drzewo przerata na poją posesje

Data: 2010-03-28 19:51:59
Autor: BETON
drzewo przerata na poją posesje
Witam.
Sąsiad ma wielkie drzewo orzechowe które 1/3 wielkosci korony przechodzi na moją posesje.
Kto powinen pokryc koszty  obciecia tej wystającej czesci która  mi zasłania trawnik na którym przez to nic nie rośnie. Sąsiad jako własciciel drzewa czy ja, jako  ze gałęzie są na mojej  działce.

Paweł

Data: 2010-03-28 19:56:52
Autor: Krzysztof Jodłowski
drzewo przerata na poją posesje
> Kto powinen pokryc koszty obciecia tej wystającej czesci

Sąsiad lub Ty. (KC Art. 150, Art. 149)
Ale orzechy, ktore spadną na Twoją działkę są Twoje. (KC Art. 148)

--
Krzysztof

Data: 2010-03-28 20:31:42
Autor: Michal Jankowski
drzewo przerata na poją posesje
Art. 150. Właściciel gruntu może obciąć i zachować dla siebie korzenie
przechodzące z sąsiedniego gruntu. To samo dotyczy gałęzi i owoców
zwieszających się z sąsiedniego gruntu; jednakże w wypadku takim
właściciel powinien uprzednio wyznaczyć sąsiadowi odpowiedni termin do
ich usunięcia. I tyle. O kosztach nic nie ma. 8-)

  MJ

drzewo przerata na poją posesje