drukowanie elementów

Data: 2019-05-21 19:48:23
Autor: Andrzej W.
drukowanie elementów
W dniu 17.05.2019 o 11:38, cytawa pisze:
Musze sie pochwalic.
Potrzebne mi bylo na gwalt takie cos:

https://allegro.pl/oferta/napinacz-lancucha-gazelle-rama-stalowa-7931698454

Zwymiarowalem i zaprojektowalem i wydrukowalem na drukarce 3D. Nawet szybko poszlo. To nie jest mocno obciazony element ale konieczny.

Od pewnego czasu zastanawiam sie co moze dac sie do roweru wydrukowac by bylo dobre i mocne.

Jan Cytawa

Cześć,

Skoro już to zaprojektowałeś to proszę wrzuć to na:
   https://www.thingiverse.com/

Co ja robiłem do rowerów: uchwyty do lampek, uchwyt do u-locka na amortyzator, uchwyty do koszyków, ramki do odblasków.

Przy projektowania należy pamiętać o właściwościach mechanicznych wydruków, o tym, że pękają wzdłuż warstw a są mocne w poprzek.
ABS się świetnie rozpuszcza i klei acetonem i można zrobić "sklejkę" drukując warstwy raz wzdłuż raz w poprzek, albo można dać w pracującym miejscu śrubę ściskającą warstwy...
PET-G, wydrukowany przy poprawnych temperaturach, daje znacznie mocniejsze elementy od ABSu.
Należy jednak pamiętać, że PET-G pęka na ostro i gwałtownie gdy ABS się rozwarstwia nie generując ostrych krawędzi.

--
AWa.

Data: 2019-05-21 22:48:02
Autor: ToMasz
drukowanie elementów
Przy projektowania należy pamiętać o właściwościach mechanicznych wydruków,brawo. Więc aby to miało sens, szczególnie powtarzalne elementy robimy z
aluminium, albo kompozytów.

ToMasz

Data: 2019-05-22 12:24:11
Autor: cytawa
drukowanie elementów
Andrzej W. pisze:

Co ja robiłem do rowerów: uchwyty do lampek, uchwyt do u-locka na
amortyzator, uchwyty do koszyków, ramki do odblasków.

Wiele rzeczy mozna kupic i to pewno niezbyt drogo ale frajda ze zrobienia wlasnego jest nie do przecenienia. Ale czasem nie ma mozliwosci i trzeba zrobic. Zrobilem jeszcze nietypowy korek do mocowania blotnika od dolu do amortyzatora.

Jestem na etapie testowania na ile ABS jest wytrzymale w praktyce.

[...]

Nie wiem czy o to ci chodzi. Moj slajser przygotowuje druk naprzemiennie w plaszczyznie XY. Ale w pionie wydruk jest relatywnie slaby. Aceton niezle skleja.

albo można dać w pracującym
miejscu śrubę ściskającą warstwy...

To chyba jedyny dobry ratunek wzmacniajacy. Ja jeszcze w pionie robie czasem otwory o srednicy 3.4mm i w ten otwor wciskam na aceton rdzen z filamentu. To bardzo wzmacnia.

Jan Cytawa

Data: 2019-05-22 13:44:24
Autor: Andrzej W.
drukowanie elementów
W dniu 2019-05-22 o 12:24, cytawa pisze:
[...]

Bardziej chodziło mi o taką konstrukcję:

+-- -- -- -- +-- -- -- -- -- -- -- -- -- -+-- -- -- -- +
|  I  I  |                   |  I  I  |
|  I  I  |___________________|  I  I  |
|  I  I  |                   |  I  I  |
|  I  I  |___________________|  I  I  |
|  I  I  |                   |  I  I  |
|  I  I  |___________________|  I  I  |
|  I  I  |                   |  I  I  |
|  I  I  |___________________|  I  I  |
|  I  I  |                   |  I  I  |
|  I  I  |___________________|  I  I  |
|  I  I  |                   |  I  I  |
|  I  I  |                   |  I  I  |
|  I  I  |                   |  I  I  |

Powiedzmy, ze jest to rzut z boku, ma to przedstawiać trzy elementy sklejone ze sobą z oznaczeniem kierunku warstw.

Środkowy element, w którym warstwy są ułożone poziomo, przenosi główne siły, dwa boczne elementy z warstwami ułożonymi pionowo "pilnują" środkowego by się nie rozwarstwił.
Klejenie na aceton daje znacznie mocniejszą spoinę niż sam wydruk.

--
AWa.

drukowanie elementów