dropship z chin

Data: 2010-02-09 10:26:35
Autor: marek
dropship z chin
Witam,

Poszukuje informacji jak wyglada w kwestii formalno/celno/podatkowej dropship z Chin.
Od strony firmy z ktora chcialbym podjac wspolprace wyglada tak, ze wystawia mi faktury za to co kupie i wysla na wskazany przeze mnie adres, a ja powinienem wystawiac faktury swoim klientom.

Co z vatem? Mam wystawiac FV ze stawka 0/NP? bo klient na cle i tak bedzie musial zaplacic(przynajmniej czesc z nich)...
No ale jezeli wystawie bez VAT, a celnicy nie dolicza do paczki VATu (z tego co czytam po forach to sie zdarza dosc czesto przy poprawnie opisanych paczkach o nieduzej wartosci i niezbyt duzych gabarytowo - chyba zbyt duzo paczek i po prostu olewaja co mniejsze) to chyba kolejny problem.
A wiekszosc paczek bylaby wartosci 20-100$ (z wysylka) - chodzi o drobne gadzety.

I jak sie zmienia sytuacja w przypadku gdyby klienci nie byli z Polski tylko
a) z reszty EU
b) z poza EU (np. USA)
Wtedy oczywiscie towar nie lecialby do Polski tylko bezposrednio z Chin do klienta koncowego np. w UK/USA itd.
Jak to ugryzc zeby sie nie narazic US/UC czy tam innym krwiopijczym instytucjom?

FUT: pl.soc.prawo.podatki
pozdrawiam serdecznie
marek

Data: 2010-02-09 12:43:14
Autor: mvoicem
dropship z chin
(09.02.2010 10:26), marek wrote:
[...]

Tak offtopicznie - jak wygl±da procedura VATowania na granicy?
Zak³adaj±c ¿e co¶ kupujê spoza EU (np. laptopa w stanach), na granicy mi
to VATuj±.

Czy ca³a procedura jest bardzo upierdliwa i d³ugotrwa³a? Czy jest jaka¶
dodatkowa papierkologia i czy przeciêtny cz³owiek jest sobie w stanie z
ni± poradziæ? My¶lê o jednostkowych przypadkach

p. m.

Data: 2010-02-09 13:18:46
Autor: Maddy
dropship z chin
W dniu 09-02-2010 12:43, mvoicem pisze:
Tak offtopicznie - jak wyglÄ…da procedura VATowania na granicy?
Zakładając że coś kupuję spoza EU (np. laptopa w stanach), na granicy mi
to VATujÄ….

Czy cała procedura jest bardzo upierdliwa i długotrwała? Czy jest jakaś
dodatkowa papierkologia i czy przeciętny człowiek jest sobie w stanie z
nią poradzić? Myślę o jednostkowych przypadkach

To ja się podzielę moim wąskim acz powtarzalnym doświadczeniem.
Kupuję DVD w Amazonie. Odbieram na poczcie. Pani każe zapłacić VAT, dostaję deklarację celną do podpisu (jest już wypisana) i idę do domu bogatsza od DVD ale uboższa o gotówkę. Koniec procedury.

Pod tym względem PP jest ok (tzn. pomijając fakt, że muszę ten VAT zapłacić).
Słyszałam psioczneie na kurierów, że sami nie odprawią i trzeba się szarpać. Ale to są informacje z trzeciej ręki.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-09 13:34:03
Autor: mvoicem
dropship z chin
(09.02.2010 13:18), Maddy wrote:
[...]

O, to fajne. Ale pewnie kupujesz to w celach osobistych.

A czy coś zmienia jeżelibyś kupowała "na firmę"? Czy taki VAT zapłacony
na poczcie jest traktowany we wnętrznościach księgowych tak samo jak VAT
z normalnej faktury w PL czy sÄ… z tym jakieÅ› przeboje?

Słyszałam psioczneie na kurierów, że sami nie odprawią i trzeba się
szarpać. Ale to są informacje z trzeciej ręki.

O, właśnie, takie szarpanie to jak mniej więcej wygląda? Bo nie każdy
musi mieć szczęście mieć do czynienia z pocztą :).

p. m.

Data: 2010-02-09 16:07:58
Autor: marek
dropship z chin

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:hkrlcn$g30$2nemesis.news.neostrada.pl...
(09.02.2010 13:18), Maddy wrote:
[...]

z tego co ksiegowa mi mowila to przy takim imporcie powinienes dostac papierek (tzw. SAD) na ktorym jest opisane ile jest VATu itd. ktory placisz tak jak przy osobistym imporcie, ztymze US zwraca ten VAT (warunek to zachowac oczywiscie SAD). Czyli analogicznie jak z PL faktury :)

[...]

Zgaduje ze trzeba samemu wypelnic SAD i udac sie pewnie do UC.
Znajomemu kiedys zakwestionowali wartosc golarki ale przyszedl z wydrukiem z paypala i ebaya i go puscili w koncu z taka wartoscia jak zadeklarowana. Ale 1/2 dnia tam stracil - przy czym tylko te potwierdzenia pokazywal (SAD chyba mial wypelniony)

Data: 2010-02-09 16:15:15
Autor: mvoicem
dropship z chin

(09.02.2010 13:18), Maddy wrote:
[...]

Ale ten SAD to dostanę na poczcie jeżeli tak jak Maddy kupię DVD na
Amazonie? Czy też jako przedsiębiorca kupujący dla swojego
przedsiębiorstwa wpadam w jakąś inną procedurę?

p. m.

Data: 2010-02-09 16:26:22
Autor: marek
dropship z chin

(09.02.2010 13:18), Maddy wrote:
[...]

Jezeli dobrze sie zrozumialem z ksiegowa to procedura jest dokladnie taka sama dla prywatnego/firmy (wszedzie jest SAD)
kwestia tego czy poczta/kurier wypelni SAD, czy to spadnie na Ciebie.

Data: 2010-02-09 21:09:57
Autor: Piotrek
dropship z chin
On 2010-02-09 16:15, mvoicem wrote:
Ale ten SAD to dostanę na poczcie jeżeli tak jak Maddy kupię DVD na
Amazonie? Czy też jako przedsiębiorca kupujący dla swojego
przedsiębiorstwa wpadam w jakąś inną procedurę?

Na poczcie to raczej dostaniesz inny kwit, który się nazywa "Dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia celnego - obrót pocztowy (przywóz)"

Masz na nim, podobnie jak na SAD, naliczone cło (jeśli występuje) i VAT.

Z pouczenia wynika, że jako przedsiębiorca spisujesz NIP i REGON. A jako nieprzedsiębiorca tylko NIP.

Ten kwit jest podstawÄ… do odliczenia VAT.

Podstawy prawne do tego - z tego co pamiętam - są w rozporządzeniu ministra finansów w sprawie szczegółowego trybu i warunków przedstawiania towarów i dokonywania zgłoszeń celnych w obrocie pocztowym.

Piotrek

Data: 2010-02-09 19:42:29
Autor: spp
dropship z chin
W dniu 2010-02-09 16:07, marek pisze:

Zgaduje ze trzeba samemu wypelnic SAD i udac sie pewnie do UC.

Dokładnie tak.

Zgodnie z podlinkowanÄ… instrukcjÄ…:

http://www.mf.gov.pl/_files_/sluzba_celna/dokument_sad/wersja_1.12_instrukcji_sad.pdf

Ahoj. :)

--
spp

Data: 2010-02-09 20:58:28
Autor: marek
dropship z chin

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:hksaan$9f7$1news.onet.pl...
[...]

OMG 300stron prawie, a jestes zorientowany czy np. EMS sam wypelni SAD czy tez nie?
O jakis duzych ilosciach nie mysle, ale zamawiania tego AirMail (max 2kg) to bylaby przesada :)

Data: 2010-02-09 21:17:32
Autor: Piotrek
dropship z chin
On 2010-02-09 20:58, marek wrote:
OMG 300stron prawie, a jestes zorientowany czy np. EMS sam wypelni SAD
czy tez nie?

Raczej dostaniesz zawiadomienie, że czeka przesyłka i masz donieść kwity (w tym SAD, jeśli sprowadzasz to na DG).

DHL-e, UPS-y i inne FedEx-y odprawią same. Przy czym i tak będziesz musiał złożyć im różnej maści oświadczenia (np. że przesyłka nie zawiera azbestu i innego badziewia). Na koniec skasują Cię za odprawę + wystawienie SAD-u. Z tego co pamiętam coś koło 200 pln.

Piotrek

dropship z chin