drukarka atramentowa do drukowania dyplomów ;)

Data: 2009-10-08 20:19:09
Autor: Marek
drukarka atramentowa do drukowania dyplomów ;)
Jak w temacie: czasem trzeba w firmie wydrukowac jaki dyplom lub
kilkadziesi±t wizytówek. Na kolorowej laserówce proszek się nie wtopi i
wszystko się rozmaże. Trzeba kupić atramentówkę z w miarę prost± ¶cieżk±
przej¶cia papieru /drukowanie na kartonie/ i w miarę tanimi atramentami.
Cena do 1000-2000 zł. Może mi kto¶ doradzić jaki¶ model ?

Data: 2009-10-08 20:45:33
Autor: Radosław Sokół
Marek pisze:
Jak w temacie: czasem trzeba w firmie wydrukowac jaki dyplom lub
kilkadziesi±t wizytówek. Na kolorowej laserówce proszek się nie wtopi i
wszystko się rozmaże.

Czyli używasz złego papieru.

Trzeba kupić atramentówkę z w miarę prost± ¶cieżk±
przej¶cia papieru /drukowanie na kartonie/ i w miarę tanimi atramentami.

A na atramentówce przy najmniejszym zawilgoceniu się rozmaże,
a po wystawieniu na słońce - zblednie. Do tego papiery o wy-
sokiej gramaturze musz± być gładkie i powlekane (co zwiększa
ryzyko rozmazania nawet po dotknięciu!), bo inaczej atrament
się będzie rozlewał, rozdzielczo¶ć będzie żadna, a kolory --
wyprane.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-10-08 20:59:11
Autor: BartekK
Marek pisze:
Jak w temacie: czasem trzeba w firmie wydrukowac jaki dyplom lub
kilkadziesi±t wizytówek. Na kolorowej laserówce proszek się nie wtopi i
wszystko się rozmaże.
Albo używasz złego papieru, albo w ustawieniach druku nie przestawiasz na odpowiedni papier, albo jedno i drugie. Drukuje na laserówce na papierach o gramaturze 250 i większej, prawie tektura, na specjalnych foliach, na papierze kredowym - bez problemów, nic się nie rozmazuje

Data: 2009-10-08 21:54:50
Autor: Marek
[...]

Jaki¶-tam papier z przetłoczeniami na powierzchni.Na atramentówce wydruk ok, na kolorowej HP (16xx.) rozmazany. Co nie jest ok ?

Data: 2009-10-08 22:39:05
Autor: Animka
Marek pisze:
[...]

Nie przestawiłe¶ opcji na drukowanie na papierze tłoczonym.

--
animka

Data: 2009-10-08 22:57:48
Autor: Radosław Sokół
Marek pisze:
[...]

Pewnie przetłoczenia. Bęben i fuser musz± mieć *pełen* kon-
takt z powierzchni± papieru. Nadruk może być tylko w miejs-
cach pozbawionych wytłoczeń.

PS. Pochlap wod± wydruk z atramentówki. Albo wystaw na dwa
     tygodnie na mocne słońce. *Też* nie będzie OK :)

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-10-08 23:09:59
Autor: Animka
Radosław Sokół pisze:

PS. Pochlap wod± wydruk z atramentówki. Albo wystaw na dwa
    tygodnie na mocne słońce. *Też* nie będzie OK :)

Pochlapałam taki jeden kolorowy wydruk wod± i nic się nie rozmazało. Kolorowe zdjęcie też się nie rozmazało.
Wiadomo, że po wydrukowaniu lepiej chwilkę (na wszelki wypadek) poczekać aż wyschnie.
A na słońce to po co ma wystawiać na 2 tygodnie? Na jaki¶ sznur do suszenia bielizny?

--
animka

Data: 2009-10-08 23:20:02
Autor: Andrzej Libiszewski
drukarka atramentowa do drukowania dyplomów ;)
Dnia Thu, 08 Oct 2009 22:57:48 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

PS. Pochlap wodÄ… wydruk z atramentĂłwki. Albo wystaw na dwa
     tygodnie na mocne sĹ‚oĹ„ce. *TeĹĽ* nie bÄ™dzie OK :)

Ja tam nie tylko pochlapałem ale zwyczajnie utopiłem na kilka godzin wydruk
z Canona MP540. Nic się nie rozmazało.

--
*** Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H ***
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro

Data: 2009-10-08 23:39:53
Autor: MC
drukarka atramentowa do druk owania dyplomĂłw ;)
Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> napisał w wiadomości news:1713a2899ps0k.1ujdhg3kes52o$.dlg40tude.net...
[...]

Przy wszystkich swoich zaletach Radek nie lubi atramentówek. Więc ma o nich pojęcie z dalekiej przeszłości.

Data: 2009-10-08 21:30:42
Autor: MC
drukarka atramentowa do drukowania dyplomów ;)
Użytkownik "Marek" <marek.grupy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:17xl0mzehonym.n6plsqy46hrd$.dlg40tude.net...
[...]

Oki się specjalizuje w takich rzeczach. Całe przedstawicielstwo polskie ma wizytówki drukowane na ich drukarkach. Ale to LED, więc bliżej jej do lasera niż atramentu.

Data: 2009-10-08 22:37:00
Autor: Animka
Marek pisze:
[...]

Ja mam tańsz±. Lexmark Color Jetprinter 1020 :-)
Drukuje także na kartonie, papierze fotograficznym i innych (np. folia).

--
animka

Data: 2009-10-08 23:10:03
Autor: Nex@pl
Marek pisze:
[...]
Oki, np C5250 jesli chodzi o używane

Data: 2009-10-09 14:52:16
Autor: Mark
Dnia Thu, 8 Oct 2009 20:19:09 +0200, Marek napisał(a):

[...]

Dlaczego?
U nas w firmie doskonale w tym sie spisuje kolorowa laserowka HP CP2025
ktora toleruje dosc grube papiery (karton) - np karton wizytowkowy (z
wytloczeniami) o gramaturze 240g - nadaje sie zarowno do dyplomow jak i
wizytowek i naprawde ladnie to wyglada na wydruku, ze juz o cienszych
papierach nie wspomne.
Rzecz NIEZWYKLE istotna w przypadku laserowek - KONIECZNE jest ustawienie
rodzaju papieru w opcjach wydruku. Jak dasz wydruk z automatu, jak na
papierze zwyklym, bedzie to wygladalo  brzydko, niewazne papier gladki czy
tloczony. MUSISZ ustawic gruby papier i tyle.
Sprawdzalem osobiscie - ten sam wydruk z, i bez, ustawionego rodzaju
papieru, na papierze grubym (160), i bardzo ciezkim (240) - im  grubszy
papier, tym gorzej to wyglada jesli sie nie ustawi. Za to ustawione -
zadnych zastrzezen.

--
Mark

drukarka atramentowa do drukowania dyplomów ;)