droga rowerowa i jazda na rolkach

Data: 2011-05-20 01:25:46
Autor: Howk
droga rowerowa i jazda na rolkach
Czy na drodze rowerowej mona zgodnie z nowymi przepisami jedzi na
rolkach (zgodnie z prawem)?

Nowe przepisy to:
Art.2
5)
droga dla rowerw - drog lub jej cz przeznaczon do ruchu
rowerw, oznaczon odpowiednimi znakami drogowymi; droga dla
rowerw jest oddzielona od innych drg lub jezdni tej samej drogi
konstrukcyjnie lub za pomoc urzdze bezpieczestwa ruchu
drogowego;

47)
rower - pojazd o szerokoci nieprzekraczajcej 0,9 m poruszany si
mini osoby jadcej tym pojazdem; rower moe by wyposaony w
uruchamiany naciskiem na peday pomocniczy napd elektryczny
zasilany prdem o napiciu nie wyszym ni 48 V o znamionowej mocy
cigej nie wikszej ni 250W, ktrego moc wyjciowa zmniejsza si
stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prdkoci 25 km/h

Z tego przepisu jasno wynika, e poruszanie si na rolkach ( pojazd o
szerokoci nieprzekraczajcej 0,9 m poruszany si mini osoby
jadcej tym pojazdem) po drodze rowerowej jest zgodne z prawem. Czy
dobrze rozumuj?

Data: 2011-05-20 01:35:40
Autor: Piotrpo
On 20 Maj, 10:25, Howk <praca...@gmail.com> wrote:

[...]

Nie - rolkarz nie jest pojazdem, rolkarz jest pieszym.

Data: 2011-05-20 07:10:20
Autor: Howk
On 20 Maj, 10:35, Piotrpo <piot...@gmail.com> wrote:
> [...]

> dobrze rozumuj?

Nie - rolkarz nie jest pojazdem, rolkarz jest pieszym.

Rowerzysta te nie jest pojazdem. Rowerzysta i rolkarz o s osoby.
Rower i rolki to s pojazdy.

Data: 2011-05-20 16:23:34
Autor: Coaster
On 5/20/11 4:10 PM, Howk wrote:
[...]

1. Rolkarz jest pieszym.
2. Rolki nie sa pojazdem.

Teraz latwiej?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-23 00:49:01
Autor: Howk
On 20 Maj, 16:23, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
On 5/20/11 4:10 PM, Howk wrote:

> Rowerzysta te nie jest pojazdem. Rowerzysta i rolkarz o s osoby.
> Rower i rolki to s pojazdy.

1. Rolkarz jest pieszym.
2. Rolki nie sa pojazdem.

Teraz latwiej?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pojazd_koowy
Teraz trudniej?
Rolki s pojazdem tak jak kade inne urzdzenie suce do
przemieszczania si z punktu A do punktu B.

Data: 2011-05-23 09:57:50
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Howk"
> [...]

Teraz trudniej?
Rolki s pojazdem tak jak kade inne urzdzenie suce do
przemieszczania si z punktu A do punktu B.

Oczywicie. Zatem przy najbliszej okazji nie przyjmij mandatu, tylko
id do sdu i powiedz sdziemu/sdzi, e wikipedia jest boska, a
istniejce orzecznictwo ma sobie zwin w rulonik.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,10161961
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-05-23 19:14:04
Autor: Protogenes
Mariusz Kruk wrote:

Oczywicie. Zatem przy najbliszej okazji nie przyjmij mandatu, tylko
id do sdu i powiedz sdziemu/sdzi, e wikipedia jest boska, a
istniejce orzecznictwo ma sobie zwin w rulonik.

Tylko czasem nie dodawaj co sobie z tym rulonikiem moe zrobi, bo bdziesz mia grzywn za obraz majestatu ;-)

pozdr
Prot

Data: 2011-08-01 16:19:02
Autor: benek
droga rowerowa i jazda na rolkach

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pojazd_ko=B3owy
Teraz trudniej?
Wiki jest niewiarygodna bo nie podaje wrotek, kombajnw , Qadw , kosiarek
samojezdnych, furmanek, doroek i wszelkich pojazdw zaprzgowych itp
Rolki s=B1 pojazdem tak jak ka=BFde inne urz=B1dzenie s=B3u=BF=B1ce do
przemieszczania si=EA z punktu A do punktu B.
przeczytaj sobie definicje pojazdu w PoRD z pewnoci nie jest to adne
urzdznie do przemieszczania si . Winda tez suy do przemieszczania, wycig narciarski rwnie.

Pojazd to rodek transportu sucy do poruszania si po drodze.
Rolki nie s ani rodkiem transportu bo nie wymienia si ich w przepisach o
warunkach dopuszczenia pojazdw do ruchu , ani nie su do jazdy po drodze.

Data: 2011-05-20 10:43:21
Autor: bans
W dniu 2011-05-20 10:35, Piotrpo pisze:

Nie - rolkarz nie jest pojazdem, rolkarz jest pieszym.

OK, ale daj jaki link, bo na razie napisae to co wszyscy wiedz na tzw. "chopski rozum", a Howk poruszy ciekawy temat :)

--
bans

Data: 2011-05-20 10:41:35
Autor: bans
W dniu 2011-05-20 10:25, Howk pisze:

47)
rower - pojazd o szerokoci nieprzekraczajcej 0,9 m poruszany si
mini osoby jadcej tym pojazdem;
[ciach]
[...]

Niby tak, ale jeli przyznajesz, e rolki to rodzaj roweru, to musisz przyj do wiadomoci i inne przepisy dotyczce roweru i wyposay rolki w odpowiednie owietlenie, dzwonek i przynajmniej jeden sprawny hamulec ;)

--
bans

Data: 2011-05-20 01:45:07
Autor: Piotrpo
On 20 Maj, 10:41, bans <g...@o2.pl> wrote:
> [...]

przyj do wiadomoci i inne przepisy dotyczce roweru i wyposay rolki
w odpowiednie owietlenie, dzwonek i przynajmniej jeden sprawny hamulec ;)
No i jeszcze dodatkowe drobiazgi jak trzymanie ng na pedaach i
przynajmniej jednej rki na kierownicy :D
A swoj drog, powinni zacz na czci cieek stawia jakie znaki
dopuszczajce jazd na rolkach - w wielu miejscach kompletnie to nie
przeszkadza (chodzi mi o takie cieki do rekreacji).

Data: 2011-05-20 01:53:55
Autor: Howk
> [...]

dopuszczajce jazd na rolkach - w wielu miejscach kompletnie to nie
przeszkadza (chodzi mi o takie cieki do rekreacji).

Jeeli poruszasz si w dzie nie musisz mie owietlenia. Hamulec maj
prawie wszystkie rolki (z reguy przy prawym bucie). Jeeli chodzi o
peday, kierownic itp. to nie ma tego w zacytowanym przeze mnie
przepisie. Chyba, e s jakie inne ustawy/rozporzdzenia dotyczce
opisu co to jest rower. I nie chodzi mi o chopski rozum, tylko na
wypadek rozmowy z policjantem ew. w sdzie.
Czasami pomykam na rolkach wic dobrze jest wiedzie takie rzeczy (tak
na wszelki wypadek :)

Data: 2011-05-20 02:12:31
Autor: Piotrpo
On 20 Maj, 10:53, Howk <praca...@gmail.com> wrote:

Jeeli poruszasz si w dzie nie musisz mie owietlenia.
Musisz mie, chocia nie musisz go uywa.

Jeeli chodzi o
peday, kierownic itp. to nie ma tego w zacytowanym przeze mnie
przepisie. Chyba, e s jakie inne ustawy/rozporzdzenia dotyczce
opisu co to jest rower.
Obowizek trzymania rki na kierownicy i ng na pedaach masz PoRD -
ale to dyskusja akademicka jest.

I nie chodzi mi o chopski rozum, tylko na
wypadek rozmowy z policjantem ew. w sdzie.
Czasami pomykam na rolkach wic dobrze jest wiedzie takie rzeczy (tak
na wszelki wypadek :)
Jeeli chodzi ci o praktyk, to wrotkarz jest uznawany za pieszego
(nie wiem na jakiej podstawie - tak to interpretuj policjanci). Czyli
po DDR moesz porusza si wycznie na takiej zasadzie jak pieszy
(jeeli nie masz chodnika przy drodze). Po DDRiP moesz si porusza
jak chcesz, jeeli jest podzia na czci dla rowerw i pieszych, to
powiniene pomyka po czci pieszej.
W jeszcze bardziej dogbnej praktyce, jeeli bdziesz jedzi po DDR
o przeznaczeniu rekreacyjnym (oczywicie w przepisach takich definicji
nie ma) to na zwrcenie uwagi przez policjanta moesz liczy w
nastpujcych wypadkach:
1) jeste fajn dup i chce ci poderwa
2) policjant jest gejem i chce ci poderwa
3) policjant dawno nie uprawia seksu i chce jako rozadowa napicie

Troch inaczej sprawy mog wyglda na ciekach komunikacyjnych
(oczywicie te nie ma takiej definicji) - ale tam raczej nie bdziesz
si pcha, jeli masz odrobin rozsdku.

Data: 2011-05-20 02:18:31
Autor: Szuwarek
droga rowerowa i jazda na rolkach
On 20 Maj, 10:53, Howk <praca...@gmail.com> wrote:

Jeeli poruszasz si w dzie nie musisz mie owietlenia. Hamulec maj
prawie wszystkie rolki (z reguy przy prawym bucie).

no to jeszcze pozostaje kwestia hampla w lewym rowerze...
wychodzi na to, e taniej przystosowa hulajnog - starczy jeden
komplet

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2011-05-20 11:03:05
Autor: bans
W dniu 2011-05-20 10:53, Howk pisze:

Jeeli poruszasz si w dzie nie musisz mie owietlenia.

http://www.wrower.pl/prawo/index.php

"W myl przepisw kady rower musi by wyposaony w:" - to jest kluczowe.

Moe si co teraz zmienio, ale wtpi.

Niestety, z tego co wiem to policja lubi przypieprzy si nawet do tego, e w soneczne poudnie lampk masz w plecaku, a nie zamocowan. (Lampka w plecaku wedug nich oznacza, e to plecak masz wyposaony w owietlenie, a nie rower ;)

Hamulec maj
prawie wszystkie rolki (z reguy przy prawym bucie).

No dobra, to jeszcze dzwonek skombinuj i jazda ;)

--
bans

Data: 2011-05-20 09:33:42
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
bans <goc@o2.pl> napisa(a):
> [...]

Niestety, z tego co wiem to policja lubi przypieprzy si nawet do tego, e w soneczne poudnie lampk masz w plecaku, a nie zamocowan.

Potrafi. Ale nie _lubi_. W kazdym razie mnie sie nigdy o to nie czepiali,
nawet jak z tego czy innego powodu chcieli ze mna pogadac :D

> [...]

> Hamulec maj
> prawie wszystkie rolki (z reguy przy prawym bucie).

No dobra, to jeszcze dzwonek skombinuj i jazda ;)

Aaaa, czy to tez zostalo dopasowane do Konwencji? Bo Konwencja, owszem, mowi o
dzwonku, ale w Polsce wystarczy "nieprzerazliwy sygnal dzwiekowy", chocby
gumowy pingwin z piszczalka.

rmikke

Data: 2011-05-20 11:36:13
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Ryszard Mikke"
> [...]

dzwonku, ale w Polsce wystarczy "nieprzerazliwy sygnal dzwiekowy", chocby

Ale tu akurat nie ma sprzecznoci. Dzwonek jak najbardziej jest sygnaem
o nieprzeraliwym dwiku, wic w t stron si zgadza. W drug te,
poniewa KW reguluje kwestie dzwonka tylko w ruchu midzynarodowym.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-20 11:49:58
Autor: Bartomiej Zieliski
droga rowerowa i jazda na rolkach
Uytkownik Ryszard Mikke napisa:
Aaaa, czy to tez zostalo dopasowane do Konwencji? Bo Konwencja, owszem, mowi o
dzwonku, ale w Polsce wystarczy "nieprzerazliwy sygnal dzwiekowy", chocby
gumowy pingwin z piszczalka.

Ciekaw jestem czy takim sygnaem jest dwik AirZounda, lub haso do windy w Seksmisji ;-)

* Bartomiej Zieliski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-05-20 11:38:29
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Bartomiej Zieliski <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisa(a):
U=BFytkownik Ryszard Mikke napisa=B3:
> [...]
 mowi o
> dzwonku, ale w Polsce wystarczy "nieprzerazliwy sygnal dzwiekowy", choc=

Ciekaw jestem czy takim sygna=B3em jest d=BCwi=EAk AirZounda, lub has=B3o=
 do=20
windy w Seksmisji ;-)

AirZound na pewno nie miesci sie w okresleniu "nieprzerazliwy".
Haslo do windy - jak najbardziej, ale otoczenie moze miec problem z
zalapaniem, ze to nieprzerazliwy sygnal dzwiekowy roweru. Zbyt powszechne...

rmikke

Data: 2011-05-20 14:55:25
Autor: Bartomiej Zieliski
droga rowerowa i jazda na rolkach
Uytkownik Ryszard Mikke napisa:
AirZound na pewno nie miesci sie w okresleniu "nieprzerazliwy".

IMO zaley to od ustawienia gonoci.

* Bartomiej Zieliski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-05-20 13:05:42
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Bartomiej Zieliski <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisa(a):
U=BFytkownik Ryszard Mikke napisa=B3:
> AirZound na pewno nie miesci sie w okresleniu "nieprzerazliwy".

IMO zale=BFy to od ustawienia g=B3o=B6no=B6ci.

Tak, w pewnym momencie przechodzi ze strefy "przerazliwy" do strefy "zupelnie
nie zwracajacy niczyjej uwagi".

rmikke

Data: 2011-05-20 12:39:36
Autor: Jaroslaw Berezowski
droga rowerowa i jazda na rolkach
Dnia Fri, 20 May 2011 11:49:58 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

Ciekaw jestem czy takim sygnałem jest dźwięk AirZounda, lub hasło do
windy w Seksmisji ;-)
:) Swego czasu wujek się na nas (tzn mnie i brata) obraził, jak stwierdziliśmy, że przy nim to ta winda chyba by się urwała z zawiesia :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-05-20 14:23:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 20 May 2011, Bartomiej Zieliski wrote:

[...]

  A mnie nieraz ju nachodzio pytanie, czy moe by homologowany dzwonek.
  Ale elektryczny.
  Taki tramwajowy :P
  Na istotne skadowe pojazdw mechanicznych jest homologacja,
"przeraliwy" nie dostaby homologacji dla celw nieuprzywilejowanych,
ergo - jest "nieprzeraliwy"; ponadto z.... (hm - jak brzmi sentencja
stwierdzajca e skoro ustawodawca uy innego okrelenia, to wida
mia co innego na myli niz jakby uy okrelenia pierwotnego?)
wynika, e "przeraliwy" to co innego ni "gony".
  IMVHO, AirZound jest gony, ale niekoniecznie "przeraliwy".

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-20 14:43:25
Autor: Paveu
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-20 14:23, Gotfryd Smolik news:
wynika, że "przeraźliwy" to coś innego niż "głośny".
IMVHO, AirZound jest głośny, ale niekoniecznie "przeraźliwy".

Przeraźliwy raczej nie jest. Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby po moim użyciu AZ jakiś kierowca się przeraził. Wielu nawet nie zwraca uwagi.
W stosunku do pieszych i zwierząt nie używałem...

P.

Data: 2011-05-20 11:12:31
Autor: Kazimierz Uromski
On 20.05.2011 11:03, bans wrote:
W dniu 2011-05-20 10:53, Howk pisze:

Jeżeli poruszasz się w dzień nie musisz mieć oświetlenia.

http://www.wrower.pl/prawo/index.php

"W myśl przepisów każdy rower musi być wyposażony w:" - to jest kluczowe.

Może się coś teraz zmieniło, ale wątpię.

Niestety, z tego co wiem to policja lubi przypieprzyć się nawet do tego,
że w słoneczne południe lampkę masz w plecaku, a nie zamocowaną. (Lampka
w plecaku według nich oznacza, że to plecak masz wyposażony w
oświetlenie, a nie rower ;)

To jakaś kiepska policja...
Przednią lampkę miałem w torbie w czasie kolizji, potem pan władza dokonując oględzin pojazdu zapytał o lampkę, wyjąłem, pokazałem i on sam uznał, że "OK, zdjął pan / odpadła przy kolizji".

Data: 2011-05-20 18:18:10
Autor: Rafa Wawrzycki
droga rowerowa i jazda na rolkach
Dnia 20 maj 2011 w licie [news:ir5ba0$13l$3inews.gazeta.pl]
Kazimierz Uromski [legalnycyklista@dzimejl.kropka.kom] napisa(a):
To jaka kiepska policja...
Przedni lampk miaem w torbie w czasie kolizji, potem pan wadza
dokonujc ogldzin pojazdu zapyta o lampk, wyjem, pokazaem i
on sam uzna, e "OK, zdj pan / odpada przy kolizji".

Ale napisa przecie "w myl przepisw". ycie to co innego (cae szczcie w tym przypadku).

--
Pozdrawiam,
Rafa W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadajc na adres prywatny usu WYTNIJ_TO.

Data: 2011-05-20 11:46:52
Autor: Bartomiej Zieliski
droga rowerowa i jazda na rolkach
Uytkownik bans napisa:
(Lampka w plecaku wedug nich oznacza, e to plecak masz wyposaony w
 owietlenie, a nie rower ;)

A lampka w sakwie rowerowej?

* Bartomiej Zieliski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-08-01 16:38:15
Autor: benek
droga rowerowa i jazda na rolkach

> Hamulec maj
> prawie wszystkie rolki (z reguy przy prawym bucie).

No dobra, to jeszcze dzwonek skombinuj i jazda ;)

Raczej niech kupi dwa prawe buty bo oba pojazdy musz mie hamulec.

Data: 2011-05-20 11:18:23
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Howk"
Jeeli poruszasz si w dzie nie musisz mie owietlenia.

Ale oczywicie jeste w stanie poda podstaw prawn tej rewelacji?

Hamulec maj
prawie wszystkie rolki (z reguy przy prawym bucie). Jeeli chodzi o
peday, kierownic itp. to nie ma tego w zacytowanym przeze mnie
przepisie.

Masz w czasie jazdy trzyma co najmniej jedn rk na kierownicy i obie
nogi na pedaach. Tak nakazuje PoRD w kwestii jazdy na rowerze.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-20 02:54:46
Autor: Howk
droga rowerowa i jazda na rolkach
Masz w czasie jazdy trzyma co najmniej jedn rk na kierownicy i obie
nogi na pedaach. Tak nakazuje PoRD w kwestii jazdy na rowerze.

Ten przepis zdaje si zaatwia rolkowcw. Bo hulajnog ju mona
jecha bez przeszkd (nogi na pedaach lub podnku).
Wic rolokowcy nadal na widok policjanta chodu w krzaki :))

Data: 2011-05-20 11:57:23
Autor: Kazimierz Uromski
droga rowerowa i jazda na rolkach
On 20.05.2011 11:54, Howk wrote:
Masz w czasie jazdy trzymać co najmniej jedną rękę na kierownicy i obie
nogi na pedałach. Tak nakazuje PoRD w kwestii jazdy na rowerze.

Ten przepis zdaje się załatwiać rolkowców. Bo hulajnogą już można
jechać bez przeszkód (nogi na pedałach lub podnóżku).
Więc rolokowcy nadal na widok policjanta chodu w krzaki :))

O, nie do końca z tą hulajnogą. Tak łatwo to tylko z górki - bo jak masz napędzać hulajnogę trzymając obie nogi cały czas na pedałach lub podnóżkach?

Data: 2011-05-20 02:59:50
Autor: Howk
droga rowerowa i jazda na rolkach

> Ten przepis zdaje si zaatwia rolkowcw. Bo hulajnog ju mona
> jecha bez przeszkd (nogi na pedaach lub podnku).
> Wic rolokowcy nadal na widok policjanta chodu w krzaki :))

O, nie do koca z t hulajnog. Tak atwo to tylko z grki - bo jak masz
napdza hulajnog trzymajc obie nogi cay czas na pedaach lub podnkach?

Pedaem jest but napdzajcy hulajnog :) ale to ju akademickie
rozwaania.

Data: 2011-05-20 11:42:37
Autor: Ryszard Mikke
On 20.05.2011 11:54, Howk wrote:

> Ten przepis zdaje si&#65533; za&#65533;atwia&#65533; rolkowców. Bo hulajnog&#65533; już można
> jecha&#65533; bez przeszkód (nogi na peda&#65533;ach lub podnóżku).
> Wi&#65533;c rolokowcy nadal na widok policjanta chodu w krzaki :))

O, nie do ko&#65533;ca z t&#65533; hulajnog&#65533;. Tak &#65533;atwo to tylko z górki - bo jak masz nap&#65533;dza&#65533; hulajnog&#65533; trzymaj&#65533;c obie nogi ca&#65533;y czas na peda&#65533;ach lub podnóż
kach?

Trikke!

rmikke

Data: 2011-05-20 12:19:16
Autor: bans
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-20 11:57, Kazimierz Uromski pisze:

O, nie do ko�ca z t� hulajnog�. Tak �atwo to tylko z górki - bo jak
masz nap�dza� hulajnog� trzymaj�c obie nogi ca�y czas na peda�ach
lub podnóşkach?

Co mi przypomina stary dowcip, jak policjant poprosił swojego kolege, zeby spojrzal, czy mu kierunkowskaz w samochodzie dziala.

A ten, spogladajac, powiedzial:

"Dziala - nie dziala - dziala - nie dziala..." ;)

--
bans

Data: 2011-05-20 16:11:15
Autor: Coaster
On 5/20/11 12:19 PM, bans wrote:
Co mi przypomina stary dowcip, jak policjant poprosił swojego kolege,
zeby spojrzal, czy mu kierunkowskaz w samochodzie dziala.

A ten, spogladajac, powiedzial:

"Dziala - nie dziala - dziala - nie dziala..." ;)

LOL, nie znalem :-))

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-20 11:25:16
Autor: Alfer_z_pracy
droga rowerowa i jazda na rolkach
Mariusz Kruk napisa:
Masz w czasie jazdy trzyma co najmniej jedn rk na kierownicy i obie nogi na pedaach

Oczami wyobrani ju widz jak policjant chccy wyrobi prg mandatowy apie zjedajcych serpentynami rowerzystw, ktrzy w momencie wchodzenia w zakrt zdejmuj jedn stop z pedau aby asekurowa si przed wypadkiem. Dura lex, sed lex :-)

Pzdr
A.

Data: 2011-05-20 11:28:38
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Alfer_z_pracy"
[...]

Swoj drog, co ma ta wystawiona noga niby da? Przecie i tak nie
utrzymasz na niej roweru.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-20 09:41:02
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisa(a):
> [...]

Swoj drog, co ma ta wystawiona noga niby da? Przecie i tak nie

Ostry zakret i slisko - mozna sie odbic i podbic do pionu wyslizgujacy sie
spod tylka.

Ostry zakret w ogole - dodatkowo przesuwa srodek ciezkosci.

rmikke

Data: 2011-05-20 11:49:27
Autor: Mariusz Kruk
> [...]
utrzymasz na niej roweru.
Ostry zakret i slisko - mozna sie odbic i podbic do pionu wyslizgujacy sie

OK. Przy bardzo niewielkiej prdkoi to faktycznie moe uratowa. Ale
wydaje mi si, e to raczej nie "zjazd na serpentynie".
(chocia fakt, e czsto si to odruchowo robi mimo wszystko).

Ostry zakret w ogole - dodatkowo przesuwa srodek ciezkosci.

Fakt. Odrobin moe pomc. --
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-20 12:39:53
Autor: zly
droga rowerowa i jazda na rolkach
Dnia Fri, 20 May 2011 11:49:27 +0200, Mariusz Kruk napisa(a):

OK. Przy bardzo niewielkiej prdkoi to faktycznie moe uratowa.

Kilka razy uratowao mnie przy ok 30km/h
--
marcin

Data: 2011-05-20 11:40:56
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
zly <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> napisa(a):
Dnia Fri, 20 May 2011 11:49:27 +0200, Mariusz Kruk napisa(a):

> OK. Przy bardzo niewielkiej prdkoi to faktycznie moe uratowa. Kilka razy uratowao mnie przy ok 30km/h

No u mnie to byla przyzerowa predkosc na oblodzonym Spacerniaku.

rmikke

Data: 2011-05-20 12:49:48
Autor: Fabian
W dniu 20.05.2011 12:39, zly pisze:
Dnia Fri, 20 May 2011 11:49:27 +0200, Mariusz Kruk napisa(a):

OK. Przy bardzo niewielkiej prdkoi to faktycznie moe uratowa.

Kilka razy uratowao mnie przy ok 30km/h

Wystawiasz wczeniej nog asekurujc si czy zdye po ulizgu si
podeprze?

Chyba przed wczoraj w Tour of California, kto prbowa si tak ratowa
i zakrci na tej nodze w miejscu naladujc cyrkiel.

Fabian.

Data: 2011-05-20 13:56:32
Autor: zly
droga rowerowa i jazda na rolkach
Dnia Fri, 20 May 2011 12:49:48 +0200, Fabian napisa(a):

Wystawiasz wczeniej nog asekurujc si czy zdye po ulizgu si
podeprze?

Jed raczej szosa/ostre, wic nie wypinam si calowo :) Odruchowe
wypicie i odbicie od ziemi. I to w sumie czciej na koleinach mokrych ni
zakrtach.

--
marcin

Data: 2011-05-20 12:41:47
Autor: Alfer_z_pracy
droga rowerowa i jazda na rolkach
Mariusz Kruk napisa:
Swoj drog, co ma ta wystawiona noga niby da? Przecie i tak nie utrzymasz na niej roweru.

Niejeden raz wspomniana noga uratowaa mnie przed upadkiem. Fakt, e raczej w terenie. Przy ulizgu koa nie lecisz bezporednio barkiem w gleb tylko "odbijasz" si nog. Nie wiem dokadnie jak, to si dzieje automatycznie. Grunt, e czasem dziaa :)

A.

Data: 2011-05-20 12:52:15
Autor: Fabian
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 20.05.2011 12:41, Alfer_z_pracy pisze:
Mariusz Kruk napisa:
[...]

Przy jedzie po suchym asfalcie to raczej trudne, jak si wpada w
polizg to raczej z du prdkoci. Za to zim czsto stosowaem
zatrzymywanie i zakrcanie w systemie 2 koa + noga.

Fabian.

Data: 2011-05-20 12:56:07
Autor: Alfer_z_pracy
droga rowerowa i jazda na rolkach
Fabian napisa:
Przy jedzie po suchym asfalcie to raczej trudne, jak si wpada w polizg to raczej z du prdkoci.

Mam kilka blizn po upadkach na asfalcie bez podprek. Przy podprkach najwyej siniaki, wic jednak co to daje.

Ale generalnie asfalt powoduje raka, wic wybieram offroad :-)

Pzdr!
A.

Data: 2011-05-20 13:23:11
Autor: MichałG
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-20 10:53, Howk pisze:
Niby tak, ale jeśli przyznajesz, że rolki to rodzaj roweru, to musisz
przyjąć do wiadomości i inne przepisy dotyczące roweru i wyposażyć rolki
w odpowiednie oświetlenie, dzwonek i przynajmniej jeden sprawny hamulec ;)

No i jeszcze dodatkowe drobiazgi jak trzymanie nóg na pedałach i
przynajmniej jednej ręki na kierownicy :D
A swoją drogą, powinni zacząć na części ścieżek stawiać jakieś znaki
dopuszczające jazdę na rolkach - w wielu miejscach kompletnie to nie
przeszkadza (chodzi mi o takie ścieżki do rekreacji).

Jeżeli poruszasz się w dzień nie musisz mieć oświetlenia.

A skąd to wytrzasnąłes? W dzień nie musisz używać. W PORD w p. o wyposażeniu roweru ani słowka o porze dnia inocy... ;)

Michał

Data: 2011-08-01 16:36:51
Autor: benek
droga rowerowa i jazda na rolkach

Je=BFeli poruszasz si=EA w dzie=F1 nie musisz mie=E6 o=B6wietlenia.

Bzdura. Nie znasz przepisw. Rower ma by wyposaony w owietlenie rwnie w
dzie bo wiate oywa si obowizkowo nie tylko w nocy ale w tunelu i w
warunkach pogorszonej przejrzystoci powietrza, mga deszcz, nieg.

Hamulec=
 maj=B1
prawie wszystkie rolki (z regu=B3y przy prawym bucie).
PoRD nie zezwala na jazd jednoczenie  na dwch pojazdach z ktrych jeden ma
hamulec.
Motorower te ma peday i tez jest poruszany sia mini a nie jest rowerem.
Rower elektryczny silniejszy ni 250 W tez ma peday a nie jest rowerem.

Je=BFeli chodzi o
peda=B3y, kierownic=EA itp. to nie ma tego w zacytowanym przeze mnie
przepisie.
Chciaby aby cay kodeks zmieci si w jednym przepisie ?
Wiele przepisw jest poza ustaw PoRD.

 Chyba, =BFe s=B1 jakie=B6 inne ustawy/rozporz=B1dzenia dotycz=B1=
ce
opisu co to jest rower.
Nie co to jest tylko jakim warunkom ma odpowiada czyli sposb wyposaenia np
wysokoci wiate,barwa, ksztat, ilo.

I nie chodzi mi o ch=B3opski rozum, tylko na
wypadek rozmowy z policjantem ew. w s=B1dzie.

Ju si nie bj w sdzie policjant powie ci jaki punkt taryfikatora, jakie
wykroczenie w Kodeksie Wykrocze w oparciu o jaki punkt PoRD lub innych
rozporzdze.
To z  pewnoci nie bdzie podlegao dyskusji.
Jest do w necie wypowiedzi policjantw ktrzy mwi, e bd kara ( i
karz) za jazd na rolkach po ddr.
Zatem sprawa jasna.
Pytaj lepiej czy wolno ci jedzi na rolkach po Drodze dla pieszych.

Czasami pomykam na rolkach wi=EAc dobrze jest wiedzie=E6 takie rzeczy (tak
na wszelki wypadek :)
Wane nie to co my mwimy, ale co policja.
Ta si czepia rolkarzy.

Data: 2011-05-20 10:51:45
Autor: bans
W dniu 2011-05-20 10:45, Piotrpo pisze:

No i jeszcze dodatkowe drobiazgi jak trzymanie ng na pedaach i
przynajmniej jednej rki na kierownicy :D

Kierownic to jeszcze mona ze sob wozi, ale z tymi pedaami to nie wiem, jak sobie poradz ;)

--
bans

Data: 2011-05-20 11:15:45
Autor: ikov
droga rowerowa i jazda na rolkach
Kierownic to jeszcze mona ze sob wozi, ale z tymi pedaami to nie
wiem, jak sobie poradz ;)

Dwch rolkarzy pci mskiej w czasie jazdy na rolkach musi trzyma si za rce...

Data: 2011-05-20 12:09:06
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Fri, 20 May 2011 10:51:45 +0200, bans napisał(a):

W dniu 2011-05-20 10:45, Piotrpo pisze:

No i jeszcze dodatkowe drobiazgi jak trzymanie nóg na pedałach i
przynajmniej jednej ręki na kierownicy :D

Kierownicę to jeszcze można ze sobą wozić, ale z tymi pedałami to nie
wiem, jak sobie poradzą ;)
Potraktuj rolki jako pedały... tzn. geje chciałem powiedzieć.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-05-20 15:58:55
Autor: Coaster
On 5/20/11 10:51 AM, bans wrote:
[...]

A potem powstaje artykul o tytule: "Pedaly na rolkach" ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-20 22:16:22
Autor: Krzysztof Rudnik
Piotrpo wrote:

A swoją drogą, powinni zacząć na części ścieżek stawiać jakieś znaki
dopuszczające jazdę na rolkach - w wielu miejscach kompletnie to nie
przeszkadza (chodzi mi o takie ścieżki do rekreacji).

A Parku Szymańskiego w Warszawie są ścieżki rowerowe (z czerwonymi paskami po bokach) i równolegle do nich, na styk, ścieżki dla rolek (z żółtymi).

Data: 2011-05-20 11:11:07
Autor: bans
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-20 11:09, Kazimierz Uromski pisze:

+ �wiat�o bia�e lub şó�te selektywne, sta�e, na wys. 35-90cm,
widoczne ze 150m przy normalnej przejrzysto�ci powietrza, takieş samo
sta�e lub migaj�ce barwy czerwonej z ty�u, odblask z ty�u,
nieprzeraźliwy dzwonek. I tu zaczynaj� si� schody - kierownic� i
"peda�y lub podnóşki" (:

Jakby widac ustawodawca taka definicja roweru niezle uziemil rolkarzy - niby zabawne, ale chyba jednak nie do konca.

--
bans

Data: 2011-05-20 09:49:47
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

Jakby widac ustawodawca taka definicja roweru niezle uziemil rolkarzy - niby zabawne, ale chyba jednak nie do konca.

Czy ja wiem...

Podnozki sa, widac, na czym nogi sie opieraja.

Kierownica jest, mozna zademonstrowac, jak skreca. Gorzej z trzymaniem na niej
co najmniej jednej reki.

A PoRD nie wymaga dwoch sprawnych ukladow hamulcowych?

rmikke

Data: 2011-05-20 11:53:58
Autor: bans
W dniu 2011-05-20 11:49, Ryszard Mikke pisze:

A PoRD nie wymaga dwoch sprawnych ukladow hamulcowych?

I to wasnie kocham w usenecie...

--
bans

Data: 2011-05-20 16:09:07
Autor: Coaster
[OT] droga rowerowa i jazda na rolkach
On 5/20/11 11:53 AM, bans wrote:
W dniu 2011-05-20 11:49, Ryszard Mikke pisze:

A PoRD nie wymaga dwoch sprawnych ukladow hamulcowych?

I to własnie kocham w usenecie...

"Ilu forumowiczów potrzeba, żeby zmienić żarówkę?

1 aby zmienić żarówkę i napisać że żarówka została zmieniona
14 którzy podzielą się podobnymi doświadczeniami przy zmienianiu żarówki i napiszą o tym jak inaczej można było to zrobić
7 którzy ostrzegą o niebezpieczeństwach grożących przy zmianie żarówki
1 którzy przeniesie temat do działu „Oświetlenie"
2 którzy zaczną się kłócić i przeniosą to do działu „Elektryka”
7 którzy wytkną błędy gramatyczne/ortograficzne w postach na temat wymiany żarówki
5 którzy pojadą tym co wytykali błędy
3 którzy poprawią te błędy
6 którzy będą się kłócić czy pisze się „żarówka” czy „rzarówka” i 6 którzy powiedzą im że są głupi
2 profesjonalnych elektryków którzy poinformują wszytskich że mówi się „lampa”
15 wszechwiedzących którzy twierdzą że siedzieli w tym temacie i mówi się „żarówka”
19 którzy napiszą że to forum nie jest o żarówkach i powinno się to przenieść do forum o żarówkach
11 którzy obronią temat mówiąc że wszyscy uzywają żarówek więc temat pasuje
36 którzy będą debatować która metoda zmieniania żarówek jest lepsza, gdzie kupić żarówki, jakiej marki i które są wadliwe
7 którzy podeślą linki gdzie można zobaczyć różne przykłady żarówek
4 którzy napiszą że te linki nie działają i podeślą nowe
13 którzy zacytują kilkanaście postów pod cytatami pisząc: „Ja też” / „Zgadzam się”
5 którzy napiszą że odchodzą z forum bo nie mogą dłużej znieść kontrowersji wokół żarówek
4 którzy napiszą że „BYŁO!”
13 którzy napiszą żeby „szukać” zanim napisze się kolejne pytania o żarówki
1 który zrobi mały hijack i zapyta się jak wymienić klakson
1 który odpowie na oryginalny post po pół roku i zacznie temat od nowa."

;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-20 12:01:20
Autor: Kazimierz Uromski
On 20.05.2011 11:49, Ryszard Mikke wrote:

A PoRD nie wymaga dwoch sprawnych ukladow hamulcowych?

Nie, znieśli ten zapis po wprowadzeniu obowiązkowego wyposażenia w ABS.

Data: 2011-05-20 11:44:15
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Kazimierz Uromski <legalnycyklista@dzimejl.kropka.kom> napisa(a):
On 20.05.2011 11:49, Ryszard Mikke wrote:

> A PoRD nie wymaga dwoch sprawnych ukladow hamulcowych?

Nie, znie&#65533;li ten zapis po wprowadzeniu obowi&#65533;zkowego wyposażenia w ABS.

Ech, czlowiek uczy sie przez cale zycie, a Minister dba, zeby mial czego...

rmikke

Data: 2011-05-20 13:47:29
Autor: Tomasz Minkiewicz
droga rowerowa i jazda na rolkach
On Fri, 20 May 2011 11:11:07 +0200
bans <goc@o2.pl> wrote:

> [...]

Jakby widac ustawodawca taka definicja roweru niezle uziemil rolkarzy - niby zabawne, ale chyba jednak nie do konca.

W jakim sensie „uziemił”? Ustawodawca traktuje rolki tak, jakby nie
były rowerem, co daje się wytłumaczyć tym, że – suprajz! suprajz! –
rolki rowerem po prostu nie są.

A faktyczne (nie tylko formalnoprawne) uziemienie rolkarzy tak, żeby
przestali jeździć po DDRkach to IMO byłby świetny pomysł. Taki rolkarz
ma cholernie duży przekrój czynny; jest – uwzględniając wymachujące
kończyny – ze 2-3 razy szerszy niż rowerzysta i cholernie tam
przeszkadza. Na DDRiPie zwykle jest na tyle szeroko, że da się go
wyprzedzić częścią pieszą, ale na oddzielnej drodze dla rowerów,
o szerokości metra or so – nie ma szans. A na domiar złego taki
rolkarz obowiązkowo i zawsze ma jeszcze słuchawki w uszach i nawet
hasło do windy na niego nie działa. :|

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-20 05:41:49
Autor: Piotrpo
droga rowerowa i jazda na rolkach
On 20 Maj, 13:47, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

A faktyczne (nie tylko formalnoprawne) uziemienie rolkarzy tak, eby
przestali jedzi po DDRkach to IMO byby wietny pomys. Taki rolkarz
ma cholernie duy przekrj czynny; jest - uwzgldniajc wymachujce
koczyny - ze 2-3 razy szerszy ni rowerzysta i cholernie tam
przeszkadza. Na DDRiPie zwykle jest na tyle szeroko, e da si go
wyprzedzi czci piesz, ale na oddzielnej drodze dla rowerw,
o szerokoci metra or so - nie ma szans. A na domiar zego taki
rolkarz obowizkowo i zawsze ma jeszcze suchawki w uszach i nawet
haso do windy na niego nie dziaa. :|

Jeszcze rzu tekstem o obowizkowym OC i bdzie jak w komentarzach na
onecie ;)
Bez przesady - nasze cieki nie s jeszcze tak zatoczone, eby si
na nich rolkarze nie pomiecili. Uwaam wrcz, e na _niektrych_ taki
ruch rolkowy powinien zosta dopuszczony. Przykad mam obok mojego
domu - 3 kilometry gadkiego i prostego asfaltu "komunikacyjnie"
przejedzie tam moe kilkadziesit rowerw dziennie, za to w weekendy
miagaj tam tabuny rodzin na makrokeszach, rolkarzy i biegaczy -
nikomu to specjalnie nie przeszkadza. Zreszt wanie na tej ciece
widziaem strasznikw miejskich wyrywajcych laski na tekst "tu nie
wolno na rolkach".

Data: 2011-05-20 12:13:21
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisa(a):
bans <goc@o2.pl> wrote:

> [...]

W jakim sensie &#65533;&#65533;uziemi&#65533;&#65533;&#65533;? Ustawodawca traktuje rolki tak, jakby nie
by&#65533;y rowerem, co daje si&#65533; wyt&#65533;umaczy&#65533; tym, że &#65533;&#65533; suprajz! suprajz! &#65533;&#65533;
rolki rowerem po prostu nie s&#65533;.

A faktyczne (nie tylko formalnoprawne) uziemienie rolkarzy tak, żeby
przestali jeździ&#65533; po DDRkach to IMO by&#65533;by &#65533;wietny pomys&#65533;. Taki rolkarz
ma cholernie duży przekrój czynny; jest &#65533;&#65533; uwzgl&#65533;dniaj&#65533;c wymachuj&#65533;ce
ko&#65533;czyny &#65533;&#65533; ze 2-3 razy szerszy niż rowerzysta i cholernie tam
przeszkadza. Na DDRiPie zwykle jest na tyle szeroko, że da si&#65533; go
wyprzedzi&#65533; cz&#65533;&#65533;ci&#65533; piesz&#65533;, ale na oddzielnej drodze dla rowerów,
o szeroko&#65533;ci metra or so &#65533;&#65533; nie ma szans. A na domiar z&#65533;ego taki
rolkarz obowi&#65533;zkowo i zawsze ma jeszcze s&#65533;uchawki w uszach i nawet
has&#65533;o do windy na niego nie dzia&#65533;a. :|

Z drugiej strony, gdzie ma sie podziac rolkarz, jadacy z punktu A do punktu B
ze spora predkoscia? Moim zdaniem, DDR jest obiektywnie najlepszym miejscem,
od strony bezpieczenstwa rolkarza i otoczenia patrzac... To juz niech jedzie,
jakos to przezyje. A zamiast hasla do windy - od niedawna znowu trabe mam, dotrze i do rolkarza w
sluchawkach, jak nie zareaguje na nieprzerazliwy sygnal dzwiekowy...

rmikke

Data: 2011-05-20 13:56:51
Autor: bans
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-20 13:47, Tomasz Minkiewicz pisze:

W jakim sensie �uziemi��? Ustawodawca traktuje rolki tak, jakby nie
by�y rowerem,

"rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą
mięśni osoby jadącej tym pojazdem"

Moim zdaniem do tej definicji roweru jednak rolki pasuja ;)

--
bans

Data: 2011-05-20 06:19:21
Autor: Howk
> [...]

mini osoby jadcej tym pojazdem"

Moim zdaniem do tej definicji roweru jednak rolki pasuja ;)

Zgodnie z definicj w KD rolki s rowerem i mog si przemieszcza po
drodze rowerowej.
Problemem jest tylko zakaz poruszania si bez trzymania kierownicy
jedn lub dwiema rkami.
Mona co prawda przyj, e kierownic rowerzysty-rolkarza jest jego
gowa, ale to trzymanie rwnie nie bdzie zbyt wygodne :))
Jeeli otrzymamy jaki mandat od policmajstra to nie za poruszanie si
po drodze rowerowej, ale za jazd technik niezgodn z kodeksem
drogowym. Jaki jest mandat za jazd bez trzymanki?

Data: 2011-05-20 06:50:38
Autor: Piotrpo
On 20 Maj, 15:19, Howk <praca...@gmail.com> wrote:
[...]

Sprawd w taryfikatorze - chyba 50z jak wikszo mandatw dla
rowerzystw (znaczy biedoty, ktrej na samochd nie sta).
A swoj drog, czy jadc na rolkach, nie jest troch tak, e kieruje
si jednoczenie dwoma pojazdami? Czy jak zmian kierunku jazdy naley
sygnalizowa osobno dla kadej nogi? No i jeli gowa rolkarza to
kierownica, to jak naley sprawdzi luzy ukadu?

Data: 2011-05-20 16:36:02
Autor: Bartomiej Zieliski
droga rowerowa i jazda na rolkach
Uytkownik Piotrpo napisa:
A swoj drog, czy jadc na rolkach, nie jest troch tak, e kieruje
si jednoczenie dwoma pojazdami?

Przypomina mi si taki program kabaretowy z Adriann Biedrzysk nt. pojazdw jedno- i wieloladowych ;-)

* Bartomiej Zieliski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-05-20 20:44:32
Autor: Coaster
droga rowerowa i jazda na rolkach
Bartomiej Zieliski wrote:
Uytkownik Piotrpo napisa:
A swoj drog, czy jadc na rolkach, nie jest troch tak, e kieruje
si jednoczenie dwoma pojazdami?

Przypomina mi si taki program kabaretowy z Adriann Biedrzysk nt. pojazdw jedno- i wieloladowych ;-)

No i?

PS. Od dawna nie ogladam telewizji. No i nie 'trawie' Biedrzynskiej.

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2011-05-20 15:22:28
Autor: bans
W dniu 2011-05-20 15:19, Howk pisze:

Zgodnie z definicj w KD rolki s rowerem i mog si przemieszcza po
drodze rowerowej.
Problemem jest tylko zakaz poruszania si bez trzymania kierownicy
jedn lub dwiema rkami.

Nie tylko, ciagle pomijasz jakze istotna kwestie wyposazenia rol... e, roweru w sygnal dzwiekowy! Ale rower, albo nie - nie mozna "troche byc w ciazy" ;)

--
bans

Data: 2011-05-20 06:29:31
Autor: Howk
On 20 Maj, 15:22, bans <g...@o2.pl> wrote:
> [...]

Nie tylko, ciagle pomijasz jakze istotna kwestie wyposazenia rol... e,
roweru w sygnal dzwiekowy! Ale rower, albo nie - nie mozna "troche byc w

Zakadam kamizelk odblaskow (zreszt wikszo ochraniaczy ma
odblaski), przypinam z przodu do paska latark i dzwonek lub trbk i
rolki staj si w peni wyposaonym rowerem. Problemem jest jedynie
kierownica.
Pamitajmy, e rower w KD to jedynie sowo opisujce definicj, rwnie
dobrze mogoby tam by: rakieta :)

Data: 2011-05-20 15:33:46
Autor: bans
W dniu 2011-05-20 15:29, Howk pisze:

[...]

http://www.bialykruk.com.pl/sklep/galerie/t/tytus-romek-i-a-tomek-14_22180.jpg

:)))

--
bans

Data: 2011-05-20 07:03:20
Autor: Howk
droga rowerowa i jazda na rolkach
Data: 2011-05-20 13:42:19
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

> odblaski), przypinam z przodu do paska latark i dzwonek lub trbk i
> rolki staj si w peni wyposaonym rowerem. Problemem jest jedynie

Ale to jest motorower. Wyraznie widac silnik, albo i dwa.

rmikke

Data: 2011-05-20 15:46:11
Autor: bans
W dniu 2011-05-20 15:42, Ryszard Mikke pisze:

Ale to jest motorower. Wyraznie widac silnik, albo i dwa.

Nie, to tylko ozdoba, na gowie te ma piropusz.

--
bans

Data: 2011-05-20 14:17:13
Autor: Tomasz Minkiewicz
droga rowerowa i jazda na rolkach
On Fri, 20 May 2011 13:56:51 +0200
bans <goc@o2.pl> wrote:

> [...]

mięśni osoby jadącej tym pojazdem"

Moim zdaniem do tej definicji roweru jednak rolki pasuja ;)

Proszę mi natychmiast zacytować ustawową definicję „szerokości”
w aspekcie rolkowym. Jak długo nie zobaczę formalnej definicji
obowiązującej z mocy prawa, będę brał definicję zdroworozsądkową,
czyli liczył szerokość rolek razem z kierującym, a wtedy nie
będzie mi trudno wykazać, że rolkarz ma szerokość większą niż 0.9 m.
:-P

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-20 14:41:08
Autor: bans
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-20 14:17, Tomasz Minkiewicz pisze:

 a wtedy nie
b�dzie mi trudno wykaza�, şe rolkarz ma szeroko�� wi�ksz� niş 0.9 m.
:-P

Chyba jak rece rozlozy, te ;)

--
bans

Data: 2011-05-20 15:05:50
Autor: Tomasz Minkiewicz
droga rowerowa i jazda na rolkach
On Fri, 20 May 2011 14:41:08 +0200
bans <goc@o2.pl> wrote:

W dniu 2011-05-20 14:17, Tomasz Minkiewicz pisze:

>  a wtedy nie
> b�dzie mi trudno wykaza�, şe rolkarz ma szeroko�� wi�ksz� niş 0.9 m.
> :-P

Chyba jak rece rozlozy, te ;)

No przecież ta ich „jazda” polega właśnie głównie na nieskoordynowanym
machaniu kończynami na lewo i prawo. Rowerzysta sobie spokojniutko
kręci stópkami małe kółeczko, rączki trzyma na kierownicy, nikomu nie
przeszkadza, nikogo nie zaczepia, reperuje prymus, a ci rolkarze nogami
odpychają się raz od jednego, raz od drugiego krawężnika (w każdym
razie tak to czasem wygląda).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-20 15:15:49
Autor: bans
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-20 15:05, Tomasz Minkiewicz pisze:

No przecieş ta ich �jazda� polega w�a�nie g�ównie na nieskoordynowanym
machaniu ko�czynami na lewo i prawo.
Rowerzysta sobie spokojniutko
kr�ci stópkami ma�e kó�eczko, r�czki trzyma na kierownicy,

Chyba ze sygnalizuje skret - wtedy - dzieki wyciagnieciu reki - przestaje na moment byc rowerzysta.

Wniosek: wedlug przepisow rowerzystą i rolkarzem się nie _jest_, tylko sie _bywa_ ;)

--
bans

Data: 2011-05-20 14:57:14
Autor: Bartomiej Zieliski
droga rowerowa i jazda na rolkach
Uytkownik Tomasz Minkiewicz napisa:
[...]
obowizujcej z mocy prawa, bd bra definicj zdroworozsdkow,
czyli liczy szeroko rolek razem z kierujcym, a wtedy nie
bdzie mi trudno wykaza, e rolkarz ma szeroko wiksz ni 0.9 m.

W takim razie rower te przekroczy owe 0.9 m.

* Bartomiej Zieliski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-05-20 22:13:20
Autor: Krzysztof Rudnik
bans wrote:

[...]

Zapomniałeś o definicji pojazdu. A pod tą definicję rolki niestety nie podpadają.

Data: 2011-05-20 14:04:07
Autor: Ramein
droga rowerowa i jazda na rolkach
Rolkarz jest samochodem, bo jest dwuladem ;-)

Data: 2011-05-20 15:57:28
Autor: Coaster
On 5/20/11 10:41 AM, bans wrote:
[...]

Jego przyznanie sie nic nie zmieni w kwesti, iz rolki nie odpowiadaj cechom konstytutywnym pojazdu. ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-20 17:02:59
Autor: Tomasz Minkiewicz
droga rowerowa i jazda na rolkach
On Fri, 20 May 2011 15:57:28 +0200
Coaster <manypeny@mac.com> wrote:

On 5/20/11 10:41 AM, bans wrote:

> [...]
> w odpowiednie oświetlenie, dzwonek i przynajmniej jeden sprawny hamulec ;)

Jego przyznanie sie nic nie zmieni w kwesti, iz rolki nie odpowiadają cechom konstytutywnym pojazdu. ;-)

A to zależy, do czego są przeznaczone. Wg PoRD pojazd to ustrojstwo
przeznaczone do ruchu po drogach, więc trzeba by producenta rolek
spytać, do czego je zaprojektował.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-20 11:58:40
Autor: spam
droga rowerowa i jazda na rolkach
Zdecydowana wikszo DDR to cigi rowerowo piesze, wic problemu nie ma.
Ponadto nie syszaem o przypadku ukarania mandatem pieszego chodzcego zamiast
chodnikiem - DDR.

Data: 2011-05-20 12:41:35
Autor: zly
droga rowerowa i jazda na rolkach
Dnia Fri, 20 May 2011 01:25:46 -0700 (PDT), Howk napisa(a):

Z tego przepisu jasno wynika,

Jasno wynika, e rolki to pojazd? No ciekawe :)
Jeli tak to moe moje trampki te s pojazdem?
--
marcin

Data: 2011-05-20 12:46:33
Autor: bans
W dniu 2011-05-20 12:41, zly pisze:

Jasno wynika, e rolki to pojazd? No ciekawe :)
Jeli tak to moe moje trampki te s pojazdem?

A jed? Bo rolki tak ;)

W sumie to zabawne, jak prawo prbuje normalizowa stosunki midzyludzkie, a nie czsto ma w nim zdefiniowanych podstawowych poj.

--
bans

Data: 2011-05-20 16:14:25
Autor: Coaster
On 5/20/11 12:46 PM, bans wrote:
W dniu 2011-05-20 12:41, zly pisze:

Jasno wynika, e rolki to pojazd? No ciekawe :)
Jeli tak to moe moje trampki te s pojazdem?

A jed? Bo rolki tak ;)

Lyzwy tez "jezdza" tak jak sanie i trampki ;-P.

[...]

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-20 18:06:44
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-20 12:46, bans pisze:
W sumie to zabawne, jak prawo prbuje normalizowa stosunki
midzyludzkie, a nie czsto ma w nim zdefiniowanych podstawowych poj.

Najlepsza byaby definicja w stylu encyklopedii Chmielowskiego ("rower jaki jest, kady widzi"), ale widocznie Ustawodawca uzna, e mamy zbyt gupich sdziw, aby samodzielnie oceniali co jest, a co nie jest rowerem.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-21 12:21:39
Autor: Michoo
W dniu 20.05.2011 18:06, Liwiusz pisze:
Najlepsza byaby definicja w stylu encyklopedii Chmielowskiego ("rower
jaki jest, kady widzi"), ale widocznie Ustawodawca uzna, e mamy zbyt
gupich sdziw, aby samodzielnie oceniali co jest, a co nie jest rowerem.

A potem mielibymy i tak nowelizacj:
za rower uznaje si "rower jednoladowy o szerokoci nie przekraczajcej 90cm", hulajnog, yworolki, wrotki i trampki z napdem rakietowym...

Michoo

Data: 2011-05-21 22:10:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 21 May 2011, Michoo wrote:

A potem mielibymy i tak nowelizacj:
za rower uznaje si "rower jednoladowy o szerokoci nie przekraczajcej 90cm", hulajnog, yworolki, wrotki i trampki z napdem rakietowym...

  Pniej byaby druga - kto by si pukn w gow i stwierdzi,
e problem taki doskonale rozwizuje si w przepisach okreleniem
"w szczeglnoci", zmieniajcym katalog zamknity na otwarty.
  A wystarczyo na grupie poczyta ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-23 08:01:22
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisa(a):
> [...]

e problem taki doskonale rozwizuje si w przepisach okreleniem
"w szczeglnoci", zmieniajcym katalog zamknity na otwarty.

Lub czasopisma.

rmikke

Data: 2011-05-20 16:12:40
Autor: Coaster
On 5/20/11 12:41 PM, zly wrote:
Dnia Fri, 20 May 2011 01:25:46 -0700 (PDT), Howk napisa(a):

Z tego przepisu jasno wynika,

Jasno wynika, e rolki to pojazd? No ciekawe :)
Jeli tak to moe moje trampki te s pojazdem?

O puszczaniu w skarpetkach nie slyszales? ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-20 15:55:32
Autor: Coaster
droga rowerowa i jazda na rolkach
On 5/20/11 10:25 AM, Howk wrote:
Czy na drodze rowerowej można zgodnie z nowymi przepisami jeździć na
rolkach (zgodnie z prawem)?

Nowe przepisy to:
Art.2
5)
droga dla rowerów - drogę lub jej część przeznaczoną do ruchu
rowerów, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi; droga dla
rowerów jest oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi
konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu
drogowego;

47)
rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą
mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w
uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny
zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy
ciągłej nie większej niż 250W, którego moc wyjściowa zmniejsza się
stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h

[...]

Zle. Rolkarz jest _pieszym_.
"Do [pojazdow niemechanicznych] należą:
rower – pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem (art. 2 pkt 47 p.r.d.),
wózek inwalidzki – pojazd konstrukcyjnie przeznaczony do poruszania się osoby niepełnosprawnej, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do prędkości pieszego, ale tylko wówczas, gdy jest napędzany siłą mięśni (art. 2 pkt 48 p.r.d.),
deskorolka (skateboard) – deska (wykonana ze sklejki, najczęściej
7- bądź 9-warstowej) pokryta samoprzylepnym papierem ściernym, posiadająca 4 kółka mocowane do dwóch trucków (osiek), używana do rekreacji oraz wykonywania ewolucji,
pojazd zaprzęgowy, żaglówka, kajak, łódź, balon, szybowiec.
Pojęcie to _nie_obejmuje_łyżew_czy_rolek,_ które nie odpowiadają cechom konstytutywnym pojazdu.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-20 08:31:03
Autor: Piotrpo
On 20 Maj, 15:55, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
[...]

Napisałeś własne PoRD? Bo w moim egzemplarzu definicje są jednak
trochę odmienne. O ile pamiętam nie było tam również nic o
deskorolkach, łyżwach, kajakach, szybowcach i statkach kosmicznych...

Jeśli już wychodzimy poza PoRD, to za SJP:
"Pojazd - środek lokomocji poruszający się na kołach, płozach,
gąsienicach lub szynach służący do transportu lądowego".
W sumie to zabawne, ale im bardziej się te przepisy czyta, tym
bardziej rolki są rowerem ;)

Data: 2011-05-20 19:09:08
Autor: Bartomiej Zieliski
droga rowerowa i jazda na rolkach
Uytkownik Piotrpo napisa:
"Pojazd - rodek lokomocji poruszajcy si na koach, pozach,
gsienicach lub szynach sucy do transportu ldowego".

Na pozach - to pewnie sanki pasuj, a narty? W sumie wiele serwisw latem serwisuje rowery a zim narty ;-)

* Bartomiej Zieliski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-05-20 18:05:48
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Fri, 20 May 2011 15:55:32 +0200, Coaster napisał(a):

[...]

Przyklej ten papier to bedziesz miał dwie deskorolki. Ew. możesz argumentować, że wciąż ewoluujesz.

pojazd zaprzęgowy, żaglówka, kajak, łódź, balon, szybowiec. Pojęcie to
Hmm po DDR można kajakiem? To chyba trzeb zaczekać aż zaleje, w Wawie był traki kolo co ze 2 lata temu pływał po ulicach gdzieś koło siebie po co większej ulewie :P

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-05-20 18:32:44
Autor: Rafał \"SP\" Gil
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-20 10:25, Howk pisze:
Czy na drodze rowerowej można zgodnie z nowymi przepisami jeździć na
rolkach (zgodnie z prawem)?

Rypał "nowe przepisy" i rolkarzy.

Ja walnę starymi: motorowerem można też jeździć po DDR :)

Co poniektórzy mogą się krzywić, ale rolkarze to nie jedyny "problem" pedalarzy - dostrzegam coraz częściej świadomych motorowerzystów, którym gdy nie chce się przepychać między autami - wbijają na DDR i jadą w pełni legalnie.

W świetle nowych - motorower również może popinkalać po DDR :)

RZÓK na miarę naszych możliwości: http://rzok.wroclaw.pl/
Wspomóż RZÓKA ! Podaruj futerko, narożnik, wersalkę lub ...

Data: 2011-05-20 19:59:49
Autor: RadoslawF
droga rowerowa i jazda na rolkach
Dnia 2011-05-20 18:32, Uytkownik Rafa "SP" Gil napisa:

Rypa "nowe przepisy" i rolkarzy.

Ja waln starymi: motorowerem mona te jedzi po DDR :)

Co poniektrzy mog si krzywi, ale rolkarze to nie jedyny "problem" pedalarzy - dostrzegam coraz czciej wiadomych motorowerzystw, ktrym gdy nie chce si przepycha midzy autami - wbijaj na DDR i jad w peni legalnie.

W wietle nowych - motorower rwnie moe popinkala po DDR :)

Kiedy za jazd motorowerem czy motorem po mieszce rozdawali
mandaty. Jeste pewny e to si zmieni ?

Pozdrawiam

Data: 2011-05-21 01:35:51
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-20 19:59, RadoslawF pisze:

W świetle nowych - motorower również może popinkalać po DDR :)
Kiedyś za jazdę motorowerem czy motorem po śmieszce rozdawali
mandaty. Jesteś pewny że to się zmieni ?

Rozdawali niesłuszne. Wg nowych i wg starych motorower może jeździć po śmieszce ... i to nie jest śmieszne. Dodam, że w ekstremalnych sytuacjach jadąc motorowerem z tego korzystam (Krakowska we Wrocławiu w stronę centrum - jeśli w południe jest zakorkowana w stronę centrum - do samej poczty lecę śmieszką bo nie chce mi się przepychać między autami).

I robię to w pełni legalnie. Inna sprawa, że imho 99 % milicjantów i straszników wiejskich o tym nie wie. Ale nie wymagajmy od nich znajomości prawa, skoro czytanie ze zrozumieniem ich przerasta :)

Data: 2011-05-21 07:54:08
Autor: Liwiusz
droga rowerowa i jazda na rolkach

I robię to w pełni legalnie.

A możesz opisać Twój tok rozumowania, iż motorowerem możesz jeździć po ścieżkach, mimo że "droga dla rowerów - drogę lub jej część przeznaczoną do ruchu *rowerów* jednośladowych[...]"

--
Liwiusz

Data: 2011-05-21 11:22:40
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-21 07:54, Liwiusz pisze:

[...]

Nie obrazisz się, jeśli na razie tylko podpowiem ?

A rzuć okiem np na art 16 ust 2 Konwencji Wiedeńskiej (rzecz jasna, tej o ruchu drogowym).

Ja też byłem zdziwiony :)

Data: 2011-05-21 11:26:04
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[...]

A jak już rzucisz, to prosiłbym o polemikę - czy też jesteś zdziwiony i czy zgadzasz się ze mną, że o dziwo zachowanie przeze mnie jest legalne :)

Pomijam że zupełnie oftopicnąłem się od rolkarzy, ale tak mi się pomyślało, że rowerzyści mogą być zdziwieni widokiem motorowerzystów na śmieszkach :)

Data: 2011-05-21 04:01:10
Autor: Piotrpo
droga rowerowa i jazda na rolkach
On 21 Maj, 11:26, "Rafa \"SP\" Gil" <use...@motopower.pl> wrote:
A jak ju rzucisz, to prosibym o polemik - czy te jeste
zdziwiony i czy zgadzasz si ze mn, e o dziwo zachowanie
przeze mnie jest legalne :)

Ja mog polemizowa - bzdury piszesz :)
Uzasadnienie:
To, e w KW znalaze przepis okrelajcy wzajemne relacje pojazdw na
DDR, nie oznacza jeszcze, e prawo krajowe jest w sprzecznoci z KW
tylko dla tego, e zabrania czci z tych pojazdw porusza si po
DDR.
Od drugiej strony - GDYBY PoRD dopuszcza ruch moplikw po DDR, to
przytoczony przez ciebie przepis regulowa by faktycznie pierwszestwo
w okrelonej sytuacji. Poniewa PoRD nie dopuszcza, wic przytoczony
przepis KW jest martwy, bo sytuacja, ktr on reguluje w wietle
naszego prawa nie powinna zaistnie.

Data: 2011-05-21 23:17:15
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-21 13:01, Piotrpo pisze:

A jak już rzucisz, to prosiłbym o polemikę - czy też jesteś
zdziwiony i czy zgadzasz się ze mną, że o dziwo zachowanie
przeze mnie jest legalne :)
Ja mogę polemizować - bzdury piszesz :)

Bzdura :)

Uzasadnienie:
To, że w KW znalazłeś przepis określający wzajemne relacje pojazdów na
DDR, nie oznacza jeszcze, że prawo krajowe jest w sprzeczności z KW
tylko dla tego, że zabrania części z tych pojazdów poruszać się po
DDR.

To była tylko podpowiedź. Czekam na odważnych co se jaja dadzą uciąć, że motorower nie może jeździć ścieżką rowerową. Podsunąłem trop - kierowca auta ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa motorowerom jadącym drogą dla rowerów. Dlaczego konwencja wiedeńska nie nakłada też "obowiązku uważania na samoloty na DDR oraz na traktory i dzikie surykatki" - pozostawiam pod rozmyślunek osobom, które w przepisach "europejskich" nie doczytają się "wszystkiego".

Dodam, (poparte jest to orzecznictwem RP jak i tym do czego RP się zobowiązała podpisując KW), że prawo to, które przytaczam jest *nadrzędne* względem naszego kulawego PORDu.

Od drugiej strony - GDYBY PoRD dopuszczał ruch moplików po DDR, to
przytoczony przez ciebie przepis regulował by faktycznie pierwszeństwo
w określonej sytuacji.

Podkreślam jeszcze raz - PORD jest "niższy" od Konwencji Wiedeńskiej.

Ponieważ PoRD nie dopuszcza, więc przytoczony
przepis KW jest martwy,

Zatem - pieprzysz ;) To, że PORD nie dopuszcza, znaczy tylko o tym, że jest hujowy :) Poczytaj orzecznictwo, interpelacje (bo była burza w zakresie niezgodności PORD z Konwencją Wiedeńską w sejmie ...

bo sytuacja, którą on reguluje w świetle
naszego prawa nie powinna zaistnieć.

"Nasze" prawo gówno ma tu do powiedzenia. I tu jest motorower pogrzebany.

Data: 2011-05-21 22:25:15
Autor: Krzysztof Rudnik
"Rafał \"SP\" Gil" wrote:

[...]

http://www.grupa33.jgora.pl/Article315.phtml
Art 27 pkt 4 daje krajom swobodę w zezwalaniu lub nie
jazdy motorowerami po DDR.

Krzysiek

Data: 2011-05-21 23:17:58
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-21 22:25, Krzysztof Rudnik pisze:

http://www.grupa33.jgora.pl/Article315.phtml
Art 27 pkt 4 daje krajom swobodę w zezwalaniu lub nie
jazdy motorowerami po DDR.

Zaś PORD nie zabrania, tak jak zabrania wyprzedzania na przejściu dla pieszych.

Data: 2011-05-22 08:12:40
Autor: Krzysztof Rudnik
"Rafał \"SP\" Gil" wrote:

[...]

Wymienia dokładnie co może jeździć po DDR - rowery, gdzie definicja roweru jest rozłączna z definicją motoroweru.

Krzysiek

Data: 2011-05-23 00:56:38
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-22 08:12, Krzysztof Rudnik pisze:

[...]

1. Kłamiesz.
2. W polskich przepisach, tych "co zabraniają" zasadą jest, że to co nie jest zakazane - jest dozwolone ... + KW.

Data: 2011-05-23 08:57:14
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rafa "SP" Gil"
http://www.grupa33.jgora.pl/Article315.phtml
Art 27 pkt 4 daje krajom swobod w zezwalaniu lub nie
jazdy motorowerami po DDR.
Za PORD nie zabrania, tak jak zabrania wyprzedzania na
przejciu dla pieszych.
Wymienia dokadnie co moe jedzi po DDR - rowery, gdzie definicja roweru
jest rozczna z definicj motoroweru.
1. Kamiesz.

Chopcze, naucz si czyta ze zrozumieniem zanim zaczniesz oskara
innych.

2. W polskich przepisach, tych "co zabraniaj" zasad jest, e to co nie jest zakazane - jest dozwolone ... + KW.

Bzdura. Mylisz zasad z prawa karnego z pozostaymi aspektami ycia.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-23 00:23:16
Autor: Piotrpo
On 23 Maj, 08:57, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:

Bzdura. Mylisz zasad z prawa karnego z pozostaymi aspektami ycia..
Podziwiam twoj wytrwao :D

Data: 2011-05-23 09:31:18
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Piotrpo"
Bzdura. Mylisz zasad z prawa karnego z pozostaymi aspektami ycia.
Podziwiam twoj wytrwao :D

Wiesz, jemu si wydaje, e "mdrze" pisze. Jak nikt nie sprostuje, to
potem takie bzdury w archiwach zostan i jeszcze kto si nabierze.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-23 01:29:26
Autor: Piotrpo
On 23 Maj, 09:31, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
> [...]

Wiesz, jemu si wydaje, e "mdrze" pisze. Jak nikt nie sprostuje, to
potem takie bzdury w archiwach zostan i jeszcze kto si nabierze.
No tak, jak wiadomo, ostatni post w wtku jest prawd ;)

Data: 2011-05-23 10:33:45
Autor: Mariusz Kruk
> [...]
potem takie bzdury w archiwach zostan i jeszcze kto si nabierze.
No tak, jak wiadomo, ostatni post w wtku jest prawd ;)

Oj, dalece nie. Ale problem polega na tym, e on wyciga ze wnioski
z istniejcego dokumentu i moe sprowokowa innych do podobnego
wnioskowania. A tak - wida, e kto si z tym nie zgadza (i ma na to
argumenty).

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-23 18:33:45
Autor: tms
On 2011-05-23 10:33, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Masz oczywicie racj i rwnie gratuluj wytrwaoci. Jednakowo sdzc po odpowiedziach bdzcego to obawiam si e wszystko pjdzie jak krew w piach.

Pozdrawiam
tms

Data: 2011-05-26 17:21:50
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[...]

Tak jak i zezwala rowerzyście na wyprzedzanie pojazdów z prawej strony, równocześnie nakazując tym pojazdom trzymać się jak najbliżej prawej krawędzi jezdni.

To o czym piszesz: "Kierujący motorowerami mogą być upoważnieni do jazdy po drogach dla rowerów oraz - jeżeli to jest celowe - można im zabronić jazdy po pozostałej części jezdni."

W Polsce zabronione jest to co jest zabronione. Zarówno pojazdy, motorowery, rowery posiadają w PORD wiele sprecyzowanych zakazów, dlaczego zatem nie ma zakazu dot. DDR ? Bo jazda ta jest dozwolona.

--
Od 1 PLN BCM http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=553709:
CB RADIO TTI 770 (używane parę razy) ; iPod touch 8G NOWY

Data: 2011-05-26 18:27:19
Autor: Fabian
W dniu 26.05.2011 17:21, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
[...]

Wg. Twojej interpretacji na DDR mogę jeździć każdym pojazdem?

Fabian.

Data: 2011-05-26 18:33:42
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 18:27, Fabian pisze:

Wg. Twojej interpretacji na DDR mogę jeździć każdym pojazdem?

Nie. Dokonałeś nadinterpretacji mojej interpretacji.

Data: 2011-05-26 18:34:24
Autor: Rafał \"SP\" Gil
droga rowerowa i jazda na rolkach

Wg. Twojej interpretacji na DDR mogę jeździć każdym pojazdem?
Nie. Dokonałeś nadinterpretacji mojej interpretacji.

Rozwinę - w KW nie ma mowy o innych pojazdach. Jest mowa o Rowerach i Motorowerach.

Data: 2011-05-26 18:36:05
Autor: Fabian
W dniu 26.05.2011 18:34, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

[...]

A czy gdzieś w KW lub w PORD jest zabroniona jazda innymi pojazdami niż
rower lub motorower na DDR?

Fabian.

Data: 2011-05-26 20:01:02
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 18:36, Fabian pisze:

A czy gdzieś w KW lub w PORD jest zabroniona jazda innymi pojazdami niż
rower lub motorower na DDR?

Nie - w KW jest DOPUSZCZONA jazda motorowerami i rowerami.

Data: 2011-05-26 18:17:15
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Rafa \SP\ Gil <usenet@motopower.pl> napisa(a):
W dniu 2011-05-26 18:36, Fabian pisze:

> A czy gdzie&#65533; w KW lub w PORD jest zabroniona jazda innymi pojazdami niż
> rower lub motorower na DDR?

Nie - w KW jest DOPUSZCZONA jazda motorowerami i rowerami.

Nie jest. KW pozostawia decyzje w kwestii dopuszczenia badz niedopuszczenia
motorowerow sygnatariuszom.

rmikke

Data: 2011-05-26 21:19:41
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 20:17, Ryszard Mikke pisze:

Nie jest. KW pozostawia decyzje w kwestii dopuszczenia badz niedopuszczenia
motorowerow sygnatariuszom.

A znasz podstawową zasadę rządzącą się polskim prawem ? Co nie jest zakazane, jest dozwolone.

Klasyczne dywagacje nt. znaczenia słowa powinien ...

Data: 2011-05-27 11:22:30
Autor: Ryszard Mikke
> [...]
W dniu 2011-05-26 20:17, Ryszard Mikke pisze:

> Nie jest. KW pozostawia decyzje w kwestii dopuszczenia badz niedopuszczenia

A znasz podstawow&#65533; zasad&#65533; rz&#65533;dz&#65533;c&#65533; si&#65533; polskim prawem ? Co nie jest zakazane, jest dozwolone.

No wlasnie na ten temat ciagne Cie na torowisko...

rmikke

Data: 2011-05-27 13:37:49
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rafa "SP" Gil"
Nie jest. KW pozostawia decyzje w kwestii dopuszczenia badz niedopuszczenia
motorowerow sygnatariuszom.
A znasz podstawow zasad rzdzc si polskim prawem ? Co nie jest zakazane, jest dozwolone.

Nie "rzdzc si", tylko "rzdzc". I nie "polskim prawem", tylko
prawem karnym.
Zgodnie z twoj interpretacj Art.47 ust.2 (przypomn - "Dopuszcza
si, przy zachowaniu warunkw okrelonych w ust. 1 pkt 2, zatrzymanie
lub postj na chodniku przy krawdzi jezdni caego samochodu osobowego,
motocykla, motoroweru, roweru lub wzka rowerowego. Inny pojazd o
dopuszczalnej masie cakowitej nieprzekraczajcej 2,5 t moe by w
caoci umieszczony na chodniku tylko w miejscu wyznaczonym odpowiednimi
znakami drogowymi.") oznaczaby, e mona na chodniku parkowa samochodami
ciarowymi. A tak nie jest. Wrcz przeciwnie - samochody ciarowe nie
zostay uwzgldnione, wic nie wolno ich parkowa na chodniku.
Ba, art.47 w caoci wcale nie oznacza (jak by wynikao z twojego rozumowania),
e wolno nam zaparkowa pi metrw od krawdzi jezdni i wwczas nie
dotycz nas ograniczenia z tego artykuu, bo one s tylko do konkretnego
sposobu parkowania. Nie - ten artyku mwi, e tylko w te konkretne
sposoby wolno parkowa na chodniku.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-26 18:24:20
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-26, Rafał "SP" Gil wrote:
W dniu 2011-05-26 18:36, Fabian pisze:

A czy gdzieś w KW lub w PORD jest zabroniona jazda innymi pojazdami niż
rower lub motorower na DDR?

Nie - w KW jest DOPUSZCZONA jazda motorowerami i rowerami.

Ale przecież sam pisałeś, że co nie jest explicite zabronione, to jest
dopuszczone. Więc skoro ani PoRD, ani KW nie zabraniają jazdy autobusem
po DDR, to można, prawda?

A KW mówi o możliwym dopuszczeniu w gestii ustawodawcy krajowego, jakbyś
przeczytał dokładniej.

Data: 2011-05-26 21:20:25
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 20:24, Jan Srzednicki pisze:

Ale przecież sam pisałeś, że co nie jest explicite zabronione, to jest
dopuszczone. Więc skoro ani PoRD, ani KW nie zabraniają jazdy autobusem
po DDR, to można, prawda?

Jesteś w błędzie.

A KW mówi o możliwym dopuszczeniu w gestii ustawodawcy krajowego, jakbyś
przeczytał dokładniej.

Oczywiście.

Data: 2011-05-26 21:28:58
Autor: Rafał \"SP\" Gil
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-26 21:21, Jan Srzednicki pisze:

Jesteś w błędzie.
Gdyż i bo?

A jak fizycznie autobus miałby wjechać na DDR ?

Data: 2011-05-26 19:32:01
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-26, Rafał "SP" Gil wrote:
W dniu 2011-05-26 21:21, Jan Srzednicki pisze:

Jesteś w błędzie.
Gdyż i bo?

A jak fizycznie autobus miałby wjechać na DDR ?

No więc, jak jest sobie jednokierunkowa DDR o szerokości 5m ze swobodnym
wjazdem z ulicy, to autobus może na nią wjechać?

A czy pełnoprawny motocykl może wjechać na DDR?

I jeśli nie, to dlaczego, konkretnie?

Kombinuj.

Data: 2011-05-26 21:52:24
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 21:32, Jan Srzednicki pisze:

No więc, jak jest sobie jednokierunkowa DDR o szerokości 5m ze swobodnym
wjazdem z ulicy, to autobus może na nią wjechać?

Nie. Chyba, że DDR nie ma PASÓW RUCHU. Ma ?

W sumie gdybając, to pewnie mógłby, ale musiałby sobie pozwolenie załatwić (przejazd wielkogabarytowy).

No chyba, że ścieżka ZMIEŚCI ikarusa/solarisa/neoplana. Znasz taką w Polsce spełniającą warunek, który sam powyżej opisałeś ?

A czy pełnoprawny motocykl może wjechać na DDR?

Nie.

I jeśli nie, to dlaczego, konkretnie?

Bo wg KW po DDR mogą poruszać się *rowery* i *motorowery*.

Data: 2011-05-26 20:01:27
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-26, Rafał "SP" Gil wrote:
[...]

Ale dlaczego miałby sobie cokolwiek załatwiać, skoro nie ma zakazu?

No chyba, że ścieżka ZMIEŚCI ikarusa/solarisa/neoplana. Znasz taką w Polsce spełniającą warunek, który sam powyżej opisałeś ?

A co to ma do rzeczy?

A czy pełnoprawny motocykl może wjechać na DDR?

Nie.

I jeśli nie, to dlaczego, konkretnie?

Bo wg KW po DDR mogą poruszać się *rowery* i *motorowery*.

Teraz to już zwyczajnie kłamiesz, bo już fafnaście razy tłumaczono ci,
że kwestia mtorowerów jest w gestii lokalnego ustawodawcy i KW jej nie
narzuca.

Niemniej, potrollowałeś sobie, było miło i elegancko, zaprezentowałeś
nam swoje błyskotliwe teorie, cieszymy się. A teraz bądź tak dobry i
znajdź sobie kolejny zestaw intrygujących teorii do rozważenia i nie
wprowadzaj ludzi w błąd.

Obiecuję również, że jeżeli zobaczę jakikolwiek motorower na DDR, to
polecę Policji, żeby dali możliwość kierowniowi tego pojazdu
zweryfikowania, czy czasem nie masz racji.

Data: 2011-05-26 13:15:02
Autor: Piotrpo
droga rowerowa i jazda na rolkach
On 26 Maj, 22:01, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Obiecuj rwnie, e jeeli zobacz jakikolwiek motorower na DDR, to
polec Policji, eby dali moliwo kierowniowi tego pojazdu
zweryfikowania, czy czasem nie masz racji.

ROTFL
Obawiam si, e z w. Tomaszem z Akwinu naszych czasw nie masz
szans...

Data: 2011-05-27 05:08:43
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 22:01, Jan Srzednicki pisze:

W sumie gdybając, to pewnie mógłby, ale musiałby sobie
pozwolenie załatwić (przejazd wielkogabarytowy).
Ale dlaczego miałby sobie cokolwiek załatwiać, skoro nie ma zakazu?

Bo się nie zmieści na DDR ?

No chyba, że ścieżka ZMIEŚCI ikarusa/solarisa/neoplana. Znasz
taką w Polsce spełniającą warunek, który sam powyżej opisałeś ?
A co to ma do rzeczy?

No pytasz czy ikarusem można pocinać po DDR, po czym twierdzisz, że nie ma znaczenia czy on tam wjedzie i czy się zmieści. Ja tu logiki nie widzę.

[...]

Zgadza się. Nie narzuca. A lokalne prawo NIE ZABRANIA. Zaś KW jest "ponad PORD" więc skoro w PL nie jest to zabronione, a KW dopuszcza - oznacza to, że jeździć można i w razie sporu sądowego można wygrać. Zasmucę Cię tym bardziej - wygrałem już taką sprawę, tak jak wygrałem sprawę z policmajstrami, którzy wmawiali mi, że 0,54 *promila* na rowerze to przestępstwo ... Ty jesteś teoretykiem, ja praktykiem. I tym się różnimy. Ale nie odbieram Ci Twojego prawa bronienia niczym lew swoich błędnych przekonań.

Niemniej, potrollowałeś sobie, było miło i elegancko, zaprezentowałeś
nam swoje błyskotliwe teorie, cieszymy się.

To was jest dwóch ? A to przepraszam ....

A teraz bądź tak dobry i
znajdź sobie kolejny zestaw intrygujących teorii do rozważenia i nie
wprowadzaj ludzi w błąd.

A teraz bądź tak miły i zrób mi ponownie loda. ( ty możesz życzeniowo podchodzić do życia - mogę i ja).

Obiecuję również, że jeżeli zobaczę jakikolwiek motorower na DDR, to
polecę Policji, żeby dali możliwość kierowniowi tego pojazdu
zweryfikowania, czy czasem nie masz racji.

Proponuję zacząć we WRO. Codziennie na Krakowskiej ok 19.15 gdy kończy się zakaz dla tirów lecę DDRem w stronę centrum.

Data: 2011-05-27 10:19:28
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rafa "SP" Gil"
W sumie gdybajc, to pewnie mgby, ale musiaby sobie
pozwolenie zaatwi (przejazd wielkogabarytowy).
Ale dlaczego miaby sobie cokolwiek zaatwia, skoro nie ma zakazu?
Bo si nie zmieci na DDR ?

Acha, czyli "zmieszczenie si" jest kategori prawn?

No chyba, e cieka ZMIECI ikarusa/solarisa/neoplana. Znasz
tak w Polsce speniajc warunek, ktry sam powyej opisae ?
A co to ma do rzeczy?
No pytasz czy ikarusem mona pocina po DDR, po czym twierdzisz, e nie ma znaczenia czy on tam wjedzie i czy si zmieci. Ja tu logiki nie widz.

Wiesz, "mona" w zakresie "mie pozwolenie" od "mona" w zakresie
"by wykonalnym" jednak si rni.

A czy penoprawny motocykl moe wjecha na DDR?
Nie.
I jeli nie, to dlaczego, konkretnie?
Bo wg KW po DDR mog porusza si *rowery* i *motorowery*.
Teraz to ju zwyczajnie kamiesz, bo ju fafnacie razy tumaczono ci,
e kwestia mtorowerw jest w gestii lokalnego ustawodawcy i KW jej nie
narzuca.
Zgadza si. Nie narzuca. A lokalne prawo NIE ZABRANIA. Za KW jest "ponad PORD" wic skoro w PL nie jest to zabronione, a KW dopuszcza - oznacza to, e jedzi mona i w razie sporu sdowego mona wygra.

Bosz. Po raz kolejny - kamiesz. KW nie "dopuszcza", tylko daje swobod
stronom w dopuszczaniu.

Zasmuc Ci tym bardziej - wygraem ju tak spraw,

Nie bdzie wic dla ciebie problemem w takim razie pochwalenie si
wyrokiem, prawda?
(dodajmy do tego, e sdy pierwszej instancji potrafi by omylne)

tak jak wygraem spraw z policmajstrami, ktrzy wmawiali mi, e 0,54 *promila* na rowerze to przestpstwo ...

No, to akurat zaley od _interpretacji_ okrelenia "pojazd mechaniczny".
(tudzie "ruchu ldowego").
Kwestia dopuszczenia, bd nie motorowerw na DDR zaley od istnienia,
bd nie konkretnego przepisu prawnego.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-27 12:54:42
Autor: Bartomiej Zieliski
droga rowerowa i jazda na rolkach
Uytkownik Mariusz Kruk napisa:
Acha, czyli "zmieszczenie si" jest kategori prawn?

W pewnym sensie tak. Np. mona parkowa (autem) na chodniku, jeli zostawi si co najmniej 1,5 metra szerokoci tego chodnika. Ergo, jeli szeroko chodnika minus szeroko auta daje mniej ni 1,5 metra, auto nie mieci si na chodniku w sensie prawnym ;-)

* Bartomiej Zieliski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-05-27 13:12:31
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Bartomiej Zieliski"
[...]

Etam. Mona parkowa na chodniku, jak si wjedzie na chocia kawakiem
samochodu. A kiedy wolno... oj, to inna kwestia ;-)

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-27 14:22:22
Autor: Bartomiej Zieliski
droga rowerowa i jazda na rolkach
Uytkownik Mariusz Kruk napisa:
Etam. Mona parkowa na chodniku, jak si wjedzie na chocia kawakiem
samochodu. A kiedy wolno... oj, to inna kwestia ;-)

A ja bym wola eby PoRD okrelao nie tylko kiedy wolno, ale take kiedy szybko ;-)

* Bartomiej Zieliski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-05-27 05:27:58
Autor: Piotrpo
droga rowerowa i jazda na rolkach
On 27 Maj, 14:22, Bartomiej Zieliski <Bartlomiej.Zielin...@polsl.pl>
wrote:
> [...]

> samochodu. A kiedy wolno... oj, to inna kwestia ;-)

A ja bym wola eby PoRD okrelao nie tylko kiedy wolno, ale take
Okrela :)

Data: 2011-05-27 17:49:50
Autor: Bartomiej Zieliski
droga rowerowa i jazda na rolkach
Uytkownik Piotrpo napisa:
A ja bym wola eby PoRD okrelao nie tylko kiedy wolno, ale take
kiedy szybko ;-)
Okrela :)

Okrela raczej, kiedy ZA szybko ;-)

* Bartomiej Zieliski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-05-27 10:21:49
Autor: Piotrpo
droga rowerowa i jazda na rolkach
On 27 Maj, 17:49, Bartomiej Zieliski <Bartlomiej.Zielin...@polsl.pl>
wrote:
Uytkownik Piotrpo napisa:

> Okrela :)

Okrela raczej, kiedy ZA szybko ;-)
 Zdaje si, e np. wyprzedza masz "szybko" s znaki okrelajce
prdko minimaln, ale dla ciebie szklanka nadal jest w poowie
pusta ;)

Data: 2011-05-22 21:15:02
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rafa "SP" Gil"
I robi to w peni legalnie.
A moesz opisa Twj tok rozumowania, i motorowerem moesz
jedzi po ciekach, mimo e "droga dla rowerw - drog lub jej
cz przeznaczon do ruchu *rowerw* jednoladowych[...]"

Nie obrazisz si, jeli na razie tylko podpowiem ?

A rzu okiem np na art 16 ust 2 Konwencji Wiedeskiej (rzecz jasna, tej o ruchu drogowym).

Ja te byem zdziwiony :)

Te jestem zdziwiony. Bo ten artyku mwi, e "2. Podczas wykonywania
manewru zmiany kierunku ruchu kierujcy - nie naruszajc postanowie
artykuu 21 niniejszej konwencji dotyczcych pieszych - jest obowizany
przepuci pojazdy jadce z przeciwnego kierunku na jezdni, ktr
zamierza opuci, oraz rowery i motorowery jadce po drogach dla
rowerw, przecinajcych jezdni, na ktr zamierza wjecha"

Dodatkowo, Art.27 ust.4 KWoRD mwi "Kierujcy motorowerami mog
by upowanieni do jazdy po drogach dla rowerw oraz - jeeli to jest
celowe - mona im zabroni jazdy po pozostaej czci jezdni."
Zwr uwag na "mog by upowanieni".

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-23 00:58:35
Autor: Rafał \"SP\" Gil
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-22 21:15, Mariusz Kruk pisze:

Dodatkowo, Art.27 ust.4 KWoRD mówi "Kierujący motorowerami mogą
być upoważnieni do jazdy po drogach dla rowerów oraz - jeżeli to jest
celowe - można im zabronić jazdy po pozostałej części jezdni."
Zwróć uwagę na "mogą być upoważnieni".

W PL nie "zezwala się" bo byłoby to bez sensu (w PL). W PL się zabrania ... a zakazu ni ma ;)

Data: 2011-05-23 08:55:52
Autor: Mariusz Kruk
[...]
W PL nie "zezwala si" bo byoby to bez sensu (w PL). W PL si zabrania ... a zakazu ni ma ;)

Bzdura. DDR jest wprost okrelona jako droga, lub jej cz przeznaczona
dla rowerw. I tyle. Przytoczony wyej artyku da ustawodawcy moliwo
dopuszczenia rwnie motorowerw na DDR, ale ten z niej nie skorzysta.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-26 17:22:09
Autor: Rafał \"SP\" Gil
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-23 08:55, Mariusz Kruk pisze:

Bzdura. DDR jest wprost określona jako droga, lub jej część przeznaczona
dla rowerów. I tyle. Przytoczony wyżej artykuł dał ustawodawcy możliwość
dopuszczenia również motorowerów na DDR, ale ten z niej nie skorzystał.

Nie zabronił tego.

Data: 2011-05-26 15:32:03
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Rafa \SP\ Gil <usenet@motopower.pl> napisa(a):
W dniu 2011-05-23 08:55, Mariusz Kruk pisze:

> Bzdura. DDR jest wprost okre&#65533;lona jako droga, lub jej cz&#65533;&#65533;&#65533; przeznaczona
> dla rowerów. I tyle. Przytoczony wyżej artyku&#65533; da&#65533; ustawodawcy możliwo&#65533;
&#65533;
> dopuszczenia również motorowerów na DDR, ale ten z niej nie skorzysta&#65533;.

Nie zabroni&#65533; tego.

To mam dla Ciebie dobra wiadomosc.

Ustawodawca nie zabronil explicite motorowerom poruszania sie po wydzielonych
torowiskach tramwajowych. Mysle, ze znajdziesz jeszcze wiele miejsc, po
ktorych ustawodawca nie zabronil poruszac sie motorowerem. Przed Toba zycie
pelne przygod. I emocji na salach sadowych.

Ryszard Mikke

Data: 2011-05-26 17:49:47
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 17:32, Ryszard Mikke pisze:

[...]

Taaa ... już to słyszałem. Jak pojechałem rowerem po piwie, że będę miał wesołe życie pełne przygód w sądzie, będę karany i takie tam.

Strasznie lubię słyszeć takie opowieści, jak to mnie w sądzie rozniosą.

Data: 2011-05-26 15:56:26
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

> ktorych ustawodawca nie zabronil poruszac sie motorowerem. Przed Toba zycie
> pelne przygod. I emocji na salach sadowych.

Taaa ... już to s&#65533;ysza&#65533;em. Jak pojecha&#65533;em rowerem po piwie, że b&#65533;d&#65533; mia&#65533; weso&#65533;e życie pe&#65533;ne przygód w s&#65533;dzie, b&#65533;d&#65533; karany i takie tam.

Strasznie lubi&#65533; s&#65533;ysze&#65533; takie opowie&#65533;ci, jak to mnie w s&#65533;dzie roznios&#65533;.

Skup sie.

Po torowiskach tramwajowych mozesz legalnie jezdzic motorowerem?
Jesli nie, to dlaczego?

rmikke

Data: 2011-05-26 18:03:14
Autor: Rafał \"SP\" Gil
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-26 17:56, Ryszard Mikke pisze:

Skup sie.

Pełne skupienie.

Po torowiskach tramwajowych mozesz legalnie jezdzic motorowerem?
Jesli nie, to dlaczego?

Mogę. We Wrocławiu nie wszystkie są wyłączone z ruchu ani wydzielone.

Data: 2011-05-26 17:05:00
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Rafa \SP\ Gil <usenet@motopower.pl> napisa(a):
W dniu 2011-05-26 17:56, Ryszard Mikke pisze:

> Skup sie.

Pe&#65533;ne skupienie.

> Po torowiskach tramwajowych mozesz legalnie jezdzic motorowerem?
> Jesli nie, to dlaczego?

Mog&#65533;. We Wroc&#65533;awiu nie wszystkie s&#65533; wy&#65533;&#65533;czone z ruchu ani wydzielone.

To skup sie na wydzielonych. Wyobraz sobie torowisko, po ktorym nie wolno
jezdzic, ale technicznie sie da i np. karetki po nim spokojnie zasuwaja.
Nie ma specjalnego znaku zakazu, nie wolno, bo to jest torowisko wydzielone
(kraweznikiem). Pojedziesz po nim motorowerem? A jesli nie, to dlaczego?

rmikke

Data: 2011-05-26 20:03:44
Autor: Rafał \"SP\" Gil
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-26 19:05, Ryszard Mikke pisze:

To skup sie na wydzielonych.

No po wydzielonych nie można nawet na rolkach, nie wspominając o motorowerach i samochodach (wyraźnie zakazują tego znaki poziome).

 Wyobraz sobie torowisko, po ktorym nie wolno
jezdzic,

Wyobraziłem sobie ...

ale technicznie sie da i np. karetki po nim spokojnie zasuwaja.

Łamiąc prawo (chyba, że zastosowano znany Ci pewnie znak wskazujący, że jest to pas również dla karetek/pojazdów uprzywilejowanych.

Nie ma specjalnego znaku zakazu, nie wolno, bo to jest torowisko wydzielone
(kraweznikiem).

Eeee ... ty mówisz o wydzielonym, czy odgrodzonym ? Bo nie kumam.

Pojedziesz po nim motorowerem? A jesli nie, to dlaczego?

Po wydzielonym nie pojadę niczym, bo zabraniają tego zazwyczaj znaki.

Data: 2011-05-26 18:23:15
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Rafa \SP\ Gil <usenet@motopower.pl> napisa(a):
W dniu 2011-05-26 19:05, Ryszard Mikke pisze:

> To skup sie na wydzielonych.

No po wydzielonych nie można nawet na rolkach, nie wspominaj&#65533;c o motorowerach i samochodach (wyraźnie zakazuj&#65533; tego znaki poziome).

>  Wyobraz sobie torowisko, po ktorym nie wolno
> jezdzic,

Wyobrazi&#65533;em sobie ...

> ale technicznie sie da i np. karetki po nim spokojnie zasuwaja.

&#65533;ami&#65533;c prawo (chyba, że zastosowano znany Ci pewnie znak wskazuj&#65533;cy, że jest to pas również dla karetek/pojazdów uprzywilejowanych.

Znakow nie stwierdzono, mimo ze wylanie tam asfaltu w miejsce tlucznia bylo
uzasadniane m.in. dopuszczeniem karetek.

> [...]

Eeee ... ty mówisz o wydzielonym, czy odgrodzonym ? Bo nie kumam.

> Pojedziesz po nim motorowerem? A jesli nie, to dlaczego?

Po wydzielonym nie pojad&#65533; niczym, bo zabraniaj&#65533; tego zazwyczaj znaki.

Nie zabraniaja, nie jestem nawet pewien (i dzis juz nie sprawdze), czy jest
ciagla linia. Na pewno jest kraweznik (torowisko jest pare cm wyzej) i na
pewno na torowisko daje sie wjechac bez zadnego kraweznika i ciaglej linii na
skrzyzowaniach.

Data: 2011-05-26 18:26:48
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Ryszard Mikke <rmikke.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa(a):
Rafa \SP\ Gil <usenet@motopower.pl> napisa(a): > W dniu 2011-05-26 19:05, Ryszard Mikke pisze:

> [...]

pewno na torowisko daje sie wjechac bez zadnego kraweznika i ciaglej linii na

O, udalo mi sie sprawdzic Guglem. Przynajmniej na moscie linii ciaglej NIE MA
(przerywana posrodku jezdni widac wyraznie): http://goo.gl/maps/1Ijv .
To co, wjezdzasz motorowerem?

rmikke

Data: 2011-05-26 21:25:58
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 20:26, Ryszard Mikke pisze:

O, udalo mi sie sprawdzic Guglem. Przynajmniej na moscie linii ciaglej NIE MA
(przerywana posrodku jezdni widac wyraznie): http://goo.gl/maps/1Ijv .
To co, wjezdzasz motorowerem?

Zadam Ci pytanie. Bo mam wrażenie, że jesteś niespełna intelektualny.

Jadę rowerem ulicą bo mi wolno, podejmuję decyzję by wbić na chodnik z wysokim krawężnikiem metodą "zmiany pasa" czy stricte fizycznie - zmieniając kierunek jazdy. Jak myślisz,  pojadę po krawężniku ? Czy DDR przekraczając jezdnię powinny mieć krawężniki ?

Powiesz- rowerem "da się" wskoczyć na krawężnik - da się, a i owszem, motorowerem nie bardzo. Zadajesz mi pytanie, które można by przełożyć tak:

Możesz jechać jezdnią ( możesz uprawiać sex z atrakcyjną kobietą)

Ale możesz też wbić rozpędem, czy powoli gimnastykując się by pokonać krawężnik wbić na torowisko (możesz walić konia pumeksem masując sobie klatę tłuczonym szkłem) ...

Co wybierasz ?

No tak brzmi twoje pytanie.

Ani rowerem, ani samochodem ani motorowerem nie mam w zwyczaju zmieniać jezdni którą jadę metodą jebnięcia w krawężnik. Więc nadal nie rozumiem pytania.

Data: 2011-05-27 11:28:52
Autor: Ryszard Mikke
> [...]
W dniu 2011-05-26 20:26, Ryszard Mikke pisze:

> O, udalo mi sie sprawdzic Guglem. Przynajmniej na moscie linii ciaglej NIE MA

Zadam Ci pytanie. Bo mam wrażenie, że jeste&#65533; niespe&#65533;na intelektualny.

Jad&#65533; rowerem ulic&#65533; bo mi wolno, podejmuj&#65533; decyzj&#65533; by wbi&#65533; na chodnik z wysokim kraw&#65533;żnikiem metod&#65533; "zmiany pasa" czy stricte fizycznie - zmieniaj&#65533;c kierunek jazdy. Jak my&#65533;lisz,  pojad&#65533; po kraw&#65533;żniku ? Czy DDR przekraczaj&#65533;c jezdni&#65533; powinny mie&#65533; kraw&#65533;żniki ?

Powiesz- rowerem "da si&#65533;" wskoczy&#65533; na kraw&#65533;żnik - da si&#65533;, a i owszem, motorowerem nie bardzo. Zadajesz mi pytanie, które można by prze&#65533;oży&#65533; tak:

Możesz jecha&#65533; jezdni&#65533; ( możesz uprawia&#65533; sex z atrakcyjn&#65533; kobiet&#65533;)

Ale możesz też wbi&#65533; rozp&#65533;dem, czy powoli gimnastykuj&#65533;c si&#65533; by pokona&#65533; kraw&#65533;żnik wbi&#65533; na torowisko (możesz wali&#65533; konia pumeksem masuj&#65533;c sobie klat&#65533; t&#65533;uczonym szk&#65533;em) ...

Co wybierasz ?

No tak brzmi twoje pytanie.

Ani rowerem, ani samochodem ani motorowerem nie mam w zwyczaju zmienia&#65533; jezdni któr&#65533; jad&#65533; metod&#65533; jebni&#65533;cia w kraw&#65533;żnik. Wi&#65533;c nadal nie rozumiem pytania.

Daruj sobie docinki i skup sie raz jeszcze.

Krawezniki sa miedzy jezdnia a torowiskiem wzdluz mostu. Ale na skrzyzowaniach
spokojnie mozna wjechac na torowisko bez kraweznika, nie ma tez zadnych znakow
poziomych ani pionowych, ktore by tego zabranialy. Pisalem juz o tym
wczesniej. Sa tez, dla Twojej wygody, miejsca, gdzie kraweznik jes skosny, na
potrzeby karetek wlasnie.

Czyli DA SIE wjechac na to torowisko nie naruszajac przy tym zadnego znaku i
bez skakania po krwezniku. Wjezdzasz?

A jesli nie, to czemu?

rmikke

Data: 2011-05-26 21:21:39
Autor: Rafał \"SP\" Gil
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-26 20:23, Ryszard Mikke pisze:

Po wydzielonym nie pojadÄ&#65533; niczym, bo zabraniajÄ&#65533; tego zazwyczaj
znaki.
Nie zabraniaja, nie jestem nawet pewien (i dzis juz nie sprawdze), czy jest
ciagla linia.

Ehhh ... Nie mówię o ciągłej.

Na pewno jest kraweznik (torowisko jest pare cm wyzej) i na
pewno na torowisko daje sie wjechac bez zadnego kraweznika i ciaglej linii na
skrzyzowaniach.

Do przejścia podziemnego dla pieszych też się da - też nie ma krawężników. Jakoś płytki sposób obrałeś na obalanie mojej tezy.

Data: 2011-05-26 19:23:43
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-26, Rafał "SP" Gil wrote:
[...]

A jest jakiś przepis zabraniający wjazdu do przejścia podziemnego
motorowerem?

Data: 2011-05-26 21:26:36
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 21:23, Jan Srzednicki pisze:

A jest jakiś przepis zabraniający wjazdu do przejścia podziemnego
motorowerem?

Nie ma.

A znasz jakiegoś motorowerzystę, który wjechałby po schodach do przejścia podziemnego ?

Data: 2011-05-26 19:33:43
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-26, Rafał "SP" Gil wrote:
[...]

A kto mówił o jakichkolwiek schodach?

Skoro nie ma takiego przepisu i są przejścia podziemne dla pieszych bez
schodów, to można po nich jeździć motorowerem, dobrze rozumiem?

Data: 2011-05-26 21:54:30
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 21:33, Jan Srzednicki pisze:

A kto mówił o jakichkolwiek schodach?

Yyyy ... rozumiem , że dywagujemy w tej sytuacji o tym czy motorowerem można wjechać do DŹWIGU OSOBOWEGO, tak ?

Skoro nie ma takiego przepisu i są przejścia podziemne dla pieszych bez
schodów, to można po nich jeździć motorowerem, dobrze rozumiem?

Ależ są przepisy. Motorowerem nie można jeździć po chodniku. Jak sama nazwa wskazuje - chodnik służy do chodzenia.

Jak sama nazwa wskazuje DDR wg KW służy do jeżdżenia po niej Motorowerem i Rowerem (albo na odwrót).

Data: 2011-05-27 04:36:21
Autor: Rafał \"SP\" Gil
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-26 17:56, Ryszard Mikke pisze:

Strasznie lubiÄ&#65533; sĹ&#65533;yszeÄ&#65533; takie opowieĹ&#65533;ci, jak to mnie w sÄ&#65533;dzie
rozniosÄ&#65533;.
Skup sie.

POnownie skupiłem się, i kurde przypomłem sobie, że filma nawet mam :)

Po torowiskach tramwajowych mozesz legalnie jezdzic motorowerem?
Jesli nie, to dlaczego?

Legalnie, to może i nie (tak w kwestii tych Twoich krawęzników). Tu jest krawężnik, ale na tyle łatwy do pokonania, że regularnie nań wjeżdżam i omijam korek:

http://www.youtube.com/watch?v=SDsveWUQtog

Data: 2011-05-21 12:56:21
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rafa "SP" Gil"
Rozdawali niesuszne. Wg nowych i wg starych motorower moe jedzi po mieszce ...

Oczywicie podasz nam przepis, ktry dopuszcza takie zachowanie, prawda?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-21 23:18:33
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-21 12:56, Mariusz Kruk pisze:

Rozdawali niesłuszne. Wg nowych i wg starych motorower może
jeździć po śmieszce ...
Oczywiście podasz nam przepis, który dopuszcza takie zachowanie, prawda?

Na końcu dyskusji. Na razie sprawdzam poziom zacietrzewienia.

Data: 2011-05-20 21:40:42
Autor: Protogenes
Rafał "SP" Gil wrote:
[...]

No i niech jedzie tym motorowerem, byle kurwa mać nie krokiem łyżwowym!
Jestem ciekaw czy kierowcy byliby szczęśliwi gdyby musieli wyprzedzać na oblodzonej jezdni panczenistów. Ja nie byłbym.

Próba wpasowania się w makasymalny wychył rolkarza gdy będzie on po pawej stronie nie jest łatwa. Dodatkowo kiedy zadzwonisz dzwonkiem rolkarze mają tendencję do machania łapami na wszystkie strony w celu złapania równowagi.

Rzadkością jest zaawansowany rolkarz, po którym od razu widać pewność ruchów i po dzwonku sygnalizującym mu, że nie jest sam klei się do prawej krawędzi bez cudowania.

A juz kompletnie nie rozumiem, dlaczego rolkarze popierdalają we Wrocławiu wzdłuż Armii Krajowej (obok POD Bajki) ścieżką z kostki o szerokości 1,6m skoro za żywopłotem mają chodnik 2x szerszy z tej samej kostki.

pozdr
Prot

Data: 2011-05-21 01:44:57
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-20 21:40, Protogenes pisze:

[...]

Oj tam oj tam. Już chwaliłem się na pms, że "parę" lat temu PJ zabrano mi za rower z 0,57 promila ;)

Jak trafi się taki motorowerzysta - to może i "krokiem narciarza "giganta" jechać :)

Jestem ciekaw czy kierowcy byliby szczęśliwi gdyby musieli
wyprzedzać na oblodzonej jezdni panczenistów. Ja nie byłbym.

"TOPGIRA" nie oglądasz ;)

[...]

A nie przyjmiesz do wiadomości, że na rolkach może jechać interfejs białkowy, czyli z mózgiem ? Przyjmiesz do wiadomości, że "ajnsztajn" mógłbyć rolkarzem, a nie musiał być rowerzystą ?

Pytam, bo jeśli nie, to nie czytaj dalej.

Jeśli jednak przyjmujesz, to wyobraź sobie, że rolkarz może na czas mijania się (z dużym wyprzedzeniem) przestać "łyżwować" i po prostu "stanąć na baczność" znaczy przestać nabierać prędkości. No jakoś na tej zjebanej od góry do dołu infrastrukturze drogowej musimy się wszyscy jakoś upchać. Ale ja to debil jestem, bo wypowiadam się co zawsze podkreślam jako kierowca:

- rowera
- motorowera
- osobówki
- ŻUKA :)
- okazjonalnie hulajnogi

Rzadkością jest zaawansowany rolkarz, po którym od razu widać
pewność ruchów i po dzwonku sygnalizującym mu, że nie jest sam
klei się do prawej krawędzi bez cudowania.

Wiesz - tak samo mogę wypunktować *każdą* grupę użytkowników dróg. Od pieszych przez rowerzystów po kierowców tirów i pojazdów wojskowych.

[...]

Jakby Ci to powiedzieć - sam nie wiem, ale sekunda pomyślunku już może dać abstrakcyjną, bo abstrakcyjną - odpowiedź.

Jadąc kostką "trzęsiesz się" jak na maszynach na siłowniach (za free).

Pytanie - jak myślisz, czy mogą być osoby, które chcą schudnąć za wszelką cenę ? Nieeee ... skądże, nie ma takich, nawet wśród anorektyków :)

Data: 2011-05-21 00:23:03
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-20, Rafał "SP" Gil wrote:
[..]
Jeśli jednak przyjmujesz, to wyobraź sobie, że rolkarz może na czas mijania się (z dużym wyprzedzeniem) przestać "łyżwować" i po prostu "stanąć na baczność" znaczy przestać nabierać prędkości.

Rzecz w tym, że nie zauważyłem _ani_razu_, żeby to działało, jeżeli
miałem to nieszczęście, że rolkarz jechał przede mną w tym samym
kierunku. Spisek jakiś czy co?

Dzwonek czasem działa, a czasem nie, z racji umuzycznienia całkiem
sporego odsetka.

Postuluj coś z sensem. :P

Data: 2011-05-21 10:34:21
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-05-21 02:23, Jan Srzednicki pisze:
On 2011-05-20, Rafał "SP" Gil wrote:
[..]
[...]

Kup Airzounda. Wtedy im umuzycznienie nie pomoże. Tylko ostrzegaj z dala, a nie tuż za plecami, żeby Cię nie oskarżyli o umyślne doprowadzenie do zawału. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-05-21 18:58:25
Autor: Protogenes
Rafał "SP" Gil wrote:
> [...]

białkowy, czyli z mózgiem ? Przyjmiesz do wiadomości, że "ajnsztajn" mógłbyć rolkarzem, a nie musiał być rowerzystą ?

Zanim zaczniesz odpowiadać komuś to przeczytaj jego wypowiedź do końca bo odniosłem się również do tej kwestii.

[...]

Nosz kurwa mać! Ty naprawdę nie czytasz tego co napisał ktoś komu starasz się odpowiedzieć.

Prot

Data: 2011-05-21 23:19:20
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-21 18:58, Protogenes pisze:

Nosz kurwa mać! Ty naprawdę nie czytasz tego co napisał ktoś
komu starasz się odpowiedzieć.

Czyli zadajesz pytanie, a potem odpowiadasz ? Czy jak ?

Data: 2011-05-22 09:52:31
Autor: Protogenes
Rafał "SP" Gil wrote:
W dniu 2011-05-21 18:58, Protogenes pisze:

Nosz kurwa mać! Ty naprawdę nie czytasz tego co napisał ktoś
komu starasz się odpowiedzieć.

Czyli zadajesz pytanie, a potem odpowiadasz ? Czy jak ?

No patrzcie! Nadal nie kuma.

Prot

Data: 2011-05-23 00:59:43
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-22 09:52, Protogenes pisze:

Nosz kurwa mać! Ty naprawdę nie czytasz tego co napisał ktoś
komu starasz się odpowiedzieć.
Czyli zadajesz pytanie, a potem odpowiadasz ? Czy jak ?
No patrzcie! Nadal nie kuma.

A Ty dalej dziewica ... ehhhh ...

Data: 2011-05-23 19:12:08
Autor: Protogenes
Rafał "SP" Gil wrote:
[...]

Kliknęło Ci się nie na tej grupie :-))))))))))))))

Prot

Data: 2011-05-23 08:17:30
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Protogenes <protogenes@poczta.onet.pl> napisa(a):
A juz kompletnie nie rozumiem, dlaczego rolkarze popierdalaj&#65533; we Wroc&#65533;awiu wzd&#65533;uż Armii Krajowej (obok POD Bajki) &#65533;cieżk&#65533; z kostki o szeroko&#65533;ci 1,6m skoro za żywop&#65533;otem maj&#65533; chodnik 2x szerszy z tej samej kostki.

A gdzie ma jechac, po chodniku? Miedzy pieszymi?

rmikke

Data: 2011-05-23 19:10:34
Autor: Protogenes
Ryszard Mikke wrote:
[...]

Po pierwsze, to nie jest uprawniony do jazdy po ciece z racji tego, e nie porusza sie pojazdem zakwalifikowanym jako rower.
Po drugie z racji tego, ze to kompletnie nie ma sensu, bo:

1. ciezka jest zrobiona z takiej samej kostki jakch chodnik za ywopootem, tyle e koloru pomaraczowego ("komfort" jazdy ten sam dla rolkarza)
2. cieka ma 1,6m a chodnik 3,2m.
3. ywopoot (a mamy wiosn) wypuszcza mas nowych gazek dodatkowo zwajc wiato tej cieynki

Wyobra sobie teraz co sie dzieje, kiedy prbujesz wymin/wyprzedzi rolkarza jadcego krokiem ywowym na ciece o szerokoci 1,6?

Jeli masz tak moliwo (jeste z Wrocawia) to karnij si tam, i sam oce jaki to ma sens.

Janiej to juz chyba nie mona :-|

Prot

droga rowerowa i jazda na rolkach