droga rowerowa i jazda na rolkach

Data: 2011-05-20 18:32:44
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-20 10:25, Howk pisze:
Czy na drodze rowerowej mo偶na zgodnie z nowymi przepisami je藕dzi膰 na
rolkach (zgodnie z prawem)?

Rypa艂 "nowe przepisy" i rolkarzy.

Ja waln臋 starymi: motorowerem mo偶na te偶 je藕dzi膰 po DDR :)

Co poniekt贸rzy mog膮 si臋 krzywi膰, ale rolkarze to nie jedyny "problem" pedalarzy - dostrzegam coraz cz臋艣ciej 艣wiadomych motorowerzyst贸w, kt贸rym gdy nie chce si臋 przepycha膰 mi臋dzy autami - wbijaj膮 na DDR i jad膮 w pe艂ni legalnie.

W 艣wietle nowych - motorower r贸wnie偶 mo偶e popinkala膰 po DDR :)

--
Rafa艂 "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuter贸w i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2011-05-20 19:59:49
Autor: RadoslawF
droga rowerowa i jazda na rolkach
Dnia 2011-05-20 18:32, U縴tkownik Rafa "SP" Gil napisa:

Rypa "nowe przepisy" i rolkarzy.

Ja waln starymi: motorowerem mo縩a te je糳zi po DDR :)

Co poniekt髍zy mog si krzywi, ale rolkarze to nie jedyny "problem" pedalarzy - dostrzegam coraz cz甓ciej 秝iadomych motorowerzyst體, kt髍ym gdy nie chce si przepycha mi阣zy autami - wbijaj na DDR i jad w pe硁i legalnie.

W 秝ietle nowych - motorower r體nie mo縠 popinkala po DDR :)

Kiedy za jazd motorowerem czy motorem po 秏ieszce rozdawali
mandaty. Jeste pewny 縠 to si zmieni ?

Pozdrawiam

Data: 2011-05-21 01:35:51
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-20 19:59, RadoslawF pisze:

W 艣wietle nowych - motorower r贸wnie偶 mo偶e popinkala膰 po DDR :)
Kiedy艣 za jazd臋 motorowerem czy motorem po 艣mieszce rozdawali
mandaty. Jeste艣 pewny 偶e to si臋 zmieni ?

Rozdawali nies艂uszne. Wg nowych i wg starych motorower mo偶e je藕dzi膰 po 艣mieszce ... i to nie jest 艣mieszne. Dodam, 偶e w ekstremalnych sytuacjach jad膮c motorowerem z tego korzystam (Krakowska we Wroc艂awiu w stron臋 centrum - je艣li w po艂udnie jest zakorkowana w stron臋 centrum - do samej poczty lec臋 艣mieszk膮 bo nie chce mi si臋 przepycha膰 mi臋dzy autami).

I robi臋 to w pe艂ni legalnie. Inna sprawa, 偶e imho 99 % milicjant贸w i strasznik贸w wiejskich o tym nie wie. Ale nie wymagajmy od nich znajomo艣ci prawa, skoro czytanie ze zrozumieniem ich przerasta :)

Data: 2011-05-21 07:54:08
Autor: Liwiusz
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-21 01:35, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:

I robi臋 to w pe艂ni legalnie.

A mo偶esz opisa膰 Tw贸j tok rozumowania, i偶 motorowerem mo偶esz je藕dzi膰 po 艣cie偶kach, mimo 偶e "droga dla rower贸w - drog臋 lub jej cz臋艣膰 przeznaczon膮 do ruchu *rower贸w* jedno艣ladowych[...]"

--
Liwiusz

Data: 2011-05-21 11:22:40
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-21 07:54, Liwiusz pisze:

[...]

Nie obrazisz si臋, je艣li na razie tylko podpowiem ?

A rzu膰 okiem np na art 16 ust 2 Konwencji Wiede艅skiej (rzecz jasna, tej o ruchu drogowym).

Ja te偶 by艂em zdziwiony :)

Data: 2011-05-21 11:26:04
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-21 11:22, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:

[...]

A jak ju偶 rzucisz, to prosi艂bym o polemik臋 - czy te偶 jeste艣 zdziwiony i czy zgadzasz si臋 ze mn膮, 偶e o dziwo zachowanie przeze mnie jest legalne :)

Pomijam 偶e zupe艂nie oftopicn膮艂em si臋 od rolkarzy, ale tak mi si臋 pomy艣la艂o, 偶e rowerzy艣ci mog膮 by膰 zdziwieni widokiem motorowerzyst贸w na 艣mieszkach :)

Data: 2011-05-21 04:01:10
Autor: Piotrpo
droga rowerowa i jazda na rolkach
On 21 Maj, 11:26, "Rafa \"SP\" Gil" <use...@motopower.pl> wrote:
A jak ju rzucisz, to prosi砨ym o polemik - czy te jeste
zdziwiony i czy zgadzasz si ze mn, 縠 o dziwo zachowanie
przeze mnie jest legalne :)

Ja mog polemizowa - bzdury piszesz :)
Uzasadnienie:
To, 縠 w KW znalaz砮 przepis okre秎aj眂y wzajemne relacje pojazd體 na
DDR, nie oznacza jeszcze, 縠 prawo krajowe jest w sprzeczno禼i z KW
tylko dla tego, 縠 zabrania cz甓ci z tych pojazd體 porusza si po
DDR.
Od drugiej strony - GDYBY PoRD dopuszcza ruch moplik體 po DDR, to
przytoczony przez ciebie przepis regulowa by faktycznie pierwsze駍two
w okre秎onej sytuacji. Poniewa PoRD nie dopuszcza, wi阠 przytoczony
przepis KW jest martwy, bo sytuacja, kt髍 on reguluje w 秝ietle
naszego prawa nie powinna zaistnie.

Data: 2011-05-21 23:17:15
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-21 13:01, Piotrpo pisze:

A jak ju偶 rzucisz, to prosi艂bym o polemik臋 - czy te偶 jeste艣
zdziwiony i czy zgadzasz si臋 ze mn膮, 偶e o dziwo zachowanie
przeze mnie jest legalne :)
Ja mog臋 polemizowa膰 - bzdury piszesz :)

Bzdura :)

Uzasadnienie:
To, 偶e w KW znalaz艂e艣 przepis okre艣laj膮cy wzajemne relacje pojazd贸w na
DDR, nie oznacza jeszcze, 偶e prawo krajowe jest w sprzeczno艣ci z KW
tylko dla tego, 偶e zabrania cz臋艣ci z tych pojazd贸w porusza膰 si臋 po
DDR.

To by艂a tylko podpowied藕. Czekam na odwa偶nych co se jaja dadz膮 uci膮膰, 偶e motorower nie mo偶e je藕dzi膰 艣cie偶k膮 rowerow膮. Podsun膮艂em trop - kierowca auta ma obowi膮zek ust膮pi膰 pierwsze艅stwa motorowerom jad膮cym drog膮 dla rower贸w. Dlaczego konwencja wiede艅ska nie nak艂ada te偶 "obowi膮zku uwa偶ania na samoloty na DDR oraz na traktory i dzikie surykatki" - pozostawiam pod rozmy艣lunek osobom, kt贸re w przepisach "europejskich" nie doczytaj膮 si臋 "wszystkiego".

Dodam, (poparte jest to orzecznictwem RP jak i tym do czego RP si臋 zobowi膮za艂a podpisuj膮c KW), 偶e prawo to, kt贸re przytaczam jest *nadrz臋dne* wzgl臋dem naszego kulawego PORDu.

Od drugiej strony - GDYBY PoRD dopuszcza艂 ruch moplik贸w po DDR, to
przytoczony przez ciebie przepis regulowa艂 by faktycznie pierwsze艅stwo
w okre艣lonej sytuacji.

Podkre艣lam jeszcze raz - PORD jest "ni偶szy" od Konwencji Wiede艅skiej.

Poniewa偶 PoRD nie dopuszcza, wi臋c przytoczony
przepis KW jest martwy,

Zatem - pieprzysz ;) To, 偶e PORD nie dopuszcza, znaczy tylko o tym, 偶e jest hujowy :) Poczytaj orzecznictwo, interpelacje (bo by艂a burza w zakresie niezgodno艣ci PORD z Konwencj膮 Wiede艅sk膮 w sejmie ...

bo sytuacja, kt贸r膮 on reguluje w 艣wietle
naszego prawa nie powinna zaistnie膰.

"Nasze" prawo g贸wno ma tu do powiedzenia. I tu jest motorower pogrzebany.

Data: 2011-05-21 22:25:15
Autor: Krzysztof Rudnik
"Rafa艂 \"SP\" Gil" wrote:

[...]

http://www.grupa33.jgora.pl/Article315.phtml
Art 27 pkt 4 daje krajom swobod臋 w zezwalaniu lub nie
jazdy motorowerami po DDR.

Krzysiek

Data: 2011-05-21 23:17:58
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-21 22:25, Krzysztof Rudnik pisze:

http://www.grupa33.jgora.pl/Article315.phtml
Art 27 pkt 4 daje krajom swobod臋 w zezwalaniu lub nie
jazdy motorowerami po DDR.

Za艣 PORD nie zabrania, tak jak zabrania wyprzedzania na przej艣ciu dla pieszych.

Data: 2011-05-22 08:12:40
Autor: Krzysztof Rudnik
"Rafa艂 \"SP\" Gil" wrote:

[...]

Wymienia dok艂adnie co mo偶e je藕dzi膰 po DDR - rowery, gdzie definicja roweru jest roz艂膮czna z definicj膮 motoroweru.

Krzysiek

Data: 2011-05-23 00:56:38
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-22 08:12, Krzysztof Rudnik pisze:

[...]

1. K艂amiesz.
2. W polskich przepisach, tych "co zabraniaj膮" zasad膮 jest, 偶e to co nie jest zakazane - jest dozwolone ... + KW.

Data: 2011-05-23 08:57:14
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rafa "SP" Gil"
http://www.grupa33.jgora.pl/Article315.phtml
Art 27 pkt 4 daje krajom swobod w zezwalaniu lub nie
jazdy motorowerami po DDR.
Za PORD nie zabrania, tak jak zabrania wyprzedzania na
przej禼iu dla pieszych.
Wymienia dok砤dnie co mo縠 je糳zi po DDR - rowery, gdzie definicja roweru
jest roz潮czna z definicj motoroweru.
1. K砤miesz.

Ch硂pcze, naucz si czyta ze zrozumieniem zanim zaczniesz oskar縜
innych.

2. W polskich przepisach, tych "co zabraniaj" zasad jest, 縠 to co nie jest zakazane - jest dozwolone ... + KW.

Bzdura. Mylisz zasad z prawa karnego z pozosta硑mi aspektami 縴cia.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,10161961
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-05-23 00:23:16
Autor: Piotrpo
On 23 Maj, 08:57, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:

Bzdura. Mylisz zasad z prawa karnego z pozosta硑mi aspektami 縴cia..
Podziwiam twoj wytrwa硂舵 :D

Data: 2011-05-23 09:31:18
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Piotrpo"
Bzdura. Mylisz zasad z prawa karnego z pozosta硑mi aspektami 縴cia.
Podziwiam twoj wytrwa硂舵 :D

Wiesz, jemu si wydaje, 縠 "m眃rze" pisze. Jak nikt nie sprostuje, to
potem takie bzdury w archiwach zostan i jeszcze kto si nabierze.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-23 01:29:26
Autor: Piotrpo
On 23 Maj, 09:31, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
> [...]

Wiesz, jemu si wydaje, 縠 "m眃rze" pisze. Jak nikt nie sprostuje, to
potem takie bzdury w archiwach zostan i jeszcze kto si nabierze.
No tak, jak wiadomo, ostatni post w w眛ku jest prawd ;)

Data: 2011-05-23 10:33:45
Autor: Mariusz Kruk
> [...]
potem takie bzdury w archiwach zostan i jeszcze kto si nabierze.
No tak, jak wiadomo, ostatni post w w眛ku jest prawd ;)

Oj, dalece nie. Ale problem polega na tym, 縠 on wyci眊a z砮 wnioski
z istniej眂ego dokumentu i mo縠 sprowokowa innych do podobnego
wnioskowania. A tak - wida, 縠 kto si z tym nie zgadza (i ma na to
argumenty).

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-23 18:33:45
Autor: tms
On 2011-05-23 10:33, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Masz oczywi禼ie racj i r體nie gratuluj wytrwa硂禼i. Jednakowo s眃z眂 po odpowiedziach b潮dz眂ego to obawiam si 縠 wszystko p骿dzie jak krew w piach.

Pozdrawiam
tms

Data: 2011-05-26 17:21:50
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
[...]

Tak jak i zezwala rowerzy艣cie na wyprzedzanie pojazd贸w z prawej strony, r贸wnocze艣nie nakazuj膮c tym pojazdom trzyma膰 si臋 jak najbli偶ej prawej kraw臋dzi jezdni.

To o czym piszesz: "Kieruj膮cy motorowerami mog膮 by膰 upowa偶nieni do jazdy po drogach dla rower贸w oraz - je偶eli to jest celowe - mo偶na im zabroni膰 jazdy po pozosta艂ej cz臋艣ci jezdni."

W Polsce zabronione jest to co jest zabronione. Zar贸wno pojazdy, motorowery, rowery posiadaj膮 w PORD wiele sprecyzowanych zakaz贸w, dlaczego zatem nie ma zakazu dot. DDR ? Bo jazda ta jest dozwolona.

--
Od 1 PLN BCM http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=553709:
CB RADIO TTI 770 (u偶ywane par臋 razy) ; iPod touch 8G NOWY

Data: 2011-05-26 18:27:19
Autor: Fabian
W dniu 26.05.2011 17:21, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
[...]

Wg. Twojej interpretacji na DDR mog臋 je藕dzi膰 ka偶dym pojazdem?

Fabian.

Data: 2011-05-26 18:33:42
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 18:27, Fabian pisze:

Wg. Twojej interpretacji na DDR mog臋 je藕dzi膰 ka偶dym pojazdem?

Nie. Dokona艂e艣 nadinterpretacji mojej interpretacji.

Data: 2011-05-26 18:34:24
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 18:33, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:

Wg. Twojej interpretacji na DDR mog臋 je藕dzi膰 ka偶dym pojazdem?
Nie. Dokona艂e艣 nadinterpretacji mojej interpretacji.

Rozwin臋 - w KW nie ma mowy o innych pojazdach. Jest mowa o Rowerach i Motorowerach.

Data: 2011-05-26 18:36:05
Autor: Fabian
W dniu 26.05.2011 18:34, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
[...]

A czy gdzie艣 w KW lub w PORD jest zabroniona jazda innymi pojazdami ni偶
rower lub motorower na DDR?

Fabian.

Data: 2011-05-26 20:01:02
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 18:36, Fabian pisze:

A czy gdzie艣 w KW lub w PORD jest zabroniona jazda innymi pojazdami ni偶
rower lub motorower na DDR?

Nie - w KW jest DOPUSZCZONA jazda motorowerami i rowerami.

Data: 2011-05-26 18:17:15
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Rafa \SP\ Gil <usenet@motopower.pl> napisa(a):
W dniu 2011-05-26 18:36, Fabian pisze:

> A czy gdzie&#65533; w KW lub w PORD jest zabroniona jazda innymi pojazdami ni偶
> rower lub motorower na DDR?

Nie - w KW jest DOPUSZCZONA jazda motorowerami i rowerami.

Nie jest. KW pozostawia decyzje w kwestii dopuszczenia badz niedopuszczenia
motorowerow sygnatariuszom.

rmikke

Data: 2011-05-26 21:19:41
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 20:17, Ryszard Mikke pisze:

Nie jest. KW pozostawia decyzje w kwestii dopuszczenia badz niedopuszczenia
motorowerow sygnatariuszom.

A znasz podstawow膮 zasad臋 rz膮dz膮c膮 si臋 polskim prawem ? Co nie jest zakazane, jest dozwolone.

Klasyczne dywagacje nt. znaczenia s艂owa powinien ...

Data: 2011-05-27 11:22:30
Autor: Ryszard Mikke
> [...]
W dniu 2011-05-26 20:17, Ryszard Mikke pisze:

> Nie jest. KW pozostawia decyzje w kwestii dopuszczenia badz niedopuszczenia

A znasz podstawow&#65533; zasad&#65533; rz&#65533;dz&#65533;c&#65533; si&#65533; polskim prawem ? Co nie jest zakazane, jest dozwolone.

No wlasnie na ten temat ciagne Cie na torowisko...

rmikke

Data: 2011-05-27 13:37:49
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rafa "SP" Gil"
Nie jest. KW pozostawia decyzje w kwestii dopuszczenia badz niedopuszczenia
motorowerow sygnatariuszom.
A znasz podstawow zasad rz眃z眂 si polskim prawem ? Co nie jest zakazane, jest dozwolone.

Nie "rz眃z眂 si", tylko "rz眃z眂". I nie "polskim prawem", tylko
prawem karnym.
Zgodnie z twoj interpretacj Art.47 ust.2 (przypomn - "Dopuszcza
si, przy zachowaniu warunk體 okre秎onych w ust. 1 pkt 2, zatrzymanie
lub post骿 na chodniku przy kraw阣zi jezdni ca砮go samochodu osobowego,
motocykla, motoroweru, roweru lub w髗ka rowerowego. Inny pojazd o
dopuszczalnej masie ca砶owitej nieprzekraczaj眂ej 2,5 t mo縠 by w
ca硂禼i umieszczony na chodniku tylko w miejscu wyznaczonym odpowiednimi
znakami drogowymi.") oznacza砨y, 縠 mo縩a na chodniku parkowa samochodami
ci昕arowymi. A tak nie jest. Wr阠z przeciwnie - samochody ci昕arowe nie
zosta硑 uwzgl阣nione, wi阠 nie wolno ich parkowa na chodniku.
Ba, art.47 w ca硂禼i wcale nie oznacza (jak by wynika硂 z twojego rozumowania),
縠 wolno nam zaparkowa pi赕 metr體 od kraw阣zi jezdni i w體czas nie
dotycz nas ograniczenia z tego artyku硊, bo one s tylko do konkretnego
sposobu parkowania. Nie - ten artyku m體i, 縠 tylko w te konkretne
sposoby wolno parkowa na chodniku.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-26 18:24:20
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-26, Rafa艂 "SP" Gil wrote:
W dniu 2011-05-26 18:36, Fabian pisze:

A czy gdzie艣 w KW lub w PORD jest zabroniona jazda innymi pojazdami ni偶
rower lub motorower na DDR?

Nie - w KW jest DOPUSZCZONA jazda motorowerami i rowerami.

Ale przecie偶 sam pisa艂e艣, 偶e co nie jest explicite zabronione, to jest
dopuszczone. Wi臋c skoro ani PoRD, ani KW nie zabraniaj膮 jazdy autobusem
po DDR, to mo偶na, prawda?

A KW m贸wi o mo偶liwym dopuszczeniu w gestii ustawodawcy krajowego, jakby艣
przeczyta艂 dok艂adniej.

Data: 2011-05-26 21:20:25
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 20:24, Jan Srzednicki pisze:

Ale przecie偶 sam pisa艂e艣, 偶e co nie jest explicite zabronione, to jest
dopuszczone. Wi臋c skoro ani PoRD, ani KW nie zabraniaj膮 jazdy autobusem
po DDR, to mo偶na, prawda?

Jeste艣 w b艂臋dzie.

A KW m贸wi o mo偶liwym dopuszczeniu w gestii ustawodawcy krajowego, jakby艣
przeczyta艂 dok艂adniej.

Oczywi艣cie.

Data: 2011-05-26 21:28:58
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-26 21:21, Jan Srzednicki pisze:

Jeste艣 w b艂臋dzie.
Gdy偶 i bo?

A jak fizycznie autobus mia艂by wjecha膰 na DDR ?

Data: 2011-05-26 19:32:01
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-26, Rafa艂 "SP" Gil wrote:
W dniu 2011-05-26 21:21, Jan Srzednicki pisze:

Jeste艣 w b艂臋dzie.
Gdy偶 i bo?

A jak fizycznie autobus mia艂by wjecha膰 na DDR ?

No wi臋c, jak jest sobie jednokierunkowa DDR o szeroko艣ci 5m ze swobodnym
wjazdem z ulicy, to autobus mo偶e na ni膮 wjecha膰?

A czy pe艂noprawny motocykl mo偶e wjecha膰 na DDR?

I je艣li nie, to dlaczego, konkretnie?

Kombinuj.

Data: 2011-05-26 21:52:24
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 21:32, Jan Srzednicki pisze:

No wi臋c, jak jest sobie jednokierunkowa DDR o szeroko艣ci 5m ze swobodnym
wjazdem z ulicy, to autobus mo偶e na ni膮 wjecha膰?

Nie. Chyba, 偶e DDR nie ma PAS脫W RUCHU. Ma ?

W sumie gdybaj膮c, to pewnie m贸g艂by, ale musia艂by sobie pozwolenie za艂atwi膰 (przejazd wielkogabarytowy).

No chyba, 偶e 艣cie偶ka ZMIE艢CI ikarusa/solarisa/neoplana. Znasz tak膮 w Polsce spe艂niaj膮c膮 warunek, kt贸ry sam powy偶ej opisa艂e艣 ?

A czy pe艂noprawny motocykl mo偶e wjecha膰 na DDR?

Nie.

I je艣li nie, to dlaczego, konkretnie?

Bo wg KW po DDR mog膮 porusza膰 si臋 *rowery* i *motorowery*.

Data: 2011-05-26 20:01:27
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-26, Rafa艂 "SP" Gil wrote:
[...]

Ale dlaczego mia艂by sobie cokolwiek za艂atwia膰, skoro nie ma zakazu?

No chyba, 偶e 艣cie偶ka ZMIE艢CI ikarusa/solarisa/neoplana. Znasz tak膮 w Polsce spe艂niaj膮c膮 warunek, kt贸ry sam powy偶ej opisa艂e艣 ?

A co to ma do rzeczy?

A czy pe艂noprawny motocykl mo偶e wjecha膰 na DDR?

Nie.

I je艣li nie, to dlaczego, konkretnie?

Bo wg KW po DDR mog膮 porusza膰 si臋 *rowery* i *motorowery*.

Teraz to ju偶 zwyczajnie k艂amiesz, bo ju偶 fafna艣cie razy t艂umaczono ci,
偶e kwestia mtorower贸w jest w gestii lokalnego ustawodawcy i KW jej nie
narzuca.

Niemniej, potrollowa艂e艣 sobie, by艂o mi艂o i elegancko, zaprezentowa艂e艣
nam swoje b艂yskotliwe teorie, cieszymy si臋. A teraz b膮d藕 tak dobry i
znajd藕 sobie kolejny zestaw intryguj膮cych teorii do rozwa偶enia i nie
wprowadzaj ludzi w b艂膮d.

Obiecuj臋 r贸wnie偶, 偶e je偶eli zobacz臋 jakikolwiek motorower na DDR, to
polec臋 Policji, 偶eby dali mo偶liwo艣膰 kierowniowi tego pojazdu
zweryfikowania, czy czasem nie masz racji.

Data: 2011-05-26 13:15:02
Autor: Piotrpo
droga rowerowa i jazda na rolkach
On 26 Maj, 22:01, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Obiecuj r體nie, 縠 je縠li zobacz jakikolwiek motorower na DDR, to
polec Policji, 縠by dali mo縧iwo舵 kierowniowi tego pojazdu
zweryfikowania, czy czasem nie masz racji.

ROTFL
Obawiam si, 縠 z 秝. Tomaszem z Akwinu naszych czas體 nie masz
szans...

Data: 2011-05-27 05:08:43
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 22:01, Jan Srzednicki pisze:

W sumie gdybaj膮c, to pewnie m贸g艂by, ale musia艂by sobie
pozwolenie za艂atwi膰 (przejazd wielkogabarytowy).
Ale dlaczego mia艂by sobie cokolwiek za艂atwia膰, skoro nie ma zakazu?

Bo si臋 nie zmie艣ci na DDR ?

No chyba, 偶e 艣cie偶ka ZMIE艢CI ikarusa/solarisa/neoplana. Znasz
tak膮 w Polsce spe艂niaj膮c膮 warunek, kt贸ry sam powy偶ej opisa艂e艣 ?
A co to ma do rzeczy?

No pytasz czy ikarusem mo偶na pocina膰 po DDR, po czym twierdzisz, 偶e nie ma znaczenia czy on tam wjedzie i czy si臋 zmie艣ci. Ja tu logiki nie widz臋.

[...]

Zgadza si臋. Nie narzuca. A lokalne prawo NIE ZABRANIA. Za艣 KW jest "ponad PORD" wi臋c skoro w PL nie jest to zabronione, a KW dopuszcza - oznacza to, 偶e je藕dzi膰 mo偶na i w razie sporu s膮dowego mo偶na wygra膰. Zasmuc臋 Ci臋 tym bardziej - wygra艂em ju偶 tak膮 spraw臋, tak jak wygra艂em spraw臋 z policmajstrami, kt贸rzy wmawiali mi, 偶e 0,54 *promila* na rowerze to przest臋pstwo ... Ty jeste艣 teoretykiem, ja praktykiem. I tym si臋 r贸偶nimy. Ale nie odbieram Ci Twojego prawa bronienia niczym lew swoich b艂臋dnych przekona艅.

Niemniej, potrollowa艂e艣 sobie, by艂o mi艂o i elegancko, zaprezentowa艂e艣
nam swoje b艂yskotliwe teorie, cieszymy si臋.

To was jest dw贸ch ? A to przepraszam ....

A teraz b膮d藕 tak dobry i
znajd藕 sobie kolejny zestaw intryguj膮cych teorii do rozwa偶enia i nie
wprowadzaj ludzi w b艂膮d.

A teraz b膮d藕 tak mi艂y i zr贸b mi ponownie loda. ( ty mo偶esz 偶yczeniowo podchodzi膰 do 偶ycia - mog臋 i ja).

Obiecuj臋 r贸wnie偶, 偶e je偶eli zobacz臋 jakikolwiek motorower na DDR, to
polec臋 Policji, 偶eby dali mo偶liwo艣膰 kierowniowi tego pojazdu
zweryfikowania, czy czasem nie masz racji.

Proponuj臋 zacz膮膰 we WRO. Codziennie na Krakowskiej ok 19.15 gdy ko艅czy si臋 zakaz dla tir贸w lec臋 DDRem w stron臋 centrum.

Data: 2011-05-27 10:19:28
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rafa "SP" Gil"
W sumie gdybaj眂, to pewnie m骻砨y, ale musia砨y sobie
pozwolenie za砤twi (przejazd wielkogabarytowy).
Ale dlaczego mia砨y sobie cokolwiek za砤twia, skoro nie ma zakazu?
Bo si nie zmie禼i na DDR ?

Acha, czyli "zmieszczenie si" jest kategori prawn?

No chyba, 縠 禼ie縦a ZMIEI ikarusa/solarisa/neoplana. Znasz
tak w Polsce spe硁iaj眂 warunek, kt髍y sam powy縠j opisa砮 ?
A co to ma do rzeczy?
No pytasz czy ikarusem mo縩a pocina po DDR, po czym twierdzisz, 縠 nie ma znaczenia czy on tam wjedzie i czy si zmie禼i. Ja tu logiki nie widz.

Wiesz, "mo縩a" w zakresie "mie pozwolenie" od "mo縩a" w zakresie
"by wykonalnym" jednak si r罂ni.

A czy pe硁oprawny motocykl mo縠 wjecha na DDR?
Nie.
I je秎i nie, to dlaczego, konkretnie?
Bo wg KW po DDR mog porusza si *rowery* i *motorowery*.
Teraz to ju zwyczajnie k砤miesz, bo ju fafna禼ie razy t硊maczono ci,
縠 kwestia mtorower體 jest w gestii lokalnego ustawodawcy i KW jej nie
narzuca.
Zgadza si. Nie narzuca. A lokalne prawo NIE ZABRANIA. Za KW jest "ponad PORD" wi阠 skoro w PL nie jest to zabronione, a KW dopuszcza - oznacza to, 縠 je糳zi mo縩a i w razie sporu s眃owego mo縩a wygra.

Bosz. Po raz kolejny - k砤miesz. KW nie "dopuszcza", tylko daje swobod
stronom w dopuszczaniu.

Zasmuc Ci tym bardziej - wygra砮m ju tak spraw,

Nie b阣zie wi阠 dla ciebie problemem w takim razie pochwalenie si
wyrokiem, prawda?
(dodajmy do tego, 縠 s眃y pierwszej instancji potrafi by omylne)

tak jak wygra砮m spraw z policmajstrami, kt髍zy wmawiali mi, 縠 0,54 *promila* na rowerze to przest阷stwo ...

No, to akurat zale縴 od _interpretacji_ okre秎enia "pojazd mechaniczny".
(tudzie "ruchu l眃owego").
Kwestia dopuszczenia, b眃 nie motorower體 na DDR zale縴 od istnienia,
b眃 nie konkretnego przepisu prawnego.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-27 12:54:42
Autor: Bart硂miej Zieli駍ki
droga rowerowa i jazda na rolkach
U縴tkownik Mariusz Kruk napisa:
Acha, czyli "zmieszczenie si" jest kategori prawn?

W pewnym sensie tak. Np. mo縩a parkowa (autem) na chodniku, je秎i zostawi si co najmniej 1,5 metra szeroko禼i tego chodnika. Ergo, je秎i szeroko舵 chodnika minus szeroko舵 auta daje mniej ni 1,5 metra, auto nie mie禼i si na chodniku w sensie prawnym ;-)

* Bart硂miej Zieli駍ki            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-05-27 13:12:31
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Bart硂miej Zieli駍ki"
[...]

Etam. Mo縩a parkowa na chodniku, jak si wjedzie na chocia kawa砶iem
samochodu. A kiedy wolno... oj, to inna kwestia ;-)

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-27 14:22:22
Autor: Bart硂miej Zieli駍ki
droga rowerowa i jazda na rolkach
U縴tkownik Mariusz Kruk napisa:
Etam. Mo縩a parkowa na chodniku, jak si wjedzie na chocia kawa砶iem
samochodu. A kiedy wolno... oj, to inna kwestia ;-)

A ja bym wola 縠by PoRD okre秎a硂 nie tylko kiedy wolno, ale tak縠 kiedy szybko ;-)

* Bart硂miej Zieli駍ki            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-05-27 05:27:58
Autor: Piotrpo
droga rowerowa i jazda na rolkach
On 27 Maj, 14:22, Bart硂miej Zieli駍ki <Bartlomiej.Zielin...@polsl.pl>
wrote:
> [...]

> samochodu. A kiedy wolno... oj, to inna kwestia ;-)

A ja bym wola 縠by PoRD okre秎a硂 nie tylko kiedy wolno, ale tak縠
Okre秎a :)

Data: 2011-05-27 17:49:50
Autor: Bart硂miej Zieli駍ki
droga rowerowa i jazda na rolkach
U縴tkownik Piotrpo napisa:
A ja bym wola 縠by PoRD okre秎a硂 nie tylko kiedy wolno, ale tak縠
kiedy szybko ;-)
Okre秎a :)

Okre秎a raczej, kiedy ZA szybko ;-)

* Bart硂miej Zieli駍ki            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-05-27 10:21:49
Autor: Piotrpo
droga rowerowa i jazda na rolkach
On 27 Maj, 17:49, Bart硂miej Zieli駍ki <Bartlomiej.Zielin...@polsl.pl>
wrote:
U縴tkownik Piotrpo napisa:

> Okre秎a :)

Okre秎a raczej, kiedy ZA szybko ;-)
 Zdaje si, 縠 np. wyprzedza masz "szybko" s znaki okre秎aj眂e
pr阣ko舵 minimaln, ale dla ciebie szklanka nadal jest w po硂wie
pusta ;)

Data: 2011-05-22 21:15:02
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rafa "SP" Gil"
I robi to w pe硁i legalnie.
A mo縠sz opisa Tw骿 tok rozumowania, i motorowerem mo縠sz
je糳zi po 禼ie縦ach, mimo 縠 "droga dla rower體 - drog lub jej
cz甓 przeznaczon do ruchu *rower體* jedno秎adowych[...]"

Nie obrazisz si, je秎i na razie tylko podpowiem ?

A rzu okiem np na art 16 ust 2 Konwencji Wiede駍kiej (rzecz jasna, tej o ruchu drogowym).

Ja te by砮m zdziwiony :)

Te jestem zdziwiony. Bo ten artyku m體i, 縠 "2. Podczas wykonywania
manewru zmiany kierunku ruchu kieruj眂y - nie naruszaj眂 postanowie
artyku硊 21 niniejszej konwencji dotycz眂ych pieszych - jest obowi眤any
przepu禼i pojazdy jad眂e z przeciwnego kierunku na jezdni, kt髍
zamierza opu禼i, oraz rowery i motorowery jad眂e po drogach dla
rower體, przecinaj眂ych jezdni, na kt髍 zamierza wjecha"

Dodatkowo, Art.27 ust.4 KWoRD m體i "Kieruj眂y motorowerami mog
by upowa縩ieni do jazdy po drogach dla rower體 oraz - je縠li to jest
celowe - mo縩a im zabroni jazdy po pozosta砮j cz甓ci jezdni."
Zwr箧 uwag na "mog by upowa縩ieni".

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-23 00:58:35
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-22 21:15, Mariusz Kruk pisze:

Dodatkowo, Art.27 ust.4 KWoRD m贸wi "Kieruj膮cy motorowerami mog膮
by膰 upowa偶nieni do jazdy po drogach dla rower贸w oraz - je偶eli to jest
celowe - mo偶na im zabroni膰 jazdy po pozosta艂ej cz臋艣ci jezdni."
Zwr贸膰 uwag臋 na "mog膮 by膰 upowa偶nieni".

W PL nie "zezwala si臋" bo by艂oby to bez sensu (w PL). W PL si臋 zabrania ... a zakazu ni ma ;)

Data: 2011-05-23 08:55:52
Autor: Mariusz Kruk
[...]
W PL nie "zezwala si" bo by硂by to bez sensu (w PL). W PL si zabrania ... a zakazu ni ma ;)

Bzdura. DDR jest wprost okre秎ona jako droga, lub jej cz甓 przeznaczona
dla rower體. I tyle. Przytoczony wy縠j artyku da ustawodawcy mo縧iwo舵
dopuszczenia r體nie motorower體 na DDR, ale ten z niej nie skorzysta.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-26 17:22:09
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-23 08:55, Mariusz Kruk pisze:

Bzdura. DDR jest wprost okre艣lona jako droga, lub jej cz臋艣膰 przeznaczona
dla rower贸w. I tyle. Przytoczony wy偶ej artyku艂 da艂 ustawodawcy mo偶liwo艣膰
dopuszczenia r贸wnie偶 motorower贸w na DDR, ale ten z niej nie skorzysta艂.

Nie zabroni艂 tego.

Data: 2011-05-26 15:32:03
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Rafa \SP\ Gil <usenet@motopower.pl> napisa(a):
W dniu 2011-05-23 08:55, Mariusz Kruk pisze:

> Bzdura. DDR jest wprost okre&#65533;lona jako droga, lub jej cz&#65533;&#65533;&#65533; przeznaczona
> dla rower贸w. I tyle. Przytoczony wy偶ej artyku&#65533; da&#65533; ustawodawcy mo偶liwo&#65533;
&#65533;
> dopuszczenia r贸wnie偶 motorower贸w na DDR, ale ten z niej nie skorzysta&#65533;.

Nie zabroni&#65533; tego.

To mam dla Ciebie dobra wiadomosc.

Ustawodawca nie zabronil explicite motorowerom poruszania sie po wydzielonych
torowiskach tramwajowych. Mysle, ze znajdziesz jeszcze wiele miejsc, po
ktorych ustawodawca nie zabronil poruszac sie motorowerem. Przed Toba zycie
pelne przygod. I emocji na salach sadowych.

Ryszard Mikke

Data: 2011-05-26 17:49:47
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 17:32, Ryszard Mikke pisze:

[...]

Taaa ... ju偶 to s艂ysza艂em. Jak pojecha艂em rowerem po piwie, 偶e b臋d臋 mia艂 weso艂e 偶ycie pe艂ne przyg贸d w s膮dzie, b臋d臋 karany i takie tam.

Strasznie lubi臋 s艂ysze膰 takie opowie艣ci, jak to mnie w s膮dzie roznios膮.

Data: 2011-05-26 15:56:26
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

> ktorych ustawodawca nie zabronil poruszac sie motorowerem. Przed Toba zycie
> pelne przygod. I emocji na salach sadowych.

Taaa ... ju偶 to s&#65533;ysza&#65533;em. Jak pojecha&#65533;em rowerem po piwie, 偶e b&#65533;d&#65533; mia&#65533; weso&#65533;e 偶ycie pe&#65533;ne przyg贸d w s&#65533;dzie, b&#65533;d&#65533; karany i takie tam.

Strasznie lubi&#65533; s&#65533;ysze&#65533; takie opowie&#65533;ci, jak to mnie w s&#65533;dzie roznios&#65533;.

Skup sie.

Po torowiskach tramwajowych mozesz legalnie jezdzic motorowerem?
Jesli nie, to dlaczego?

rmikke

Data: 2011-05-26 18:03:14
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-26 17:56, Ryszard Mikke pisze:

Skup sie.

Pe艂ne skupienie.

Po torowiskach tramwajowych mozesz legalnie jezdzic motorowerem?
Jesli nie, to dlaczego?

Mog臋. We Wroc艂awiu nie wszystkie s膮 wy艂膮czone z ruchu ani wydzielone.

Data: 2011-05-26 17:05:00
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Rafa \SP\ Gil <usenet@motopower.pl> napisa(a):
W dniu 2011-05-26 17:56, Ryszard Mikke pisze:

> Skup sie.

Pe&#65533;ne skupienie.

> Po torowiskach tramwajowych mozesz legalnie jezdzic motorowerem?
> Jesli nie, to dlaczego?

Mog&#65533;. We Wroc&#65533;awiu nie wszystkie s&#65533; wy&#65533;&#65533;czone z ruchu ani wydzielone.

To skup sie na wydzielonych. Wyobraz sobie torowisko, po ktorym nie wolno
jezdzic, ale technicznie sie da i np. karetki po nim spokojnie zasuwaja.
Nie ma specjalnego znaku zakazu, nie wolno, bo to jest torowisko wydzielone
(kraweznikiem). Pojedziesz po nim motorowerem? A jesli nie, to dlaczego?

rmikke

Data: 2011-05-26 20:03:44
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-26 19:05, Ryszard Mikke pisze:

To skup sie na wydzielonych.

No po wydzielonych nie mo偶na nawet na rolkach, nie wspominaj膮c o motorowerach i samochodach (wyra藕nie zakazuj膮 tego znaki poziome).

 Wyobraz sobie torowisko, po ktorym nie wolno
jezdzic,

Wyobrazi艂em sobie ...

ale technicznie sie da i np. karetki po nim spokojnie zasuwaja.

艁ami膮c prawo (chyba, 偶e zastosowano znany Ci pewnie znak wskazuj膮cy, 偶e jest to pas r贸wnie偶 dla karetek/pojazd贸w uprzywilejowanych.

Nie ma specjalnego znaku zakazu, nie wolno, bo to jest torowisko wydzielone
(kraweznikiem).

Eeee ... ty m贸wisz o wydzielonym, czy odgrodzonym ? Bo nie kumam.

Pojedziesz po nim motorowerem? A jesli nie, to dlaczego?

Po wydzielonym nie pojad臋 niczym, bo zabraniaj膮 tego zazwyczaj znaki.

Data: 2011-05-26 18:23:15
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Rafa \SP\ Gil <usenet@motopower.pl> napisa(a):
W dniu 2011-05-26 19:05, Ryszard Mikke pisze:

> To skup sie na wydzielonych.

No po wydzielonych nie mo偶na nawet na rolkach, nie wspominaj&#65533;c o motorowerach i samochodach (wyra藕nie zakazuj&#65533; tego znaki poziome).

>  Wyobraz sobie torowisko, po ktorym nie wolno
> jezdzic,

Wyobrazi&#65533;em sobie ...

> ale technicznie sie da i np. karetki po nim spokojnie zasuwaja.

&#65533;ami&#65533;c prawo (chyba, 偶e zastosowano znany Ci pewnie znak wskazuj&#65533;cy, 偶e jest to pas r贸wnie偶 dla karetek/pojazd贸w uprzywilejowanych.

Znakow nie stwierdzono, mimo ze wylanie tam asfaltu w miejsce tlucznia bylo
uzasadniane m.in. dopuszczeniem karetek.

> [...]

Eeee ... ty m贸wisz o wydzielonym, czy odgrodzonym ? Bo nie kumam.

> Pojedziesz po nim motorowerem? A jesli nie, to dlaczego?

Po wydzielonym nie pojad&#65533; niczym, bo zabraniaj&#65533; tego zazwyczaj znaki.

Nie zabraniaja, nie jestem nawet pewien (i dzis juz nie sprawdze), czy jest
ciagla linia. Na pewno jest kraweznik (torowisko jest pare cm wyzej) i na
pewno na torowisko daje sie wjechac bez zadnego kraweznika i ciaglej linii na
skrzyzowaniach.

Data: 2011-05-26 18:26:48
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Ryszard Mikke <rmikke.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa(a):
Rafa \SP\ Gil <usenet@motopower.pl> napisa(a): > W dniu 2011-05-26 19:05, Ryszard Mikke pisze:

> [...]

pewno na torowisko daje sie wjechac bez zadnego kraweznika i ciaglej linii na

O, udalo mi sie sprawdzic Guglem. Przynajmniej na moscie linii ciaglej NIE MA
(przerywana posrodku jezdni widac wyraznie): http://goo.gl/maps/1Ijv .
To co, wjezdzasz motorowerem?

rmikke

Data: 2011-05-26 21:25:58
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 20:26, Ryszard Mikke pisze:

O, udalo mi sie sprawdzic Guglem. Przynajmniej na moscie linii ciaglej NIE MA
(przerywana posrodku jezdni widac wyraznie): http://goo.gl/maps/1Ijv .
To co, wjezdzasz motorowerem?

Zadam Ci pytanie. Bo mam wra偶enie, 偶e jeste艣 niespe艂na intelektualny.

Jad臋 rowerem ulic膮 bo mi wolno, podejmuj臋 decyzj臋 by wbi膰 na chodnik z wysokim kraw臋偶nikiem metod膮 "zmiany pasa" czy stricte fizycznie - zmieniaj膮c kierunek jazdy. Jak my艣lisz,  pojad臋 po kraw臋偶niku ? Czy DDR przekraczaj膮c jezdni臋 powinny mie膰 kraw臋偶niki ?

Powiesz- rowerem "da si臋" wskoczy膰 na kraw臋偶nik - da si臋, a i owszem, motorowerem nie bardzo. Zadajesz mi pytanie, kt贸re mo偶na by prze艂o偶y膰 tak:

Mo偶esz jecha膰 jezdni膮 ( mo偶esz uprawia膰 sex z atrakcyjn膮 kobiet膮)

Ale mo偶esz te偶 wbi膰 rozp臋dem, czy powoli gimnastykuj膮c si臋 by pokona膰 kraw臋偶nik wbi膰 na torowisko (mo偶esz wali膰 konia pumeksem masuj膮c sobie klat臋 t艂uczonym szk艂em) ...

Co wybierasz ?

No tak brzmi twoje pytanie.

Ani rowerem, ani samochodem ani motorowerem nie mam w zwyczaju zmienia膰 jezdni kt贸r膮 jad臋 metod膮 jebni臋cia w kraw臋偶nik. Wi臋c nadal nie rozumiem pytania.

Data: 2011-05-27 11:28:52
Autor: Ryszard Mikke
> [...]
W dniu 2011-05-26 20:26, Ryszard Mikke pisze:

> O, udalo mi sie sprawdzic Guglem. Przynajmniej na moscie linii ciaglej NIE MA

Zadam Ci pytanie. Bo mam wra偶enie, 偶e jeste&#65533; niespe&#65533;na intelektualny.

Jad&#65533; rowerem ulic&#65533; bo mi wolno, podejmuj&#65533; decyzj&#65533; by wbi&#65533; na chodnik z wysokim kraw&#65533;偶nikiem metod&#65533; "zmiany pasa" czy stricte fizycznie - zmieniaj&#65533;c kierunek jazdy. Jak my&#65533;lisz,  pojad&#65533; po kraw&#65533;偶niku ? Czy DDR przekraczaj&#65533;c jezdni&#65533; powinny mie&#65533; kraw&#65533;偶niki ?

Powiesz- rowerem "da si&#65533;" wskoczy&#65533; na kraw&#65533;偶nik - da si&#65533;, a i owszem, motorowerem nie bardzo. Zadajesz mi pytanie, kt贸re mo偶na by prze&#65533;o偶y&#65533; tak:

Mo偶esz jecha&#65533; jezdni&#65533; ( mo偶esz uprawia&#65533; sex z atrakcyjn&#65533; kobiet&#65533;)

Ale mo偶esz te偶 wbi&#65533; rozp&#65533;dem, czy powoli gimnastykuj&#65533;c si&#65533; by pokona&#65533; kraw&#65533;偶nik wbi&#65533; na torowisko (mo偶esz wali&#65533; konia pumeksem masuj&#65533;c sobie klat&#65533; t&#65533;uczonym szk&#65533;em) ...

Co wybierasz ?

No tak brzmi twoje pytanie.

Ani rowerem, ani samochodem ani motorowerem nie mam w zwyczaju zmienia&#65533; jezdni kt贸r&#65533; jad&#65533; metod&#65533; jebni&#65533;cia w kraw&#65533;偶nik. Wi&#65533;c nadal nie rozumiem pytania.

Daruj sobie docinki i skup sie raz jeszcze.

Krawezniki sa miedzy jezdnia a torowiskiem wzdluz mostu. Ale na skrzyzowaniach
spokojnie mozna wjechac na torowisko bez kraweznika, nie ma tez zadnych znakow
poziomych ani pionowych, ktore by tego zabranialy. Pisalem juz o tym
wczesniej. Sa tez, dla Twojej wygody, miejsca, gdzie kraweznik jes skosny, na
potrzeby karetek wlasnie.

Czyli DA SIE wjechac na to torowisko nie naruszajac przy tym zadnego znaku i
bez skakania po krwezniku. Wjezdzasz?

A jesli nie, to czemu?

rmikke

Data: 2011-05-26 21:21:39
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-26 20:23, Ryszard Mikke pisze:

Po wydzielonym nie pojad脛&#65533; niczym, bo zabraniaj脛&#65533; tego zazwyczaj
znaki.
Nie zabraniaja, nie jestem nawet pewien (i dzis juz nie sprawdze), czy jest
ciagla linia.

Ehhh ... Nie m贸wi臋 o ci膮g艂ej.

Na pewno jest kraweznik (torowisko jest pare cm wyzej) i na
pewno na torowisko daje sie wjechac bez zadnego kraweznika i ciaglej linii na
skrzyzowaniach.

Do przej艣cia podziemnego dla pieszych te偶 si臋 da - te偶 nie ma kraw臋偶nik贸w. Jako艣 p艂ytki spos贸b obra艂e艣 na obalanie mojej tezy.

Data: 2011-05-26 19:23:43
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-26, Rafa艂 "SP" Gil wrote:
[...]

A jest jaki艣 przepis zabraniaj膮cy wjazdu do przej艣cia podziemnego
motorowerem?

Data: 2011-05-26 21:26:36
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 21:23, Jan Srzednicki pisze:

A jest jaki艣 przepis zabraniaj膮cy wjazdu do przej艣cia podziemnego
motorowerem?

Nie ma.

A znasz jakiego艣 motorowerzyst臋, kt贸ry wjecha艂by po schodach do przej艣cia podziemnego ?

Data: 2011-05-26 19:33:43
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-26, Rafa艂 "SP" Gil wrote:
[...]

A kto m贸wi艂 o jakichkolwiek schodach?

Skoro nie ma takiego przepisu i s膮 przej艣cia podziemne dla pieszych bez
schod贸w, to mo偶na po nich je藕dzi膰 motorowerem, dobrze rozumiem?

Data: 2011-05-26 21:54:30
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-26 21:33, Jan Srzednicki pisze:

A kto m贸wi艂 o jakichkolwiek schodach?

Yyyy ... rozumiem , 偶e dywagujemy w tej sytuacji o tym czy motorowerem mo偶na wjecha膰 do D殴WIGU OSOBOWEGO, tak ?

Skoro nie ma takiego przepisu i s膮 przej艣cia podziemne dla pieszych bez
schod贸w, to mo偶na po nich je藕dzi膰 motorowerem, dobrze rozumiem?

Ale偶 s膮 przepisy. Motorowerem nie mo偶na je藕dzi膰 po chodniku. Jak sama nazwa wskazuje - chodnik s艂u偶y do chodzenia.

Jak sama nazwa wskazuje DDR wg KW s艂u偶y do je偶d偶enia po niej Motorowerem i Rowerem (albo na odwr贸t).

Data: 2011-05-27 04:36:21
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
droga rowerowa i jazda na rolkach
W dniu 2011-05-26 17:56, Ryszard Mikke pisze:

Strasznie lubi脛&#65533; s墓&#65533;ysze脛&#65533; takie opowie墓&#65533;ci, jak to mnie w s脛&#65533;dzie
roznios脛&#65533;.
Skup sie.

POnownie skupi艂em si臋, i kurde przypom艂em sobie, 偶e filma nawet mam :)

Po torowiskach tramwajowych mozesz legalnie jezdzic motorowerem?
Jesli nie, to dlaczego?

Legalnie, to mo偶e i nie (tak w kwestii tych Twoich kraw臋znik贸w). Tu jest kraw臋偶nik, ale na tyle 艂atwy do pokonania, 偶e regularnie na艅 wje偶d偶am i omijam korek:

http://www.youtube.com/watch?v=SDsveWUQtog

Data: 2011-05-21 12:56:21
Autor: Mariusz Kruk
droga rowerowa i jazda na rolkach
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rafa "SP" Gil"
Rozdawali nies硊szne. Wg nowych i wg starych motorower mo縠 je糳zi po 秏ieszce ...

Oczywi禼ie podasz nam przepis, kt髍y dopuszcza takie zachowanie, prawda?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-05-21 23:18:33
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-21 12:56, Mariusz Kruk pisze:

Rozdawali nies艂uszne. Wg nowych i wg starych motorower mo偶e
je藕dzi膰 po 艣mieszce ...
Oczywi艣cie podasz nam przepis, kt贸ry dopuszcza takie zachowanie, prawda?

Na ko艅cu dyskusji. Na razie sprawdzam poziom zacietrzewienia.

Data: 2011-05-20 21:40:42
Autor: Protogenes
Rafa艂 "SP" Gil wrote:
[...]

No i niech jedzie tym motorowerem, byle kurwa ma膰 nie krokiem 艂y偶wowym!
Jestem ciekaw czy kierowcy byliby szcz臋艣liwi gdyby musieli wyprzedza膰 na oblodzonej jezdni panczenist贸w. Ja nie by艂bym.

Pr贸ba wpasowania si臋 w makasymalny wychy艂 rolkarza gdy b臋dzie on po pawej stronie nie jest 艂atwa. Dodatkowo kiedy zadzwonisz dzwonkiem rolkarze maj膮 tendencj臋 do machania 艂apami na wszystkie strony w celu z艂apania r贸wnowagi.

Rzadko艣ci膮 jest zaawansowany rolkarz, po kt贸rym od razu wida膰 pewno艣膰 ruch贸w i po dzwonku sygnalizuj膮cym mu, 偶e nie jest sam klei si臋 do prawej kraw臋dzi bez cudowania.

A juz kompletnie nie rozumiem, dlaczego rolkarze popierdalaj膮 we Wroc艂awiu wzd艂u偶 Armii Krajowej (obok POD Bajki) 艣cie偶k膮 z kostki o szeroko艣ci 1,6m skoro za 偶ywop艂otem maj膮 chodnik 2x szerszy z tej samej kostki.

pozdr
Prot

Data: 2011-05-21 01:44:57
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-20 21:40, Protogenes pisze:

[...]

Oj tam oj tam. Ju偶 chwali艂em si臋 na pms, 偶e "par臋" lat temu PJ zabrano mi za rower z 0,57 promila ;)

Jak trafi si臋 taki motorowerzysta - to mo偶e i "krokiem narciarza "giganta" jecha膰 :)

Jestem ciekaw czy kierowcy byliby szcz臋艣liwi gdyby musieli
wyprzedza膰 na oblodzonej jezdni panczenist贸w. Ja nie by艂bym.

"TOPGIRA" nie ogl膮dasz ;)

[...]

A nie przyjmiesz do wiadomo艣ci, 偶e na rolkach mo偶e jecha膰 interfejs bia艂kowy, czyli z m贸zgiem ? Przyjmiesz do wiadomo艣ci, 偶e "ajnsztajn" m贸g艂by膰 rolkarzem, a nie musia艂 by膰 rowerzyst膮 ?

Pytam, bo je艣li nie, to nie czytaj dalej.

Je艣li jednak przyjmujesz, to wyobra藕 sobie, 偶e rolkarz mo偶e na czas mijania si臋 (z du偶ym wyprzedzeniem) przesta膰 "艂y偶wowa膰" i po prostu "stan膮膰 na baczno艣膰" znaczy przesta膰 nabiera膰 pr臋dko艣ci. No jako艣 na tej zjebanej od g贸ry do do艂u infrastrukturze drogowej musimy si臋 wszyscy jako艣 upcha膰. Ale ja to debil jestem, bo wypowiadam si臋 co zawsze podkre艣lam jako kierowca:

- rowera
- motorowera
- osob贸wki
- 呕UKA :)
- okazjonalnie hulajnogi

Rzadko艣ci膮 jest zaawansowany rolkarz, po kt贸rym od razu wida膰
pewno艣膰 ruch贸w i po dzwonku sygnalizuj膮cym mu, 偶e nie jest sam
klei si臋 do prawej kraw臋dzi bez cudowania.

Wiesz - tak samo mog臋 wypunktowa膰 *ka偶d膮* grup臋 u偶ytkownik贸w dr贸g. Od pieszych przez rowerzyst贸w po kierowc贸w tir贸w i pojazd贸w wojskowych.

[...]

Jakby Ci to powiedzie膰 - sam nie wiem, ale sekunda pomy艣lunku ju偶 mo偶e da膰 abstrakcyjn膮, bo abstrakcyjn膮 - odpowied藕.

Jad膮c kostk膮 "trz臋siesz si臋" jak na maszynach na si艂owniach (za free).

Pytanie - jak my艣lisz, czy mog膮 by膰 osoby, kt贸re chc膮 schudn膮膰 za wszelk膮 cen臋 ? Nieeee ... sk膮d偶e, nie ma takich, nawet w艣r贸d anorektyk贸w :)

Data: 2011-05-21 00:23:03
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-20, Rafa艂 "SP" Gil wrote:
[..]
Je艣li jednak przyjmujesz, to wyobra藕 sobie, 偶e rolkarz mo偶e na czas mijania si臋 (z du偶ym wyprzedzeniem) przesta膰 "艂y偶wowa膰" i po prostu "stan膮膰 na baczno艣膰" znaczy przesta膰 nabiera膰 pr臋dko艣ci.

Rzecz w tym, 偶e nie zauwa偶y艂em _ani_razu_, 偶eby to dzia艂a艂o, je偶eli
mia艂em to nieszcz臋艣cie, 偶e rolkarz jecha艂 przede mn膮 w tym samym
kierunku. Spisek jaki艣 czy co?

Dzwonek czasem dzia艂a, a czasem nie, z racji umuzycznienia ca艂kiem
sporego odsetka.

Postuluj co艣 z sensem. :P

Data: 2011-05-21 10:34:21
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-05-21 02:23, Jan Srzednicki pisze:
On 2011-05-20, Rafa艂 "SP" Gil wrote:
[..]
[...]

Kup Airzounda. Wtedy im umuzycznienie nie pomo偶e. Tylko ostrzegaj z dala, a nie tu偶 za plecami, 偶eby Ci臋 nie oskar偶yli o umy艣lne doprowadzenie do zawa艂u. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc艂aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-05-21 18:58:25
Autor: Protogenes
Rafa艂 "SP" Gil wrote:
> [...]

bia艂kowy, czyli z m贸zgiem ? Przyjmiesz do wiadomo艣ci, 偶e "ajnsztajn" m贸g艂by膰 rolkarzem, a nie musia艂 by膰 rowerzyst膮 ?

Zanim zaczniesz odpowiada膰 komu艣 to przeczytaj jego wypowied藕 do ko艅ca bo odnios艂em si臋 r贸wnie偶 do tej kwestii.

[...]

Nosz kurwa ma膰! Ty naprawd臋 nie czytasz tego co napisa艂 kto艣 komu starasz si臋 odpowiedzie膰.

Prot

Data: 2011-05-21 23:19:20
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-21 18:58, Protogenes pisze:

Nosz kurwa ma膰! Ty naprawd臋 nie czytasz tego co napisa艂 kto艣
komu starasz si臋 odpowiedzie膰.

Czyli zadajesz pytanie, a potem odpowiadasz ? Czy jak ?

Data: 2011-05-22 09:52:31
Autor: Protogenes
Rafa艂 "SP" Gil wrote:
W dniu 2011-05-21 18:58, Protogenes pisze:

Nosz kurwa ma膰! Ty naprawd臋 nie czytasz tego co napisa艂 kto艣
komu starasz si臋 odpowiedzie膰.

Czyli zadajesz pytanie, a potem odpowiadasz ? Czy jak ?

No patrzcie! Nadal nie kuma.

Prot

Data: 2011-05-23 00:59:43
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-22 09:52, Protogenes pisze:

Nosz kurwa ma膰! Ty naprawd臋 nie czytasz tego co napisa艂 kto艣
komu starasz si臋 odpowiedzie膰.
Czyli zadajesz pytanie, a potem odpowiadasz ? Czy jak ?
No patrzcie! Nadal nie kuma.

A Ty dalej dziewica ... ehhhh ...

Data: 2011-05-23 19:12:08
Autor: Protogenes
Rafa艂 "SP" Gil wrote:
[...]

Klikn臋艂o Ci si臋 nie na tej grupie :-))))))))))))))

Prot

Data: 2011-05-23 08:17:30
Autor: Ryszard Mikke
droga rowerowa i jazda na rolkach
Protogenes <protogenes@poczta.onet.pl> napisa(a):
A juz kompletnie nie rozumiem, dlaczego rolkarze popierdalaj&#65533; we Wroc&#65533;awiu wzd&#65533;u偶 Armii Krajowej (obok POD Bajki) &#65533;cie偶k&#65533; z kostki o szeroko&#65533;ci 1,6m skoro za 偶ywop&#65533;otem maj&#65533; chodnik 2x szerszy z tej samej kostki.

A gdzie ma jechac, po chodniku? Miedzy pieszymi?

rmikke

Data: 2011-05-23 19:10:34
Autor: Protogenes
Ryszard Mikke wrote:
[...]

Po pierwsze, to nie jest uprawniony do jazdy po 禼ie縞e z racji tego, 縠 nie porusza sie pojazdem zakwalifikowanym jako rower.
Po drugie z racji tego, ze to kompletnie nie ma sensu, bo:

1. 禼iezka jest zrobiona z takiej samej kostki jakch chodnik za 縴wopo硂tem, tyle 縠 koloru pomara馽zowego ("komfort" jazdy ten sam dla rolkarza)
2. 禼ie縦a ma 1,6m a chodnik 3,2m.
3. 縴wopo硂t (a mamy wiosn) wypuszcza mas nowych ga潮zek dodatkowo zw昕aj眂 秝iat硂 tej 禼ie縴nki

Wyobra sobie teraz co sie dzieje, kiedy pr骲ujesz wymin辨/wyprzedzi rolkarza jad眂ego krokiem 硑縲owym na 禼ie縞e o szeroko禼i 1,6?

Je秎i masz tak mo縧iwo舵 (jeste z Wroc砤wia) to karnij si tam, i sam oce jaki to ma sens.

Ja秐iej to juz chyba nie mo縩a :-|

Prot

droga rowerowa i jazda na rolkach