dula sim i lte czy to dobry pomysl

Data: 2014-08-01 12:37:41
Autor: Pszemol
dula sim i lte czy to dobry pomysl
"NICE" <jonstantynopolitanczykowianeczka@konstantynopolitanczykowianeczka.kom> wrote in message news:lrd2d6$nn0$1node2.news.atman.pl...
wkurzylo mnie noszenie dwóch tel.
[..]
mam dwa prepaidy w play i wloze je do xperii

Wybacz jeśli moje pytanie uznasz za głupie,
ale po co Ci dwa prepaidy w tej samej sieci
i do tego w jednym telefonie?

Nie żebym krytykował - pytam z ciekawości...

Data: 2014-08-01 21:14:49
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:lrgj7j$920$1dont-email.me...
[...]

Bo jeden podaje znajomym, a drugi kontrahentom służbowym.

Data: 2014-08-01 20:09:47
Autor: Pszemol
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote in message news:53dbe732$0$2243$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jesteś może jego adwokatem? :-)

Data: 2014-08-02 10:20:58
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:lrhdou$kba$1dont-email.me...

[...]

Nie, ale to dość zdroworozsądkowe. W robocie u mnie większość osób tak robi. To po prostu jedno oczywiste wyjaśnienie.

Data: 2014-08-02 07:34:58
Autor: Pszemol
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote in message news:53dca08a$0$2366$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To "oczywiste" wyjaśnienie też mi się nasunęło na myśl,
ale właśnie dlatego zapytałem go aby nie zgadywać...

A jeśli już rozmawiamy o tym, to czy robi się tak dla celów
odpisywania kosztów rozmów od biznesu czy w innych celach?

Bo tak sobie myślę że super tanie są ostatnio abonamenty bez
limitów minut (np. nju mobile) więc w sumie bez znaczenia jest
od strony finansowej czy gadasz z kontrahentem czy znajomym.

Posiadanie dwu numerów jest strasznie niewygodne, nawet
jak masz dobrodziejstwo jednego telefonu dwusimowego,
więc uwolnienie się od tej niewygody byłoby czymś fajnym...

Są jakieś inne powody niż finansowe że ktoś utrzymuje dwa
osobne numery?

Data: 2014-08-02 15:26:03
Autor: Dylon
W dniu 2014-08-02 o 14:34, Pszemol pisze:

Są jakieś inne powody niż finansowe że ktoś utrzymuje dwa
osobne numery?
  Na prawdÄ™ chciaÅ‚byÅ› używać tylko jednego numeru i jako prywatnego jak i firmowego?
Jak po pracy będą Ci wydzwaniać klienci to szybko zmienisz zdanie :)

--
Maciej Dylski
"[...]Licznik Millera jest lepszym detektorem promieniowania

Data: 2014-08-02 10:07:05
Autor: Pszemol
dula sim i lte czy to dobry pomysl
"Dylon" <dylon@nie.chcialbym.spamu.hi.hi.wp.pl> wrote in message news:lriot9$nnc$1speranza.aioe.org...
Na prawdę chciałbyś używać tylko jednego numeru
i jako prywatnego jak i firmowego?
Jak po pracy będą Ci wydzwaniać klienci to szybko zmienisz zdanie :)

Czemu zmienię zdanie? Nie możesz ustawić w telefonie że w pewnych
godzinach numery nieznane lub nowe, których nie masz w kontaktach
nie dzwoniÄ… dzwonkiem? Albo dzwoniÄ… innym dzwonkiem?

W moim iPhone to jest tryb "do not disturb"...
http://support.apple.com/kb/HT5463
Po polsku:
http://support.apple.com/kb/HT5463?viewlocale=pl_PL

Czyli znajomych, rodzinę i np. wyjątkowych klientów od których
chcesz odebrać telefon nawet jak w niedziele siedzisz na rybach
wsadzasz do grupy "Favorites"/"Ulubionych" kontaktów a reszta
się idzie nagrać na sekretarkę.

A w godzinach pracy, to możesz ustawić inne dzwonki dla znajomych,
inne dla żony, inne dla kochanki :-) a jeszcze inne dla kontrahentów
numerów nie z listy kontaktów i wiesz kto dzwoni bez odrywania
wzroku od tego co akurat robisz...

Nie wiem, jeszcze jak była kiedyś motywacja finansowa bo rozmowy
były cholernie drogie to rozumiałem że ludzie z dwoma słuchawkami
po kieszeniach chodzÄ… bo w koszty jeden numer wpuszczajÄ…...
Ale teraz? Chyba nie ma to sensu i warto przemyśleć czy jest sens
mieć dwa numery, kupować dziwne słuchawki dwu-simowe itp, itd...

Co o tym myślicie?

Data: 2014-08-02 16:01:24
Autor: J.F.
dula sim i lte czy to dobry pomysl
Dnia Sat, 2 Aug 2014 07:34:58 -0500, Pszemol napisa³(a):
Bo tak sobie my¶lê ¿e super tanie s± ostatnio abonamenty bez
limitów minut (np. nju mobile) wiêc w sumie bez znaczenia jest
od strony finansowej czy gadasz z kontrahentem czy znajomym.

Ale co - chcesz z prywatnego gadac sluzbowo, czy ze sluzbowego
prywatnie ?

Posiadanie dwu numerów jest strasznie niewygodne, nawet
jak masz dobrodziejstwo jednego telefonu dwusimowego,
wiêc uwolnienie siê od tej niewygody by³oby czym¶ fajnym...
S± jakie¶ inne powody ni¿ finansowe ¿e kto¶ utrzymuje dwa
osobne numery?

Prywatny mam, i mam zrezygnowac ? A tam znajomi, banki, itp.

Powiedziec w pracy ze dziekuje, nie chce sluzbowej ?
No jest to jakis pomysl.

J.

Data: 2014-08-02 09:56:30
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:19lg5ukvdb6ns.188opzzjaxe99$.dlg40tude.net...
[...]

Jak Ci pasuje... w to nie wnikam.

[...]

Jak masz abonament bez limitów rozmów to z finansowego
punktu widzenia nie ma to znaczenia czy ksiêgujesz domowy
czy s³u¿bowy - a wygoda z noszenia jednego telefonu du¿a.

Data: 2014-08-03 11:17:28
Autor: J.F.
dula sim i lte czy to dobry pomysl
Dnia Sat, 2 Aug 2014 09:56:30 -0500, Pszemol napisa³(a):
[...]

No, na koncu to jest jeszcze u nas Urzad Skarbowy, ktory zawsze moze
sprawdzic czy pracownik korzysta prywatnie i czy podatku nie
zapomniano naliczyc :-)

[...]

No ale tak dawac pracodawcy cos za darmo ? To pracodawca ma placic :-)
Z tym ze te tanie no-limit to od pewnego czasu, dawniej tak prosto nie
bylo. A i teraz nie wszystkie abonamenty sa no-limit, wiec cos tam
pewnie doplacic trzeba.

Poza tym to nie tylko rozmowy, takze np dane.
Pracodawca tez moze chciec czy miec zwyczaj ze pracownik dostaje
telefon ze wspolnej puli, np rozmowy wewnetrzna sa bezplatne, albo np
chce cie zwolnic, ale nr telefonu zatrzymac, bo tam przeciez jego
klienci dzwonia.

czy s³u¿bowy - a wygoda z noszenia jednego telefonu du¿a.

Na szczescie teraz smartfony cienkie, a ladowarki takie same :-)

J.

Data: 2014-08-03 11:03:12
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:193km9e743t8f$.hwkdu25f7rjp.dlg40tude.net...
[...]

Od ceny abonamentu 30z³/miesi±c? Jakiego rzêdu niskie obroty
musia³aby mieæ ta "firma" skoro Urz±d Skarbowy zainteresowa³by
siê kwot± 360z³ na rok?
Ale je¶li siê boisz, to ksiêguj ten koszt jako prywatny...

[...]

Pomy¶l tak: nie dajesz nic pracodawcy, kupujesz SOBIE wolno¶æ
od niewygody noszenia i ³adowania dwu s³uchawek.

Z tym ze te tanie no-limit to od pewnego czasu, dawniej tak prosto nie
bylo. A i teraz nie wszystkie abonamenty sa no-limit, wiec cos tam
pewnie doplacic trzeba.

No mówiê wla¶nie ¿e kiedy¶ to mia³o sens bo koszty by³y du¿e
i warto by³o ksiêgowaæ to osobno, ale dzi¶? Kto dba o te 29z³
z niu mobile na miesi±c?

[...]

No zgoda - nie jest to rozwi±zanie dla wszystkich... ale warto
przemy¶leæ swoje indywidualne warunki i ¶wiadomie wybraæ
czy warto - zamiast na ¶lepo robiæ "bo inni tak robi±" :-)

czy s³u¿bowy - a wygoda z noszenia jednego telefonu du¿a.

Na szczescie teraz smartfony cienkie, a ladowarki takie same :-)

Cienkie s± nie bez powodu, bo klient w³a¶nie nie lubi nosiæ
du¿ej ceg³y w kieszeni... Dlatego wydaje siê ¿e warto mieæ
jeden telefon ni¿ dwa.

Data: 2014-08-02 16:51:44
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
dula sim i lte czy to dobry pomysl

Są jakieś inne powody niż finansowe że ktoś utrzymuje dwa
osobne numery?

Jeden do dzwonienia, a drugi do transmisji danych;
np. Lycamobile, itp.

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2014-08-02 09:57:27
Autor: Pszemol
"Henryk "Plumski" Plumowski" <gd@kihltd.eu> wrote in message news:lrittt$b7q$1node1.news.atman.pl...
Są jakieś inne powody niż finansowe że ktoś utrzymuje dwa
osobne numery?

Jeden do dzwonienia, a drugi do transmisji danych;
np. Lycamobile, itp.

Akurat to jeszcze mogę zrozumieć, np. Aero do danych itp...
Ale kolega pisał "mam dwa prepaidy w play i wloze je do xperii".
I to jest dla mnie ciekawe, dlatego go zapytałem...

Data: 2014-08-02 16:52:51
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:lrilrt$3je$1dont-email.me...

[...]

Wmoim wypadku nie prowadzę działaności. Po prostu z pewnych względó pracodawca nie zapewnia telefonu, a ułatwia to życie. Ale jakby "pacjenci" dostali prywatną komórkę, to by sie spać nie dało.

Bo tak sobie myślę że super tanie są ostatnio abonamenty bez
limitów minut (np. nju mobile) więc w sumie bez znaczenia jest
od strony finansowej czy gadasz z kontrahentem czy znajomym.

No w takim wypadku tak.

[...]

No właśnie są. Konieczność rozdzielenia tych prywatnych od służbowych.

Data: 2014-08-02 10:15:32
Autor: Pszemol
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote in message news:53dcfbe5$0$2142$65785112news.neostrada.pl...
[...]

[...]
Są jakieś inne powody niż finansowe że ktoś utrzymuje dwa
osobne numery?
No właśnie są. Konieczność rozdzielenia tych prywatnych od służbowych.

W jaki sposób ułatwia Ci to życie w porównaniu do rozwiązania
z jednym numerem i ustawieniem odpowiednio telefonu aby
inaczej dzwonił (lub w określonych godzinach nie dzwonił!) gdy
numer jest nieznany/ukryty lub nie jest na Twojej liście kontaktów?

Bo ja widzÄ™ same utrudnienia:
- dwa osobne abonamenty wyjdą drożej niż jeden unlimited
- prepaidy też wyjdą drożej dwa osobne niż jeden większy
- trzeba mieć dwie słuchawki co obciąża Ci kieszenie
- jedną słuchawkę dwusimową i masz ograniczony bardzo wybór
- trzeba ładować osobno dwie słuchawki i pamiętać o tym
- dwusimowy telefon pracuje krócej na jednym ładowaniu
- szansa na zgubienie/kradzież telefonu jest 2x większa :-)

Data: 2014-08-02 18:18:54
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:lriv8r$3p3$1dont-email.me...

[...]

Mój numer można - jak ktoś umie - znaleźć w necie. Często dzwonią do mnie ludzie, których nie mam w książce. Wiem, który jest służbowo (i czazsem nie odbieram), a który prywatnie (i też czasem nie odbieram). Po za tym akurat ja używam telefonów prostych, bo bardziej mi zależy na pewności łączności, niż kolorowych bajerach, a te niespecjalnie daja sie jakoś szczególnie ustawiać. Po trzecie, jak idę na dłuższy urlop, to ten służbowy przekierowuję, albo wręcz daję osobie, któa mnie zastępuje.

Bo ja widzÄ™ same utrudnienia:
- dwa osobne abonamenty wyjdą drożej niż jeden unlimited
- prepaidy też wyjdą drożej dwa osobne niż jeden większy

WyjdÄ….

- trzeba mieć dwie słuchawki co obciąża Ci kieszenie

Ja taszczę kilka kilogramó różnego baziewia. jedna słuchawka więcej nie robi już różnicy.

- jedną słuchawkę dwusimową i masz ograniczony bardzo wybór
- trzeba ładować osobno dwie słuchawki i pamiętać o tym

SOLID trzyma baterię ze dwa tygodnie. Jak jest w połowie, to dołądowuję.

- dwusimowy telefon pracuje krócej na jednym ładowaniu
- szansa na zgubienie/kradzież telefonu jest 2x większa :-)
Cóż, nie ma nic za darmo.

Data: 2014-08-02 13:58:59
Autor: Pszemol
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote in message news:53dd1018$0$2146$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No dobra, ale czym to się różni dla Ciebie?
I jak często dzwonią nowi ludzie prywatnie a jak często służbowo?
Co by się właściwie działo gdyby obie grupy nowych dzwoniło na
ten sam numer? Nowego nie odbierzesz - nagra Ci wiadomość,
oddzwonisz mu jak będziesz w godzinach pracy czy wrócisz z kibla.
W czym problem?
Czasami mam wrażenie że ludzie są niewolnikami telefonu...

Po za tym akurat ja używam telefonów prostych,
bo bardziej mi zależy na pewności łączności, niż kolorowych
bajerach, a te niespecjalnie daja sie jakoś szczególnie ustawiać.

No cóż, tu niewiele rzeczywiście da się pomóc... o ile rzeczywiście
w jakiś sposób "pewność łączności" zależy od prostoty telefonu...

Po trzecie, jak idę na dłuższy urlop, to ten służbowy przekierowuję, albo wręcz daję osobie, któa mnie zastępuje.

W takiej sytuacji oczywiście jeden numer się nie sprawdzi... :-)

SOLID trzyma bateriÄ™ ze dwa tygodnie.
Jak jest w połowie, to dołądowuję.

Który solid? Bo było ich kilka...

Data: 2014-08-02 21:38:31
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:lrjcc4$u39$1dont-email.me...
[...]

To zależy czym sie zajmujesz. Bywa, że nieodebranie telefonu decyduje o życiu albo o czymś ważnym. A z drugiej strony nikt nie da rady 24 h/dobę być gotowy do działania.

[...]

Wiesz, nie zdarzyło mi się, by SOLID sie zawiesił. Wczesniej używałem prostych NOKIA, albo ERICSSONA z mieczem.

[...]

Ja akurat używam tego starszego :-) Ale to bez znaczenia. Chodziło mi o zasadę.

Data: 2014-08-02 15:43:56
Autor: Pszemol
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote in message news:53dd3e7e$0$2152$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No ale pomówmy o konkretach, bo przedstawiłeś ciekawy scenariusz
do dyskusji: czym różni się zbieranie nowych przyjaciół od nowych
kontrahentów jak masz dwa osobne numery od tego jak jest jeden numer?

Możliwości jest kilka:
A - jestes w godzinach pracy, więc nowi dzwonią, odbierasz
B - jesteÅ› poza godzinami pracy, w domu, ale przyzwoita pora
C - jesteÅ› poza godzinami pracy, w sytuacji "do not disturb"

W fazie A jak nowi dzwoniÄ… to nie ma w sumie znaczenia czy
dzwoni nowy kontrahent czy nowy znajomy - odbierasz rozmowÄ™.

W fazie C jak nowi dzwonią to nie ma również znaczenia kto
dzwoni (prywatny czy służbowy) bo ani jednego ani drugiego
nie chesz odbierać...

W fazie B nie chcesz odbierać rozmów od nowych kontrahentów
ale chcesz odbierać rozmowę od potencjalnych nowych znajomych
co to właśnie zobaczyli Twoje wyczyny na paralotni i chcą z Tobą
polatać na zawodach... I teraz masz dwa numery to wiesz kto
dzwoni - jeden numer: ryzykujesz że nie odbierzesz rozmowy
od nowego znajomego... Czy to jakiś duży problem?
Innymi słowy: czy dla tej sytuacji tylko, warto nosić dwie słuchawki?

A może pominąłem jakąś fazę dnia, która nie pasuje do Twoich faz?

[...]

Ani mi się nie zdarzyło aby się mój iPhone zawiesił...
Myślałem że chodzi Ci o jakieś stare słuchawki z analogowym radiem :-)
Nawet przez myśl mi nie przeszło, że mówiąc "pewność łączności"
masz na myśli że telefon Ci się może zawiesić...
Mam iPhone4 od trzech lat - krótko miałem też iPhone5, rodzina
ma też iPhone5 - nic im się nie zawiesza. Nie masz czego się bać.

[...]

Wiem o co Ci chodziło, ale mi właśnie chodzi o to który trzyma 2 tygodnie.
Znasz numerek/model samsungowy?

Data: 2014-08-02 23:04:02
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:lrjii4$83u$1dont-email.me...

[...]

No niekoniecznie. Są sytuacje, gdy nie chcesz gadać o prywacie. Bywa, ze nie chcesz służbowo.

W fazie C jak nowi dzwonią to nie ma również znaczenia kto
dzwoni (prywatny czy służbowy) bo ani jednego ani drugiego
nie chesz odbierać...

No właśnie nie. Służbowy nie tyle chcę, co muszę. Ale ten służbowy mają "wtajemniczeni" i teoretycznie wiadomo, że tam nikt obcy nie zadzwoni, ale nie mam wszystkich "wtajemniczonych" w ksiażce.

(...)
A może pominąłem jakąś fazę dnia, która nie pasuje do Twoich faz?

To nie o fazy dnia chodzi. Mam specyfiną profesję po prostu. Z tym, że ja używam dwóch aparatów.

(...)
Mam iPhone4 od trzech lat - krótko miałem też iPhone5, rodzina
ma też iPhone5 - nic im się nie zawiesza. Nie masz czego się bać.
o.

Po za tym telefony z bardziej skomplikowanymi systemami są wrażliwe na podsłuchy i inne tego typu problemy. A mnie telefon służy do dzwonienia.

Wiem o co Ci chodziło, ale mi właśnie chodzi o to który trzyma 2 tygodnie.
Znasz numerek/model samsungowy?
2710 trzyma podobno najdłużej. Drugiego mam 3350 i też ponad tydzień potrafi wytrzymać, mimo to że mam na stałe blututa włączonego. Jak wyłączam, to pod dwa tygodnie podchodzi.

Data: 2014-08-02 16:25:40
Autor: Pszemol
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote in message news:53dd528c$0$2376$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tu nie chodzi raczej o to że "gadać" - tylko że dzwoni i trzeba odebrać.
Zgadzasz siÄ™? A zatem jak zadzwoni ktoÅ›, z kim nie masz czasu teraz
rozmawiać to po prostu przepraszasz grzecznie że nie masz czasu
i oddzwaniasz jak będziesz mieć czas.

No chyba że mówimy o naprawdę dużym ruchu telefonicznym,
jak ktoś siedzi non stop na telefonie, negocjuje 100 kontraktów
dziennie i nie chce aby mu (potencjalnie prywatna) rozmowa
wchodząca na "call waiting" przeszkadzała...
Ale tu mówimy o małym procencie ogólnych rozmów od nowych
(nieznanych telefonowi) numerach, bo inne to przecież zachowasz
siÄ™ zgodnie z tym co wiesz o kontakcie.

[...]

No ale mówimy w fazie C o sytuacji w której nie chcesz w ogóle
odbierać telefonów bo właśnie albo chcesz spać albo jesteś zajęty.
Nie mówisz przypadkiem o sytuacji B?

A może jesteś dyżurnym lekarzem z Pogotowia Ratunkowego? :-)))

(...)
A może pominąłem jakąś fazę dnia, która nie pasuje do Twoich faz?

To nie o fazy dnia chodzi. Mam specyfinÄ… profesjÄ™ po prostu.
Z tym, że ja używam dwóch aparatów.

Ciekawa ta profesja... :-)

(...)
[...]

???

Podsłuchy? O czym ty mówisz? Ktoś Cię chyba niepotrzebnie nastraszył :-)

Data: 2014-08-03 00:02:14
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:lrjkvj$nmh$1dont-email.me...

Ale tu mówimy o małym procencie ogólnych rozmów od nowych
(nieznanych telefonowi) numerach, bo inne to przecież zachowasz
siÄ™ zgodnie z tym co wiesz o kontakcie.

Nie zachowuje, bo to nie ma sensu.

[...]

Coś takiego mniej więcej :-)

Podsłuchy? O czym ty mówisz? Ktoś Cię chyba niepotrzebnie nastraszył :-)
Nie. I nie nastraszył :-)

Data: 2014-08-02 17:33:42
Autor: Pszemol
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote in message news:53dd6088$0$2158$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No widzisz... a mógłbyś zachowywać na liście kontaktów
i wiedziałbyś kto i po co dzwoni. W iPhone to jest kilka ruchów
palcem po klawiaturze. Ale w takich starych telefonach
to jest bardzo trudna operacja w porównaniu do smartfona.
Wstukiwać imię/nazwisko na klawiaturze numerycznej, na
maluśkim ekraniku rzeczywiście to katorga... kup sobie smartfona :-)

[...]

No to dosyć specyficzny przypadek... Raczej wyjątek niż reguła.
Nie masz wtedy fazy C - zawsze jesteÅ› albo w A lub w B.
Tak czy inaczej - chyba trzeba Ci współczuć telefonicznego uzależnienia ;-)

Podsłuchy? O czym ty mówisz?
Ktoś Cię chyba niepotrzebnie nastraszył :-)
Nie. I nie nastraszył :-)

No podałeś argument przeciw nowoczesnym telefonom które to
rzekomo można łatwiej podsłuchiwać - nie rozumiem tego...
Uważam że jest wręcz przeciwnie - na smartfonie możesz odpalić
appka do dzwonienia z szyfrowaniem rozmowy, więc nawet
Policja Cię nie da rady podsłuchiwać a na swoim Solid co zrobisz?
Na iPhone jest nawet taki appek za friko:
http://www.pcworld.com/article/2459560/iphone-gets-first-free-app-for-encrypting-voice-calls.html

Data: 2014-08-03 00:47:28
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:lrjou1$f8h$1dont-email.me...

[...]

Szanse na telefon z tego samego numeru znikome :-)

[...]

W żadnym wypadku.

Tak czy inaczej - chyba trzeba Ci współczuć telefonicznego uzależnienia ;-)

LubiÄ™ swojÄ… prace.

[...]

Nie wiesz nigdy, do kogo ta aplikacja wysyła dane. Po za tym podsłuch rozmów, to nie jedyna gałąź kontroli operacyjnej. A co z lokalizacją?

Data: 2014-08-02 17:53:18
Autor: Pszemol
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote in message news:53dd6acf$0$2148$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Doczytaj co to znaczy "Open Source".

Po za tym podsłuch rozmów,
to nie jedyna gałąź kontroli operacyjnej. A co z lokalizacją?

Mówiliśmy o podsłuchu... przeszkadza Ci też GPS? :-)
Może Ty nie dyżurny lekarz tylko zaopatrzeniowiec narkomanów? ;-)
Wtedy faktycznie lepiej używać prostych aparatów, najlepiej
jednorazówek :-)))

Data: 2014-08-03 08:56:21
Autor: J.F.
dula sim i lte czy to dobry pomysl
Dnia Sat, 2 Aug 2014 17:53:18 -0500, Pszemol napisa³(a):
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote in message
No poda³e¶ argument przeciw nowoczesnym telefonom które to
rzekomo mo¿na ³atwiej pods³uchiwaæ - nie rozumiem tego...
Uwa¿am ¿e jest wrêcz przeciwnie - na smartfonie mo¿esz odpaliæ
appka do dzwonienia z szyfrowaniem rozmowy, wiêc nawet
Policja Ciê nie da rady pods³uchiwaæ a na swoim Solid co zrobisz?
Na iPhone jest nawet taki appek za friko:
http://www.pcworld.com/article/2459560/iphone-gets-first-free-app-for-encrypting-voice-calls.html
Nie wiesz nigdy, do kogo ta aplikacja wysy³a dane.

Doczytaj co to znaczy "Open Source".

a) czy ja sam skompilowales ? To nie wiesz co tak naprawde robi,
b) to jest smarfon - skad wiesz ile jeszcze apek slucha, nagrywa ...

Po za tym pods³uch rozmów,
to nie jedyna ga³±¼ kontroli operacyjnej. A co z lokalizacj±?
Mówili¶my o pods³uchu... przeszkadza Ci te¿ GPS? :-)

gps, lokalizacja po sieci, mikrofon, kamera - i nad tym nie masz
kontroli.

Mo¿e Ty nie dy¿urny lekarz tylko zaopatrzeniowiec narkomanów? ;-)
Wtedy faktycznie lepiej u¿ywaæ prostych aparatów, najlepiej
jednorazówek :-)))

Od Apple masz taki fjuczer w prezencie
http://www.smh.com.au/digital-life/computers/researchers-activate-apple-isight-webcams-without-warning-light-20131219-2zmy4.html

J.

Data: 2014-08-03 15:44:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
dula sim i lte czy to dobry pomysl

"J.F." 1v13e067k5o52$.1wl0zp98u7jv.dlg@40tude.net

gps, lokalizacja po sieci, mikrofon,
kamera - i nad tym nie masz kontroli.

W laptopach z i86 te¿ s± mikrofony i kamery.

Data: 2014-08-03 11:04:41
Autor: Pszemol
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:lrlei5$mmq$1node2.news.atman.pl...

"J.F." 1v13e067k5o52$.1wl0zp98u7jv.dlg@40tude.net

gps, lokalizacja po sieci, mikrofon,
kamera - i nad tym nie masz kontroli.

W laptopach z i86 te¿ s± mikrofony i kamery.

To samo mia³em powiedzieæ - na paranojê nie ma rady...
Jak kto¶ chce kogo¶ pods³uchiwaæ czy ¶ledziæ to zawsze
sposób znajdzie i nic na to nie poradzisz...

Data: 2014-08-03 18:10:03
Autor: J.F.
dula sim i lte czy to dobry pomysl
Dnia Sun, 3 Aug 2014 11:04:41 -0500, Pszemol napisa³(a):
[...]

No ale kupilem lepszy komputer, to chyba ma cos lepszego ?

A nie - ten sam procesor, te same bledy, tylko cena wyzsza, a
funkcjonalnosc mniejsza :-)

J.

Data: 2014-08-03 10:33:57
Autor: P.B.
dula sim i lte czy to dobry pomysl
Dnia Sat, 2 Aug 2014 15:43:56 -0500, Pszemol napisa³(a):

Mo¿liwo¶ci jest kilka:
A - jestes w godzinach pracy, wiêc nowi dzwoni±, odbierasz
B - jeste¶ poza godzinami pracy, w domu, ale przyzwoita pora
C - jeste¶ poza godzinami pracy, w sytuacji "do not disturb"

Zamiast wymy¶laæ jakie¶ scenariusze z kosmosu wystarczy dwa najbardziej
prawdopodobne:

Jednoosobowa dzia³alno¶æ gospodarcza (ja tak mam): numer u¿ywany jako
firmowy jest podany publicznie: na stronie firmy, w CEIDG, na wizytówkach i
cholera wie jeszcze gdzie. Mo¿e na niego zadzwoniæ ka¿dy g³upek o ka¿dej
porze dnia i nocy. W³±czany jest tylko w godzinach pracy: zawracacze dupy z
banków, telekomów, biur rachunkowych mog± sobie w weekendy i w nocy nagraæ
siê na pocztê. Numer u¿ywany jako prywatny sam podajê tym, którzy mog±
dzwoniæ do mnie o ka¿dej porze dnia i nocy.

Drugi przypadek z ¿ycia, który niedawno mnie spotka³: pracowa³em na etacie
15 lat w jednej firmie i dosta³em wypowiedzenie. Szczê¶liwie, s³u¿bowa
komórka, to nie by³ mój jedyny telefon, i nie musia³em rodziny i znajomych
powiadamiaæ o zmianie numeru. Mój osobisty numer jest mój - niezale¿nie od
tego gdzie pracujê i co robiê.

p.s. jak Apple wypu¶ci iPhone na trzy karty sim, pierwszy bêdziesz tu pia³
jaki to zajebisty pomys³ i jak odstawili tym ruchem konkurencjê.     --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-03 11:13:04
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:kepggg2axzyq.u7ert9rfkojv.dlg40tude.net...
[...]

No ale w³a¶nie o tym piszê: prywatnych wpisujesz do swojej ksi±¿ki
kontaktów i ustawiasz w telefonie aby te osoby by³y traktowane
inaczej ni¿ rozmowa przychodz±ca z nieznanego numeru o 2 w nocy.
Mozesz ten opisany przez siebie efekt uzyskaæ maj±c jeden numer i smarfone.

[...]

I - zale¿nie od tego czy pracujesz w cywilizowanej firmie czy nie - czasem
warto ten numer udostêpniæ w firmie jako kontakt do siebie zamiast
nosiæ drug± komórkê w kieszeni.

p.s. jak Apple wypu¶ci iPhone na trzy karty sim, pierwszy bêdziesz tu
pia³ jaki to zajebisty pomys³ i jak odstawili tym ruchem konkurencjê.

Chyba mnie nie znasz Przemku.
Ja sam chêtnie skorzysta³bym z dwusimowego telefonu bo czêsto jestem za granic± i mia³bym w jednym gniazdku SIMa z USA: swojego domowego, prywatnego (udostêpnionego równie¿ pracodawcy!) a w drugim mia³bym lokalnego SIMa np. z Polski jak odwiedzam rodzinê albo jakiego¶ Indonezyjskiego czy Egipskiego jak jestem na nurkowaniu...
Dyskutowa³em tu jednak przypadek wymieniony przez Twórcê w±tka,
przypomnê: "mam dwa prepaidy w play i wloze je do xperii"  - kapujesz?

Data: 2014-08-04 07:50:07
Autor: P.B.
dula sim i lte czy to dobry pomysl
Dnia Sun, 3 Aug 2014 11:13:04 -0500, Pszemol napisa³(a):

[...]

I tak dla 550 kontaktów z mojej ksi±¿ki? Jak w twoim smartphone od iPhone
ustawiæ godziny, w których kontakty ma ³±czyæ, a w których puszczaæ
zapowied¼, ¿e firma pracuje 8-16 od poniedzia³ku do pi±tku?

I - zale¿nie od tego czy pracujesz w cywilizowanej firmie czy nie - czasem
warto ten numer udostêpniæ w firmie jako kontakt do siebie zamiast
nosiæ drug± komórkê w kieszeni.

Nic do tego nie ma cywilizowanie - firma daje pracownikom telefony ze
swojej puli numerowej i ma w nosie dogadywanie siê z ka¿dym osobno jakiego
telefonu chce u¿ywaæ. Zreszt± ja pierwsz± komórkê dosta³em w czasach gdy
wyci±gniêcie na ulicy telefonu budzi³o lekk± sensacjê, a Idea dzia³a³a
tylko w wiêkszych miastach, wiêc u¿ywa³em Centertela.

Taaa...

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-04 11:37:55
Autor: P.B.
dula sim i lte czy to dobry pomysl
Dnia Mon, 4 Aug 2014 07:50:07 +0200, P.B. napisa³(a):

Dyskutowa³em tu jednak przypadek wymieniony przez Twórcê w±tka,
przypomnê: "mam dwa prepaidy w play i wloze je do xperii"  - kapujesz?

Ja te¿ mam dwa prepaidy w Play: firmowy tylko do odbierania rozmów z numeru
podanego publicznie w taryfie "play na kartê rok wa¿no¶ci konta" co
kosztuje szalone 5 z³otych na rok i drugi numer do gadania w taryfie "mini
max na kartê" co kosztuje 29 z³otych za rozmowy bez limitu w Polsce i
dodatkowe 9 z³otych za 1GB netu do smartfona. Dzwoni± czasem do mnie
naci±gacze z infolinii i proponuj± abonament, ale nie potrafi± uzasadniæ
dlaczego mia³bym p³aciæ wiêcej za mniejsz± ilo¶æ us³ug.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-04 12:32:19
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:2ojfgnrhlflv.8z3eqxh252gw.dlg40tude.net...
[...]

No ale rezygnuj±c z numeru firmowego p³aci³by¶ MNIEJ o te 5z³ rocznie :-)
Zreszt± co¶ mieszasz siê w zeznaniach - wcze¶niej piszesz ¿e firma daje Ci
telefon ze swojej puli a teraz piszesz, ¿e sam sobie kupujesz firmowy numer.
Wiêc jak? Teoretyzujesz czy rzeczywi¶cie opisujesz swoj± sytuacjê?

Data: 2014-08-04 21:54:07
Autor: P.B.
dula sim i lte czy to dobry pomysl
Dnia Mon, 4 Aug 2014 12:32:19 -0500, Pszemol napisa³(a):

No ale rezygnuj±c z numeru firmowego p³aci³by¶ MNIEJ o te 5z³ rocznie :-)

Ale numer firmowy musi byæ podany do publicznej wiadomo¶ci - takie jest w
Polsce prawo i uroki prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej. Mo¿e na niego
zadzwoniæ kto¶ z Urzêdu Skarbowego, albo g³upek z ofert± czego¶ zbêdnego.

Zreszt± co¶ mieszasz siê w zeznaniach - wcze¶niej piszesz ¿e firma daje Ci
telefon ze swojej puli a teraz piszesz, ¿e sam sobie kupujesz firmowy numer.
Wiêc jak? Teoretyzujesz czy rzeczywi¶cie opisujesz swoj± sytuacjê?

15 lat pracowa³em w jednej firmie na etacie, teraz prowadzê w³asn±
dzia³alno¶æ. Wielu milionerów tak zaczyna³o :)

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-04 17:32:23
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:1twp00rqqomt4.1sjlyz2mg5jqg$.dlg40tude.net...
[...]

No i co to zmienia?
Podajesz do publicznej wiadomo¶ci jeden swój numer jednej komórki.
No i po po³udniu (jak wychodzisz z pracy) prze³±czasz na "do not disturb"
i dzwoni± tylko ludzie z Twojej ksi±¿ki adresowej, albo - jak tak ustawisz -
z podzbioru ksi±¿ki adresowej "Ulubione". Reszta g³upków z ofert±
czego¶ zbêdnego dostaje nagran± wiadomo¶æ aby siê poszli bujaæ.

:-))) Powodzenia.

Data: 2014-08-04 20:34:20
Autor: Budzik
dula sim i lte czy to dobry pomysl
U¿ytkownik P.B. pbernat@wp.pl ...

Ale numer firmowy musi byæ podany do publicznej wiadomo¶ci - takie jest w
Polsce prawo i uroki prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej.

Jakis konkretny przepis?

Data: 2014-08-04 22:49:16
Autor: P.B.
dula sim i lte czy to dobry pomysl
Dnia Mon, 4 Aug 2014 20:34:20 +0000 (UTC), Budzik napisa³(a):

U¿ytkownik P.B. pbernat@wp.pl ...

Ale numer firmowy musi byæ podany do publicznej wiadomo¶ci - takie jest w
Polsce prawo i uroki prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej.

Jakis konkretny przepis?

Nie próbowa³em jako¶ szczególnie z tym walczyæ i szukaæ podstawy prawnej,
ale przy rejestracji w CEiDG nale¿y wype³niæ pole "numer telefonu". Mog³em
podaæ numer do miêsnego po drugiej stronie ulicy, ale wola³em zainwestowaæ
piêæ zeta w starter Play i drugie piêæ w do³adowanie po zmianie taryfy na
"play na kartê rok wa¿no¶ci konta". Wiêkszo¶æ po³±czeñ na ten numer to bêd±
bzdety, ale mo¿e siê zdarzyæ, ¿e US, ZUS albo kto¶ inny z wa¿n±, z mojego
punktu widzenia, spraw± znajdzie go sobie w CEiDG i u¿yje.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-04 21:59:58
Autor: Budzik
[...]

Tak mysla³em

ale przy rejestracji w CEiDG nale¿y wype³niæ pole "numer
telefonu".

I nie wype³nienie skutkuje odmow±?

Data: 2014-08-04 17:33:51
Autor: Pszemol
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA37FEA8AA45C9budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
U¿ytkownik P.B. pbernat@wp.pl ...

[...]

Niektórzy ludzie s± fajni, nie Budzik?? :-))
Ka¿± im tu narobiæ w t± kratkê w formularzu to narobi±!
Czemu? Bo tak kazali... :-))

Data: 2014-08-05 07:23:24
Autor: P.B.
dula sim i lte czy to dobry pomysl
Dnia Mon, 4 Aug 2014 17:33:51 -0500, Pszemol napisa³(a):

Niektórzy ludzie s± fajni, nie Budzik?? :-))
Ka¿± im tu narobiæ w t± kratkê w formularzu to narobi±!
Czemu? Bo tak kazali... :-))

Ty oczywi¶cie przy wype³nianiu ka¿dego formularza w urzêdzie, banku, biurze
podró¿y ¿±dasz podstawy prawnej do ka¿dego pola które masz wype³niæ? Dane przedsiêbiorcy s± co do zasady jawne - w publicznie dostêpnym CEiDG
jest mój adres i nazwisko, wiêc numer telefonu wiele ju¿ nie zmienia.
Formalnie powinienem mieæ jeszcze tabliczkê na drzwiach, ale szczê¶liwie
albo nikt tego nie egzekwuje, albo przy której¶ radosnej nowelizacji prawa,
zosta³o to anulowane. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-05 08:57:44
Autor: Budzik
[...]

Nie. Ale jak nie chce czegos podac to nie podaje.

Dane przedsiêbiorcy s± co do zasady jawne - w publicznie
dostêpnym CEiDG jest mój adres i nazwisko, wiêc numer telefonu wiele
ju¿ nie zmienia.

Ale to juz odwracanie kota ogonem.

Formalnie powinienem mieæ jeszcze tabliczkê na
drzwiach, ale szczê¶liwie albo nikt tego nie egzekwuje, albo przy
której¶ radosnej nowelizacji prawa, zosta³o to anulowane.
Naleza³oby zapytaæ: na ktorych drzwiach? :)

Data: 2014-08-05 11:03:15
Autor: J.F.
dula sim i lte czy to dobry pomysl
U¿ytkownik "P.B."  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Bywa.

Dane przedsiêbiorcy s± co do zasady jawne - w publicznie dostêpnym CEiDG
jest mój adres i nazwisko, wiêc numer telefonu wiele ju¿ nie zmienia.

Ale jak masz podac nr telefonu, skoro na firme to bedziesz mogl zawrzec umowe dopiero po rejestracji ? :-)

Formalnie powinienem mieæ jeszcze tabliczkê na drzwiach, ale szczê¶liwie
albo nikt tego nie egzekwuje, albo przy której¶ radosnej nowelizacji prawa,
zosta³o to anulowane.

Masz takze miec nr domu na domu i raz na 10 lat sie zdarzylo ze policja wyegzekwowala :-)

J.

Data: 2014-08-05 07:16:04
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:53e09dd3$0$2163$65785112news.neostrada.pl...
Masz takze miec nr domu na domu i raz na 10 lat sie zdarzylo ze policja wyegzekwowala :-)

A dlaczego nie mieæ? Potem listonosz czy ankieter z OBOP
nie mo¿e Twojego domu znale¼æ...

Data: 2014-08-06 00:02:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
dula sim i lte czy to dobry pomysl

"Pszemol" lrqht9$skh$1@dont-email.me

A dlaczego nie mieæ? Potem listonosz czy ankieter z OBOP
nie mo¿e Twojego domu znale¼æ...

Mo¿e u¿yæ smartfonu. ;)

Data: 2014-08-05 20:51:30
Autor: masti
Dnia pięknego Tue, 05 Aug 2014 11:03:15 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

Masz takze miec nr domu na domu i raz na 10 lat sie zdarzylo ze policja
wyegzekwowala :-)

no i dobrze, że masz mieć. Nie cierpię jak jadę po jakimś zadupiu i zero numerów. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-08-06 01:00:39
Autor: John Kołalsky
dula sim i lte czy to dobry pomysl

Użytkownik "masti" <gone@to.hell>

Masz takze miec nr domu na domu i raz na 10 lat sie zdarzylo ze policja
wyegzekwowala :-)

no i dobrze, że masz mieć. Nie cierpię jak jadę po jakimś zadupiu i zero
numerów.

I co z tego ? Może ktoś chce byś Ty nie widział jaki jego dom ma numer

Data: 2014-08-06 09:56:00
Autor: masti
dula sim i lte czy to dobry pomysl
Dnia pięknego Wed, 06 Aug 2014 01:00:39 +0200 osobnik zwany John Kołalsky
napisał:

[...]

bo to strasznie tajna informacja jest. Może nawet dane osobowe :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-08-06 01:19:46
Autor: J.F.
dula sim i lte czy to dobry pomysl
Dnia Tue, 5 Aug 2014 20:51:30 +0000 (UTC), masti napisa³(a):
Dnia piêknego Tue, 05 Aug 2014 11:03:15 +0200 osobnik zwany J.F. napisa³:
Masz takze miec nr domu na domu i raz na 10 lat sie zdarzylo ze policja
wyegzekwowala :-)
no i dobrze, ¿e masz mieæ. Nie cierpiê jak jadê po jakim¶ zadupiu i zero numerów.

To sobie nawigacje lepsza kup :-P

J.

Data: 2014-08-06 09:55:28
Autor: masti

napisał:
[...]

nawigację mam dobrą ale nie chce mi się odpalać :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-08-05 13:37:05
Autor: John Ko³alsky
dula sim i lte czy to dobry pomysl

U¿ytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl>

[...]

Ale masz czy nie masz ? Bo o to chodzi, ¿e jak nie chcia³e¶ podaæ telefonu to mia³e¶ po prostu nie podaæ.

Dane przedsiêbiorcy s± co do zasady jawne - w publicznie dostêpnym CEiDG
jest mój adres i nazwisko, wiêc numer telefonu wiele ju¿ nie zmienia.

Ale chcia³e¶ podaæ czy nie chcia³e¶ ?

Data: 2014-08-05 08:57:49
Autor: Budzik
dula sim i lte czy to dobry pomysl
U¿ytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

[...]

:)
Troche tak to widzê.
I nie podoba mi siê - bo jak potem pojawi siê taki ja, co to pyta, po co dlaczego i na koncu mówi NIE to maja mnie za k³ótliwego wariata i ogólnie goscia bij±cego piane.
A po co? Przeciez pani w okienku robi to tylko dla mojego dobra...

Data: 2014-08-04 22:26:56
Autor: John Ko³alsky
[...]

Musieæ to nie musi, ale mo¿e byæ przetwarzany, wiêc ciê¿ko go uchroniæ przed tym. Ale prywatny te¿ trudno.

Data: 2014-08-04 12:29:50
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:zi3z2wg3zm38.jsshpn2evphw.dlg40tude.net...
[...]

Nie ma to znaczenia ile jest kontaktów - ustawiasz to zachowanie
dla ca³ej grupy kontaktów.

Jak w twoim smartphone od iPhone ustawiæ godziny,
w których kontakty ma ³±czyæ, a w których puszczaæ
zapowied¼, ¿e firma pracuje 8-16 od poniedzia³ku do pi±tku?

Nieuwa¿nie przeczyta³e¶ w±tek w którym bierzesz g³os...
Podawa³em ju¿ na to sposób, nazywa sie to "do not disturb".
[...]

No có¿ - ka¿dy ma inn± sytuacjê, wiêc jak pracodawca Ciê w tym zakresie
do czego¶ zmusza to wyboru nie masz. Dyskusja jest w³a¶ciwie tylko dla
tych, którzy MAJ¡ WYBÓR. Chyba sam rozumiesz ¿e inaczej nie ma sensu?

[...]

Co¶ Ci siê nie zgadza? Co¶ nie pasuje? Nie rozumiem aluzji...

Data: 2014-08-03 11:28:46
Autor: J.F.
dula sim i lte czy to dobry pomysl
Dnia Sat, 2 Aug 2014 15:43:56 -0500, Pszemol napisa³(a):
No ale pomówmy o konkretach, bo przedstawi³e¶ ciekawy scenariusz
do dyskusji: czym ró¿ni siê zbieranie nowych przyjació³ od nowych
[...]

W fazie B nie chcesz odbieraæ rozmów od nowych kontrahentów
ale chcesz odbieraæ rozmowê od potencjalnych nowych znajomych
co to w³a¶nie zobaczyli Twoje wyczyny na paralotni i chc± z Tob±
polataæ na zawodach... I teraz masz dwa numery to wiesz kto
dzwoni - jeden numer: ryzykujesz ¿e nie odbierzesz rozmowy
od nowego znajomego... Czy to jaki¶ du¿y problem?

A jak to stary przyjaciel zadzwoni, zeby sie pochwalic nowym numerem ?

Innymi s³owy: czy dla tej sytuacji tylko, warto nosiæ dwie s³uchawki?

Jak widac, ludzie wola nosic dwa, dualsimow tez przybylo.

J.

Data: 2014-08-03 11:14:39
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:kkzkqwib9lzd.8rc8vvsrk5cr$.dlg40tude.net...
[...]

Jak zadzwoni o 2 w nocy to oczywi¶cie nie odbierzesz bo nie znasz
numeru - rozmowa wpadnie do automatycznej sekretarki, przyjaciel
siê nagra i miejmy nadziejê ¿e przeprosi za nêkanie po nocach...
ps. Sk±d Wy bierzecie przyjació³? :-)

Innymi s³owy: czy dla tej sytuacji tylko, warto nosiæ dwie s³uchawki?

Jak widac, ludzie wola nosic dwa, dualsimow tez przybylo.

Ale czy robi± to ¶wiadomie czy tylko ma³puj± bezmy¶lnie stare normy?

Data: 2014-08-03 16:27:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
dula sim i lte czy to dobry pomysl

"J.F." kkzkqwib9lzd.8rc8vvsrk5cr$.dlg@40tude.net

Jak widac, ludzie wola nosic dwa, dualsimow tez przybylo.

Dwa oddzielne rozumiem -- jednym mo¿na poszukaæ pozosta³ego.
W tajemnicy Wam wszystkim zdradzê, ¿e mój nowy numer, parê
miesiêcy temu przeniesiony do Dziewicy, to co¶ oko³o
'niejdnej niebrunetki'. ;)

Je¶li s± tu parakryptolodzy -- mo¿e odgadn±. ;)
Ale ostrzegam, ¿e u¿y³em silnego paraszyfrowania. ;)

Co¶ na kszta³t warzywa w 3 kratkach ³amig³ówki:

   [K] [A] [ ]  <-- - KApusta

Niby na 'Mój Eneuel' spo¶ród dupozawracaczy dzwoni±
tylko banki, ale po co zdradzaæ...

Najgorsze s± te sytuacje, gdy spodziewam siê wa¿nego
telefonu a dzwoni dupozawracacz. Ale ten problem mo¿na
rozwi±zaæ za pomoc± ró¿norakich dzwonków -- w szczególno¶ci
anonimy mog± byæ ignorowane. :)

Co wówczas, gdy dupozawracacz wykonuje sw± ciê¿k± pracê
w czasie, gdy nie spodziewam siê wa¿nego telefonu? Nie
budzê siê. :) Kot w czasie snu dobrze s³yszy -- choæby
otwieranie lodówki oddalonej o 5 pokoi. :) A ja w czasie
snu, o ile dobrze ¶piê, podejmujê decyzje o przebudzeniu
bez przebudzania siê. :)

Data: 2014-08-03 11:18:55
Autor: Pszemol
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:lrlha1$pg0$1node2.news.atman.pl...

"J.F." kkzkqwib9lzd.8rc8vvsrk5cr$.dlg@40tude.net

Jak widac, ludzie wola nosic dwa, dualsimow tez przybylo.

Dwa oddzielne rozumiem -- jednym mo¿na poszukaæ pozosta³ego.

Jak zgubisz to mo¿esz go poszukaæ telefonem kolegi, pecetem itp...

[...]

Co¶ tu chcia³e¶ m±drego napisaæ ale Ci chyba nie wysz³o...

Najgorsze s± te sytuacje, gdy spodziewam siê wa¿nego
telefonu a dzwoni dupozawracacz. Ale ten problem mo¿na
rozwi±zaæ za pomoc± ró¿norakich dzwonków -- w szczególno¶ci
anonimy mog± byæ ignorowane. :)

I o tym w³a¶nie mówiê. Inne dzwonki dla ludzi z listy kontaktów
(mo¿esz przecie¿ KA¯DEMU przypisaæ inn± melodyjkê) a inne
dla nowych numerów nie w kontaktach. Lub u¿ywaj±c trybu
"do not disturb" mo¿esz telefon poinstruowaæ aby w ogóle nie
dzwoni³ jak rozmowa przychodz±ca przyjdzie z takiego numeru.

[...]

Otó¿ to! I nie musisz mieæ dwu osobnych numerów...

dula sim i lte czy to dobry pomysl