Data: 2013-09-14 12:18:20 | |
Autor: Sebastian Biały | |
duster??? | |
On 2013-09-13 15:18, uciu wrote:
Jak z rdzą w obecnych Dudterach bo ponoć blachy daci nie mają ocynku??? Moze to ktos potwierdzić? Właśnie zastanawiam sie nad Lodgy i to byłby spory minus :/ |
|
Data: 2013-09-14 15:44:35 | |
Autor: Helios | |
duster??? | |
W dniu 2013-09-14 12:18, Sebastian Biały pisze:
On 2013-09-13 15:18, uciu wrote:poczytaj na forum daćki, jedni mówią o zabezpieczeniu przez malowanie kataforetyczne, drudzy że ocynk tylko zewnątrz, inne przypadki że po 5 latach dura w blasze na wylot jedyny fakt to że producent daje 6 lat na perforację nadwozia btw najnowsza daćka logan kombi mcv : http://moto.pl/MotoPL/1,88389,14587896,Nowa_Dacia_Logan_MCV_w_salonach__ceny_.html golas za 33tys jak dla mnie całkiem |
|
Data: 2013-09-14 18:14:15 | |
Autor: pwz | |
duster??? | |
W dniu 2013-09-14 18:07, pwz pisze:
MCV ładnieje. Cóż z tego, skoro - jak już ktoś w komentarzach pod tym Aha, już widzę, dlaczego w nowej MCV nie ma silnika 1.6. Droższa Lodgy oferuje ten typ silnika. Żal... :-\ pwz |
|
Data: 2013-09-14 18:28:06 | |
Autor: Helios | |
duster??? | |
W dniu 2013-09-14 18:14, pwz pisze:
W dniu 2013-09-14 18:07, pwz pisze: żal ... ale to samo u fiata VW skody i innych.. małe pojemności z turbo a ja też chętnie bym kupił 1.6 benzynke 100KM |
|
Data: 2013-09-14 18:35:52 | |
Autor: pwz | |
duster??? | |
W dniu 2013-09-14 18:28, Helios pisze:
Aha, już widzę, dlaczego w nowej MCV nie ma silnika 1.6. Droższa Lodgy Errata: właśnie sprawdziłem na dacia.pl, że Lodgy wprawdzie ma 1.6, ale silniczek 85KM :-\ Czyli chyba żadna Daczka nie oferuje niczego mocniejszego. Ciekawe, dlaczego tak się boją tych 105 koników - czyżby im spadła sprzedaż Renaultów? pwz |
|
Data: 2013-09-14 18:38:17 | |
Autor: Sebastian Biały | |
duster??? | |
On 2013-09-14 18:35, pwz wrote:
Errata: właśnie sprawdziłem na dacia.pl, że Lodgy wprawdzie ma 1.6, ale A to ten sam? Wlasnie widze że to jedyna sensowna opcja do Lodgy, gdyby nie te 20 koników za mało. Może się tylko różnią oprogramowaniem? |
|
Data: 2013-09-14 19:12:53 | |
Autor: pwz | |
duster??? | |
W dniu 2013-09-14 18:38, Sebastian Biały pisze:
On 2013-09-14 18:35, pwz wrote: Nie mam pojęcia, o co chodzi. Kiedy kupowałem MCV, do wyboru były m.in. najsilniejszy 1.6=105KM (ten mam) oraz bodaj 1.2=75KM (8- i 16-zaworowy) i ten drugi najwyraźniej został w ofercie jako największa benzyna. Aha, widzę też, że zrezygnowali w MCV z wersji 7-osobowej. Czyli kiszka, zwłaszcza jeżeli w Lodgy mamy max. 85KM. Tak czy owak, w ofercie brakuje wersji (Logana lub Lodgy) z 105KM. To naprawdę fajny, niewysilony silniczek. Owszem, lubi sobie spalić paliwa, ale na każdym biegu zostaje zapas mocy - wyścigówka to oczywiście nie jest, ale można jechać spokojnie. Serio, nie wyobrażam sobie jazdy z mniejszą mocą w tym samochodzie... Chyba że za wszelką cenę chcą sprzedawać (droższe) diesle albo, jak napisałem wcześniej, za duża to była konkurencja na Renault. pwz |
|
Data: 2013-09-14 19:23:58 | |
Autor: pwz | |
duster??? | |
W dniu 2013-09-14 19:12, pwz pisze:
Nie mam pojęcia, o co chodzi. Kiedy kupowałem MCV, do wyboru były m.in. P.S. A nie, jest jeszcze jakiś dziwny benzyniak w Lodgy TCe 115 KM, za ok. 6-7k zł droższy od 85KM... Czyli już wiadomo o co chodzi: Logan MCV do 75KM, dopłacasz 10k zł i masz 115 KM w Lodgy :-\ BTW: co to jest za silnik TCe??? pwz |
|
Data: 2013-09-14 19:30:11 | |
Autor: Helios | |
duster??? | |
BTW: co to jest za silnik TCe??? turbo benzyna tylko że to jest 1.2 TCE 115KM (chyba) |
|
Data: 2013-09-14 20:32:58 | |
Autor: pwz | |
duster??? | |
W dniu 2013-09-14 19:30, Helios pisze:
Tak: 1,2, 115 KM. Ciekaw jestem, jaka w praktyce jest różnica pomiędzy "starym" 1,6ccm=105KM a owym "nowym"(?) 1,2ccm=115KM (oczywiście oprócz ceny, teoretycznie mniejszego spalania i owych +10 KM z turbosprężarką). Ciekaw jestem żywotności tego nowego silnika (i czy rzeczywiście jest nowy), kosztów eksploatacji, awaryjności itp. Na dacia.pl ono pisze i pokazuje, że to jest "nowa generacja": http://www.dacia.pl/gama-dacii/dacia-lodgy/silniki/ . Co mnie nieco niepokoi, skoro zaletą Dacii było właśnie poleganie na starszych, ale sprawdzonych rozwiązaniach. Np. dotychczasowy Logan (MCV) to bodajże Megane z lat 90. Bez bajerów, ale za to solidny, nie wyżyłowany, a przede wszystkim prosty w obsłudze i tani w serwisie. pwz |
|
Data: 2013-09-14 22:04:07 | |
Autor: Cavallino | |
duster??? | |
Użytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l12398$htj$1@node1.news.atman.pl... W dniu 2013-09-14 18:28, Helios pisze: Rzeczony Duster jak najbardziej oferuje. A w nowej wersji ma dostać 1.2 125 KM. |
|
Data: 2013-09-14 22:03:08 | |
Autor: Cavallino | |
duster??? | |
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l11d5e$qba$1@node1.news.atman.pl... On 2013-09-13 15:18, uciu wrote: Bzdura. Poszukałem na forum i podawali cykl technologiczny. Ocynk jak najbardziej wchodził w skład. |
|
Data: 2013-09-14 23:40:10 | |
Autor: J.F. | |
duster??? | |
Dnia Sat, 14 Sep 2013 22:03:08 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup To jakies wiarygodne forum ? Rumunskie ? J. |
|
Data: 2013-09-15 08:23:55 | |
Autor: Cavallino | |
duster??? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1xdmswt7ooa99$.gxgcpgdce52r$.dlg@40tude.net... Dnia Sat, 14 Sep 2013 22:03:08 +0200, Cavallino napisał(a): Polskie, ale cykl był cytowany z oryginalnych papierów. Ludziska wiążą rdzę z konkretnymi lakierami, które zresztą wycofali z użycia - tak ubogiej palety kolorów jaką ma Duster jeszcze nie widziałem. |
|
Data: 2013-09-15 10:29:02 | |
Autor: J.F. | |
duster??? | |
Dnia Sun, 15 Sep 2013 08:23:55 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup Ale co - jakis producent farb ? Bo skad w Polsce oryginalne rumunskie papiery ? J. |
|
Data: 2013-09-15 10:44:49 | |
Autor: Cavallino | |
duster??? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3zzqr379gjuy.185k6fudnnq52$.dlg@40tude.net... Dnia Sun, 15 Sep 2013 08:23:55 +0200, Cavallino napisał(a): A kto powiedział, że były w Polsce? Słyszałeś o internecie? ;-) |
|
Data: 2013-09-16 08:39:57 | |
Autor: Mirek Ptak | |
duster??? | |
Dnia 2013-09-15 08:23, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Bzdura.Jak z rdzą w obecnych Dudterach bo ponoć blachy daci nie mająMoze to ktos potwierdzić? Właśnie zastanawiam sie nad Lodgy i to byłby Lakiery nawierzchniowe jako takie praktycznie nie mają wpływu na odporność na korozję - dodają jedynie pewien bufor odporności mechanicznej no i jakąś tam estetykę. Za odporność na korozję odpowiada ocynk i kataforeza + w małym procencie podkład. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2013-09-16 17:56:39 | |
Autor: Cavallino | |
duster??? | |
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5236a7be$0$1463$65785112@news.neostrada.pl... Dnia 2013-09-15 08:23, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Znaczy element niepolakierowany (albo z uszkodzonym lakierem) jest tak samo odporny jak taki z lakierem bez uszkodzeń? - dodają jedynie pewien bufor odporności mechanicznej no i jakąś tam estetykę. To może chodziło o to, żeby rdzy nie było widać tak bardzo przed upływem gwarancji. Przynajmniej kolorystyka obecna może to sugerować. |
|
Data: 2013-09-17 08:08:35 | |
Autor: Mirek Ptak | |
duster??? | |
Dnia 2013-09-16 17:56, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Ludziska wiążą rdzę z konkretnymi lakierami, które zresztą wycofali z Zależy co rozumiesz przez niepolakierowany - jeśli nie będzie tylko ostatnich 2 warstw, czyli bazy i lakieru bezbarwnego to taki samochód stojąc pod domem wytrzyma tyle samo co kompletnie pomalowany - jak zacznie jeździć to w grę wchodzi jeszcze ta odporność mechaniczna, którą te dwie warstwy dają, a ta pomiędzy kolorami różni się mało, albo bardzo mało. Wiązanie odporności na korozję z konkretnymi kolorami jest więc błędne. Czasem można mieć wrażenie, że jakiś konkretny kolor bardziej koroduje (o czym wspominałeś), bo bardziej na nim widać brązowe zacieki - np. biały. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|