drzwi do garaĹźu a podatki

Data: 2011-09-15 23:02:55
Autor: Ireneusz Brycki
drzwi do garaĹźu a podatki
Witam,

Prowadzę działalność, mam samochód na działalność, garaż, ale urwały mi się drzwi do niego - czy mogę wliczyć wymianę tych drzwi do podatku czy nie?

--
Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

Data: 2011-09-16 08:34:21
Autor: alamakota
drzwi do garażu a podatki
Ireneusz Brycki wrote:

Witam,

Prowadzę działalność, mam samochód na działalność, garaż, ale urwały mi
się drzwi do niego - czy mogę wliczyć wymianę tych drzwi do podatku czy
nie?

jeszcze nie słyszałem aby komus odpadły drzwi. No ale skoro urwanie np. paska rozrządu nadaje się to czemu nie.

Data: 2011-09-16 11:53:48
Autor: Gotfryd Smolik news
drzwi do garażu a podatki
On Fri, 16 Sep 2011, alamakota wrote:

Ireneusz Brycki wrote:

[...]

  Drzwi garażu?
  A co za problem wyrwać zawias lub zawieszenie bramy uchylnej?
  To drugie już mi się kiedyś udało :]

No ale skoro urwanie np.
paska rozrządu nadaje się to czemu nie.

  A różnicę między samochodem, którego część stanowi ten pasek, a bramą,
która NIE stanowi części samochodu (zaś garaż jak mniemam "na DG" nie
jest) dostrzegasz?
  Bo z tej różnicy wynika pytanie, IMVHO.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-16 16:28:06
Autor: alamakota
drzwi do garażu a podatki

Ireneusz Brycki wrote:

[...]

Dostrzegam, dlatego dałem pasek a nie zawias ;) OK, przegiąłem, przepraszam.

Data: 2011-09-16 16:31:27
Autor: alamakota
drzwi do garażu a podatki
alamakota wrote:

  Drzwi garażu?
p.s. oczywiście nie garażu, kwestia interpretacji pytania :P

Data: 2011-09-16 20:59:50
Autor: Gotfryd Smolik news
drzwi do garażu a podatki

alamakota wrote:

  Drzwi garażu?
p.s. oczywiście nie garażu, kwestia interpretacji pytania :P

  No cóż, tej opcji nie wziąłem pod uwagę ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-17 10:43:25
Autor: cyklista
drzwi do garażu a podatki

alamakota wrote:

Drzwi garażu?
p.s. oczywiście nie garażu, kwestia interpretacji pytania :P

No cóż, tej opcji nie wziąłem pod uwagę ;)

pzdr, Gotfryd

Wracając (lub podążając) w kierunku interesującym. Czy jeśli ten garaż jest używany tylko w celu parkowania samochodu firmowego to:

1. naprawa takich drzwi podchodziła by pod drobne naprawy bieżące (czyli tak samo jak np. pomalowanie ścian  w lokalu wynajmowanym przez firmę), czy w ogóle potrzebna jest jakakolwiek umowa formalna (ale jak zrobić ją z samym sobą?) dla uznania że koszty ponoszone w ten garaż są związanymi bezpośrednio z utrzymaniem samochodu firmowego

2. jeśli jednak naprawa drzwi zaliczyła by się do ulepszenia tego garażu czy też napraw dużych do których zobowiązany jest właściciel a nie użytkownik, to jak ugryźć te koszty będąc właśnie firmą i właścicielem w jednej osobie (nie czepiajmy się tego że firma i osoba to jedno tylko rozważmy to jako dwa byty podatkowe)

drzwi do garaĹźu a podatki