droga Polska - Czechy-Austria-Słowenia-Chorwacja - kilka pytań

Data: 2011-07-15 08:10:14
Autor: kkk
droga Polska - Czechy-Austria-Słowenia-Chorwacja - kilka pytań
On 14 Lip, 15:51, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

2. s ynny objazd s owe skich 60km autostrady p atnej 15 euro przez Ptuj,

A to opłaca się przy kosztach całej eskapady "kombinować" dla
zaoszczędzenia 15E?

Data: 2011-07-15 17:15:11
Autor: MZ
W dniu 2011-07-15 17:10, kkk pisze:
[...]

Koszty w jedną stronę wyniosą (nie licząc paliwa dla pasażerów) około
700 zł. 15 euro to 60 zł, prawie 10%. Do tego podobno trasa urokliwa,
pod drodze ze 4 polecane knajpy z dobrym żarciem, krótsza niż autostradą
(chociaż nie szybsza oczywiście) ale jednocześnie często na autostradzie
są korki. A poza tym moje poczucie przyzwoitości się buntuje, że w
Austrii za kilkaset km porządnej autostrady mam zapłacić 8E, a w
Słowenii za ca. 60 km - 15E :)

--
MZ

Data: 2011-07-15 09:08:36
Autor: kkk
On 15 Lip, 17:15, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2011-07-15 17:10, kkk pisze:> On 14 Lip, 15:51, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

są korki. A poza tym moje poczucie przyzwoitości się buntuje, że w
Austrii za kilkaset km porządnej autostrady mam zapłacić 8E, a w

No tak, w sumie jak nie nastawiasz się na jak najszybszy przejazd do
miejsca docelowego to ma to sens. Ja mam do Dalmacji jakieś 300km
bliżej, wolę jechać przez SK i HU i zajmuje mi to zwykle do 13h z
krótkimi postojami, (w tym roku 13,5h) winietę na SK kupuję mimo, że
droga płatna to zaledwie kilkanaście km ale za to nie płacę za nocleg
na trasie ;)

pzdr

Data: 2011-07-18 09:13:55
Autor:
droga Polska - Czechy-Austria-Słowenia-Chorwacja - kilka pytań
kkk <maromk23@gmail.com> napisał(a):
No tak, w sumie jak nie nastawiasz si=EA na jak najszybszy przejazd do
miejsca docelowego to ma to sens. Ja mam do Dalmacji jakie=B6 300km
bli=BFej, wol=EA jecha=E6 przez SK i HU i zajmuje mi to zwykle do 13h z
kr=F3tkimi postojami, (w tym roku 13,5h) winiet=EA na SK kupuj=EA mimo, =BF=
droga p=B3atna to zaledwie kilkana=B6cie km ale za to nie p=B3ac=EA za nocl=
eg
na trasie ;)

pzdr

a skunt dokunt w tej dalmacji?

więcej szczegółów proszę ;)

ja wale z DC do Sibenika na SK czasem na CZ (via SK omijam Wieden) via CZ
niestety przez Wieden, średnio bez wariactwa za jednym machnieciem to 16,5
godz z trzema dlugimi postojami ;) - dzieci, jedzenie, rozporostowanie kosci -
naprawde bez wariactwa.

a moze jednak przez SK, a nastepnie HU lecz czy gra warta swieczki - pytam bo
planuje wypad na wrzesień.

Data: 2011-07-18 11:19:03
Autor: Cavallino
Użytkownik <bluedadun@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:

a moze jednak przez SK, a nastepnie HU lecz czy gra warta swieczki - pytam bo
planuje wypad na wrzesień.

IMO warto, czas przejazdu pewnie podobny, unikasz zakupu dwóch winietek, albo jednej + kluczenia po Ptuj i ryzyka że coś nie wyjdzie, wskutek czego kara będzie słona.
Przy okazji warto zrobić sobie kilkugodzinną przerwę w podróży w węgierskich termach.

Data: 2011-07-18 10:03:47
Autor:
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
[...]

to rozwaze, wszak nigdy nie jezdzilem po HU - czytajac rozne fora, autostrady
rowniez platne, ale mozna kupic winiety jedno przejazdowe czy jakos tak, a nie
za 30 ojro bo tyle na 2-tygodniowy wypad trzeba zabulic, slowencom sie oplaca,
bo rocznie placa tyle niz miesiecznie na bramkach, ale my bulimy jak za zboze,
bo na kiego nam roczna winieta ;)

to moze ktos rozwinie temat, jak jechac z DC do Szibenika przez HU - termy
obowiazkowo ;) ;)

pozdr
bd

Data: 2011-07-18 12:16:45
Autor: Cavallino
[...]

Na tej trasie (Bratysława-Gorican) nie masz autostrad, więc problem odpada.

to moze ktos rozwinie temat, jak jechac z DC do Szibenika przez HU - termy
obowiazkowo ;) ;)

No właśnie tak - W-wa - trasa katowicka - Cieszyn-Zilina-Bratysława-Csorna- granica chorwacka w Gorican (ew. można przez Redics - z kawałkiem Słowenii)
Świetne i długo otwarte termy są w Sarvar, praktycznie przy tej trasie.
Korzystałem w zeszłym miesiącu z wieczorengo wejścia (są otwarte do 22) - polecam.

Data: 2011-07-18 11:20:48
Autor: kkk
On 18 Lip, 11:13, " " <blueda...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

a skunt dokunt w tej dalmacji?

więcej szczegółów proszę ;)

Jade: Kraków, Chyżne, Zvolen, Sahy, Budapeszt, Letenye, i np Trogir.
Do Cro zwykle nocą, ruch przez SK (najwolniejsza/najsłabsza droga na
tej trasie - jadąc przez dzień może być wooolno) żaden - po stronie HU
zaledwie kilkadziesiąt km dobrej drogi do Budapesztu i dalej już
praktycznie tylko autostrada nad sam Adriatyk. Przez Wiedeń też
jeździłem, ta opcja mi jakoś bardziej odpowiada - niekoniecznie
dlatego, że jest tańsza.

pzdr

Data: 2011-07-15 21:46:35
Autor: Cavallino
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ivplhv$r9g$1news.onet.pl...
[...]

Jak o koszty chodzi, jedź przez Węgry, wyjdzie taniej.

droga Polska - Czechy-Austria-Słowenia-Chorwacja - kilka pytań