Data: 2016-01-19 16:19:22 | |
Autor: kawoN | |
droga hamowania | |
W dniu 19.01.2016 o 14:36, m pisze:
Żeby jednak było bardziej konstruktywnie: Jaka powinna być droga hamowania przy całkowicie zaciśniętym tylnym To zależy... (kolce + odśnieżony asfalt = 100% przyczepność), 1-szy błąd. Kolce na asfalcie to raczej nie 100% przyczepności. Maniacy napiszą że 100% przyczepności nie ma nigdy :-) > zmierzyłem i mi wyszło ok. 10m. IMHO trochę dużo, ale może mam zbyt wygórnowane wymagania co do To zależy. Droga hamowania zależy od prędkości z której wyhamowuje pojazd, skuteczności hamulców, masy całkowitej pojazdu, oporów powietrza, toczenia i przyczepności - to te najważniejsze czynniki. Zatem 10m to może być dużo, ale może też być całkiem mało. pozdr. kawoN |
|
Data: 2016-01-19 20:06:37 | |
Autor: m | |
droga hamowania | |
W dniu 19.01.2016 o 16:19, kawoN pisze:
W dniu 19.01.2016 o 14:36, m pisze: Bez straty dla dalszych rozważań można przyjąć że było 100% przyczepności.
O rany, z tego że zapomniałem napisać o z jaką prędkością jechałem od razu wyciągać przeciwko mnie takie wyzwiska? 20 km/h jechałem, droga hamowania 10m. Bez poślizgu koła o asfalt. Sądzę że mógłbym jeszcze dużo ostrzej zahamować bez poślizgu, tyle że mój układ hamulcowy nie chciał bardziej hamować. I teraz pytanie czy te 10m przy 20km/h to dobrze czy źle? Masa całkowita to ~140kg. p. m. |
|
Data: 2016-01-19 20:10:43 | |
Autor: m | |
droga hamowania | |
W dniu 19.01.2016 o 20:06, m pisze:
> > To zależy. Droga hamowania zależy od prędkości z którejO rany, z tego że zapomniałem napisać o z jaką prędkością jechałem od Aha, dodam też że o ile nie wieją huraganowe wiatry a nawierzchnia to nie jest coś w rodzaju bagna, uważam że czynniki oporu powietrza, toczenia są pomijalne. p. m. |
|
Data: 2016-01-23 16:50:50 | |
Autor: KK | |
droga hamowania | |
-- -- -Oryginalna wiadomość-- -- - From: m Sent: Tuesday, January 19, 2016 8:10 PM Newsgroups: pl.rec.rowery Subject: Re: droga hamowania W dniu 19.01.2016 o 20:06, m pisze: >O rany, z tego że zapomniałem napisać o z jaką prędkością jechałem od Aha, dodam też że o ile nie wieją huraganowe wiatry a nawierzchnia to Droga hamowania 10 m z szybkości 20 km/h to w pierwszej chwili wydaje się raczej spora ale biorąc po uwagę podaną masę i to że hamowałeś tylko tylnym hamulcem to może to być typowy wynik. Ale skoro preferujesz hamowanie tyłem to jednak warto spróbować polepszyć i wycisnąć z hamulców jak najwięcej. Pierwsza rzecz to oczywiście regulacja. Czyli klocki muszą być jak najbliżej obręczy, problem może być jeśli koło nie jest zbyt centryczne. Warto też zastosować booster czyli taką podkowę na tylny hamulec, także wymienić pancerz i linkę na nowe, zastosować lepsze klocki. Same hamulce też można wymienić jeśli są z tworzywa (choć takich dawno już nie widziałem), podobnie klamki. pzdr. Krzychu |
|
Data: 2016-01-19 20:22:54 | |
Autor: JDX | |
droga hamowania | |
On 2016-01-19 20:06, m wrote:
[...] 20 km/h jechałem, droga hamowania 10m. Bez poślizgu koła o asfalt. SądzęMasę całkowitą mam odrobinę mniejszą i IMO te 10 m to bardzo źle. W każdym razie jeśli nie jesteś w stanie zablokować hamulcem tylnego koła to hamulec masz do remontu. A tak poza tym to producenci opon kolcowanych nie zalecają takiego hamowania na gołym asfalcie/betonie/kostce ponieważ kolce wypadają z gniazd. |
|
Data: 2016-01-20 08:41:46 | |
Autor: kawoN | |
droga hamowania | |
W dniu 19.01.2016 o 20:06, m pisze:
O rany, z tego że zapomniałem napisać o z jaką prędkością jechałem od Oj tam od razu wyzwiska, nazwijmy to procesem dojścia do prawdy :-) 20 km/h jechałem, droga hamowania 10m. Bez poślizgu koła o asfalt. Sądzę Jeżeli sądzisz że hamulce powinny działać lepiej, i osąd Twój opiera się np. na wrażeniu że podczas hamowania nie próbuje Cię spychać do przodu to faktycznie pewnie coś jest nie tak. Tyle, że tylny hamulec to podobno tylko 20% hmmm tutaj się zastanawiam czy dobrze napiszę "siły" hamowania. Więc samym tylnym trudno szacować drogę hamowania, z reguły większość hamuje obydwoma i ma krótszą drogę. Jak dla mnie, przy takiej masie zestawu to blokowanie tylnego koła powinno nastąpić po lekkim przesunięciu ciężaru ciała do przodu. Ale to takie tam rozważania... pozdr. kawoN |
|
Data: 2016-01-20 09:06:52 | |
Autor: twistedme | |
droga hamowania | |
W dniu 2016-01-20 o 08:41, kawoN pisze:
W dniu 19.01.2016 o 20:06, m pisze:Tu jest porównanie hamowania: przodem, tyłem i oboma. https://www.youtube.com/watch?v=frIKK_XU-qE |
|