duster???

Data: 2013-09-14 08:08:04
Autor: Helios
duster???
W dniu 2013-09-13 15:18, uciu pisze:
Potrzebuje kupić auto, które z racji pracy i hobby bedzie musiało czasem pojezdzić po lesie, polnych drogach,polach itp.
Brać pod uwage paskudnego dustera - nie podoba mi się ale nie znaczkiem człowiek jezdzi. Plusem jest ze (bogatsza - klima) wersja z lpg kosztuje 55kzł.
4x4 nie potrzebuje i wole coś nowszego niż straszego.

Jak z rdzą w obecnych Dudterach bo ponoć blachy daci nie mają ocynku???

ja sie boje tej rdzy, jak czytam opowieści że w 5 latku wypadły dziury na wylot to ciarki przechodzą

Data: 2013-09-15 07:26:15
Autor: krtk
duster???
W dniu sobota, 14 września 2013 08:08:04 UTC+2 użytkownik Helios napisał:

jak czytam opowieści że w 5 latku wypadły dziury na wylot to ciarki przechodzą

A mogę prosić linka do tej opowieści?

Data: 2013-09-15 18:44:36
Autor: Helios
duster???
W dniu 2013-09-15 16:26, krtk@o2.pl pisze:
W dniu sobota, 14 września 2013 08:08:04 UTC+2 użytkownik Helios napisał:

jak czytam opowieści że w 5 latku wypadły dziury
na wylot to ciarki przechodzą

A mogę prosić linka do tej opowieści?

"U mnie przykra niespodzianka - na przeglądzie antykorozyjnym serwis znalazł rdzę na tylnych drzwiach, wokół napisu DACIA. Wyglądało to na parę kropek, tymczasem po demontażu okazało się, że dziury są na wylot... Szczęście w nieszczęściu, że dostałem po prostu nowe drzwi. Muszę teraz bardzo dokładnie obejrzeć samochód i sprawdzić, czy nie ma takich niespodzianek gdzieś jeszcze."

Dacia logan MCV 2008

i cały 84 stronicowy topik:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=113

Data: 2013-09-15 19:27:35
Autor: z
duster???
W dniu 2013-09-15 18:44, Helios pisze:
[...]

Nie chce mi się czytać dalej. Utkwiłem na tym:

"Koledzy, czasy samochodów odpornych na rdzę były b. krótkie i minęły bezpowrotnie. Ostatnio problemy z korozją mają prawie wszystkie marki, wystarczy poczytać prasę moto."

Data: 2013-09-16 00:46:23
Autor: z
duster???
Do tego się jeszcze okazało że legł mit o ocynku który można też spie...

Data: 2013-09-15 19:29:48
Autor: RadoslawF
duster???
Dnia 2013-09-15 18:44, Użytkownik Helios napisał:

Dacia logan MCV 2008

i cały 84 stronicowy topik:

A coś na temat auta które jest przedmiotem dyskusji ?

Pozdrawiam

Data: 2013-09-15 19:40:01
Autor: Cavallino
duster???

Użytkownik "Helios" <helips987@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5235e3f3$0$1211$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A różnicę między Dusterem a Loganem widzisz, czy nie do końca?
Logan z 2008 roku to były początki nowożytnej produkcji Dacii.

Data: 2013-09-15 20:19:44
Autor: Helios
duster???

A różnicę między Dusterem a Loganem widzisz, czy nie do końca?
Logan z 2008 roku to były początki nowożytnej produkcji Dacii.

nikt dzisiaj ci nie powie co sie stanie z samochodem 2013 za 10 lat ale skoro warunki gwarancji na perforację się nie zmieniły to nie sądzę żeby było lepiej

w temacie dustera i lakieru np:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5569

duster jest robiony od 2010 roku i jeszcze nie będzie z zewnątrz nic widać

Data: 2013-09-15 23:01:51
Autor: Cavallino
duster???

Użytkownik "Helios" <helips987@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5235fa3f$0$1253$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Co nie przeszkadza niektórym twierdzić, że rdzewieje na potęgę, bo jakiemuś innemu modelowi to się zdarzyło?

Data: 2013-09-18 05:51:27
Autor: krtk
duster???
W dniu niedziela, 15 września 2013 18:44:36 UTC+2 użytkownik Helios napisał:
W dniu 2013-09-15 16:26, laisar pisze:

> A mogę prosić linka do tej opowieści?

"U mnie przykra niespodzianka - na przeglądzie antykorozyjnym serwis znalazł rdzę na tylnych drzwiach, wokół napisu DACIA. Wyglądało to na parę kropek, tymczasem po demontażu okazało się, że dziury są na wylot... Szczęście w nieszczęściu, że dostałem po prostu nowe drzwi. Dacia logan MCV 2008

i cały 84 stronicowy topik:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=113

Dla potomności - bezpośrednia linka do konkretnego postu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1613021#1613021

Ad rem: skontaktowałem się z autorem, który sam do końca nie wie, jak było, ale znając różne przypadki, także z zagranicznych for Dacii, obstawiam, że te dziury wcale nie "wypadły", tylko rdza pojawiła się na brzegu otworów montażowych tego napisu. To wciąż oczywiście nie jest żadne wybitne "osiągnięcie" producenta (bo podobnych przypadków jest więcej - łącznie z moim, tylko dotyczącym otworu wycieraczki), ale wagomiar sprawy jest chyba jednak "troszeczkę" inny....

Ogólnie, prawdą jest, że ani blachy, ani ich zabezpiecznie NIE SĄ w daciach pierwszoligowe - ale też daleko im do jakiejś straszliwej chały, o której słychać od początku reaktywacji marki przez papę Reno, z proroctwami, że kolejnej zimy to już na pewno te auta nie przetrwają <;

Jak widać po obszerności i popularności tematu na daciaklub.pl - sprawa JEST dla wielu bardzo interesująca, ale choć zdarzają się rzeczywiście różne wykwity, to nie wygląda na to, żeby było jakoś dramatycznie gorzej niż w innych popularnych markach - a podobne opowieści, jak ta zacytowana, można znaleźć nawet w "premiumach".

Ja mam 6-letnią MCV-kę, mimo drobnych napraw antykorozyjnych jestem z niej bardzo zadowolony i nie zamierzam się jej pozbywać w przewidywalnej przyszłości (:

Natomiast jeśli dla kogoś obawa o rdzę jest aż taka przemożna, to radzę sobie odpuścić - daćki auto są fajne, MSZ nie gorsze od innych marek, ale po prostu szkoda nerwów, niech se kupi coś innego. A jak tę osobę ma dopaść rrrdza, to i tak go dopadnie, nawet w aluminiowym audi TT <:

Data: 2013-09-18 16:21:17
Autor: Helios
duster???

[...]

problem w tym że to tylko potwierdza że dacki nie mają ocynku

bo dziury i bąble wokół otworów to pojawiają się w samochodach starszych >15lat (pod warunkiem że nic nie było bite)

gdyby był ocynk to po odprysku lakieru do gołej blachy jeszcze przez pare lat nie powinno rdzewieć

ja samochód chce kupić na 10 lat i w pierwszym jak i ostatnim roku nie chce mieć najmniejszego śladu korozji tak jak to było w samochodach (fiatach) które dotychczas uzytkowałem/kupowałem z drugiej ręki, ani w punto ani w pandzie ani w sejku nie było żadnej rdzy po 10 latach, kupowałem je jako 7 latki i uzywałem przez średnio przez 3 lata

Data: 2013-09-18 17:28:38
Autor: Cavallino
duster???

Użytkownik "Helios" <helips987@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5239b6db$0$1210$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

W jaki sposób potwierdza?

bo dziury i bąble wokół otworów to pojawiają się w samochodach starszych
>15lat (pod warunkiem że nic nie było bite)

gdyby był ocynk to po odprysku lakieru do gołej blachy jeszcze przez pare lat nie powinno rdzewieć

Powiedz to właścicielom Fordów.
Jak najbardziej z ocynkiem i jak najbardziej rdzewiejących.

ja samochód chce kupić na 10 lat i w pierwszym jak i ostatnim roku nie chce mieć najmniejszego śladu korozji

No to zdecydowanie auta z gwarancją perforacyjną na 6 lat nie są dla Ciebie.
A jak nie chcesz też mieć awarii przez te 10 lat, to odpuść sobie wszystko pachnące Renault.

Data: 2013-09-18 17:44:46
Autor: Helios
duster???
A jak nie chcesz też mieć awarii przez te 10 lat, to odpuść sobie
wszystko pachnące Renault.

10tys rocznie czyli 100tys po 10 latach to nie jest dużo i mam nadzieje wymieniac tylko oleje filtry rozrząd, dzisiaj ogladałem nowego logana MCV , jest miodzio bardzo mi sie podoba, tak jak duster

ale zaczynają się promocje (obecnie jest corsa z klimą elektryką za 34500) więc coś wybiorę

jak by dali dustera z klimą i elektryką za 39900 to bym brał od razu :)

Data: 2013-09-18 18:30:22
Autor: Cavallino
duster???

Użytkownik "Helios" <helips987@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5239ca6c$0$1232$65785112@news.neostrada.pl...
A jak nie chcesz też mieć awarii przez te 10 lat, to odpuść sobie
wszystko pachnące Renault.

10tys rocznie czyli 100tys po 10 latach to nie jest dużo

Dla Renault nawet 3 lata to za dużo, więc licz eksploatację na tyle, ile trwa gwarancja.
Możesz posiłkować się przedłużoną.

[...]

Weź Sandero, będzie szansa.

Data: 2013-09-24 09:27:18
Autor: Marek
duster???
On 18.09.2013 18:30, Cavallino wrote:

[...]

Nudzisz z tym renault. Penie zle trafiles, albo nie umiesz sie obchodzic z autami.
A co powiesz na Megane z 2002 z przebiegiem 420kkm i zadnej powaznej naprawy?

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2013-09-24 16:53:59
Autor: Cavallino
duster???

Użytkownik "Marek" <marras.zg@gmail.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l1res6$1bm$1@speranza.aioe.org...
[...]

Z autami Renault widać nie umiem, bo przecież jak można od nich wymagać żeby jeździły i się nie psuły.....
No i nie ma takiej opcji "źle trafiłeś" - to producent ma psi obowiązek nie sprzedawać bubla.

Data: 2013-09-24 17:33:56
Autor: Marek
duster???
Z autami Renault widać nie umiem, bo przecież jak można od nich wymagać
żeby jeździły i się nie psuły.....
No i nie ma takiej opcji "źle trafiłeś" - to producent ma psi obowiązek
nie sprzedawać bubla.
Wybacz ale nie bede ciagnal dyskusji. Ja mam doswiadczenie z jednym egzemplarzem, ktory przejechal sporo i ma sie dobrze.
Stad moja opinia.

Data: 2013-09-24 18:16:03
Autor: Cavallino
duster???

Użytkownik "Marek" <marras.zg@gmail.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l1sbck$mcl$1@speranza.aioe.org...
[...]

A po co ją zaczynałeś?

 Ja mam doswiadczenie z jednym
egzemplarzem, ktory przejechal sporo i ma sie dobrze.

A ja odwrotnie.
I dlatego Renault ma u mnie dużą krechę.
Nic na okres który przekracza gwarancję nie zamierzam od nich kupować.

duster???