drzwi

Data: 2016-02-06 20:51:25
Autor: pilocik
drzwi
crosspost

Kupiłem drzwi, przesuwne.
Takie sobie wymarzyłem :)

Zgodnie z danymi wg strony producenta grubość skrzydła to 40mm

Kupiłem kasety do drzwi przesuwnych, zgodnie z opisem producenta maksymalna grubość skrzydła to 40mm.

Zamontowałem kasety ale drzwi nie da rady wsunąć ponieważ skrzydło w najgrubszym miejscu (przeszklenie) ma 50mm

kto powinien za to beknąć ?

Jak myślicie, czy ugram coś na "niezgodność towaru z umową" ?
No i czy kopać się z producentem czy ze sprzedawcą - towar wybrałem na stronie producenta, znalazłem lokalnego dystrybutora i u niego zamówiłem konkretny model.

Data: 2016-02-06 21:46:33
Autor: Baczek
drzwi
Wiem, że nie do końca NTG, ale może się przydać na przyszłość.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Crosspost

Data: 2016-02-07 01:13:01
Autor: Robert Tomasik
drzwi
W dniu 06-02-16 o 20:51, pilocik pisze:
[...]

Sprzedawca przed Tobą. Producent przed sprzedawcą. Towar niezgodny z umową, jeśli jest tak, jak piszesz.

Data: 2016-02-07 15:27:55
Autor: Stokrotka
drzwi
Ty, bo źle kupiłeś, mądry człek łazi z miarką.

Data: 2016-02-07 15:01:01
Autor: Budzik
drzwi
Użytkownik Stokrotka ortografia.nowa@gazeta.pl ...

Ty, bo Ľle kupiłe¶, m±dry człek łazi z miark±.

Acha. Czyli w ofercie mozna napisac co się chce, bo kupuj±cy ma sobie sprawdzić...

Data: 2016-02-07 19:19:13
Autor: Stokrotka
drzwi

Ty, bo Ľle kupiłe¶, m±dry człek łazi z miark±.

Acha. Czyli w ofercie mozna napisac co się chce, bo kupuj±cy ma sobie
sprawdzić...

Taki jest realny obecny ¶wiat, czy jak to nazwiesz:
polski kapiatlizm XXI wieku, albo ostatniego 25 lecia.

Data: 2016-02-07 22:00:53
Autor: Budzik
drzwi
[...]

To jest tak zwany trzeci rodzaj prawdy czyli gówno prawda...

Data: 2016-02-07 16:58:34
Autor: Big Jack
drzwi
W wiadomo¶ci
*Stokrotka* napisał(-a):

Ty, bo Ľle kupiłe¶, m±dry człek łazi z miark±.

A podpaski (tampony) to mierzysz (i porównujesz z ...), przymierzasz, czy przyjmujesz to, co napisał producent?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2016-02-07 17:48:19
Autor: z
drzwi
W dniu 2016-02-07 o 16:58, Big Jack pisze:

A podpaski (tampony) to mierzysz (i porównujesz z ...), przymierzasz,
czy przyjmujesz to, co napisał producent?

Bez jaj :-)
Po drzwi na konkretny wymiar poszedłbym do marketu budowlanego z miark±.
Szkoda czasu, nerwów i pieniędzy żeby ufać sprzedawcy/producentowi.

Data: 2016-02-08 08:08:21
Autor: Tomasz Kaczanowski
drzwi
W dniu 2016-02-07 17:48, z pisze:
[...]

Fakt i nie tylko po drzwi, jak kilkana¶cie lat temu potrzebowałem pralkę, która mi się zmie¶ci, okazało się, że wymiary kubatury przez różnych producentów s± różnie podawane, tak samo póĽniej miałem z lodówk±, więc chc± kupić cokolwiek, na czym zależy mi na jakim¶ wymiarze biorę jednak miarkę, bo się póĽniej okazuje, że co¶ tam ma np 40zł, ale tylko u podstawy, albo bez elementów wystaj±cych typu r±czka lub cokolwiek innego.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl/promocje

Data: 2016-02-09 11:20:18
Autor: JDX
drzwi
On 2016-02-08 08:08, Tomasz Kaczanowski wrote:
[...]
więc chc± kupić cokolwiek, na czym zależy mi na jakim¶ wymiarze
biorę jednak miarkę
A miarkę masz wzorcowan± czy nie? Bo jak nie, to pomiar za jej pomoc±
jest w zasadzie gówno warty. :-D

Data: 2016-02-09 12:18:35
Autor: Tomasz Kaczanowski
drzwi
On 2016-02-08 08:08, Tomasz Kaczanowski wrote:
[...]
więc chc± kupić cokolwiek, na czym zależy mi na jakim¶ wymiarze
biorę jednak miarkę
A miarkę masz wzorcowan± czy nie? Bo jak nie, to pomiar za jej pomoc±
jest w zasadzie gówno warty. :-D

Miarka taka sama, któr± mierzę w domu, więc o tyle "miarodajne" wyniki dla mnie :)
Insza inszo¶ć, że w tym dowcipie jest co¶, ponieważ wkurza to, że nie możesz po prostu zamówić sobie do domu czego¶, bo wymiary s± nieustandaryzowane.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2016-02-22 22:16:31
Autor: PlaMa
drzwi
W dniu 2016-02-09 o 12:18, Tomasz Kaczanowski pisze:

[...]

ale czy mierzysz w tej samej temperaturze? Rozszerzalno¶ć cieplna to nie zła su... wrednota.

Data: 2016-02-24 14:10:22
Autor: Miroo
drzwi
[...]

S± ustandaryzowane. Mniej więcej :)
Jak wymieniałem drzwi wewnętrzne to się okazało, że nowe s± 4mm szersze i nie bardzo chc± się mie¶cić w futrynach. Na szczę¶cie po odpowiednim popieszczeniu zawiasów i futryn jako¶ weszły.
Zalecam mierzyć przed zakupem, a zwłaszcza przed docięciem :)

Pozdrawiam

Data: 2016-02-07 17:47:34
Autor: pilocik
drzwi
W dniu 2016-02-07 o 15:27, Stokrotka pisze:
Ty, bo źle kupiłeś, mądry człek łazi z miarką.

Szanowna Stokrotko, pokaż mi skład budowlany mający na półce wszystko co mają w ofercie.
Wybrałem drzwi z katalogu producenta, upewniłem się co do ich parametrów i takie zamówiłem, co Twoim zdaniem miałem zmierzyć tą miarką ? Grubość katalogu ?

Data: 2016-02-07 17:49:41
Autor: z
drzwi
W dniu 2016-02-07 o 17:47, pilocik pisze:
Wybrałem drzwi z katalogu producenta, upewniłem się co do ich parametrów
i takie zamówiłem, co Twoim zdaniem miałem zmierzyć t± miark± ? Grubo¶ć
katalogu ?

To reklamuj i nie zawracaj gitary :-)

Data: 2016-02-07 19:21:51
Autor: Stokrotka
drzwi

[...]

Oczywiście, że powinieneś zmieżyć miarką dżwi,
w każdym miejscu , kture wydawało ci się krytyczne.

Co innego gdybyś się czepiał np ocieplenia w środku:
tego nie widać i nie da się sprawdzić, tu musisz zaufać napisam,
nie ma wyjścia.

--
skasowali mi stronÄ™:
_____http://ortografia.ma7.eu_____zmiana adresu strony

Data: 2016-02-07 22:00:55
Autor: Budzik
drzwi
Użytkownik Stokrotka ortografia.nowa@gazeta.pl ...

Oczywi¶cie, że powiniene¶ zmieżyć miark± dżwi,
w każdym miejscu , kture wydawało ci się krytyczne.

Debilka...

Co innego gdyby¶ się czepiał np ocieplenia w ¶rodku:
tego nie widać i nie da się sprawdzić, tu musisz zaufać napisam,
nie ma wyj¶cia.

Mozna przeciez przeci±ć i sprawdzic...

Data: 2016-02-08 10:08:05
Autor: Stokrotka
drzwi

Oczywi¶cie, że powiniene¶ zmieżyć miark± dżwi,
w każdym miejscu , kture wydawało ci się krytyczne.

Debilka...

Jeste¶ niehlujnym leniem i nie rozumiesz jak cięzk± praca jest dobre, tj użyteczne wydawanie pieniędzy.

Co innego gdyby¶ się czepiał np ocieplenia w ¶rodku:
tego nie widać i nie da się sprawdzić, tu musisz zaufać napisam,
nie ma wyj¶cia.

Mozna przeciez przeci±ć i sprawdzic...
NIe , bo dżwi strac± na użyteczno¶ci, po prostu je zniszczysz.

--
skasowali mi stronę:
_____http://ortografia.ma7.eu_____zmiana adresu strony
w zakładce 'inne', nowa wersja syntezatora mowy GdakMini2_99 ,
z nowym głosem
ktury ludzie ociężali umysłowo, nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom.

Data: 2016-02-08 10:20:03
Autor: Budzik
drzwi
Użytkownik Stokrotka ortografia.nowa@gazeta.pl ...

Debilka...

Jeste¶ niehlujnym [...]

ROTFL...

Data: 2016-02-08 20:12:30
Autor: Animka
drzwi
W dniu 2016-02-08 o 11:20, Budzik pisze:
UĹĽytkownik Stokrotka ortografia.nowa@gazeta.pl ...

Debilka...
JesteĹ› niehlujnym [...]
ROTFL...
Miałam Ci wytknąć okropnego byka na tej grupie albo grupie podatki i żałuję, że tego nie zrobilam. Przejrzyj swoje wczorajsze posty.

--
animka

Data: 2016-02-08 20:00:39
Autor: Budzik
drzwi
Użytkownik Animka animka@tonieja.wp.pl ...

Miałam Ci wytkn±ć okropnego byka na tej grupie albo grupie podatki i żałuję, że tego nie zrobilam. Przejrzyj swoje wczorajsze posty.

To masz tutaj: ohujałas? :)

Data: 2016-02-09 00:47:25
Autor: Animka
drzwi
W dniu 2016-02-08 o 21:00, Budzik pisze:
UĹĽytkownik Animka animka@tonieja.wp.pl ...

Miałam Ci wytknąć okropnego byka na tej grupie albo grupie podatki i
żałuję, że tego nie zrobilam. Przejrzyj swoje wczorajsze posty.
To masz tutaj: ohujałas? :)
No tak, nie chciało ci się naprawić swojego błędu, poszukać go.

--
animka

Data: 2016-02-08 10:57:48
Autor: J.F.
drzwi
UĹĽytkownik "pilocik"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:56b64ebb$0$22823$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Teoretycznie po to jest.
Pytanie tylko czy ugrasz cos ponad zwrot ceny i drzwi.

Drogie te drzwi i kaseta ?
Bo producent drzwi powinien zwrocic koszta dodatkowe montazu.
Pytanie, czy bedzie mu sie chcialo obnizyc cene o cene wiekszej kasety.

Ewentualnie ... wezwac do usuniecia usterki, czyli dostarczenia drzwi o grubosci 40 mm :-)

No i czy kopać się z producentem czy ze sprzedawcą - towar wybrałem na

z tytulu niezgodnosci to u sprzedawcy.

stronie producenta, znalazłem lokalnego dystrybutora i u niego zamówiłem konkretny model.

Zdalnie czy w sklepie ? Bo jak zdalnie, to mozesz oddac w 10 czy 14 dni bez podania przyczyn.
No ale znow wraca kwestia kosztow dodatkowych.

J.

Data: 2016-02-10 00:53:50
Autor: pilocik
drzwi finał
finał sprawy wygląda tak:
niestety jak podejrzewałem sprzedawca mnie skierował do producenta, nie chciałem się już z koniem kopać zatem zacząłem dyskusję z producentem.
oczywiście producent wyszedł z założenia, że nie popełnił błędu, gdyż zgodnie z opisem grubość skrzydła drzwi ma deklarowane 40mm a błąd jest mój, ponieważ powinienem uwzględnić, że przeszklenie pogrubia drzwi.
Mało tego, winny jestem też temu, że nie kupiłem drzwi i kasety z jednej firmy tylko z różnych firm, wtedy gwarantowali by odpowiednie dopasowanie.ponoć jak się kupuje badziewie to tak później jest

No cóż, nauczka na przyszłość, by będąc inwestorem robić doktorat z każdego etapu budowy, wszystkim dostawcom i "fachofcom"patrzeć na ręce, a na dodatek wszystko sprawdzać milion razy.

Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem .
problem drzwi rozwiązałem sam następująco:
kasety wymontowałem z konstrukcji i skręciłem w wersji nie 100mm a 125mm, nieco się pogrubi ściana ale jest to do przeżycia.
na szczęście kaseta Gustavson z Laguny (to jest to niby badziewie) daje taką możliwość.
trzeba tylko zmienić profile do K-G na szersze i wykonać sporo nieplanowanej pracy z rozbiórką starej i ze zbudowaniem nowej konstrukcji

Data: 2016-02-10 11:53:22
Autor: G.S.
drzwi finał
On Wed, 10 Feb 2016, pilocik wrote:

Mało tego, winny jestem też temu, że nie kupiłem drzwi
i kasety z jednej firmy tylko z różnych firm, wtedy gwarantowali by odpowiednie dopasowanie.

 To jest chyba "stały punkt programu", dotyczy też usług :(
 Jak jest dwu "potencjalnie winnych" to kończy się wersj±
ping-pong.

pzdr, Gotfryd

Data: 2016-02-10 17:01:03
Autor: Budzik
drzwi finał
Użytkownik pilocik pilocik_NOSPAM@neostrada.pl ...

niestety jak podejrzewałem sprzedawca mnie skierował do producenta,

Tu oczywi¶cie Twoja dobra wola, ze się dałes skierować.
Kupiłes od firmy X i tak naprawde jak by¶ się uparł, to tylko z ni± masz umowe.

drzwi