dropship z chin

Data: 2010-02-09 10:26:35
Autor: marek
dropship z chin
Witam,

Poszukuje informacji jak wyglada w kwestii formalno/celno/podatkowej dropship z Chin.
Od strony firmy z ktora chcialbym podjac wspolprace wyglada tak, ze wystawia mi faktury za to co kupie i wysla na wskazany przeze mnie adres, a ja powinienem wystawiac faktury swoim klientom.

Co z vatem? Mam wystawiac FV ze stawka 0/NP? bo klient na cle i tak bedzie musial zaplacic(przynajmniej czesc z nich)...
No ale jezeli wystawie bez VAT, a celnicy nie dolicza do paczki VATu (z tego co czytam po forach to sie zdarza dosc czesto przy poprawnie opisanych paczkach o nieduzej wartosci i niezbyt duzych gabarytowo - chyba zbyt duzo paczek i po prostu olewaja co mniejsze) to chyba kolejny problem.
A wiekszosc paczek bylaby wartosci 20-100$ (z wysylka) - chodzi o drobne gadzety.

I jak sie zmienia sytuacja w przypadku gdyby klienci nie byli z Polski tylko
a) z reszty EU
b) z poza EU (np. USA)
Wtedy oczywiscie towar nie lecialby do Polski tylko bezposrednio z Chin do klienta koncowego np. w UK/USA itd.
Jak to ugryzc zeby sie nie narazic US/UC czy tam innym krwiopijczym instytucjom?

FUT: pl.soc.prawo.podatki
pozdrawiam serdecznie
marek

dropship z chin