Data: 2013-03-29 10:50:02 | |
Autor: Bartłomiej Zieliński | |
drogi nie zostaly zbudowane dla samochodow - ksiazka po angielsku | |
Użytkownik m4rkiz napisał:
dopiero w opracowaniu ale wyglada interesujaco Zawsze uważałem, że jeśli samochód musi zjechać na inny pas, żeby bezpiecznie wyprzedzić rowerzystę, to znaczy, że na tę drogę nie powinno się wpuszczać... samochodów. Niewystarczająca szerokość pasów na jezdni niestety skłania kierowców do nieprzestrzegania ustawowego jednego metra. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - * Bartłomiej Zieliński http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2013-03-30 00:18:47 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
drogi nie zostaly zbudowane dla samochodow - ksiazka po angielsku | |
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kj3o4a$aba$1@polsl.pl... Użytkownik m4rkiz napisał:Ponieważ drogi wymyślono i zbudowano dla armii i ewentualnie kupców, uważam, że każdy cywil znajdujący się na drodze powinien zostać rozjechany dyżurnym czołgiem "Rudy 102". Jak widać z założeń, handlowiec w służbowym samochodzie ma w czasach pokoju takie same prawa jak wojsko. Dla tych co uważają, że drogi są wymyślone dla rowerów mam przykrą wiadomość: w czasach rzymskich rowerów nie było a drogi były. Rzymianie nawet mieli kategorie dróg i "normatywne" ich szerokości. -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2013-03-30 09:57:01 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
drogi nie zostaly zbudowane dla samochodow - ksiazka po angielsku | |
On Sat, 30 Mar 2013, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury wrote:
Dla tych co uważają, że drogi są wymyślone dla rowerów Jakoś nie widzę przeszkód w akceptacji faktu, że rowerzysta będzie zobowiązany ustępować furmance. W praktyce tak jest, trzeba ją jakoś wyprzedzić i już. Powozów jeździ niewiele, jak wrócą rydwany to trzeba będzie tylko apelować o dawanie sygnału ostrzegawczego. Rzymianie nawet mieli kategorie dróg i "normatywne" ich szerokości. Mieli. Gdzieś jest nawet artykuł z konkluzją, jak to ten świat jest urządzony, że w efekcie środki superhiperkomunikacji poddane są rygorowi "szerokość dwu dup końskich" wedle rzymskiej definicji :) Ale, jak rozumiem, idzie o to, że po ustąpieniu rydwanom, powozom, furmankom, rowerom i pojazdom szynowym koniec końców samochodem również będzie można przejechać? Najpierw parowym, potem innymi. Oczywiście piesi wszędzie PRZED wszystkimi, to jasne. To co prawda uciążliwe. :D pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-03-30 14:03:41 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
drogi nie zostaly zbudowane dla samochodow - ksiazka po angielsku | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1303300948180.3212@quad... On Sat, 30 Mar 2013, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury wrote: He, he! Tu jest ładne wyjaśnienie: http://www.startrek.pl/forum/index.php?action=vthread&forum=6&topic=1864 Ale, jak rozumiem, idzie o to, że po ustąpieniu rydwanom, powozom, Bardzo zgrabnie ująłeś to zagadnienie Gotfrydzie. Faktycznie, gdyby ślepo przyjmować nadrzędność faktów historycznych, to tak powinien wyglądać ruch na współczesnych drogach. Jednak już Rzymianie mieli drogi tylko dla pieszych o szerokości 30 cm, drogi pieszo-konne, konne, dla wozów i 15 metrowej szerokości "super gościńce". Mieli drogi lokalne, prowincjonalne i między prowincjonalne. Potomkowie Rzymian wymyślili autostradę czyli drogę tylko dla samochodów i motocykli. Jak tak spojrzeć na to wszystko z dystansem to dojdziemy do wniosku, że praktycznie od ponad 2 tyś. lat nic nowego nie wymyślono w zakresie budowy sieci dróg a tylko dopasowywano je do nowych środków transportu i nowych szybkości. Nawet "głupie" rowy przy drodze wymyślili Rzymianie. W świetle tego dupa rzymskiego konia bojowego (1DRKB), bo nie dupę wiejskiej chabety brano za wzór, powinna zająć miejsce w Sevres pod Paryżem :). Jeżeli przez ponad 2 tyś. lat wielokrotność 1DRKB była podstawą do budowy systemów transportu, który sprawdza się do dziś to nie sądzę byśmy się od kiedykolwiek niej uwolnili. -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|