pokost lniany.
Nie olej!!!
http://www.szkielet.pl/forum/viewtopic.php?t=1124
--

XL wiosenna

Data: 2012-03-31 22:07:25
Autor: lamia
drewno - olej
"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:vj7422xasvkb$.mn8kjsua0y0d$.dlg40tude.net...
Kup pokost lniany.

dziêki za info
a czy mo¿na wierzyæ, ¿e nie zawiera jakiego¶ tam o³owiu?

Data: 2012-03-31 22:12:06
Autor: JK
drewno - olej
On 31.03.2012 22:07, lamia wrote:
Kup pokost lniany.

dzięki za info
a czy można wierzyć, że nie zawiera jakiegoś tam ołowiu?

To jakaś paranoja. Jadasz prosto ze stołu i po posiłku wylizujesz deskę do czysta?

JK

Data: 2012-04-01 13:27:22
Autor: Grzexs
drewno - olej
dzięki za info
a czy można wierzyć, że nie zawiera jakiegoś tam ołowiu?

To jakaś paranoja. Jadasz prosto ze stołu i po posiłku wylizujesz deskę
do czysta?

A jak nawet odrobinę tego ołowiu zjesz, to się twój organizm nauczy z nim postępować i ci na zdrowie pójdzie. Niby skąd teraz tylu alergików? - po prostu jest zbyt czysto i układ immunologiczny człowieka głupieje.

--
Grzexs

Data: 2012-04-01 20:51:00
Autor: kogutek
drewno - olej
Grzexs <grzexs@gazeta.usu-n-to.pl> napisa³(a):

> [...]

A jak nawet odrobinę tego ołowiu zjesz, to się twój organizm nauczy z nim postępować i ci na zdrowie pójdzie. Niby skąd teraz tylu alergików? - po prostu jest zbyt czysto i układ immunologiczny człowieka głupieje.

Nauczyæ to siê nie nauczy. Jak by zjad³a ca³y stó³ na grubo wymalowany
pokostem z sykatyw± to tego o³owiu bêdzie tyle ¿e organizm nawet nie rozpozna
¿e jest. I zwyczajnie go wysra. Kiedy¶ ¿o³nierzyki by³y o³owiane. Na szczê¶cie
dzieci nie wiedzia³y ¿e o³ów jest szkodliwy. Bawi³y siê nimi, liza³y. I
ludzko¶æ nie wyginê³a. A przecie¿ powinna. --

Data: 2012-04-02 07:08:36
Autor: Chiron
drewno - olej

U¿ytkownik "kogutek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jlaf3k$dvt$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Wiesz- profesor Sedlak robi³ badania na podobny temat. Na przyk³ad stwierdzi³, ¿e ludzie zamieszkali w pobli¿y hut o³owiu maj± w organizmie sporo tego pierwiastka- i jako¶, mimo ³amliwych ko¶ci, czêstych upo¶ledzeñ umys³owych ich i ich dzieci, etc. Ba! Nawet jedz± rosn±ce tam ro¶liny- po których mieszkaniec Bieszczadów by odjecha³ do szpitala. Z o³owiem problem polega na tym, ¿e nie koniecznie od razu widaæ jego dzia³anie. Czasem musz± min±æ lata- albo oberwie kolejne pokolenie.

--

Chiron

Data: 2012-04-02 09:36:44
Autor: kogutek
drewno - olej
Chiron <chiron@onet.eu> napisa³(a):

[...]

A teraz napisz jak maj± siê badania profesora do wymalowania jednego sto³u
ogrodowego preparatem zawieraj±cym o³ów w ilo¶ciach mo¿liwych do wykrycia
jedynie w warunkach dobrze wyposa¿onego laboratorium. --

Data: 2012-04-02 17:39:29
Autor: lamia
drewno - olej
"Grzexs" <grzexs@gazeta.usu-n-to.pl> wrote in message news:jl9e2q$i6k$1inews.gazeta.pl...
A jak nawet odrobinę tego ołowiu zjesz, to się twój organizm nauczy z nim postępować i ci na zdrowie pójdzie.

nie pisz herezji jeśli nie masz wiedzy, bo komuś zaszkodzisz.

kolega również ->.

"Chiron" <chiron@onet.eu> wrote in message news:jlbc8k$hbv$1node2.news.atman.pl...
że jest. I zwyczajnie go wysra. Kiedyś żołnierzyki były ołowiane. Na szczęście
dzieci nie wiedziały że ołów jest szkodliwy. Bawiły się nimi, lizały. I

nie ma znaczenia gdzie jest ołów, ale w jakiej postaci i czy dostanie się (w takiej postaci albo w postaci z której zostanie wytrącony) do organizmu. Wtedy możesz zastanwiać się czemu dziecko ma cechy autystyczne, albo inne nieodwracalne problemy neurologiczne - ołów w mózgu robi z neuornów miazgę bez gry wstępnej.

Data: 2012-04-02 15:54:32
Autor: kogutek
drewno - olej
lamia <lamia3c@powietrze.pl> napisa³(a):
> [...]

nie ma znaczenia gdzie jest ołów, ale w jakiej postaci i czy dostanie się (w
 takiej postaci albo w postaci z której zostanie wytrÄ…cony) do organizmu. Wtedy możesz zastanwiać siÄ™ czemu dziecko ma cechy autystyczne, albo inne nieodwracalne problemy neurologiczne - ołów w mózgu robi z neuornów miazgÄ™
 bez gry wstÄ™pnej.

Nie ucz ojca dzieci robiæ. --

Data: 2012-03-31 22:56:49
Autor: Ikselka
drewno - olej
Dnia Sat, 31 Mar 2012 22:07:25 +0200, lamia napisa³(a):

[...]

Pokost to najstarszy ¶rodek do impregnacji drewna, sprawdzony. Nie truj :-)
--

XL wiosenna

Data: 2012-04-01 20:42:37
Autor: kogutek
drewno - olej
> [...]
> Kup pokost lniany.

dziêki za info
a czy mo¿na wierzyæ, ¿e nie zawiera jakiego¶ tam o³owiu?
A jak bêdzie zawiera³ to co? Tego o³owiu bêdzie tyle ¿e ¿eby zrobiæ jedn± ma³±
plombê trzeba by z tonê pokostu z sykatyw±, czyli suszk±, opart± na o³owiu.
Je¶æ bêdziesz ten stó³ albo pokost z niego zlizywaæ? O³ów nie jest
radioaktywny ¿eby po utwardzeniu pokostu promieniowa³. Napisa³ by Ci jak
samemu zrobiæ be¿ ¿adnej chemii ¿eby zwyk³y olej kujawski siê utwardzi³. Ale
po tym co napisa³a¶ o jakim¶ tam o³owiu doszed³em do wniosku ¿e ma³o powa¿na
jeste¶. --

Data: 2012-04-02 07:04:24
Autor: Chiron
drewno - olej

U¿ytkownik "lamia"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jl7o5e$kri$1@node2.news.atman.pl...

"Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message
Kup pokost lniany.

dziêki za info
a czy mo¿na wierzyæ, ¿e nie zawiera jakiego¶ tam o³owiu?
Je¶li chcesz co¶ bardziej wysychaj±cego od pokostu- to IKEA ma co¶ takiego- wed³ug ich zapewnieñ w 100% ekologicznego. Z zapachu s±dz±c- te¿ na poko¶cie, ale wysycha.

--

Chiron

Data: 2012-04-02 14:00:13
Autor: Ikselka
drewno - olej
Dnia Mon, 2 Apr 2012 07:04:24 +0200, Chiron napisa³(a):

No ALE pokost wysycha.
--

XL wiosenna

Data: 2012-03-31 20:14:29
Autor: awow
drewno - olej
Data: 2012-03-31 20:23:55
Autor: Ikselka
drewno - olej
Dnia Sat, 31 Mar 2012 20:14:29 +0200, awow napisa³(a):

http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/00046786/
To olej do olejowania drewna wewn±trz - raczej do pod³óg.
Stó³ ma staæ ca³y rok na zewn±trz.
"(...)¿eby nie wsi±ka³o wody, ¿eby po¿y³o (stó³ stoi ca³y rok na
zewn±trz)."

Tylko pokost, je¶li ma byæ tanio i bez lakierowania.
--

XL wiosenna

Data: 2012-04-01 22:09:20
Autor: gibi
drewno - olej
Hi:)
Mi kiedy¶ znajomy co robi altanki poecil dla koloru drewna to by³ akurat drewnochron
A dla zabezpieczenia pokost lniany rozrobiny w stosunku 1:1 z rozpuszczalnikiem
I powiem tak altanka stoi z 8 lat raz dosta³a kolor drwenochronem i kolor trzyma a przez ten okres poza pierwszym malowaniem raz zrobi³em pokost z rozpuszczalnikiem i pomalowa³em ropownica podpiêt± pod kompresor i jest super polecam

U¿ytkownik "lamia" <lamia3c@powietrze.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jl7152$rg0$1node2.news.atman.pl...

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 7018 (20120401) __________

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 7018 (20120401) __________

Data: 2012-04-02 11:51:36
Autor: Bbjk
drewno - olej
[...]

Meble ogrodowe mamy pomalowane lakierem jachtowym, dzia³a to od kilku lat.
--
B.

drewno - olej