drogie zestawy/dmc>3,5?

Data: 2011-07-06 14:30:06
Autor: sowa
drogie zestawy/dmc>3,5?
witam,
znowu bedzie? drozej...
zestawy o dmc>3,5t...
lawety, campingi itp...

http://www.scigacz.pl/Rykoszetem,w,motocyklistow,e-myto,w,praktyce,15931.html

--
pozdrawiam serdecznie
sowa

Data: 2011-07-06 14:35:24
Autor: sowa
drogie zestawy/dmc>3,5?
W dniu 2011-07-06 14:30, sowa pisze:
witam,
znowu bedzie? drozej...

Zesp贸艂 z艂o偶ony z pojazdu lekkiego i przyczepy o 艂膮cznej dopuszczalnej masie ca艂kowitej pojazdu i przyczepy przekraczaj膮cej 3,5 t:

Autostrady i drogi ekspresowe obj臋te systemem viaTOLL
0,28PLN/km

Drogi krajowe obj臋te systemem viaTOLL
0,22PLN/km

--
pozdrawiam serdecznie
sowa

Data: 2011-07-06 15:26:56
Autor: Roman Niewiarowski
drogie zestawy/dmc>3,5?
W dniu 2011-07-06 14:35, sowa pisze:

Zesp贸艂 z艂o偶ony z pojazdu lekkiego i przyczepy o 艂膮cznej dopuszczalnej
masie ca艂kowitej pojazdu i przyczepy przekraczaj膮cej 3,5 t:

Jaka osobowka z przyczepa lekka przekracza 3,5t dmc ?

pozdr
newrom
--
Estrella - do sprzedania
RD07 - do偶ywocie.

Data: 2011-07-06 15:43:32
Autor: sowa
drogie zestawy/dmc>3,5?

Jaka osobowka z przyczepa lekka przekracza 3,5t dmc ?

jesli pytasz o model - nie ma zielonego pojecia.

(ale np. navigator ma mase calkowita ok.3000kg)

natomiast z tego co sie mi kolacze:

jesli dmc auta ma 3,5 tony to mozesz ciagnac przyczepe lekka...
max DMC zestawu dla kat "B" to 4250 kg

sprzedaje jak kupilem :)

[cyt]" Zgodnie z art. 88 ust. 2 pkt 3 Ustawy prawo o ruchu drogowym, prawo jazdy kategorii "B" uprawnia do kierowania pojazdem samochodowym o DMC nie przekraczaj膮cej 3,5at ( z wyj膮tkiem autobusu lub motocykla)z przyczepa o DMC nie przekraczaj膮cej masy w艂asnej pojazdu ci膮gn膮cego, o ile 艂膮czna DMC zespo艂u tych pojazd贸w nie przekracza 3,5at.

Teoretycznie mo偶na sobie wyobrazi膰 taki zesp贸l pojazd贸w, w kt贸rym pojazd silnikowy ma mas臋 w艂asna 1700kg i dopuszczalna 艂adowno艣膰 100kg (jego DMC wynosi zatem 1800kg), a przyczepa ma DMC 1700kg.

Jest to jednak czysta teoria, bo inne wzgl臋dy, jak chocia偶by wym贸g wyposa偶enia takiego zespo艂u w odpowiedni system hamulcowy &14 ust.5,6,7 Doz. ust. nr 44 z dnia 1 kwietnia 1999 ar. w sprawie warunk贸w technicznych pojazd贸w oraz zakresu ich niezb臋dnego wyposa偶enia praktycznie uniemo偶liwia艂oby skorzystanie z takiego uprawnienia.

Wydaje si臋, i偶 w ramach uprawnie艅 wynikaj膮cych z prawa jazdy kategorii "B" realne jest ci膮gniecie przyczepy o DMC nie przekraczaj膮cej 1400kg zak艂adaj膮c, ze pojazd ci膮gn膮cy ma co najmniej taka w艂a艣nie mas臋 w艂asna.

Uprawnienie to ma praktyczne zastosowanie przede wszystkim do ci膮gni臋cia przyczep wi臋kszych niz. lekka, ale tez ogranicza DMC takiego zespo艂u pojazd贸w do 3,5t

Ograniczenie to nie dotyczy ci膮gni臋cia przyczepy lekkiej. Zgodnie z art. 88 ust. 3 pkt 3 Ustawy, prawo jazdy kat. "B" uprawnia do kierowania pojazdem obj臋tym ta kategoria 艂膮cznie z przyczepa lekka.

W 艣wietle tego przepisu, posiadacz prawa jazdy kat."B" mo偶e kierowa膰 pojazdem samochodowym o DMC 3500kg ( z wyj膮tkiem motocykla i autobusu) 艂膮cznie z przyczepa lekka o DMC do 750 kg, a wiec 艂膮czna dopuszczalna masa ca艂kowita takiego zespo艂u pojazd贸w wynosi 4250kg.

pozdrawiamy
Zesp贸l Prasowy 艢l.KWP w Katowicach

policja@katowice.kwp.gov.pl "[/cyt]

[cyt]"
"Posiadacz prawa jazdy kategorii B (bez kategorii E) mo偶e ci膮gn膮膰 przyczep臋 o dopuszczalnej masie ca艂kowitej powy偶ej 750 kg, je偶eli dopuszczalna masa ca艂kowita (dmc) przyczepy nie przekracza masy w艂asnej pojazdu ci膮gn膮cego (art. 62 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym) i jednocze艣nie dopuszczalna masa ca艂kowita zespo艂u (czyli pojazdu i przyczepy) nie przekracza 3,5 t.

Je偶eli za艣 dopuszczalna masa ca艂kowita przyczepy wynosi nie wi臋cej jak 750 kg, to dmc pojazdu ci膮gn膮cego mo偶e wynosi膰 nawet 3,5 t. Jak wida膰 w tym ostatnim przypadku, suma dmc zespo艂u nie mo偶e przekracza膰 4250 kg. Wynika to z tre艣ci art. 88 ust. 3 pkt. 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym, a nadto z ratyfikowanej przez Polsk臋 Konwencji Wiede艅skiej o ruchu drogowym (art. 41 ust. 4).鈥

Pozdrawiam!
kom. Marcin Szyndler
z Zespo艂u Prasowego
Komendy G艂贸wnej Policji "[/cyt]

--
pozdrawiam serdecznie
sowa

Data: 2011-07-06 16:57:09
Autor: Lovtza
drogie zestawy/dmc>3,5?

tym ostatnim przypadku, suma dmc zespo�u nie mo偶e
przekracza� 4250 kg.
Wynika to z tre�ci art. 88 ust. 3 pkt. 3 ustawy Prawo o ruchu
drogowym,
a nadto z ratyfikowanej przez Polsk� Konwencji Wiede�skiej o
ruchu
drogowym (art. 41 ust. 4).��

Pozdrawiam!
kom. Marcin Szyndler
z Zespo�u Prasowego
Komendy G�贸wnej Policji "[/cyt]

Wszystko 砤dnie pi阫nie tylko 縠 urz阣asy w styczniu tego roku stuningowa硑 kategorie praw jazdy. Zmiany w kat B umkn瓿y przy okazji dyskusji o nowych kategoriach takich jak B1, czy AM, a jest czemu si przyjrze:

3) kategorii B:
a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie ca砶owitej nieprzekraczaj眂ej 3,5 t, z wyj眛kiem
autobusu lub motocykla,
b) pojazdem, o kt髍ym mowa w lit. a, z przyczep o dopuszczalnej masie ca砶owitej
nieprzekraczaj眂ej masy w砤snej pojazdu ci眊n眂ego, o ile 潮czna dopuszczalna masa ca砶owita
zespo硊 tych pojazd體 nie przekracza 3,5 t,

Tu jest 紃骴硂: http://kodeks-drogowy.org/kierujacy/uprawnienia-do-kierowania W praktyce oznacza to, ograniczenie praw ju nadanych, co jest sprzeczne z prawem. No ale zapis jest taki jaki jest i trzeba si do niego stosowa. Og髄nie nowe kategorie praw jazdy i ten ca硑 ViaToll to kolejny pomys na golenie ludzi i nap阣zanie ruchu w urz阣ach (op砤ty, pozwolenia, nowe kategorie itd). Reasumuj眂. Kiedy mo縩a by硂 jecha zestawem do dmc 4250, a teraz ju tylko do 3500kg. Polska ;)

--
Wys砤no z czytnika igacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-07-06 20:16:51
Autor: Jasio
drogie zestawy/dmc>3,5?
U縴tkownik "Lovtza" <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisa w wiadomo禼i news:781641b40b5dd3e5365d697577514c68$1grupy.scigacz.pl...

Reasumuj眂. Kiedy mo縩a by硂 jecha zestawem do dmc 4250, a teraz ju tylko do 3500kg.
Polska ;)

A mi si to wydaje jako logiczne, 縠 kategoria B obowi眤uje do 3,5t niezale縩ie od tego czy kierujesz samym autem czy zestawem z przyczepk.
Ale co ja tam wiem, przecie w Polsce mieszkam.

Pewnie marider zaraz si odezwie, 縠 w USrAju to nie do pomy秎enia.

--
Jasio
vfr etz

Data: 2011-07-06 20:50:48
Autor: Lovtza
drogie zestawy/dmc>3,5?

A mi si to wydaje jako logiczne, 縠 kategoria B obowi眤uje do 3,5t
niezale縩ie od tego czy kierujesz samym autem czy zestawem z
przyczepk.
Ale co ja tam wiem, przecie w Polsce mieszkam.

Kategoria B zawsze dopuszcza砤 poruszanie si pojazdem do 3,5t, w tym tak縠 z lekk przyczep. Co ciekawe w takiej np. germa駍kiej Rzeszy (kt髍 trudno pom體i o brak 砤du i porz眃ku na drogach) gdzie obowi眤uje ta sama dyrektywa EU w sprawie praw jazdy pozosta硂 stare brzmienie definicji kategorii B. To znaczy 縠 tam mo縩a jecha zestawem o 潮cznej masie pojazdu i przyczepy 4250kg.

Czyli je秎i do tej pory kto korzysta z pe硁ego zakresu kat. B (a mam taki przyk砤d pod nosem, bo z koleg ci眊ali秏y motocykle na przyczepie (DMC 750kg) za pomoc Defendera (3500kg)), to teraz musi zrobi osobn kategori prawa jazdy, czyli E. To dzia砤nie zamierzone i zrobione z rozmys砮m, bo nowe przepisy dotkn tysi眂e ludzi w skali kraju. Ta liczba pomno縪na przez op砤ty egzaminacyjne, op砤ty skarbowe itd oznacza miliony wp硑w體 dla aparatu pa駍twowego... Dok砤dnie ten sam mechanizm zastosowano z e-mytem.

W pa駍twie prawa nie wolno obywatelowi odbiera uprawnie raz nadanych, tak samo jak prawo nie mo縠 dzia砤 wstecz. No ale rzeczywi禼ie, mieszkamy w Polsce...

--
Wys砤no z czytnika igacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-07-07 07:49:09
Autor: Jasio
drogie zestawy/dmc>3,5?
Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisa砤 rzekomo
[ciach]

W pa駍twie prawa nie wolno obywatelowi odbiera uprawnie raz nadanych, tak samo jak prawo nie mo縠 dzia砤 wstecz. No ale rzeczywi禼ie,
mieszkamy  w Polsce...

A jak skomentujesz kwestie badan technicznych dla motorowerow?

--
Jasio
etz vfr

Data: 2011-07-07 07:51:03
Autor: Lovtza
drogie zestawy/dmc>3,5?

A jak skomentujesz kwestie badan technicznych dla motorowerow?

To moim zdaniem nie ma zwi眤ku. Nadawanie uprawnie obywatelom, a warunki dopuszczaj眂e urz眃zenia do eksploatacji to dwa r罂ne 秝iaty.

--
Wys砤no z czytnika igacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-07-07 21:48:18
Autor: Tytus z domQ
drogie zestawy/dmc>3,5?
Siemka

***"Jasio"
 A jak skomentujesz kwestie badan technicznych dla motorowerow?

Normalnie, ustawa ulegla zmianie i juz.
Nikt nie kaze nic robic wstecznie.
A 99% wpisow terminu OBT dla motoroweru w DR ma wade prawna.
Nie istnieje w PORD pojecie "bezterminowo"
No i ustawodawca sie poprawil...:)
lepiej pozno niz wcale.
50 i 50 i 50 i 50 :)
Juz sie powolutku zaczyna

--
         Tytus
矿硉a motorynka

Data: 2011-07-07 17:02:56
Autor: Marcin N
drogie zestawy/dmc>3,5?
U縴tkownik "Lovtza"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:e106e091780131f79e53bf8468a381f1$1@grupy.scigacz.pl...

[...]

=======

Je秎i masz racj - to spraw powinien zaj辨 si jaki Trybuna, czy inny s眃. Nie mia砨ym nic przeciwko, 縠by samowolka urz阣nicza zosta砤 ukarana.

Data: 2011-07-07 21:53:39
Autor: Don Pedro
drogie zestawy/dmc>3,5?
W dniu 2011-07-07 17:02, Marcin N pisze:
Je艣li masz racj臋 - to spraw膮 powinien zaj膮膰 si臋 jaki艣 Trybuna艂, czy inny
s膮d. Nie mia艂bym nic przeciwko, 偶eby samowolka urz臋dnicza zosta艂a ukarana.

Ty naprawd臋 nie umiesz nic zrobi膰 ze swoim cytowaniem, czy robisz to specjalnie?

Pozdr
DP

Data: 2011-07-08 08:34:53
Autor: Marcin N
drogie zestawy/dmc>3,5?
U偶ytkownik "Don Pedro"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:iv52rv$i88$1@news.onet.pl...

[...]

==========

Nie da si臋 nic zrobi膰. Tak dzia艂a najnowszy program MS. W dodatku tak mi przerobi艂 format poczty, 偶e ci臋偶ko teraz zmieni膰 czytnik. Pr贸bowa艂em na Mozill臋 - i poleg艂em.
呕adne eksporty - importy nie da艂y dobrych efekt贸w.

Data: 2011-07-08 08:41:45
Autor: Roman Niewiarowski
drogie zestawy/dmc>3,5?
W dniu 2011-07-08 08:34, Marcin N pisze:

[...]

Poczte sobie trzymaj w tym wynalazku jesli musisz, ale do niusow zastosuj ludzki program. A jesli Ci sie nie chce to recznie wstawiaj > i juz.

pozdr
newrom
--
Estrella - do sprzedania
RD07 - do偶ywocie.

Data: 2011-07-08 09:01:02
Autor: Arni
drogie zestawy/dmc>3,5?
Marcin N pisze:

Nie da si nic zrobi. Tak dzia砤 najnowszy program MS. W dodatku tak mi przerobi format poczty, 縠 ci昕ko teraz zmieni czytnik. Pr骲owa砮m na Mozill - i poleg砮m.

zmieni砮s g體no na jeszcze wieksze. A pisa砮m zebys od razu na thunderbirda sie przesiad. Tak jak napisa Newrom -  z poczt to sie teraz m阠z ale newsy odpal na czyms dla ludzi

--
Arni         Toru
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2011-07-08 09:46:50
Autor: Marcin N
drogie zestawy/dmc>3,5?
U縴tkownik "Arni"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:iv69uq$shn$1@inews.gazeta.pl...

Marcin N pisze:

[...]

================

Mozilla to w砤秐ie Thunderbird.

Data: 2011-07-08 07:53:20
Autor: AZ
drogie zestawy/dmc>3,5?
On 2011-07-08, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Nie da si臋 nic zrobi膰. Tak dzia艂a najnowszy program MS. W dodatku tak mi przerobi艂 format poczty, 偶e ci臋偶ko teraz zmieni膰 czytnik. Pr贸bowa艂em na Mozill臋 - i poleg艂em.

zmieni艂es g贸wno na jeszcze wieksze. A pisa艂em zebys od razu na
thunderbirda sie przesiad艂. Tak jak napisa艂 Newrom -  z poczt膮 to sie
teraz m臋cz ale newsy odpal na czyms dla ludzi

================

Mozilla to w艂a艣nie Thunderbird.
To wez sobie na nim ustaw tylko usenet.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-07-06 21:09:23
Autor: Arni
drogie zestawy/dmc>3,5?
Jasio pisze:
[...]

nie doszukuj sie logiki tam gdzie jej nie ma
z przyczepk lekk jest 4250

Data: 2011-07-06 16:01:59
Autor: de Fresz
drogie zestawy/dmc>3,5?
On 2011-07-06 15:26:56 +0200, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> said:

W dniu 2011-07-06 14:35, sowa pisze:

Zesp蟪 z硂縪ny z pojazdu lekkiego i przyczepy o 潮cznej dopuszczalnej
masie ca砶owitej pojazdu i przyczepy przekraczaj眂ej 3,5 t:

Jaka osobowka z przyczepa lekka przekracza 3,5t dmc ?

Jak si bardzo zawzi辨, to jaki Hummer z za砤dowan lawet mo縠 przekroczy. Albo du縴 bus, pokroju Sprintera. Ale wi阫szo禼i to oczywi禼ie nie dotyczy. Cho wyszed zapis nieco sprzeczny z kategoriami prawa jazdy. Zastanawia mnie co innego - ilu oszcz阣nych b阣zie teraz je糳zi drogami nie obj阾ymi op砤tami. I czy straty czasowo-paliwowe b阣 si kalkulowa.

de Fresz

Data: 2011-07-06 16:40:53
Autor: Jacot
drogie zestawy/dmc>3,5?
Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:

Jaka osobowka z przyczepa lekka przekracza 3,5t dmc ?

A czy to wazne? Temat jest.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2011-07-06 16:44:27
Autor: sowa
drogie zestawy/dmc>3,5?
W dniu 2011-07-06 16:40, Jacot pisze:

A czy to wazne? Temat jest.

wreszcie...
dzieki :))

--
pozdrawiam serdecznie
sowa

Data: 2011-07-07 07:46:42
Autor: Roman Niewiarowski
drogie zestawy/dmc>3,5?
W dniu 2011-07-06 16:40, Jacot pisze:

A czy to wazne? Temat jest.

Moze i to nie jest wazne, ale jestem ciekawski i chcialbym wiedziec ktoren motonita bedzie musial do przewozu krosufki czy innego czopera kupowac wiatula.

pozdr
newrom
PS. chlopaki, jak juz podajecie jakies lvd czy navigator to podawajcie tez marke, albo chociaz kolor bo na autach tez sie nie znam!
--
Estrella - do sprzedania
RD07 - do偶ywocie.

Data: 2011-07-07 11:30:28
Autor: sowa
drogie zestawy/dmc>3,5?

Moze i to nie jest wazne, ale jestem ciekawski i chcialbym wiedziec
ktoren motonita bedzie musial do przewozu krosufki czy innego czopera
kupowac wiatula.

o totototo wlasnie...
albo ziemie do kwiatkow np przewiezc;]

PS. chlopaki, jak juz podajecie jakies lvd czy navigator to podawajcie
tez marke, albo chociaz kolor bo na autach tez sie nie znam!

sorry - czarny navigator :P
lincolna

--
pozdrawiam serdecznie
sowa

Data: 2011-07-07 21:42:28
Autor: Jacot
drogie zestawy/dmc>3,5?
Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:

Moze i to nie jest wazne, ale jestem ciekawski i chcialbym wiedziec ktoren motonita bedzie musial do przewozu krosufki czy innego czopera kupowac wiatula.

Ja to bardziej z kierunku, ze dluzsza chwile poszukiwalem w myslach
obrazu motoru z przyczepa przekraczajacego te 3,5 t.
Mimo wszelkich wysilkow nie znajduje zwiazku tematu z motocyklami.
Chociaz temat jest. --
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl
http://stokrotka.ath.cx

Data: 2011-07-07 21:51:15
Autor: Monster
drogie zestawy/dmc>3,5?
W dniu 2011-07-07 21:42, Jacot pisze:

Ja to bardziej z kierunku, ze dluzsza chwile poszukiwalem w myslach
obrazu motoru z przyczepa przekraczajacego te 3,5 t.

chyba jeden,ten Niemiec co zbudowa艂 zaprz臋g na silniku od czo艂gu,ale nie dam g艂owy czy to nie wa偶y艂o lekko ponad 2t:-)

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2011-07-07 22:02:30
Autor: sowa
drogie zestawy/dmc>3,5?
W dniu 2011-07-07 21:42, Jacot pisze:

... poszukiwalem w myslach
obrazu motoru z przyczepa przekraczajacego te 3,5 t.

a widzisz oczami wyobrazni motocykl (motocykle) na przyczepie lekkiej (lub nie lekkiej),
ktorej dmc (wraz z pojazdem ciagnacym) przekracza 3,5t?

Mimo wszelkich wysilkow nie znajduje zwiazku tematu z motocyklami.

j.w.

--
pozdrawiam serdecznie
sowa

Data: 2011-07-08 00:43:18
Autor: Jacot
drogie zestawy/dmc>3,5?
sowa <mojmailfiifka@pocztana.onet.pl> wrote:

a widzisz oczami wyobrazni motocykl (motocykle) na przyczepie lekkiej (lub nie lekkiej),>ktorej dmc (wraz z pojazdem ciagnacym) przekracza 3,5t?

No widzisz, do tego stadium uprawiania motocyklizmu to ja jeszcze nie
dojrzalem, za krotki jestem;) Notabene znam kilku zawodnikow, widzialem jak ciagna i po prawdzie nie
zakladalbym sie ale caly zestaw z dwoma motorami moglby sie zmiescic w
2,5 t. No ale ich celem jest dojechac na zawody po rozsadnych
kosztach, pewnie dlatego nie ciagna czolgiem a laweta nie jest
wypozyczona z pomocy drogowej.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2011-07-08 06:58:31
Autor: sowa
drogie zestawy/dmc>3,5?
W dniu 2011-07-08 00:43, Jacot pisze:

.... za krotki jestem;)

ja pewnikiem jeszcze dlugo bede ;]

ale sie mie zdarza ciagac rozniste rzeczy - czesto
dla ciecia kosztow docelowych

[...]

no wlasnie
i znowu koszty - a z przepisu wynika, ze one (te koszty) moga wzrosnac...

nic to... laduje kufry i jade sprawdzic
czy bedzie ladna/sucha pogoda weekendowo :)

--
pozdrawiam serdecznie
sowa

Data: 2011-07-06 18:14:55
Autor: J_K_K
drogie zestawy/dmc>3,5?
U偶ytkownik "Roman Niewiarowski" <newrom@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:iv1nqp$no7$1news.onet.pl...
Jaka osobowka z przyczepa lekka przekracza 3,5t dmc ?

OIDP LDV mia艂 dok艂adnie 3,5 T.
(bez przyczepy)

Pzdr

JKK

Data: 2011-07-06 21:34:06
Autor: Tytus z domQ
drogie zestawy/dmc>3,5?
Siemka

*** "Roman Niewiarowski"
 Jaka osobowka z przyczepa lekka przekracza 3,5t dmc ?

A gdzie w przepisie jest mowa o przyczepie lekkiej???

--
         Tytus
偶贸艂ta motorynka

P.S. Przepis w praktyce dotyczy kazdego pojazu legalnie ciagnacego przyczepe ciezarowa

Data: 2011-07-06 23:22:13
Autor: sowa
drogie zestawy/dmc>3,5?
W dniu 2011-07-06 21:34, Tytus z domQ pisze:

A gdzie w przepisie jest mowa o przyczepie lekkiej???
> P.S. Przepis w praktyce dotyczy kazdego pojazu legalnie ciagnacego przyczepe ciezarowa

azaliz czy mowa nie jest li tylko o > 3,5t dmc (pojazdu lub zestawu?)
wtedyz to moze dotyczyc takzepojazdu osobowego i przyczepy lekkiej (do 750kg)

lub nie -- > jesli Lovtza ma racje ;(

--
pozdrawiam serdecznie
sowa

Data: 2011-07-07 11:53:59
Autor: Adam Parnicki
drogie zestawy/dmc>3,5?
Roman Niewiarowski pisze:
[...]

Witam.
Dowolne auto klasy 艣redniej np. Citroen C5 + nieco wi臋ksza przyczepa kempingowa -> DMC>3,5t.
Pozdrawiam.

Data: 2011-07-07 22:13:43
Autor: de Fresz
drogie zestawy/dmc>3,5?
On 2011-07-07 11:53:59 +0200, Adam Parnicki <parnicki.beztejczesci@ekopar.rowniezbeztego.krakow.pl> said:

Jaka osobowka z przyczepa lekka przekracza 3,5t dmc ?

Witam.
Dowolne auto klasy 秗edniej np. Citroen C5 + nieco wi阫sza przy czepa kempingowa -> DMC>3,5t.

Kt髍a "dowolna przyczepa kempingowa" ma DMC 1,5 t?

de Fresz

Data: 2011-07-08 07:40:03
Autor: Anjay
drogie zestawy/dmc>3,5?
On 2011-07-07 11:53:59 +0200, Adam Parnicki
<parnicki.beztejczesci@ekopar.rowniezbeztego.krakow.pl> said:

[...]

gdzie by硂 napisane, "dowolna" ?

秗ednia przyczepa kempingowa ma DMC oko硂 1200-1400 kg (moja jednoosiowa ma 1350kg, dwuosiowe nawet 1600kg) - do潮czy do tego wi阫sz osob體k z silnikiem diesla lub nap阣em na cztery ko砤 i przekraczasz 3,5t. z poprzednim autem (VW Passat) by砮m o 20 kg poni縠j 3,5T, po zmianie auta musia砮m zrobi kategori E do B.

pozdrowienia
Andrzej

drogie zestawy/dmc>3,5?