[WPS] drukarka przez WiFi z PC - JAK ???

Data: 2013-05-16 05:36:11
Autor: Stjopa Itenetowy
[WPS] drukarka przez WiFi z PC - JAK ???
Od wczoraj szczęśliwie posiadam drukarkę PIXMA iP7250
http://www.canon.pl/Support/Consumer_Products/products/printers/InkJet/PIXMA_iP_series/PIXMA_iP7250.aspx
Chcę móc drukować przez WiFi z dwóch laptopów ale nie wiem jak to
skonfigurować.
Drukarka ma niby funkcję WPS ale chyba nie ma wbudowanego SERWERA
wydruku do którego możnaby BEZPRZEWOWO podłączać KLIENTÓW?
Portal Canona oferuje taki tutorial:
http://www.canon.pl/Support/System/Search.aspx?TcmUri=tcm:125-989196#bookmark1
"Połączenie WIFI z PC, KONFIGURACJA przez USB"
ale jak to się zachowuje - czy potem w PECECIE można zobaczyć ESSID
drukarki do której się można "podpiąć"? I w jakim momencie instalacji
oprogramowania wybiera się ESSID bo tam nie wyjaśniono?

Data: 2013-05-16 15:31:13
Autor: Sławek Maculewicz
Dnia 16-05-2013 o 14:36:11 Stjopa Itenetowy <itenetowy@gmail.com>  napisał(a):

[...]

Jak znam życie i Canona (znajomi mają jakąś Pixmę z WiFi) to drukarka  łączy się z Routerkiem/AccessPointem, pobiera sobie z DHCP adres sieciowy  - i tyle. Żeby to zrobiła należy jej wskazać z którego AP ma korzystać  (czyli z widocznych sieci WiFi wybrać tę włąściwą) i podać klucz WPA2. Do  tego własnie służy tymczasowe połączenie USB.
Drukarka znajomych ma ekranik LCD, na którym w menu konfiguracyjnym  właśnie te informacje się wklepuje.
A potem to już sterowniki na laptopach zrobią resztę (czyli znajdą  drukarkę w sieci).

--
Brak sygnaturki.

Data: 2013-05-16 07:47:47
Autor: Stjopa Itenetowy
drukarka przez WiFi z PC - JAK ???
On 16 Maj, 15:31, Sławek Maculewicz
<smacul_cut_here@go2._and_here_.pl> wrote:
> [...]
(czyli z widocznych sieci WiFi wybrać tę włąściwą) i podać klucz WPA2. Do
tego własnie służy tymczasowe połączenie USB.

To nie da się BEZ rutera? Jeszcze jeden klamot? Po prostu, chcę dwa
laptopy BEZPOŚREDNIO łączyć z drukarką przez WiFi - nie da się?

Ta drukarka niby potrafi drukować bezpośrednio ze smartfonów (tak
pisze w instrukcji), a z PC-tów NIE?
To trochę dziwne, jeżeli nie dziwaczne...

Data: 2013-05-16 17:53:39
Autor: ...:::WISKOLER:::...
drukarka przez WiFi z PC - JAK ???
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Stjopa Itenetowy
naskrobał(a):

To nie da się BEZ rutera? Jeszcze jeden klamot? Po prostu, chcę dwa
laptopy BEZPOŚREDNIO łączyć z drukarką przez WiFi - nie da się?

Da się. Uruchamiasz drukarke, ona tworzy sobie jakąś sieć, ty ją na lapku
wyszukujesz i podłączasz się jak do drukarki. Drukujesz i juz. Inna sprawa
jeśli chodzi o dostępność takiej drukarki.
Może nie z Canonem, ale podobnie miała działać drukarka Lexmarka.
Konfiguracja przebiegała standardowo przy pomocy kabelka USB, drukarka
konfigurowała się i połączenie z kompem i pierwsze drukowanie na nią szło
bez zastrzeżeń. Problemy zaczynały się po restarcie kompa lub drukarki.
Urządzenia potrafiły gubić się, nie synchronizowały, zrywały sesję w
trakcie przesyłania dokumentu do druku. Zaznaczę że do obsługi drukarki w
kompie była zainstalowana specjalnie do tego karta sieci WiFi. Łącze do
internetu komp miał po kabelku do routera.
Żadne resetowanie ustawień i ponowna konfiguracja nie pomagały.
Rozwiązaniem okazało się postawienie routera z WiFi i przydzielenie
drukarce stałego IP i takie skonfigurowanie w kompie żeby szukał drukarki
zawsze z tym samym adresem IP. Od tamtej pory zapomniałem że miałem kłopoty
z drukarką a klient zadowolony drukuje sobie co mu tylko dusza zparagnie,
drogo bo drogo ale drukuje :)
--
....::: WISKOLER :::...
Misie powróciły do domu.

Data: 2013-05-16 11:28:21
Autor: Stjopa Itenetowy
drukarka przez WiFi z PC - JAK ???
On May 16, 5:53 pm, " ...:::WISKOLER:::..." <jvfxb...@burgh.rh> wrote:
Da się. Uruchamiasz drukarke, ona tworzy sobie jakąś sieć,

Tzn. tworzy ESSID i hasło/klucz dostępu? Jakie i jak je wiedzieć?

ją na lapku
wyszukujesz i podłączasz się jak do drukarki.

Tj. widzisz tę drukarkę jak SERWER, tak?

Data: 2013-05-17 16:55:38
Autor: ...:::WISKOLER:::...
drukarka przez WiFi z PC - JAK ???
[...]

Nie ma hasła/klucza, to siec otwarta. Tak przynajmniej działało to w tym
Lexmarku.
ją na lapku
wyszukujesz i podłączasz się jak do drukarki.

Tj. widzisz tę drukarkę jak SERWER, tak?

Nie serwer tylko jako drukarkę.

--
....::: WISKOLER :::...
- Stirlitz, jakiego koloru mam majtki? - spytał Müller.

Data: 2013-05-16 18:06:36
Autor: h.w.d.p.
drukarka przez WiFi z PC - JAK ???
Ta drukarka niby potrafi drukować bezpośrednio ze smartfonów (tak
pisze w instrukcji), a z PC-tów NIE?
To trochę dziwne, jeżeli nie dziwaczne...

mam MG5350 i niestety jest tak jak piszesz. trzeba miec dodatkowy klamot.

Data: 2013-05-16 11:37:10
Autor: Stjopa Itenetowy
drukarka przez WiFi z PC - JAK ???
On May 16, 6:06 pm, "h.w.d.p." <h...@igbjo.yfd> wrote:
> Ta drukarka niby potrafi drukowa bezpo rednio ze smartfon w (tak
> pisze w instrukcji), a z PC-t w NIE?
> To troch dziwne, je eli nie dziwaczne...

mam MG5350 i niestety jest tak jak piszesz. trzeba miec dodatkowy klamot.

To wyjątkowy IDIOTYZM!!!
Po co to WiFi w takim razie???
Przecież jak masz drukarkę BEZ WiFi to i tak możesz se postawić ten
ruter obok niej i połączyć ją do niego przez kabel (a do rutera
laptopy przez WiFi)...

Powiedzcie sami, czyż nie idiotyzm?
Płacić więcej za WiFi w drukarce żeby i tak trzeba dokupywać ruter
WiFi SPECJALNIE dla niej???

Sorki za te kapitały ale wnerwiające to kiedy się kretyństwo sadza na
piedestał i wszyscy w to wierzą...

Data: 2013-05-17 08:31:22
Autor: Paweł Muszyński
drukarka przez WiFi z PC - JAK ???
W dniu 2013-05-16 20:37, Stjopa Itenetowy pisze:
[...]

Nie wszyscy mają router koło drukarki :-)
Ja np. mam zawieszonego na ścianie w takim miejscu, żeby nie mieć problemów z zasięgiem, a drukarkę na drugim końcu domu.

Powiedzcie sami, czyż nie idiotyzm?
Płacić więcej za WiFi w drukarce żeby i tak trzeba dokupywać ruter
WiFi SPECJALNIE dla niej???

W 99,9% sieci jest już jakiś router :-) Możesz go wykorzystać, nie musisz dokupować do drukarki drugiego ;-)

Paweł

Data: 2013-05-17 09:26:04
Autor: BQB
drukarka przez WiFi z PC - JAK ???
[...]

Generalnie potrzebujesz Acces Pointa WiFi, możesz nie kupować kolejnego klocka, tylko zrobić go na jakimś z laptopów. Przeczytaj też _dokładnie_ instrukcję, czy takiego AP nie da rady zrobić z drukarki. Możesz też łączyć się bezpośrednio przez WiFi, ale jak to zachowa się po restartach, to trudno powiedzieć. I nie jest to IDIOTYZM, gdyż, struktura sieci WiFi jest jasno opisana, co i jak ma działać. To, że niektórzy producenci naginają te zasady aby wszystko było łatwiejsze w konfiguracji, to później są z takimi sprzętami problemy.

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl

Data: 2013-05-18 00:28:23
Autor: Michal
drukarka przez WiFi z PC - JAK ???
[...]

Nie trzeba - można zrobić wirtualny AP na komputerze lub łączyć się w trybie ad hoc AKA WiFi direct. Tego drugiego pod Windowsa NT 6.x nie polecam, ponieważ w odróżnieniu od XP MS wymyślił sobie, że by podłączyć się do do sieci Ad hoc trzeba to klepnąć za każdym razem ręcznie. Konfigurowałem to koleżance na jakimś Brotherze z Wifi i działa w ten sposób skanowanie, drukowanie itp, ale dziewczyna wyraźnie się w tym gubiła w Win7 i stanęło na zainstalowaniu jakiegoś darmowego programiku do tworzenia wirtualnego AP startującego razem z systemem.

[...]

Powiedzcie sami, czyĹź nie idiotyzm?
Płacić więcej za WiFi w drukarce żeby i tak trzeba dokupywać ruter
WiFi SPECJALNIE dla niej???

Poczytaj najpierw o trybie ad hoc - wifi direct, a potem narzekaj. Te plujki combo normalnie działają w tym trybie bez AP i w ten sposób można np: drukować ze smartphone.

Sorki za te kapitały ale wnerwiające to kiedy się kretyństwo sadza na
piedestał i wszyscy w to wierzą...

Jak ja kocham ludzi, którzy na dany temat niewiele wiedzą, a innym wymyślają od kretynów. Udzieliło Ci się od dziennikarzyn czy co, bo jak słyszę ostatnią nagonkę na sędziów i prokuratorów po premierze "Układu zamkniętego" to mechanizm powstawania tych głosów jest podobny.
Dzwoni taki do radia, nie ma bladego pojęcia o czym pie*, ale od progu wymyśla wszystkim od kretynów, kur* i złodziei. Po prostu nagonki z czasów Moczara i spółki jak żywe.

--
/MB

Data: 2013-05-16 22:19:37
Autor: Padre
drukarka przez WiFi z PC - JAK ???
W dniu 2013-05-16 18:06, h.w.d.p. pisze:
Ta drukarka niby potrafi drukować bezpośrednio ze smartfonów (tak
pisze w instrukcji), a z PC-tów NIE?
To trochę dziwne, jeżeli nie dziwaczne...

mam MG5350 i niestety jest tak jak piszesz. trzeba miec dodatkowy klamot.

Ja mam co prawda urządzenie wielofunkcyjne Epsona z wifi ale choć na początku możliwości pracy po wifi wg instrukcji wydawały się dość ograniczone to okazało się, że drukarka ma szereg funkcji po wifi nie opisanych ani w drukowanej instrukcji ani w przewodniku online, ba nawet społeczność użytkowników twierdziła, że pewne funkcje są niedostępne po wifi (np. zdalne skanowanie z pulpitu drukarki wprost do wybranego komputera) to odkryłem jak je uruchomić bo były zagnieżdżone głęboko w menu albo wymagały ręcznego uruchomienia rezydentnego programu do którego nie było skrótu ani nie był opisany w przewodniku albo wymagały ręcznego doinstalowania sterowników które nie instalowały się w trybie automatycznym. Na koniec znalazłem nie opisane w instrukcji opcje konfiguracji jakiejś automatyzacji zadań i cyklicznego monitorowania wskazanych folderów ale tego już mi się nie chciało zgłębiać.

Data: 2013-05-16 23:26:36
Autor: ToMasz
[WPS] drukarka przez WiFi z PC - JAK ???
ja mam brothera i niemam windowsa ale da się zrobić tak:
Komputer jest podpięty do internetu. konfiguruje się go tak, aby ten internet udostępniał innym komputerom po wifi(na bank znajdziesz poradnik w googlach) Adresy przez dhcp, na próbę wpuszczaj wszystkich. Potem uruchamiasz drukarkę i powinna znaleźć sieć, spróbować się z nią połączyć. spróbuj drukować.
Jak nie działa to napisz co nie działa
jak działa to możesz ów "net" dla drukarki ograniczyć przez filtrowanie maca. W mojej drukarce w menu podaje się hasło sieci, wiec można wszystko zrobić bez podłączania kablem...
ToMasz

Data: 2013-05-22 13:08:47
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-05-16 14:36, Stjopa Itenetowy pisze:
[...]

Ja mam EPSONA i też myślałem, że się będzie łączyć z KOMPUTEREM, a ona "musi" z routerem. U nas to akurat nie problem, bo mamy Liveboksa, więc to nawet lepiej. Choć tylko teoretycznie, bo w naszym przypadku realnego zastosowania to nie ma.

[WPS] drukarka przez WiFi z PC - JAK ???