durne deklaracje w umowie OC poj mech.

Data: 2009-03-10 16:19:28
Autor: Jotte
durne deklaracje w umowie OC poj mech.
W wiadomości
przypadek <przypadek@gazeta.pl> pisze:

Na Link4 pytają (i podobno jest to też w umowie) m. in. o takie
kwestie:
- Ile zamierza Pan rocznie jeździć ? (oczywiście składkę liczą większą
za więcej km)
- Czy samochodem (oprócz właściciela) będzie jeździł młody kierowca
(tu definicja tegoż)? (oczywiście zwyżka)
Na ile takie zapisy w umowie OC są wiążące? Czy tego typu deklaracje w
przypadku przekroczenia podanego zamierzonego przebiegu albo zmiany
zamiarów co do młodego kierowcy mogą skutkować jakimiś sensownymi
roszczeniami ze strony Link4? (oczywiście, sprawa ma szansę ujrzeć
światło dzienne przy jakiejś szkodzie).
IMO nie są w żadnym stopniu wiążące i nie widzę takiego kuriozum w swojej umowie.
A może miałbym prosić ubezpieczyciela o pozwolenie na użyczenie samochodu młodemu kierowcy i ew. dopłacić?
Śmiech na sali (może i sądowej).

Za kilka dni upływa mi termin starej, więc ostatnio obdzwoniłem trochę ubezpieczycieli w poszukiwaniu tańszego OC niż mam.
Link4 to chyba najgorszy badziew na jaki natrafiłem. Dokonując "kalkulacji" zapytali mnie o... imię i nazwisko(sic!). Jakoś nie umieli odpowiedzieć, czy jak mi Jan Kowalski to będzie drożej niż jeśli mi Józef Malinowski, czy odwrotnie. W CU Direct pani była miła, wyliczyła mi składkę wyższą o ~30%(!) niż połacę obecnie po czym bezczelnie zapytała jak mi się ta oferta podoba.
Rzadko zdarza mi się zapomnieć języka w gębie na kilka sekund...
Nigdzie nie znalazłem taniej niż tam, gdzie ubezpieczam swoje pojazdy od lat i ich klientem, oczywiście, pozostałem.
Żadnych głupich pytań, wzięli starą polisę żeby mnie pytaniami nie męczyć sporządzili nową, 15 min. i po wszystkim.
A ponieważ w tym roku kończyło mi się ubezpieczenie chałupy to jeszcze zaoferowali mi zniżkę jeśli u nich ją ubezpieczę i w sumie zapłaciłem ~60 zł taniej za OC niż w zeszłym roku.

--
Jotte

Data: 2009-03-10 16:44:29
Autor: Zbynek Ltd.
durne deklaracje w umowie OC poj mech.
Witam

Jotte napisał(a) :
Link4 to chyba najgorszy badziew na jaki natrafiłem.

To fakt.

Nigdzie nie znalazłem taniej niż tam, gdzie ubezpieczam swoje pojazdy od lat i ich klientem, oczywiście, pozostałem.

Zdradzisz gdzie? Też mi wkrótce upływa termin, a Link4 mam już dosyć.

    Zbyszek
PGP key: 0x39E452FE

Data: 2009-03-10 16:53:23
Autor: Jotte
durne deklaracje w umowie OC poj mech.
W wiadomości news:gp61sg$se4$1inews.gazeta.pl Zbynek Ltd.
<sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> pisze:

Nigdzie nie znalazłem taniej niż tam, gdzie ubezpieczam swoje pojazdy
od lat  i ich klientem, oczywiście, pozostałem.
Zdradzisz gdzie? Też mi wkrótce upływa termin, a Link4 mam już dosyć.
Proszę bardzo, żadna tajemnica - UNIQA (dawniej Polonia).
Tylko muszę zastrzec, że nie wiem czy tak traktują każdego, w tym nowych.
Ja jestem idealnym klientem - u nich od lat, nigdy żadnych szkód, wszystkie zniżki nabyte wcześniej.

--
Jotte

Data: 2009-03-10 10:36:30
Autor: Rafal M
On 10 Mar, 16:53, "Jotte" <t...@wirtualna.spam.wypad.polska> wrote:

Proszę bardzo, żadna tajemnica - UNIQA (dawniej Polonia).

Tylko, ze na kilku forach juz czytalem ze Uniqa unika  jak moze
wyplaty odszkodowan ;)

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-03-10 18:43:00
Autor: Jotte
Rafal M <rafal.markiewicz@gmail.com> pisze:

Proszę bardzo, żadna tajemnica - UNIQA (dawniej Polonia).
Tylko, ze na kilku forach juz czytalem ze Uniqa unika  jak moze
wyplaty odszkodowan ;)
Każdy ubezpieczyciel unika, zaniża, kręci, opóźnia, kręci.
Tylko my tu mówimy o obowiązkowym ubezpieczeniu OC.
Ubezpieczającego się w tym zakresie obchodzi jedynie wysokość stawki i wygoda zawarcia umowy.
Unikanie przez towarzystwo wypłaty odszkodowania to problem tego, w kogo walniesz.
Vide Cigna STU, Link4, i inne dziadostwa.
Ale i na takich są sposoby.

--
Jotte

Data: 2009-03-10 20:10:05
Autor: Cavallino
Użytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:0a1fee82-9d55-482c-9d8b-8a53e2e72409v38g2000yqb.googlegroups.com...
On 10 Mar, 16:53, "Jotte" <t...@wirtualna.spam.wypad.polska> wrote:

Proszę bardzo, żadna tajemnica - UNIQA (dawniej Polonia).

Tylko, ze na kilku forach juz czytalem ze Uniqa unika  jak moze wyplaty odszkodowan ;)

A czytałeś o jakimś ubezpieczycielu który działa inaczej? ;-)

Data: 2009-03-11 08:40:14
Autor: Rafal M
On 10 Mar, 20:10, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:

> [...]
>odszkodowan ;)

A czytałeś o jakimś ubezpieczycielu który działa inaczej? ;-)

Z praktyki - szkoda AC w PZU. Kwota ponad 20k pln i nie bylo zadnego
problemu. Jeden telefon, jedna wizyta w centrum likwidacji szkod,
reszte zalatwialo ASO.

Az sam jestem zaszokowany brakiem problemow. Naprawa na czesciach
oryginalnych (moze dlatego ze zamiennikow do tego auta nie ma).

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-03-11 18:00:04
Autor: Cavallino
Użytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:a6caf014-e45c-4036-8bd7-e1f9b8238f8ao8g2000pre.googlegroups.com...
> [...]

Z praktyki - szkoda AC w PZU. Kwota ponad 20k pln i nie bylo zadnego
problemu. Jeden telefon, jedna wizyta w centrum likwidacji szkod,

Ani to reguła w PZU, ani żaden dowód że gdzie indziej się nie zdarza.
Ja za głupie odszkodowanie za obtarte felgi latałem z nimi chyba przez półtora roku.

Data: 2009-03-10 17:07:00
Autor: Cavallino
Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomości news:gp62ds$35l$1news.dialog.net.pl...
[...]

Potwierdzam.
Też mam tak jak przedpiszca, były Filar, obecnie Uniqa (został przejęty).
Gdzie bym nie spytał, to jest drożej i na gorszych warunkach.

Tyle że mi każą co rok wnioski wypełniać - będę musiał się zbuntować, skoro za Jottego to robią sami.

Data: 2009-03-11 10:37:30
Autor: Paweł
[...]

Wiele zależy od różnych czynników. Także od marki samochodu.
Niedawno porównywałem ceny dla mojego grata.
Do tej pory byłem ubezpieczony w Allianz Direct i chyba tam pozostanę - OC około 800,00 PLN. Przy takich samych założeniach (pojazd, zniżki) UNIQUA wyliczyła mi 1972,00 :-)
Ale i tak rekordzistami są PZU i Warta. Grubo ponad 2000,00. Trudno się zorientować od czego w zasadzie zależy wysokość składki. Pewnie od widzimisię jakiegoś, pożal się Boże, analityka.

--
Paweł

Data: 2009-03-11 22:39:07
Autor: Jotte
durne deklaracje w umowie OC poj mech.
W wiadomości news:gp80sl$jti$1atlantis.news.neostrada.pl Paweł
<billg@microsoft.com> pisze:

[...]
Jakieś straszliwe kwoty rzucasz :-O
Gdybym miał tyle płacić za ubezpieczenie OC to bym się powiesił. :)

No przecież sam napisałeś - od różnych czynników :)))

Pewnie od widzimisię jakiegoś, pożal się Boże, analityka.
W tym wszystkim sporo jest nielogiczności. Uzależnienie kwoty składki od pojemności silnika na przykład.
Ale dla nas najważniejsze jest jedno - cena. Nawet jeśli TU upadnie (jak np. Gryf) to i tak zobowiązanie przejmie UFG.

--
Jotte

Data: 2009-03-10 17:12:58
Autor: *piotr'ek*
durne deklaracje w umowie OC poj mech.
To fakt.

Ja nie narzekam. Wprawdzie nie mam AC, ale ubezpieczoną przednią szybę w aucie wymienili w ciągu aż 4 dni (bo szyba ogrzewana i droga).

*

Data: 2009-03-11 09:29:37
Autor: AdamS
Dnia Tue, 10 Mar 2009 16:19:28 +0100, Jotte napisał(a):

odwrotnie. W CU Direct pani była miła, wyliczyła mi składkę wyższą o ~30%(!) niż połacę obecnie po czym bezczelnie zapytała jak mi się ta oferta podoba.

Ja miałem inaczej z ta firmą składke co prawda razem a AC wyliczyłem na
stronie po czym zadzwoniłem i dodatkowo otrzymałem 10% rabatu po
negocjacjach :) Wcześniej byłem w liberty direct ale wkurzyło mnie to że
zmieniając samochód na nowszy z dwukrotnie mniejszym silnikiem składka oc
nawet nie drgnęła?!?
Rozpatrując same OC najtaniej było w mDirect mbanku
--
Pozdrawiam AdamS

Data: 2009-03-11 10:11:07
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
AdamS wrote:

[...]

Spróbuj *logicznie* wytłumaczyć, dlaczego wysokość składki OC miałaby zależeć akurat od pojemności czy mocy silnika.

M.

Data: 2009-03-11 10:19:45
Autor: Liwiusz
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
AdamS wrote:

[...]

    Relikt z dawnych czasów: samochód z większą pojemnością silnika jeździł szybciej, ważył więcej (maluch-duży fiat-polonez) więc było większe ryzyko szkody, w dodatku posiadacz takiego samochodu był zwykle bogatszy. I tak zostało do dziś. Tego typu sposób myślenia pozostał do dzisiaj w naszej mentalności - na przykład ten, kto zarabia średnią krajową, płaci 19% podatku, a ten, kto zarabia 4 razy więcej - 32%. Dlaczego? Sprawiedliwość społeczna (nie mylić z krzesłem elektrycznym :)

--
Liwiusz

Data: 2009-03-11 11:42:17
Autor: Big Jack
użytkownik *Maciej Bebenek (news.onet.pl)* napisał(a):

Spróbuj *logicznie* wytłumaczyć, dlaczego wysokość składki OC miałaby
zależeć akurat od pojemności czy mocy silnika.

Ale co tu tłumaczyć. Składka podstawowa OC zależy od pojemności i szlus. Inną sprawą są zwyżki i zniżki. BTW, czy w jakimś TU pojemność silnika nie ma wpływu na tę składkę? Mowa o autach osobowych.

--
 Big Jack
         //////

Data: 2009-03-11 12:01:34
Autor: Cavallino
Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> napisał w wiadomości news:49b7958a$1news.home.net.pl...
[...]

Bo?

Inną sprawą są zwyżki i zniżki. BTW, czy w jakimś TU pojemność silnika nie ma wpływu na tę składkę?

Oczywiście.
Są towarzystwa które oceniają ryzyko, a nie pojemność.

Data: 2009-03-11 13:16:55
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Big Jack wrote:
[...]

I tym sposobem składka OC zmieniła się na podatek. Co gorsze, 80 % pań z Gdańska nie widzi różnicy, więc po co zmieniać?

M.

Data: 2009-03-12 09:28:31
Autor: AdamS
Dnia Wed, 11 Mar 2009 11:42:17 +0100, Big Jack napisał(a):

Inną sprawą są zwyżki i zniżki. BTW, czy w jakimś TU pojemność silnika nie ma wpływu na tę składkę? Mowa o autach osobowych.

No własnie wychodzi, że liberty direct nie ma wpływu

--
Pozdrawiam AdamS

Data: 2009-03-11 22:49:32
Autor: Jotte
durne deklaracje w umowie OC poj mech.
W wiadomości news:gp7v7d$r15$1news.onet.pl Maciej Bebenek (news.onet.pl)
<maciej_pmt@tpsa.waw.pl> pisze:

Spróbuj *logicznie* wytłumaczyć, dlaczego wysokość składki OC miałaby zależeć akurat od pojemności czy mocy silnika.
To bardzo proste.
Samochód z dużym silnikiem jest bardzieł łykający (lej w baku).
Duża moc nie bierze się zasadniczo z powietrza, tylko z pojemności.
Duże, szybkie, mocne samochody są zwykle dobrze wyposażone i drogie.
A więc takie auto jest kosztowne w zakupie i przede wszystkim w eksploatacji.
Na kosztowne auto stać zamożnego.
No to niech płaci.

--
Jotte

Data: 2009-03-12 09:27:23
Autor: AdamS
durne deklaracje w umowie OC poj mech.
Dnia Wed, 11 Mar 2009 10:11:07 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Spróbuj *logicznie* wytłumaczyć, dlaczego wysokość składki OC miałaby zależeć akurat od pojemności czy mocy silnika.

Nie będę próbował, ale skoro u innych ubezpieczycieli pojemność ma wpływ na
wysokość co w moim przypadku powoduje jej zmniejszenie to na siłę nie będę
u takiego co byc może logicznie mysli. Efekt końcowy taki, że w cenie OC u
jednego u drugiego mam pakiet OC+AC

--
Pozdrawiam AdamS

Data: 2009-03-11 22:45:15
Autor: Jotte
durne deklaracje w umowie OC poj mech.
W wiadomości news:e32twf379akg.svog03sek0o6.dlg40tude.net AdamS
<ad.as@cut.interia.pl> pisze:

[...]

Mnie na to towarzystwo wkurzyło co innego. Jak się wdzierali na nasz rynek to zrobili taką kampanię, że w telewizorze ciągle był żenujący Mariusz "Max" Kolonko, a na skrzyżowaniach stały panienki przebrane za statuę wolności, rozdawały nachalnie ulotki i listki zapachowe do auta.
I te listki były strasznie śmierdzące... :)))

Rozpatrując same OC najtaniej było w mDirect mbanku
To może zależeć (i pewnie zależy) od konkretnego klienta, tzn. jego "parametrów".

--
Jotte

Data: 2009-03-12 09:23:03
Autor: AdamS
Dnia Wed, 11 Mar 2009 22:45:15 +0100, Jotte napisał(a):

rozdawały nachalnie ulotki i listki zapachowe do auta.
I te listki były strasznie śmierdzące... :)))

Te listki dostałem razem z polisą oprócz nich był też podręczny atlas
drogowy i kamizelka odplaskowa :)

--
Pozdrawiam AdamS

Data: 2009-03-13 14:41:33