durne deklaracje w umowie OC poj mech.

Data: 2009-03-10 18:30:16
Autor: rabar-bar
durne deklaracje w umowie OC poj mech.

Użytkownik "przypadek" <przypadek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:b6942d1d-2012-437c-92c7-087ca3212ed0g38g2000yqd.googlegroups.com...
Na Link4 pytają (i podobno jest to też w umowie) m. in. o takie
kwestie:
- Ile zamierza Pan rocznie jeździć ? (oczywiście składkę liczą większą
za więcej km)
- Czy samochodem (oprócz właściciela) będzie jeździł młody kierowca
(tu definicja tegoż)? (oczywiście zwyżka)

Na ile takie zapisy w umowie OC są wiążące? Czy tego typu deklaracje w
przypadku przekroczenia podanego zamierzonego przebiegu albo zmiany
zamiarów co do młodego kierowcy mogą skutkować jakimiś sensownymi
roszczeniami ze strony Link4? (oczywiście, sprawa ma szansę ujrzeć
światło dzienne przy jakiejś szkodzie).

Hej
Jeżeli chodzi o OC, to w ustawie o ubezpieczeniach obowiązkowych jest jedynie zapis:
art. 8 ust. 1: "Taryfy oraz wysokość składek ubezpieczeniowych za ubezpieczenia obowiązkowe ustala zakład ubezpieczeń"
Tyle o taryfie w ustawie. Natomiast  jest również odniesienie, że wszystko co nie jest uregulowane w ustawie, regulowane jest zapisami Kodeksu cywilnego.

Tematycznie pasuje art.. 815 KC
"Ubezpieczający obowiazany jest podać do wiadomości ubezpieczyciela wszystkie znane sobie okoliczności, o które ubezpieczyciel zapytywał w formularzu oferty albo przed zawarciem umowy w innych pismach (...)"
i 816 KC
"W razie ujawnienia okoliczności, która pociąga za sobą istotną zmianę prawdopodobieństwa wypadku, każda ze stron może żądać odpowiedniej zmiany wysokości składki (...)"

Ale jak to się ma do praktyki TU to nie wiem. Próbowałeś podpytać o to u źródła (czyt.: Link4)?

Pozdrawiam
raB

Data: 2009-03-10 13:18:13
Autor: przypadek
On 10 Mar, 18:30, "rabar-bar" <rabar-...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "przypadek" <przypa...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:b6942d1d-2012-437c-92c7-087ca3212ed0g38g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

zamiary nie są okolicznościami. Są pewnymi opiniami o stanie
przyszłym, a opinia zmienną jest.

Data: 2009-03-11 10:27:17
Autor:
przypadek <przypadek@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
=B1 wi=EAksz=B1
> za wi=EAcej km)
> - Czy samochodem (opr=F3cz w=B3a=B6ciciela) b=EAdzie je=BCdzi=B3 m=B3ody =
kierowca
> (tu definicja tego=BF)? (oczywi=B6cie zwy=BFka)
>
> Tematycznie pasuje art.. 815 KC
> "Ubezpieczaj=B1cy obowiazany jest poda=E6 do wiadomo=B6ci ubezpieczyciela
> wszystkie znane sobie okoliczno=B6ci, o kt=F3re ubezpieczyciel zapytywa=
=B3 w
> formularzu oferty albo przed zawarciem umowy w innych pismach (...)"

zamiary nie s=B1 okoliczno=B6ciami. S=B1 pewnymi opiniami o stanie
przysz=B3ym, a opinia zmienn=B1 jest.

ja nie widze nic zlego w tym ze sie wypytuja, dzieki temu czesc ludzi ma
taniej tu a inni maja taniej w innym TU, tym bardziej ze pytaja sie o rzeczy
zwiazane stricte z autami i ryzykiem spowodowania wypadku. dzieki temu ceny w
towarzystwach roznia sie od siebie - nie sa takie same wszedzie.

Data: 2009-03-11 05:31:01
Autor: przypadek
On 11 Mar, 11:27, " " <2granat.WYT...@gazeta.pl> wrote:

[...]

grupa nazywa się pl.soc.prawo, a pytanie było jaki sens i konsekwencje
prawne może mieć deklaracja "będzie jeździć moja dziewczyna. Albo i
nie będzie, bo nie będzie miała ochoty". W logice klasycznej zdania o
przyszłości nie mają wartości logicznej, więc też nie można później
nikomu zarzucić kłamstwa.

Ja oczywiście zdaję sobie sprawę, jak to w Link4 pewnie wygląda - za
duży wpływ na wygląd formularza mają statystycy-ubezpieczeniowcy, a
marginalizowani są prawnicy, przez co tego typu bzdury powstają.

Data: 2009-03-10 19:40:44
Autor: Big Jack
durne deklaracje w umowie OC poj mech.
W wiadomości:
użytkownik *rabar-bar* napisał(a):

- Ile zamierza Pan rocznie jeździć ? (oczywiście składkę liczą większą
za więcej km)

No dobra, ale czy kogoś TU rozlicza z przejechanych kilometrów? Jeśli chodzi o OC to bym nawet nie pozwlił zbliżyć się do auta wcelu sprawdzenia stanu licznika

- Czy samochodem (oprócz właściciela) będzie jeździł młody kierowca
(tu definicja tegoż)? (oczywiście zwyżka)

Nie będzie. A że pojechał? C'est la vie

--
 Big Jack
         //////