drukarka wifi

Data: 2010-01-11 22:42:04
Autor: Smutny Indyk
drukarka wifi
Co to właściwie daje gdy drukarka jest wifi, oprócz sposobu podłączania do sieci?
Znajomy chcę sobie kupić drukarkę do małej sieci domowej na 4 komputery, żeby z każdego dało się drukować niezależnie. Potrzebuje wifi, czy wystarczy mu zwykła drukarka sieciowa?

Data: 2010-01-12 09:55:01
Autor: BETON
drukarka wifi

Użytkownik "Smutny Indyk" <turkey@sad.me> napisał w wiadomości news:hig646$opm$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

daje wygode instalacji - brak kabli.

Data: 2010-01-12 11:52:58
Autor: dos4fl
drukarka wifi
drukarka i tak musi laczyc sie z ruterem jesli chcesz uniknac nieszyfrowanego trybu ad-hoc. wtedy - nawet jesli masz ruder wifi i wszystkie komputery powietrzem - to mozesz drukarke podlaczyc kablem.

ja zupelnie pozbylem sie kabli - i jestem szczesliwszy :)

Data: 2010-01-12 11:57:09
Autor: Maciek
drukarka wifi
W dniu 2010-01-12 11:52, dos4fl pisze:
ja zupelnie pozbylem sie kabli - i jestem szczesliwszy :)
O! A jak rozwiązałeś sprawę zasilania? :->

Maciek

Data: 2010-01-12 16:24:13
Autor: BETON
drukarka wifi

Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hihl0l$2cr$2atlantis.news.neostrada.pl...
W dniu 2010-01-12 11:52, dos4fl pisze:
ja zupelnie pozbylem sie kabli - i jestem szczesliwszy :)
O! A jak rozwiązałeś sprawę zasilania? :->

-- Pozdrawiam
Maciek

accu ?
lub panele słoneczne-
mozliwosci jest wiele

Data: 2010-01-12 23:20:27
Autor: dos4fl
drukarka wifi
O! A jak rozwiązałeś sprawę zasilania? :->
no wlasnie to mnie boli. kto wymysli bezprzewodowe zasilanie?

Data: 2010-01-12 23:46:27
Autor: Piotr M
drukarka wifi
Dnia 12-01-2010 o 23:20:27 dos4fl <dos4fl@o2.pl> napisał(a):

O! A jak rozwiÂązaÂłeÂś sprawĂŞ zasilania? :->
no wlasnie to mnie boli. kto wymysli bezprzewodowe zasilanie?

Wymyślili. Energię pobiera właśnie z WiFi :P
http://www.telepolis.pl/news.php?id=17028

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-01-29 11:11:40
Autor: Radosław Sokół
drukarka wifi
dos4fl pisze:
no wlasnie to mnie boli. kto wymysli bezprzewodowe zasilanie?

A potem ludzie zaczną narzekać na same drukarki i zastanawiać
się, kto wymyśli drukarkę bez drukarki, żeby kartki zadruko-
wywały się same w powietrzu.

Proszę, nie przesadzajcie z tym jak to kable przeszkadzają :)

Data: 2010-01-29 13:51:07
Autor: zielony bazyliszek
drukarka wifi
Użytkownik Radosław Sokół napisał:

Proszę, nie przesadzajcie z tym jak to kable przeszkadzają :)

czasem przszkadzaja. jednak gniazdek el. jest czesto wiecej niz sieciowych...

Data: 2010-02-04 11:19:16
Autor: Radosław Sokół
drukarka wifi
zielony bazyliszek pisze:
Proszę, nie przesadzajcie z tym jak to kable przeszkadzają :)

czasem przszkadzaja. jednak gniazdek el. jest czesto wiecej niz sieciowych...

I dlatego remontując cokolwiek albo zakładając nowe gniazdko
elektryczne należy przewidywać również skrętkę i gniazdo RJ-45.
Szczególnie, że równie dobrze takie gniazdko można wykorzystać
na potrzeby instalacji telefonicznej, alarmowej, sygnalizacyj-
nej i dowolnej innej.

Data: 2010-01-29 14:14:46
Autor: Mariusz Kruk
drukarka wifi
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
Proszę, nie przesadzajcie z tym jak to kable przeszkadzają :)

Bo? Każesz mojej lepszej połowie zmienić estetykę i zacząć lubić
walające się kable?

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [  Kruk@epsilon.eu.org   ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

Data: 2010-01-29 23:38:56
Autor: Radosław Sokół
drukarka wifi
Mariusz Kruk pisze:
Proszę, nie przesadzajcie z tym jak to kable przeszkadzają :)

Bo? Każesz mojej lepszej połowie zmienić estetykę i zacząć lubić
walające się kable?

Nie. Raczej każę Tobie zaznajomić się z rylcem i gipsem albo
z kanałami/korytami kablowymi, wedle uznania :)

Data: 2010-01-30 13:57:27
Autor: Mariusz Kruk
drukarka wifi
[...]

Na biurku???

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2010-01-30 14:12:19
Autor: Baranek
drukarka wifi
Dnia Sat, 30 Jan 2010 13:57:27 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

Np.
http://cableorganizer.com/desk-organizers/

Pozdrawiam

Baranek

Data: 2010-01-30 14:17:31
Autor: Mariusz Kruk
drukarka wifi
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Baranek"
[...]

I co? To zapobiegnie istnieniu na biurku kabli? Don't think so.
Zwłaszcza jeśli mamy np. klawiaturę i mysz, które przepinamy między
stacjonarnym i laptopem.

Data: 2010-01-30 14:34:58
Autor: Sławomir Januszkiewicz
drukarka wifi
Mariusz Kruk pisze:
[...]

Use docking station and KVM Luke.

Nuter

Data: 2010-01-30 21:17:21
Autor: Mariusz Kruk
drukarka wifi
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Sławomir Januszkiewicz"
[...]

Ehem. I jak mi w pracy zmienią notebooka, będę sobie kupować nową stację
dokującą?
Wygodniej mi z bezprzewodową klawiaturą/myszką i przekładaniem dongla
na USB,

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2010-01-31 01:25:19
Autor: Sławomir Januszkiewicz
drukarka wifi
Mariusz Kruk pisze:
[...]

Przyznam szczerze, że nie wziąłem pod uwagę, iż lapek może być służbowy.
Nie wiem jak często Ci je wymieniają, ale jeżeli powiedzmy raz na 3 lata
to zastanowiłbym się nad taką inwestycją dla własnej wygody (albo może
zasugerować pracodawcy zakup notków wraz ze stacjami).

Wygodniej mi z bezprzewodową klawiaturą/myszką i przekładaniem dongla
na USB,

Sam dock to połowa sukcesu. A nawet może mniej. Po pierwsze: sensowne
biurko (od ręki prawie nie do dostania). Druga rzecz to docking station.
Trzecia KVM. Tu się pojawia problem z ceną i dostępem od ręki w naszym pięknym kraju jak masz ciut wyższe wymagania. Ale wygoda wynagradza koszty. Samego dongla od klawiatury i myszy to mógłbym przekładać, ale dochodzą dwa monitory, ethernet (część plików i backup via NAS - po
GiEth jednak działa żwawiej + kombajn drukująco skanujący w sieci),
audio do sprzętu grającego (czytnik kart i parę innych pierdół USB
nie boli bo to jest zdublowane w notku), a kabelki pochowane.
Klawiatura i mysz, też bezprzewodowe zresztą, wpięte w KVMa.
Zapewniam Cię, że za/oddokowanie laptopa jest znacznie szybsze
i wygodniejsze w takim przypadku niż walka z kilkoma kablami -
zresztą zapewne to wiesz.
I samo przełączenie między komputerkami jeżeli pracują akurat oba
jest milsze. IMHO inwestycja warta rozważenia - ja chyba już bym
nie mógł inaczej ;-).

Nuter

Data: 2010-01-31 11:59:01
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
drukarka wifi
On Sun, 31 Jan 2010 01:25:19 +0100, Sławomir Januszkiewicz
<nuter@crocom.com.pl> wrote:

I samo przełączenie między komputerkami jeżeli pracują akurat oba
jest milsze. IMHO inwestycja warta rozważenia - ja chyba już bym
nie mógł inaczej ;-).

Ja w sumie też. 2 KVM-y na biurku i tylko 2 monitory, 2 myszki i 2
klawiatury. W sumie 11 maszyn. ;-) W drugiej pracy 3 maszyny. Zresztą
w domu też KVM na 2 maszyny choć na domowy serwerek rzadko się
przełączam bo raczej zdalnie na nim pracuje. Ostatnio do KVM-a
przekonałą się u mnie nawet sekretarka gdy okazało się że musi mieć 2
maszyny bo na jednej stoi dość specyficzna baza danych a miejsca na
drugi zestaw moniotr/klawiatura/mysz nei za bardzo jest.

Zdrówko

Data: 2010-01-31 14:44:05
Autor: Mariusz Kruk
drukarka wifi
[...]

No nie, w domu nie mam kombajnu drukująco-skanującego w sieci. :-)

[...]

Wiem. Jednak przy mojej kombinacji - stacjonarny + jeden laptop
służbowy + drugi laptop służbowy okazjonalnie wystarczy bezprzewodowa
klawiatura/mysz + kabel VGA (dźwięk jest na stałe do stacjonarnego
i wystarczy).

I samo przełączenie między komputerkami jeżeli pracują akurat oba
jest milsze.

Ja już jestem tak nawykły do ssh lub RDP, że nie robi mi różnicy ile mam
pracujących komputerów ;-)

IMHO inwestycja warta rozważenia - ja chyba już bym
nie mógł inaczej ;-).

W domu - to jest dla mnie optymalne kosztowo.
A w pracy... to już inne warunki, inne wymagania i inne rozwiązania
(rackowe KVM-y rządzą (o ile się trafia w klawisze ;->)).

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-01-31 16:32:30
Autor: barum
drukarka wifi
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał(a):
Wygodniej mi z bezprzewodową klawiaturą/myszką i przekładaniem dongla
na USB,

Można i bez przepinania dongla ;) Sam używam czegoś takiego:

http://www.welland.com.tw/html/usbip/204.html

W ten sposób "ubezprzewodowiłem" i "usieciowiłem" drukarkę/skaner i bez kabli mam z laptopa dźwięk na kolumnach. Sprawdzałem, z zestawem bezprzewodowa klawiatura+mysz też działa.

Niestety, oprogramowanie chyba jest tylko pod windows.

barum

Data: 2010-01-31 21:21:14
Autor: Mariusz Kruk
drukarka wifi
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "barum"
Można i bez przepinania dongla ;) Sam używam czegoś takiego:

http://www.welland.com.tw/html/usbip/204.html

Ciekawe. Gdzie kupiłeś i ile kosztuje?

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-01-31 20:43:49
Autor: barum
drukarka wifi
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał(a):
>http://www.welland.com.tw/html/usbip/204.html

Ciekawe. Gdzie kupiłeś i ile kosztuje?

Na allegro, około 130zł. Wpisanie "nh204" znajduje kilka aukcji. Nie ze wszystkim dobrze działa, ale z tym co potrzebuję akurat problemów nie ma.

barum

Data: 2010-02-04 11:18:03
Autor: Radosław Sokół
drukarka wifi
Mariusz Kruk pisze:
Nie. Raczej każę Tobie zaznajomić się z rylcem i gipsem albo
z kanałami/korytami kablowymi, wedle uznania :)

Na biurku???

Litości. W jaki sposób udało Ci się wygenerować plątaninę
kabli na biurku?

Ja piszę o sytuacji, gdy drukarka stoi o kilka metrów od
komputera, na jakimś osobnym stoliku na przykład. Wtedy
faktycznie ktoś (szczególnie płeć piękna) może mieć obiek-
cje przed przeciąganiem kabla (lub kabli -- liczmy jeszcze
zasilanie) po ziemi wzdłuż ściany.

Data: 2010-02-04 18:50:18
Autor: Mariusz Kruk
drukarka wifi
[...]

Klawiatura, mysz, monitor...

[...]

BTW, na gotowej ścianie (zwłaszcza pół roku po remoncie) też
niekoniecznie trzeba mieć ochotę kłaść koryta, albo bujać się w kolejne
rycie, gipsowanie, malowanie (zwłaszcza, że trzeba by całą ścianę)

Data: 2010-01-30 12:26:58
Autor: qwerty
drukarka wifi
dos4fl wrote:

O! A jak rozwi�za�e� spraw� zasilania? :->
no wlasnie to mnie boli. kto wymysli bezprzewodowe zasilanie?

Już wymyślili:

http://osnews.pl/bezprzewodowe-zasilanie-mozliwe-juz-nie-tylko-na-papierze/
http://modern.fizyka.umk.pl/new/wireless/wireless.html

JaromirD

Data: 2010-01-13 02:04:55
Autor: miab
drukarka wifi
W dniu 2010-01-11 22:42, Smutny Indyk pisze:
Co to właściwie daje gdy drukarka jest wifi, oprócz sposobu podłączania
do sieci?

Daje spowolnienie drukowania pewnych wydruków.

miab

drukarka wifi