drukowanie elementów

Data: 2019-05-17 11:38:31
Autor: cytawa
drukowanie elementów
Musze sie pochwalic.
Potrzebne mi bylo na gwalt takie cos:

https://allegro.pl/oferta/napinacz-lancucha-gazelle-rama-stalowa-7931698454

Zwymiarowalem i zaprojektowalem i wydrukowalem na drukarce 3D. Nawet szybko poszlo. To nie jest mocno obciazony element ale konieczny.

Od pewnego czasu zastanawiam sie co moze dac sie do roweru wydrukowac by bylo dobre i mocne.

Jan Cytawa

Data: 2019-05-17 13:19:51
Autor: ikov
drukowanie elementów
Od pewnego czasu zastanawiam sie co moze dac sie do roweru wydrukowac by bylo dobre i mocne.

Odwieczny problem uchwytów: do lampek, pompki, może do telefonu...

Data: 2019-05-17 17:20:34
Autor: PeJot
drukowanie elementów
W dniu 2019-05-17 o 11:38, cytawa pisze:
[...]

Trzeba by zdefiniować *mocne*.

Ja, eksperymentując z linią łańcucha i przednią przerzutką wpadłem na pomysł aby do rury podsiodłowej 28,6 użyć przerzutki 31.4 i redukcji mimośrodowej. Taką redukcję łatwo zrobić drukiem 3D, ale mechanicznie to lipa jest. Do testów wystarczyło, potem dałem sobie spokój.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2019-05-17 19:26:38
Autor: qrt
drukowanie elementów
Dnia Fri, 17 May 2019 17:20:34 +0200, PeJot napisał(a):

[...]

ale przecież redukcja to chyba nie jest jakoś szczególnie obciążona. Swoją drogą dobry pomysł na użycie szosowej przerzutki z korbą MTB :)

Data: 2019-05-17 20:08:51
Autor: PeJot
drukowanie elementów
W dniu 2019-05-17 o 19:26, qrt pisze:

[...]

Niby tak, ale jak zdemontowałem ten wynalazek był mocno odkształcony od samego ścisku obejmy. Może słaby filament.

Swoją drogą dobry pomysł na użycie szosowej przerzutki z korbą MTB :)

Próbować można, ale przy dostępności wszelakiego szpeju to chyba dla sportu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2019-05-17 21:29:42
Autor: qrt
drukowanie elementów
PeJot <PeJot@slepy.adre.nigdzie.pl> Wrote in message:
W dniu 2019-05-17 o 19:26, qrt pisze:>> Ja, eksperymentując z linią łańcucha i przednią przerzutką wpadłem na>> pomysł aby do rury podsiodłowej 28,6 użyć przerzutki 31.4 i redukcji>> mimośrodowej. Taką redukcję łatwo zrobić drukiem 3D, ale mechanicznie to>> lipa jest. Do testów wystarczyło, potem dałem sobie spokój.> > ale przecież redukcja to chyba nie jest jakoś szczególnie obciążona.Niby tak, ale jak zdemontowałem ten wynalazek był mocno odkształcony od samego ścisku obejmy. Może słaby filament.> Swoją drogą dobry pomysł na użycie szosowej przerzutki z korbą MTB :)Próbować można, ale przy dostępności wszelakiego szpeju to chyba dla sportu.

Aby używać szosowych klamkomanetek z korba MTB. To wbrew pozorom
 nie jest wcale banalne bo w korbach MTB aż tak bardzo skrócić
 supportu sie nie da. --

Data: 2019-05-17 20:46:57
Autor: PeJot
drukowanie elementów
W dniu 2019-05-17 o 11:38, cytawa pisze:

Od pewnego czasu zastanawiam sie co moze dac sie do roweru wydrukowac by bylo dobre i mocne.

Swego czasu poszukiwałem czegoś, co by podtrzymało torbę na kierownicy. Zwykle taka torba opiera się o pancerze, a to przerzutkom słabo służy. O ile projekt będzie zrobiony pod konkretny rower, a do tego przekroje słuszne, druk 3D powinien tu się sprawdzić.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2019-05-20 09:38:36
Autor: cytawa
drukowanie elementów
PeJot pisze:

[...]

Wydruki z ABS sa dosyc mocne i jezeli pracuja na sciskanie spokojnie wystarczy. Mozna tez wsisnac w element kawalek gwintowanego preta w celu wzmocnienia. Mozliwosci sa potezne do robienia wlasnych ciekawych pomyslow.

Jan Cytawa

Data: 2019-05-21 19:48:23
Autor: Andrzej W.
drukowanie elementów
W dniu 17.05.2019 o 11:38, cytawa pisze:
[...]

Cześć,

Skoro już to zaprojektowałeś to proszę wrzuć to na:
   https://www.thingiverse.com/

Co ja robiłem do rowerów: uchwyty do lampek, uchwyt do u-locka na amortyzator, uchwyty do koszyków, ramki do odblasków.

Przy projektowania należy pamiętać o właściwościach mechanicznych wydruków, o tym, że pękają wzdłuż warstw a są mocne w poprzek.
ABS się świetnie rozpuszcza i klei acetonem i można zrobić "sklejkę" drukując warstwy raz wzdłuż raz w poprzek, albo można dać w pracującym miejscu śrubę ściskającą warstwy...
PET-G, wydrukowany przy poprawnych temperaturach, daje znacznie mocniejsze elementy od ABSu.
Należy jednak pamiętać, że PET-G pęka na ostro i gwałtownie gdy ABS się rozwarstwia nie generując ostrych krawędzi.

--
AWa.

Data: 2019-05-21 22:48:02
Autor: ToMasz
drukowanie elementów
Przy projektowania należy pamiętać o właściwościach mechanicznych wydruków,brawo. Więc aby to miało sens, szczególnie powtarzalne elementy robimy z
aluminium, albo kompozytów.

ToMasz

Data: 2019-05-22 12:24:11
Autor: cytawa
drukowanie elementów
Andrzej W. pisze:

Co ja robiłem do rowerów: uchwyty do lampek, uchwyt do u-locka na
amortyzator, uchwyty do koszyków, ramki do odblasków.

Wiele rzeczy mozna kupic i to pewno niezbyt drogo ale frajda ze zrobienia wlasnego jest nie do przecenienia. Ale czasem nie ma mozliwosci i trzeba zrobic. Zrobilem jeszcze nietypowy korek do mocowania blotnika od dolu do amortyzatora.

Jestem na etapie testowania na ile ABS jest wytrzymale w praktyce.

[...]

Nie wiem czy o to ci chodzi. Moj slajser przygotowuje druk naprzemiennie w plaszczyznie XY. Ale w pionie wydruk jest relatywnie slaby. Aceton niezle skleja.

albo można dać w pracującym
miejscu śrubę ściskającą warstwy...

To chyba jedyny dobry ratunek wzmacniajacy. Ja jeszcze w pionie robie czasem otwory o srednicy 3.4mm i w ten otwor wciskam na aceton rdzen z filamentu. To bardzo wzmacnia.

Jan Cytawa

Data: 2019-05-22 13:44:24
Autor: Andrzej W.
drukowanie elementów
W dniu 2019-05-22 o 12:24, cytawa pisze:
[...]

Bardziej chodziło mi o taką konstrukcję:

+-- -- -- -- +-- -- -- -- -- -- -- -- -- -+-- -- -- -- +
|  I  I  |                   |  I  I  |
|  I  I  |___________________|  I  I  |
|  I  I  |                   |  I  I  |
|  I  I  |___________________|  I  I  |
|  I  I  |                   |  I  I  |
|  I  I  |___________________|  I  I  |
|  I  I  |                   |  I  I  |
|  I  I  |___________________|  I  I  |
|  I  I  |                   |  I  I  |
|  I  I  |___________________|  I  I  |
|  I  I  |                   |  I  I  |
|  I  I  |___________________|  I  I  |
|  I  I  |                   |  I  I  |
|  I  I  |                   |  I  I  |
+-- -- -- -- +-- -- -- -- -- -- -- -- -- -+-- -- -- -- +

Powiedzmy, ze jest to rzut z boku, ma to przedstawiać trzy elementy sklejone ze sobą z oznaczeniem kierunku warstw.

Środkowy element, w którym warstwy są ułożone poziomo, przenosi główne siły, dwa boczne elementy z warstwami ułożonymi pionowo "pilnują" środkowego by się nie rozwarstwił.
Klejenie na aceton daje znacznie mocniejszą spoinę niż sam wydruk.

--
AWa.

Data: 2019-05-22 20:25:47
Autor: geos
drukowanie elementów
On 17.05.2019 11:38, cytawa wrote:
Zwymiarowalem i zaprojektowalem i wydrukowalem na drukarce 3D. Nawet szybko poszlo. To nie jest mocno obciazony element ale konieczny.

na jakiej drukarce drukujesz (producent, model)?

pozdrawiam
geos

Data: 2019-05-23 08:32:05
Autor: cytawa
drukowanie elementów
  geos pisze:

na jakiej drukarce drukujesz (producent, model)?

Nie wiem. Jakis noname z wydrukowanych elementow. klon Prusa. Kosztowal cos kolo 500 zl. Syn mi sprezentowal. Wydruki sa na moje potrzeby super.

Jan Cytawa

drukowanie elementów