droga rowerowa i jazda na rolkach

Data: 2011-05-20 10:41:35
Autor: bans
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-20 10:25, Howk pisze:

47)
rower - pojazd o szerokoci nieprzekraczajcej 0,9 m poruszany si
mini osoby jadcej tym pojazdem;
[ciach]
Z tego przepisu jasno wynika, e poruszanie si na rolkach ( pojazd o
szerokoci nieprzekraczajcej 0,9 m poruszany si mini osoby
jadcej tym pojazdem) po drodze rowerowej jest zgodne z prawem. Czy
dobrze rozumuj?

Niby tak, ale jeli przyznajesz, e rolki to rodzaj roweru, to musisz przyj do wiadomoci i inne przepisy dotyczce roweru i wyposay rolki w odpowiednie owietlenie, dzwonek i przynajmniej jeden sprawny hamulec ;)

--
bans

Data: 2011-05-20 01:45:07
Autor: Piotrpo
On 20 Maj, 10:41, bans <g...@o2.pl> wrote:
> [...]

przyj do wiadomoci i inne przepisy dotyczce roweru i wyposay rolki
w odpowiednie owietlenie, dzwonek i przynajmniej jeden sprawny hamulec ;)
No i jeszcze dodatkowe drobiazgi jak trzymanie ng na pedaach i
przynajmniej jednej rki na kierownicy :D
A swoj drog, powinni zacz na czci cieek stawia jakie znaki
dopuszczajce jazd na rolkach - w wielu miejscach kompletnie to nie
przeszkadza (chodzi mi o takie cieki do rekreacji).

Data: 2011-05-20 01:53:55
Autor: Howk
> [...]

dopuszczajce jazd na rolkach - w wielu miejscach kompletnie to nie
przeszkadza (chodzi mi o takie cieki do rekreacji).

Jeeli poruszasz si w dzie nie musisz mie owietlenia. Hamulec maj
prawie wszystkie rolki (z reguy przy prawym bucie). Jeeli chodzi o
peday, kierownic itp. to nie ma tego w zacytowanym przeze mnie
przepisie. Chyba, e s jakie inne ustawy/rozporzdzenia dotyczce
opisu co to jest rower. I nie chodzi mi o chopski rozum, tylko na
wypadek rozmowy z policjantem ew. w sdzie.
Czasami pomykam na rolkach wic dobrze jest wiedzie takie rzeczy (tak
na wszelki wypadek :)

Data: 2011-05-20 02:12:31
Autor: Piotrpo
On 20 Maj, 10:53, Howk <praca...@gmail.com> wrote:

Jeeli poruszasz si w dzie nie musisz mie owietlenia.
Musisz mie, chocia nie musisz go uywa.

Jeeli chodzi o
peday, kierownic itp. to nie ma tego w zacytowanym przeze mnie
przepisie. Chyba, e s jakie inne ustawy/rozporzdzenia dotyczce
opisu co to jest rower.
Obowizek trzymania rki na kierownicy i ng na pedaach masz PoRD -
ale to dyskusja akademicka jest.

I nie chodzi mi o chopski rozum, tylko na
wypadek rozmowy z policjantem ew. w sdzie.
Czasami pomykam na rolkach wic dobrze jest wiedzie takie rzeczy (tak
na wszelki wypadek :)
Jeeli chodzi ci o praktyk, to wrotkarz jest uznawany za pieszego
(nie wiem na jakiej podstawie - tak to interpretuj policjanci). Czyli
po DDR moesz porusza si wycznie na takiej zasadzie jak pieszy
(jeeli nie masz chodnika przy drodze). Po DDRiP moesz si porusza
jak chcesz, jeeli jest podzia na czci dla rowerw i pieszych, to
powiniene pomyka po czci pieszej.
W jeszcze bardziej dogbnej praktyce, jeeli bdziesz jedzi po DDR
o przeznaczeniu rekreacyjnym (oczywicie w przepisach takich definicji
nie ma) to na zwrcenie uwagi przez policjanta moesz liczy w
nastpujcych wypadkach:
1) jeste fajn dup i chce ci poderwa
2) policjant jest gejem i chce ci poderwa
3) policjant dawno nie uprawia seksu i chce jako rozadowa napicie

Troch inaczej sprawy mog wyglda na ciekach komunikacyjnych
(oczywicie te nie ma takiej definicji) - ale tam raczej nie bdziesz
si pcha, jeli masz odrobin rozsdku.

Data: 2011-05-20 02:18:31
Autor: Szuwarek
droga rowerowa i jazda na rolkach
On 20 Maj, 10:53, Howk <praca...@gmail.com> wrote:

Jeeli poruszasz si w dzie nie musisz mie owietlenia. Hamulec maj
prawie wszystkie rolki (z reguy przy prawym bucie).

no to jeszcze pozostaje kwestia hampla w lewym rowerze...
wychodzi na to, e taniej przystosowa hulajnog - starczy jeden
komplet

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2011-05-20 11:03:05
Autor: bans
W dniu 2011-05-20 10:53, Howk pisze:

Jeeli poruszasz si w dzie nie musisz mie owietlenia.

http://www.wrower.pl/prawo/index.php

"W myl przepisw kady rower musi by wyposaony w:" - to jest kluczowe.

Moe si co teraz zmienio, ale wtpi.

Niestety, z tego co wiem to policja lubi przypieprzy si nawet do tego, e w soneczne poudnie lampk masz w plecaku, a nie zamocowan. (Lampka w plecaku wedug nich oznacza, e to plecak masz wyposaony w owietlenie, a nie rower ;)

Hamulec maj
prawie wszystkie rolki (z reguy przy prawym bucie).

No dobra, to jeszcze dzwonek skombinuj i jazda ;)

--
bans

Data: 2011-05-20 09:33:42
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
bans <goc@o2.pl> napisa(a):
> [...]

Niestety, z tego co wiem to policja lubi przypieprzy si nawet do tego, e w soneczne poudnie lampk masz w plecaku, a nie zamocowan.

Potrafi. Ale nie _lubi_. W kazdym razie mnie sie nigdy o to nie czepiali,
nawet jak z tego czy innego powodu chcieli ze mna pogadac :D

> [...]

> Hamulec maj
> prawie wszystkie rolki (z reguy przy prawym bucie).

No dobra, to jeszcze dzwonek skombinuj i jazda ;)

Aaaa, czy to tez zostalo dopasowane do Konwencji? Bo Konwencja, owszem, mowi o
dzwonku, ale w Polsce wystarczy "nieprzerazliwy sygnal dzwiekowy", chocby
gumowy pingwin z piszczalka.

rmikke

Data: 2011-05-20 11:36:13
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Ryszard Mikke"
> [...]

dzwonku, ale w Polsce wystarczy "nieprzerazliwy sygnal dzwiekowy", chocby

Ale tu akurat nie ma sprzecznoci. Dzwonek jak najbardziej jest sygnaem
o nieprzeraliwym dwiku, wic w t stron si zgadza. W drug te,
poniewa KW reguluje kwestie dzwonka tylko w ruchu midzynarodowym.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,10161961
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-05-20 11:49:58
Autor: Bartomiej Zieliski
droga rowerowa i jazda na rolkach
Uytkownik Ryszard Mikke napisa:
Aaaa, czy to tez zostalo dopasowane do Konwencji? Bo Konwencja, owszem, mowi o
dzwonku, ale w Polsce wystarczy "nieprzerazliwy sygnal dzwiekowy", chocby
gumowy pingwin z piszczalka.

Ciekaw jestem czy takim sygnaem jest dwik AirZounda, lub haso do windy w Seksmisji ;-)

* Bartomiej Zieliski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-05-20 11:38:29
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Bartomiej Zieliski <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisa(a):
U=BFytkownik Ryszard Mikke napisa=B3:
> [...]
 mowi o
> dzwonku, ale w Polsce wystarczy "nieprzerazliwy sygnal dzwiekowy", choc=

Ciekaw jestem czy takim sygna=B3em jest d=BCwi=EAk AirZounda, lub has=B3o=
 do=20
windy w Seksmisji ;-)

AirZound na pewno nie miesci sie w okresleniu "nieprzerazliwy".
Haslo do windy - jak najbardziej, ale otoczenie moze miec problem z
zalapaniem, ze to nieprzerazliwy sygnal dzwiekowy roweru. Zbyt powszechne...

rmikke

Data: 2011-05-20 14:55:25
Autor: Bartomiej Zieliski
droga rowerowa i jazda na rolkach
Uytkownik Ryszard Mikke napisa:
AirZound na pewno nie miesci sie w okresleniu "nieprzerazliwy".

IMO zaley to od ustawienia gonoci.

* Bartomiej Zieliski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-05-20 13:05:42
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Bartomiej Zieliski <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisa(a):
U=BFytkownik Ryszard Mikke napisa=B3:
> AirZound na pewno nie miesci sie w okresleniu "nieprzerazliwy".

IMO zale=BFy to od ustawienia g=B3o=B6no=B6ci.

Tak, w pewnym momencie przechodzi ze strefy "przerazliwy" do strefy "zupelnie
nie zwracajacy niczyjej uwagi".

rmikke

Data: 2011-05-20 12:39:36
Autor: Jaroslaw Berezowski
droga rowerowa i jazda na rolkach
Dnia Fri, 20 May 2011 11:49:58 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

Ciekaw jestem czy takim sygnałem jest dźwięk AirZounda, lub hasło do
windy w Seksmisji ;-)
:) Swego czasu wujek się na nas (tzn mnie i brata) obraził, jak stwierdziliśmy, że przy nim to ta winda chyba by się urwała z zawiesia :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-05-20 14:23:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 20 May 2011, Bartomiej Zieliski wrote:

[...]

  A mnie nieraz ju nachodzio pytanie, czy moe by homologowany dzwonek.
  Ale elektryczny.
  Taki tramwajowy :P
  Na istotne skadowe pojazdw mechanicznych jest homologacja,
"przeraliwy" nie dostaby homologacji dla celw nieuprzywilejowanych,
ergo - jest "nieprzeraliwy"; ponadto z.... (hm - jak brzmi sentencja
stwierdzajca e skoro ustawodawca uy innego okrelenia, to wida
mia co innego na myli niz jakby uy okrelenia pierwotnego?)
wynika, e "przeraliwy" to co innego ni "gony".
  IMVHO, AirZound jest gony, ale niekoniecznie "przeraliwy".

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-20 14:43:25
Autor: Paveu
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-20 14:23, Gotfryd Smolik news:
wynika, że "przeraźliwy" to coś innego niż "głośny".
IMVHO, AirZound jest głośny, ale niekoniecznie "przeraźliwy".

Przeraźliwy raczej nie jest. Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby po moim użyciu AZ jakiś kierowca się przeraził. Wielu nawet nie zwraca uwagi.
W stosunku do pieszych i zwierząt nie używałem...

P.

Data: 2011-05-20 11:12:31
Autor: Kazimierz Uromski
On 20.05.2011 11:03, bans wrote:
W dniu 2011-05-20 10:53, Howk pisze:

Jeżeli poruszasz się w dzień nie musisz mieć oświetlenia.

http://www.wrower.pl/prawo/index.php

"W myśl przepisów każdy rower musi być wyposażony w:" - to jest kluczowe.

Może się coś teraz zmieniło, ale wątpię.

Niestety, z tego co wiem to policja lubi przypieprzyć się nawet do tego,
że w słoneczne południe lampkę masz w plecaku, a nie zamocowaną. (Lampka
w plecaku według nich oznacza, że to plecak masz wyposażony w
oświetlenie, a nie rower ;)

To jakaś kiepska policja...
Przednią lampkę miałem w torbie w czasie kolizji, potem pan władza dokonując oględzin pojazdu zapytał o lampkę, wyjąłem, pokazałem i on sam uznał, że "OK, zdjął pan / odpadła przy kolizji".

Data: 2011-05-20 18:18:10
Autor: Rafa Wawrzycki
droga rowerowa i jazda na rolkach
Dnia 20 maj 2011 w licie [news:ir5ba0$13l$3inews.gazeta.pl]
Kazimierz Uromski [legalnycyklista@dzimejl.kropka.kom] napisa(a):
To jaka kiepska policja...
Przedni lampk miaem w torbie w czasie kolizji, potem pan wadza
dokonujc ogldzin pojazdu zapyta o lampk, wyjem, pokazaem i
on sam uzna, e "OK, zdj pan / odpada przy kolizji".

Ale napisa przecie "w myl przepisw". ycie to co innego (cae szczcie w tym przypadku).

--
Pozdrawiam,
Rafa W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadajc na adres prywatny usu WYTNIJ_TO.

Data: 2011-05-20 11:46:52
Autor: Bartomiej Zieliski
droga rowerowa i jazda na rolkach
Uytkownik bans napisa:
(Lampka w plecaku wedug nich oznacza, e to plecak masz wyposaony w
 owietlenie, a nie rower ;)

A lampka w sakwie rowerowej?

* Bartomiej Zieliski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-08-01 16:38:15
Autor: benek
droga rowerowa i jazda na rolkach

> Hamulec maj
> prawie wszystkie rolki (z reguy przy prawym bucie).

No dobra, to jeszcze dzwonek skombinuj i jazda ;)

Raczej niech kupi dwa prawe buty bo oba pojazdy musz mie hamulec.

Data: 2011-05-20 11:18:23
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Howk"
Jeeli poruszasz si w dzie nie musisz mie owietlenia.

Ale oczywicie jeste w stanie poda podstaw prawn tej rewelacji?

Hamulec maj
prawie wszystkie rolki (z reguy przy prawym bucie). Jeeli chodzi o
peday, kierownic itp. to nie ma tego w zacytowanym przeze mnie
przepisie.

Masz w czasie jazdy trzyma co najmniej jedn rk na kierownicy i obie
nogi na pedaach. Tak nakazuje PoRD w kwestii jazdy na rowerze.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-20 02:54:46
Autor: Howk
droga rowerowa i jazda na rolkach
Masz w czasie jazdy trzyma co najmniej jedn rk na kierownicy i obie
nogi na pedaach. Tak nakazuje PoRD w kwestii jazdy na rowerze.

Ten przepis zdaje si zaatwia rolkowcw. Bo hulajnog ju mona
jecha bez przeszkd (nogi na pedaach lub podnku).
Wic rolokowcy nadal na widok policjanta chodu w krzaki :))

Data: 2011-05-20 11:57:23
Autor: Kazimierz Uromski
droga rowerowa i jazda na rolkach
On 20.05.2011 11:54, Howk wrote:
Masz w czasie jazdy trzymać co najmniej jedną rękę na kierownicy i obie
nogi na pedałach. Tak nakazuje PoRD w kwestii jazdy na rowerze.

Ten przepis zdaje się załatwiać rolkowców. Bo hulajnogą już można
jechać bez przeszkód (nogi na pedałach lub podnóżku).
Więc rolokowcy nadal na widok policjanta chodu w krzaki :))

O, nie do końca z tą hulajnogą. Tak łatwo to tylko z górki - bo jak masz napędzać hulajnogę trzymając obie nogi cały czas na pedałach lub podnóżkach?

Data: 2011-05-20 02:59:50
Autor: Howk
droga rowerowa i jazda na rolkach

> Ten przepis zdaje si zaatwia rolkowcw. Bo hulajnog ju mona
> jecha bez przeszkd (nogi na pedaach lub podnku).
> Wic rolokowcy nadal na widok policjanta chodu w krzaki :))

O, nie do koca z t hulajnog. Tak atwo to tylko z grki - bo jak masz
napdza hulajnog trzymajc obie nogi cay czas na pedaach lub podnkach?

Pedaem jest but napdzajcy hulajnog :) ale to ju akademickie
rozwaania.

Data: 2011-05-20 11:42:37
Autor: Ryszard Mikke
On 20.05.2011 11:54, Howk wrote:

> Ten przepis zdaje si&#65533; za&#65533;atwia&#65533; rolkowców. Bo hulajnog&#65533; już można
> jecha&#65533; bez przeszkód (nogi na peda&#65533;ach lub podnóżku).
> Wi&#65533;c rolokowcy nadal na widok policjanta chodu w krzaki :))

O, nie do ko&#65533;ca z t&#65533; hulajnog&#65533;. Tak &#65533;atwo to tylko z górki - bo jak masz nap&#65533;dza&#65533; hulajnog&#65533; trzymaj&#65533;c obie nogi ca&#65533;y czas na peda&#65533;ach lub podnóż
kach?

Trikke!

rmikke

Data: 2011-05-20 12:19:16
Autor: bans
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-20 11:57, Kazimierz Uromski pisze:

O, nie do ko�ca z t� hulajnog�. Tak �atwo to tylko z górki - bo jak
masz nap�dza� hulajnog� trzymaj�c obie nogi ca�y czas na peda�ach
lub podnóşkach?

Co mi przypomina stary dowcip, jak policjant poprosił swojego kolege, zeby spojrzal, czy mu kierunkowskaz w samochodzie dziala.

A ten, spogladajac, powiedzial:

"Dziala - nie dziala - dziala - nie dziala..." ;)

--
bans

Data: 2011-05-20 16:11:15
Autor: Coaster
On 5/20/11 12:19 PM, bans wrote:
Co mi przypomina stary dowcip, jak policjant poprosił swojego kolege,
zeby spojrzal, czy mu kierunkowskaz w samochodzie dziala.

A ten, spogladajac, powiedzial:

"Dziala - nie dziala - dziala - nie dziala..." ;)

LOL, nie znalem :-))

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-20 11:25:16
Autor: Alfer_z_pracy
droga rowerowa i jazda na rolkach
Mariusz Kruk napisa:
Masz w czasie jazdy trzyma co najmniej jedn rk na kierownicy i obie nogi na pedaach

Oczami wyobrani ju widz jak policjant chccy wyrobi prg mandatowy apie zjedajcych serpentynami rowerzystw, ktrzy w momencie wchodzenia w zakrt zdejmuj jedn stop z pedau aby asekurowa si przed wypadkiem. Dura lex, sed lex :-)

Pzdr
A.

Data: 2011-05-20 11:28:38
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Alfer_z_pracy"
[...]

Swoj drog, co ma ta wystawiona noga niby da? Przecie i tak nie
utrzymasz na niej roweru.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-20 09:41:02
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisa(a):
> [...]

Swoj drog, co ma ta wystawiona noga niby da? Przecie i tak nie

Ostry zakret i slisko - mozna sie odbic i podbic do pionu wyslizgujacy sie
spod tylka.

Ostry zakret w ogole - dodatkowo przesuwa srodek ciezkosci.

rmikke

Data: 2011-05-20 11:49:27
Autor: Mariusz Kruk
> [...]
utrzymasz na niej roweru.
Ostry zakret i slisko - mozna sie odbic i podbic do pionu wyslizgujacy sie

OK. Przy bardzo niewielkiej prdkoi to faktycznie moe uratowa. Ale
wydaje mi si, e to raczej nie "zjazd na serpentynie".
(chocia fakt, e czsto si to odruchowo robi mimo wszystko).

Ostry zakret w ogole - dodatkowo przesuwa srodek ciezkosci.

Fakt. Odrobin moe pomc. --
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-20 12:39:53
Autor: zly
droga rowerowa i jazda na rolkach
Dnia Fri, 20 May 2011 11:49:27 +0200, Mariusz Kruk napisa(a):

OK. Przy bardzo niewielkiej prdkoi to faktycznie moe uratowa.

Kilka razy uratowao mnie przy ok 30km/h
--
marcin

Data: 2011-05-20 11:40:56
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
zly <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> napisa(a):
Dnia Fri, 20 May 2011 11:49:27 +0200, Mariusz Kruk napisa(a):

> OK. Przy bardzo niewielkiej prdkoi to faktycznie moe uratowa. Kilka razy uratowao mnie przy ok 30km/h

No u mnie to byla przyzerowa predkosc na oblodzonym Spacerniaku.

rmikke

Data: 2011-05-20 12:49:48
Autor: Fabian
W dniu 20.05.2011 12:39, zly pisze:
Dnia Fri, 20 May 2011 11:49:27 +0200, Mariusz Kruk napisa(a):

OK. Przy bardzo niewielkiej prdkoi to faktycznie moe uratowa.

Kilka razy uratowao mnie przy ok 30km/h

Wystawiasz wczeniej nog asekurujc si czy zdye po ulizgu si
podeprze?

Chyba przed wczoraj w Tour of California, kto prbowa si tak ratowa
i zakrci na tej nodze w miejscu naladujc cyrkiel.

Fabian.

Data: 2011-05-20 13:56:32
Autor: zly
droga rowerowa i jazda na rolkach
Dnia Fri, 20 May 2011 12:49:48 +0200, Fabian napisa(a):

Wystawiasz wczeniej nog asekurujc si czy zdye po ulizgu si
podeprze?

Jed raczej szosa/ostre, wic nie wypinam si calowo :) Odruchowe
wypicie i odbicie od ziemi. I to w sumie czciej na koleinach mokrych ni
zakrtach.

--
marcin

Data: 2011-05-20 12:41:47
Autor: Alfer_z_pracy
droga rowerowa i jazda na rolkach
Mariusz Kruk napisa:
Swoj drog, co ma ta wystawiona noga niby da? Przecie i tak nie utrzymasz na niej roweru.

Niejeden raz wspomniana noga uratowaa mnie przed upadkiem. Fakt, e raczej w terenie. Przy ulizgu koa nie lecisz bezporednio barkiem w gleb tylko "odbijasz" si nog. Nie wiem dokadnie jak, to si dzieje automatycznie. Grunt, e czasem dziaa :)

A.

Data: 2011-05-20 12:52:15
Autor: Fabian
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 20.05.2011 12:41, Alfer_z_pracy pisze:
Mariusz Kruk napisa:
[...]

Przy jedzie po suchym asfalcie to raczej trudne, jak si wpada w
polizg to raczej z du prdkoci. Za to zim czsto stosowaem
zatrzymywanie i zakrcanie w systemie 2 koa + noga.

Fabian.

Data: 2011-05-20 12:56:07
Autor: Alfer_z_pracy
droga rowerowa i jazda na rolkach
Fabian napisa:
Przy jedzie po suchym asfalcie to raczej trudne, jak si wpada w polizg to raczej z du prdkoci.

Mam kilka blizn po upadkach na asfalcie bez podprek. Przy podprkach najwyej siniaki, wic jednak co to daje.

Ale generalnie asfalt powoduje raka, wic wybieram offroad :-)

Pzdr!
A.

Data: 2011-05-20 13:23:11
Autor: MichałG
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-20 10:53, Howk pisze:
Niby tak, ale jeśli przyznajesz, że rolki to rodzaj roweru, to musisz
przyjąć do wiadomości i inne przepisy dotyczące roweru i wyposażyć rolki
w odpowiednie oświetlenie, dzwonek i przynajmniej jeden sprawny hamulec ;)

No i jeszcze dodatkowe drobiazgi jak trzymanie nóg na pedałach i
przynajmniej jednej ręki na kierownicy :D
A swoją drogą, powinni zacząć na części ścieżek stawiać jakieś znaki
dopuszczające jazdę na rolkach - w wielu miejscach kompletnie to nie
przeszkadza (chodzi mi o takie ścieżki do rekreacji).

Jeżeli poruszasz się w dzień nie musisz mieć oświetlenia.

A skąd to wytrzasnąłes? W dzień nie musisz używać. W PORD w p. o wyposażeniu roweru ani słowka o porze dnia inocy... ;)

Michał

Data: 2011-08-01 16:36:51
Autor: benek
droga rowerowa i jazda na rolkach

Je=BFeli poruszasz si=EA w dzie=F1 nie musisz mie=E6 o=B6wietlenia.

Bzdura. Nie znasz przepisw. Rower ma by wyposaony w owietlenie rwnie w
dzie bo wiate oywa si obowizkowo nie tylko w nocy ale w tunelu i w
warunkach pogorszonej przejrzystoci powietrza, mga deszcz, nieg.

Hamulec=
 maj=B1
prawie wszystkie rolki (z regu=B3y przy prawym bucie).
PoRD nie zezwala na jazd jednoczenie  na dwch pojazdach z ktrych jeden ma
hamulec.
Motorower te ma peday i tez jest poruszany sia mini a nie jest rowerem.
Rower elektryczny silniejszy ni 250 W tez ma peday a nie jest rowerem.

Je=BFeli chodzi o
peda=B3y, kierownic=EA itp. to nie ma tego w zacytowanym przeze mnie
przepisie.
Chciaby aby cay kodeks zmieci si w jednym przepisie ?
Wiele przepisw jest poza ustaw PoRD.

 Chyba, =BFe s=B1 jakie=B6 inne ustawy/rozporz=B1dzenia dotycz=B1=
ce
opisu co to jest rower.
Nie co to jest tylko jakim warunkom ma odpowiada czyli sposb wyposaenia np
wysokoci wiate,barwa, ksztat, ilo.

I nie chodzi mi o ch=B3opski rozum, tylko na
wypadek rozmowy z policjantem ew. w s=B1dzie.

Ju si nie bj w sdzie policjant powie ci jaki punkt taryfikatora, jakie
wykroczenie w Kodeksie Wykrocze w oparciu o jaki punkt PoRD lub innych
rozporzdze.
To z  pewnoci nie bdzie podlegao dyskusji.
Jest do w necie wypowiedzi policjantw ktrzy mwi, e bd kara ( i
karz) za jazd na rolkach po ddr.
Zatem sprawa jasna.
Pytaj lepiej czy wolno ci jedzi na rolkach po Drodze dla pieszych.

Czasami pomykam na rolkach wi=EAc dobrze jest wiedzie=E6 takie rzeczy (tak
na wszelki wypadek :)
Wane nie to co my mwimy, ale co policja.
Ta si czepia rolkarzy.

Data: 2011-05-20 10:51:45
Autor: bans
W dniu 2011-05-20 10:45, Piotrpo pisze:

No i jeszcze dodatkowe drobiazgi jak trzymanie ng na pedaach i
przynajmniej jednej rki na kierownicy :D

Kierownic to jeszcze mona ze sob wozi, ale z tymi pedaami to nie wiem, jak sobie poradz ;)

--
bans

Data: 2011-05-20 11:15:45
Autor: ikov
droga rowerowa i jazda na rolkach
Kierownic to jeszcze mona ze sob wozi, ale z tymi pedaami to nie
wiem, jak sobie poradz ;)

Dwch rolkarzy pci mskiej w czasie jazdy na rolkach musi trzyma si za rce...

Data: 2011-05-20 12:09:06
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Fri, 20 May 2011 10:51:45 +0200, bans napisał(a):

W dniu 2011-05-20 10:45, Piotrpo pisze:

No i jeszcze dodatkowe drobiazgi jak trzymanie nóg na pedałach i
przynajmniej jednej ręki na kierownicy :D

Kierownicę to jeszcze można ze sobą wozić, ale z tymi pedałami to nie
wiem, jak sobie poradzą ;)
Potraktuj rolki jako pedały... tzn. geje chciałem powiedzieć.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-05-20 15:58:55
Autor: Coaster
On 5/20/11 10:51 AM, bans wrote:
[...]

A potem powstaje artykul o tytule: "Pedaly na rolkach" ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-20 22:16:22
Autor: Krzysztof Rudnik
Piotrpo wrote:

A swoją drogą, powinni zacząć na części ścieżek stawiać jakieś znaki
dopuszczające jazdę na rolkach - w wielu miejscach kompletnie to nie
przeszkadza (chodzi mi o takie ścieżki do rekreacji).

A Parku Szymańskiego w Warszawie są ścieżki rowerowe (z czerwonymi paskami po bokach) i równolegle do nich, na styk, ścieżki dla rolek (z żółtymi).

Data: 2011-05-20 11:11:07
Autor: bans
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-20 11:09, Kazimierz Uromski pisze:

+ �wiat�o bia�e lub şó�te selektywne, sta�e, na wys. 35-90cm,
widoczne ze 150m przy normalnej przejrzysto�ci powietrza, takieş samo
sta�e lub migaj�ce barwy czerwonej z ty�u, odblask z ty�u,
nieprzeraźliwy dzwonek. I tu zaczynaj� si� schody - kierownic� i
"peda�y lub podnóşki" (:

Jakby widac ustawodawca taka definicja roweru niezle uziemil rolkarzy - niby zabawne, ale chyba jednak nie do konca.

--
bans

Data: 2011-05-20 09:49:47
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

Jakby widac ustawodawca taka definicja roweru niezle uziemil rolkarzy - niby zabawne, ale chyba jednak nie do konca.

Czy ja wiem...

Podnozki sa, widac, na czym nogi sie opieraja.

Kierownica jest, mozna zademonstrowac, jak skreca. Gorzej z trzymaniem na niej
co najmniej jednej reki.

A PoRD nie wymaga dwoch sprawnych ukladow hamulcowych?

rmikke

Data: 2011-05-20 11:53:58
Autor: bans
W dniu 2011-05-20 11:49, Ryszard Mikke pisze:

A PoRD nie wymaga dwoch sprawnych ukladow hamulcowych?

I to wasnie kocham w usenecie...

--
bans

Data: 2011-05-20 16:09:07
Autor: Coaster
[OT] droga rowerowa i jazda na rolkach
On 5/20/11 11:53 AM, bans wrote:
W dniu 2011-05-20 11:49, Ryszard Mikke pisze:

A PoRD nie wymaga dwoch sprawnych ukladow hamulcowych?

I to własnie kocham w usenecie...

"Ilu forumowiczów potrzeba, żeby zmienić żarówkę?

1 aby zmienić żarówkę i napisać że żarówka została zmieniona
14 którzy podzielą się podobnymi doświadczeniami przy zmienianiu żarówki i napiszą o tym jak inaczej można było to zrobić
7 którzy ostrzegą o niebezpieczeństwach grożących przy zmianie żarówki
1 którzy przeniesie temat do działu „Oświetlenie"
2 którzy zaczną się kłócić i przeniosą to do działu „Elektryka”
7 którzy wytkną błędy gramatyczne/ortograficzne w postach na temat wymiany żarówki
5 którzy pojadą tym co wytykali błędy
3 którzy poprawią te błędy
6 którzy będą się kłócić czy pisze się „żarówka” czy „rzarówka” i 6 którzy powiedzą im że są głupi
2 profesjonalnych elektryków którzy poinformują wszytskich że mówi się „lampa”
15 wszechwiedzących którzy twierdzą że siedzieli w tym temacie i mówi się „żarówka”
19 którzy napiszą że to forum nie jest o żarówkach i powinno się to przenieść do forum o żarówkach
11 którzy obronią temat mówiąc że wszyscy uzywają żarówek więc temat pasuje
36 którzy będą debatować która metoda zmieniania żarówek jest lepsza, gdzie kupić żarówki, jakiej marki i które są wadliwe
7 którzy podeślą linki gdzie można zobaczyć różne przykłady żarówek
4 którzy napiszą że te linki nie działają i podeślą nowe
13 którzy zacytują kilkanaście postów pod cytatami pisząc: „Ja też” / „Zgadzam się”
5 którzy napiszą że odchodzą z forum bo nie mogą dłużej znieść kontrowersji wokół żarówek
4 którzy napiszą że „BYŁO!”
13 którzy napiszą żeby „szukać” zanim napisze się kolejne pytania o żarówki
1 który zrobi mały hijack i zapyta się jak wymienić klakson
1 który odpowie na oryginalny post po pół roku i zacznie temat od nowa."

;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-20 12:01:20
Autor: Kazimierz Uromski
On 20.05.2011 11:49, Ryszard Mikke wrote:

A PoRD nie wymaga dwoch sprawnych ukladow hamulcowych?

Nie, znieśli ten zapis po wprowadzeniu obowiązkowego wyposażenia w ABS.

Data: 2011-05-20 11:44:15
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Kazimierz Uromski <legalnycyklista@dzimejl.kropka.kom> napisa(a):
On 20.05.2011 11:49, Ryszard Mikke wrote:

> A PoRD nie wymaga dwoch sprawnych ukladow hamulcowych?

Nie, znie&#65533;li ten zapis po wprowadzeniu obowi&#65533;zkowego wyposażenia w ABS.

Ech, czlowiek uczy sie przez cale zycie, a Minister dba, zeby mial czego...

rmikke

Data: 2011-05-20 13:47:29
Autor: Tomasz Minkiewicz
droga rowerowa i jazda na rolkach
On Fri, 20 May 2011 11:11:07 +0200
bans <goc@o2.pl> wrote:

> [...]

Jakby widac ustawodawca taka definicja roweru niezle uziemil rolkarzy - niby zabawne, ale chyba jednak nie do konca.

W jakim sensie „uziemił”? Ustawodawca traktuje rolki tak, jakby nie
były rowerem, co daje się wytłumaczyć tym, że – suprajz! suprajz! –
rolki rowerem po prostu nie są.

A faktyczne (nie tylko formalnoprawne) uziemienie rolkarzy tak, żeby
przestali jeździć po DDRkach to IMO byłby świetny pomysł. Taki rolkarz
ma cholernie duży przekrój czynny; jest – uwzględniając wymachujące
kończyny – ze 2-3 razy szerszy niż rowerzysta i cholernie tam
przeszkadza. Na DDRiPie zwykle jest na tyle szeroko, że da się go
wyprzedzić częścią pieszą, ale na oddzielnej drodze dla rowerów,
o szerokości metra or so – nie ma szans. A na domiar złego taki
rolkarz obowiązkowo i zawsze ma jeszcze słuchawki w uszach i nawet
hasło do windy na niego nie działa. :|

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-20 05:41:49
Autor: Piotrpo
droga rowerowa i jazda na rolkach
On 20 Maj, 13:47, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

A faktyczne (nie tylko formalnoprawne) uziemienie rolkarzy tak, eby
przestali jedzi po DDRkach to IMO byby wietny pomys. Taki rolkarz
ma cholernie duy przekrj czynny; jest - uwzgldniajc wymachujce
koczyny - ze 2-3 razy szerszy ni rowerzysta i cholernie tam
przeszkadza. Na DDRiPie zwykle jest na tyle szeroko, e da si go
wyprzedzi czci piesz, ale na oddzielnej drodze dla rowerw,
o szerokoci metra or so - nie ma szans. A na domiar zego taki
rolkarz obowizkowo i zawsze ma jeszcze suchawki w uszach i nawet
haso do windy na niego nie dziaa. :|

Jeszcze rzu tekstem o obowizkowym OC i bdzie jak w komentarzach na
onecie ;)
Bez przesady - nasze cieki nie s jeszcze tak zatoczone, eby si
na nich rolkarze nie pomiecili. Uwaam wrcz, e na _niektrych_ taki
ruch rolkowy powinien zosta dopuszczony. Przykad mam obok mojego
domu - 3 kilometry gadkiego i prostego asfaltu "komunikacyjnie"
przejedzie tam moe kilkadziesit rowerw dziennie, za to w weekendy
miagaj tam tabuny rodzin na makrokeszach, rolkarzy i biegaczy -
nikomu to specjalnie nie przeszkadza. Zreszt wanie na tej ciece
widziaem strasznikw miejskich wyrywajcych laski na tekst "tu nie
wolno na rolkach".

Data: 2011-05-20 12:13:21
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisa(a):
bans <goc@o2.pl> wrote:

> [...]

W jakim sensie &#65533;&#65533;uziemi&#65533;&#65533;&#65533;? Ustawodawca traktuje rolki tak, jakby nie
by&#65533;y rowerem, co daje si&#65533; wyt&#65533;umaczy&#65533; tym, że &#65533;&#65533; suprajz! suprajz! &#65533;&#65533;
rolki rowerem po prostu nie s&#65533;.

A faktyczne (nie tylko formalnoprawne) uziemienie rolkarzy tak, żeby
przestali jeździ&#65533; po DDRkach to IMO by&#65533;by &#65533;wietny pomys&#65533;. Taki rolkarz
ma cholernie duży przekrój czynny; jest &#65533;&#65533; uwzgl&#65533;dniaj&#65533;c wymachuj&#65533;ce
ko&#65533;czyny &#65533;&#65533; ze 2-3 razy szerszy niż rowerzysta i cholernie tam
przeszkadza. Na DDRiPie zwykle jest na tyle szeroko, że da si&#65533; go
wyprzedzi&#65533; cz&#65533;&#65533;ci&#65533; piesz&#65533;, ale na oddzielnej drodze dla rowerów,
o szeroko&#65533;ci metra or so &#65533;&#65533; nie ma szans. A na domiar z&#65533;ego taki
rolkarz obowi&#65533;zkowo i zawsze ma jeszcze s&#65533;uchawki w uszach i nawet
has&#65533;o do windy na niego nie dzia&#65533;a. :|

Z drugiej strony, gdzie ma sie podziac rolkarz, jadacy z punktu A do punktu B
ze spora predkoscia? Moim zdaniem, DDR jest obiektywnie najlepszym miejscem,
od strony bezpieczenstwa rolkarza i otoczenia patrzac... To juz niech jedzie,
jakos to przezyje. A zamiast hasla do windy - od niedawna znowu trabe mam, dotrze i do rolkarza w
sluchawkach, jak nie zareaguje na nieprzerazliwy sygnal dzwiekowy...

rmikke

Data: 2011-05-20 13:56:51
Autor: bans
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-20 13:47, Tomasz Minkiewicz pisze:

W jakim sensie �uziemi��? Ustawodawca traktuje rolki tak, jakby nie
by�y rowerem,

"rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą
mięśni osoby jadącej tym pojazdem"

Moim zdaniem do tej definicji roweru jednak rolki pasuja ;)

--
bans

Data: 2011-05-20 06:19:21
Autor: Howk
> [...]

mini osoby jadcej tym pojazdem"

Moim zdaniem do tej definicji roweru jednak rolki pasuja ;)

Zgodnie z definicj w KD rolki s rowerem i mog si przemieszcza po
drodze rowerowej.
Problemem jest tylko zakaz poruszania si bez trzymania kierownicy
jedn lub dwiema rkami.
Mona co prawda przyj, e kierownic rowerzysty-rolkarza jest jego
gowa, ale to trzymanie rwnie nie bdzie zbyt wygodne :))
Jeeli otrzymamy jaki mandat od policmajstra to nie za poruszanie si
po drodze rowerowej, ale za jazd technik niezgodn z kodeksem
drogowym. Jaki jest mandat za jazd bez trzymanki?

Data: 2011-05-20 06:50:38
Autor: Piotrpo
On 20 Maj, 15:19, Howk <praca...@gmail.com> wrote:
[...]

Sprawd w taryfikatorze - chyba 50z jak wikszo mandatw dla
rowerzystw (znaczy biedoty, ktrej na samochd nie sta).
A swoj drog, czy jadc na rolkach, nie jest troch tak, e kieruje
si jednoczenie dwoma pojazdami? Czy jak zmian kierunku jazdy naley
sygnalizowa osobno dla kadej nogi? No i jeli gowa rolkarza to
kierownica, to jak naley sprawdzi luzy ukadu?

Data: 2011-05-20 16:36:02
Autor: Bartomiej Zieliski
droga rowerowa i jazda na rolkach
Uytkownik Piotrpo napisa:
A swoj drog, czy jadc na rolkach, nie jest troch tak, e kieruje
si jednoczenie dwoma pojazdami?

Przypomina mi si taki program kabaretowy z Adriann Biedrzysk nt. pojazdw jedno- i wieloladowych ;-)

* Bartomiej Zieliski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-05-20 20:44:32
Autor: Coaster
droga rowerowa i jazda na rolkach
Bartomiej Zieliski wrote:
Uytkownik Piotrpo napisa:
A swoj drog, czy jadc na rolkach, nie jest troch tak, e kieruje
si jednoczenie dwoma pojazdami?

Przypomina mi si taki program kabaretowy z Adriann Biedrzysk nt. pojazdw jedno- i wieloladowych ;-)

No i?

PS. Od dawna nie ogladam telewizji. No i nie 'trawie' Biedrzynskiej.

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2011-05-20 15:22:28
Autor: bans
W dniu 2011-05-20 15:19, Howk pisze:

Zgodnie z definicj w KD rolki s rowerem i mog si przemieszcza po
drodze rowerowej.
Problemem jest tylko zakaz poruszania si bez trzymania kierownicy
jedn lub dwiema rkami.

Nie tylko, ciagle pomijasz jakze istotna kwestie wyposazenia rol... e, roweru w sygnal dzwiekowy! Ale rower, albo nie - nie mozna "troche byc w ciazy" ;)

--
bans

Data: 2011-05-20 06:29:31
Autor: Howk
On 20 Maj, 15:22, bans <g...@o2.pl> wrote:
> [...]

Nie tylko, ciagle pomijasz jakze istotna kwestie wyposazenia rol... e,
roweru w sygnal dzwiekowy! Ale rower, albo nie - nie mozna "troche byc w

Zakadam kamizelk odblaskow (zreszt wikszo ochraniaczy ma
odblaski), przypinam z przodu do paska latark i dzwonek lub trbk i
rolki staj si w peni wyposaonym rowerem. Problemem jest jedynie
kierownica.
Pamitajmy, e rower w KD to jedynie sowo opisujce definicj, rwnie
dobrze mogoby tam by: rakieta :)

Data: 2011-05-20 15:33:46
Autor: bans
W dniu 2011-05-20 15:29, Howk pisze:

[...]

http://www.bialykruk.com.pl/sklep/galerie/t/tytus-romek-i-a-tomek-14_22180.jpg

:)))

--
bans

Data: 2011-05-20 07:03:20
Autor: Howk
droga rowerowa i jazda na rolkach
Data: 2011-05-20 13:42:19
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

> odblaski), przypinam z przodu do paska latark i dzwonek lub trbk i
> rolki staj si w peni wyposaonym rowerem. Problemem jest jedynie

Ale to jest motorower. Wyraznie widac silnik, albo i dwa.

rmikke

Data: 2011-05-20 15:46:11
Autor: bans
W dniu 2011-05-20 15:42, Ryszard Mikke pisze:

Ale to jest motorower. Wyraznie widac silnik, albo i dwa.

Nie, to tylko ozdoba, na gowie te ma piropusz.

--
bans

Data: 2011-05-20 14:17:13
Autor: Tomasz Minkiewicz
droga rowerowa i jazda na rolkach
On Fri, 20 May 2011 13:56:51 +0200
bans <goc@o2.pl> wrote:

> [...]

mięśni osoby jadącej tym pojazdem"

Moim zdaniem do tej definicji roweru jednak rolki pasuja ;)

Proszę mi natychmiast zacytować ustawową definicję „szerokości”
w aspekcie rolkowym. Jak długo nie zobaczę formalnej definicji
obowiązującej z mocy prawa, będę brał definicję zdroworozsądkową,
czyli liczył szerokość rolek razem z kierującym, a wtedy nie
będzie mi trudno wykazać, że rolkarz ma szerokość większą niż 0.9 m.
:-P

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-20 14:41:08
Autor: bans
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-20 14:17, Tomasz Minkiewicz pisze:

 a wtedy nie
b�dzie mi trudno wykaza�, şe rolkarz ma szeroko�� wi�ksz� niş 0.9 m.
:-P

Chyba jak rece rozlozy, te ;)

--
bans

Data: 2011-05-20 15:05:50
Autor: Tomasz Minkiewicz
droga rowerowa i jazda na rolkach
On Fri, 20 May 2011 14:41:08 +0200
bans <goc@o2.pl> wrote:

W dniu 2011-05-20 14:17, Tomasz Minkiewicz pisze:

>  a wtedy nie
> b�dzie mi trudno wykaza�, şe rolkarz ma szeroko�� wi�ksz� niş 0.9 m.
> :-P

Chyba jak rece rozlozy, te ;)

No przecież ta ich „jazda” polega właśnie głównie na nieskoordynowanym
machaniu kończynami na lewo i prawo. Rowerzysta sobie spokojniutko
kręci stópkami małe kółeczko, rączki trzyma na kierownicy, nikomu nie
przeszkadza, nikogo nie zaczepia, reperuje prymus, a ci rolkarze nogami
odpychają się raz od jednego, raz od drugiego krawężnika (w każdym
razie tak to czasem wygląda).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-20 15:15:49
Autor: bans
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-20 15:05, Tomasz Minkiewicz pisze:

No przecieş ta ich �jazda� polega w�a�nie g�ównie na nieskoordynowanym
machaniu ko�czynami na lewo i prawo.
Rowerzysta sobie spokojniutko
kr�ci stópkami ma�e kó�eczko, r�czki trzyma na kierownicy,

Chyba ze sygnalizuje skret - wtedy - dzieki wyciagnieciu reki - przestaje na moment byc rowerzysta.

Wniosek: wedlug przepisow rowerzystą i rolkarzem się nie _jest_, tylko sie _bywa_ ;)

--
bans

Data: 2011-05-20 14:57:14
Autor: Bartomiej Zieliski
droga rowerowa i jazda na rolkach
Uytkownik Tomasz Minkiewicz napisa:
[...]
obowizujcej z mocy prawa, bd bra definicj zdroworozsdkow,
czyli liczy szeroko rolek razem z kierujcym, a wtedy nie
bdzie mi trudno wykaza, e rolkarz ma szeroko wiksz ni 0.9 m.

W takim razie rower te przekroczy owe 0.9 m.

* Bartomiej Zieliski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-05-20 22:13:20
Autor: Krzysztof Rudnik
bans wrote:

[...]

Zapomniałeś o definicji pojazdu. A pod tą definicję rolki niestety nie podpadają.

Data: 2011-05-20 14:04:07
Autor: Ramein
droga rowerowa i jazda na rolkach
Rolkarz jest samochodem, bo jest dwuladem ;-)

Data: 2011-05-20 15:57:28
Autor: Coaster
On 5/20/11 10:41 AM, bans wrote:
[...]

Jego przyznanie sie nic nie zmieni w kwesti, iz rolki nie odpowiadaj cechom konstytutywnym pojazdu. ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-20 17:02:59
Autor: Tomasz Minkiewicz
droga rowerowa i jazda na rolkach
On Fri, 20 May 2011 15:57:28 +0200
Coaster <manypeny@mac.com> wrote:

On 5/20/11 10:41 AM, bans wrote:

> [...]
> w odpowiednie oświetlenie, dzwonek i przynajmniej jeden sprawny hamulec ;)

Jego przyznanie sie nic nie zmieni w kwesti, iz rolki nie odpowiadają cechom konstytutywnym pojazdu. ;-)

A to zależy, do czego są przeznaczone. Wg PoRD pojazd to ustrojstwo
przeznaczone do ruchu po drogach, więc trzeba by producenta rolek
spytać, do czego je zaprojektował.