drukarka laserowa kolorowa do małej firmy

Data: 2009-10-13 13:19:05
Autor: Andrzej
drukarka laserowa kolorowa do małej firmy
Witam,
muszę wybrać drukarkę laserową kolorową w cenie ok 1000 -1200 zł, max.
1500.
Moje wymagania są następujące, przede wszystkim musi być tania w
eksploatacji i w miarę wytrzymała, nie musi byc szybka i super
dokładnie drukować. Dobrze gdyby posiadał kartę sieciową. Czy znajdę
coś sensownego w tej cenie? Jakie firmy mi polecicie? Znalazłem pare
ofert w tej cenie, np.
-  Ricoh - Aficio SPC220n - 960 zł
-  Konica-Minolta - MagiColor 1650EN - 1160 zł
-  Brother - HL-4040CN - 1210 zł - ta drukarka wydaje mi sie
interesująca, wydajnośc tonera czarnego do 5000 stron, kolorowego do
4000 stron, tylko jak prezentuje się ta drukarka pod względem
wytrzymałości?
-  Xerox - Phaser 6130 - 1360
- HP Color LaserJet CP1515N CC377A - 1000 zł
Bardzo proszę o poradę, z góry dziękuje
Pozdrawiam

Data: 2009-10-13 22:36:17
Autor: MC
Użytkownik "Andrzej" <chrzan_a@wp.pl> napisał w wiadomości news:764836d0-597f-4bdf-87fa-35f1ca4f0161v25g2000yqk.googlegroups.com...
[...]
->
W "miarę wytrzymała" nie może być w tej cenie. Zastanów się, czy nie warto dołożyć parę groszy na wstępie żeby mieć potem tańsze drukowanie i mocniejszą konstrukcję.

I drugie, ile ma być tego koloru. Są drukarki jedno (do dużego) albo czteroprzebiegowe (do małego udziału stron kolorowych).

Data: 2009-10-13 13:39:27
Autor: Andrzej
On 13 Paź, 22:36, "MC" <m...@go2.pl> wrote:
Użytkownik "Andrzej" <chrza...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:764836d0-597f-4bdf-87fa-35f1ca4f0161v25g2000yqk.googlegroups.com...
[...]

Więcej bedzie drukowania czarnego niż kolorowego.
A ile trzeba by dołożyć żeby drukarka była tańsza w eksploatacji?

Data: 2009-10-14 01:28:35
Autor: Nex@pl
Andrzej pisze:
[...]

Nie wiem na ile tańsza, ale w 2006 kupiłem oki C5250 z duplexem i działa do dziś bez zająknięcia.

Data: 2009-10-14 01:36:36
Autor: MC
Użytkownik "Andrzej" <chrzan_a@wp.pl> napisał w wiadomości news:4420cb2f-eb14-410d-9bba-67aae413697437g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Na przykład Ricoh. SPC220N kosztuje poniżej tysiąca i ma koszt strony 12/48 groszy. Starszy model SPC410DN kosztuje 3500 i drukuje stronę mono za 4, a kolorową za 25 groszy. Lexmark 534 w podobnej cenie ma 6/20, a model 543 za 1300 - 11/42.. Kyocera 5100 kosztuje 1800 i drukuje za 8/36 groszy. U wszystkich producentów jest podobnie. Z tych danych masz obraz tendencji o jakich pisałem. Za najtaniej drukującą markę uchodzi Kyocera, a za najtańszego producenta drukarek - Samsung.

Być może w twojej sytuacji najtańszym wyjściem byłby atrament. HP i Epson robią biurowe atramentówki dość tanie w eksploatacji.

Data: 2009-10-13 23:23:00
Autor: Andrzej
On 14 Paź, 01:36, "MC" <m...@go2.pl> wrote:
Użytkownik "Andrzej" <chrza...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:4420cb2f-eb14-410d-9bba-67aae413697437g2000yqm.googlegroups.com...
> [...]

Być może w twojej sytuacji najtańszym wyjściem byłby atrament. HP i Epson
robią biurowe atramentówki dość tanie w eksploatacji.

Obecnie w firmie jest OKI C3300 i nie jesteśmy z niej zadowoleni, cały
czas trzeba coś dokupywać, jak nie toner to bęben, teraz siadł
utrwalacz. Nie wiem jakie sa dokładnie koszty wydruku. Chcemy kupic
coś zdecydowanie tańszego w eksploatacji. 3000 zł nie wydamy, ale może
1800zł by się znalazło. Może ta Kyocera 5100 była by dobra, tylko czy
będzie jakaś odczuwalna różnica wzgledem tej OKI?

Data: 2009-10-15 19:41:32
Autor: Radosław Sokół
Andrzej pisze:
Więcej bedzie drukowania czarnego niż kolorowego.

To może kup zwykłą, *przyzwoitą* czarno-białą laserówkę za
1000 zł a za resztę kolorową atramentówkę do tych okazjo-
nalnych wydruków kolorowych? Co najwyżej trzeba by wybrać
taką, która nie będzie zasychała po tygodniu nieużywania.

Data: 2009-10-14 07:53:33
Autor: Sławek Maculewicz
Dnia 13-10-2009 o 22:19:05 Andrzej <chrzan_a@wp.pl> napisał(a):

[...]

Jeśli max. 1500 zł to można upolować Samsunga CLP-610ND (z Ethernetem i  dupleksem) w tej cenie.
A widzę, że pojawiły się już na rynku zamienniki tonerów do niej - o  połowę tańsze od oryginałów.
Co do wytrzymałości to nic nie powiem, bo mamy ją dopiero 3 tygodnie - ale  pierwsze wrażenia są pozytywne.
--
Brak sygnaturki.

Data: 2009-10-13 23:30:01
Autor: Andrzej
drukarka laserowa kolorowa do małej firmy
On 14 Paź, 07:53, Sławek Maculewicz
<smacul_cut_here@go2._and_here_.pl> wrote:
Dnia 13-10-2009 o 22:19:05 Andrzej <chrza...@wp.pl> napisał(a):

> [...]

połowę tańsze od oryginałów.
Co do wytrzymałości to nic nie powiem, bo mamy ją dopiero 3 tygodnie - ale

Jeszcze jeden problem mi się przypomniał, obecnie jest tak, że jak
braknie nawet jednego kolorowego toneru to nie można drukować czarnego
tekstu. Czy są jakieś drukarki laserowe w których nie ma takiego
problemu i można drukować w czerni gdy braknie kolorowego toneru??

Data: 2009-10-14 09:00:45
Autor: nom

Użytkownik "Andrzej" <chrzan_a@wp.pl> napisał w wiadomości news:173751f2-4035-48cc-91f5-52459741e0f7k19g2000yqc.googlegroups.com...

tekstu. Czy są jakieś drukarki laserowe w których nie ma takiego
problemu i można drukować w czerni gdy braknie kolorowego toneru??

w Canonie LBP5000, co prawda wyskoczy komunikat, że brak koloru (po włączeniu), ale wystarczy go potwierdzić i później już nic nie wyskakuje. :-)

Od biedy można zakleić taśmą okienko od czujnika toneru, które znajduje się na kardridżu. :-)
W caonienie czujnik jest optyczny. W ogóle nie wiem dlaczego nie bierzesz pod uwagę drukarek canona, przecież canon dostarcza mechanikę dla drukarek HP, tonery ma takie same jak HP, regeneracja banalna. Ostatnio za regenerowany czarny toner do LBP 5000 (która kupiłem ponad rok temu za 459zł z przesyłką) zapłaciłem 90zł/2500 str. :-)

Data: 2009-10-14 09:18:12
Autor: nom
drukarka laserowa kolorowa do małej firmy
Tą canona też kupowałem (rok temu za 600zł :-) ):
http://www.komputronik.pl/index.php/product/64730/Peryferia/Drukarki/Canon_i_SENSYS_LBP-5050N.html
tonery oryginalne drogie, ale regenerowane można dostać za 90-100zł.

Data: 2009-10-14 18:45:33
Autor: Irokez
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hb3tvr$nqk$1inews.gazeta.pl...
Tą canona też kupowałem (rok temu za 600zł :-) ):
http://www.komputronik.pl/index.php/product/64730/Peryferia/Drukarki/Canon_i_SENSYS_LBP-5050N.html
tonery oryginalne drogie, ale regenerowane można dostać za 90-100zł.

Hmm.. drukarka za 1000zł o szybkości pracy mojej HP 6P gdzie toner to 12zł w buteleczce kosztuje.
Aż tyle dopłaty za kolor? chyba lepiej plujkę jednak osobno i jakiś szybki laser mono.
Chyba że tego koloru naprawde duzo.

--
Irokez

Data: 2009-10-14 15:29:51
Autor: Andrzej
On 14 Paź, 09:00, "nom" <no...@usunto.gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "Andrzej" <chrza...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:173751f2-4035-48cc-91f5-52459741e0f7k19g2000yqc.googlegroups.com...

[...]

:-)

[...]
Mogę wziąć pod uwagę Canona, ale jak on się spisuje pod względem
trwałości?
W cenie do 1500 mam dwa modele, CANON I-SENSYS LBP5050, CANON I-SENSYS
LBP5100, czy ktoś posiada takie i jest zadowolony? Czy w tych modelach
można drukować w czerni gdy skończy się kolor?

Data: 2009-10-14 19:11:50
Autor: Nex@pl
Andrzej pisze:

[...]

Widzę, że mowa o OKI, u mnie nie ma takiego problemu, tyle, że w sterowniku zanzaczam "drukuj jako 100% czarny".

Data: 2009-10-14 20:44:58
Autor: Grzegorz S
Andrzej <chrzan_a@wp.pl> wrote:
> [...]

tekstu. Czy są jakieś drukarki laserowe w których nie ma takiego
problemu i można drukować w czerni gdy braknie kolorowego toneru??

chociazby w  HP Color laser jet  po zmianie opcji w ustawieniach

--
gs

drukarka laserowa kolorowa do małej firmy