Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   duster???

duster???

Data: 2013-09-14 12:18:20
Autor: Sebastian Biały
duster???
On 2013-09-13 15:18, uciu wrote:
Jak z rdzą w obecnych Dudterach bo ponoć blachy daci nie mają ocynku???

Moze to ktos potwierdzić? Właśnie zastanawiam sie nad Lodgy i to byłby spory minus :/

Data: 2013-09-14 15:44:35
Autor: Helios
duster???
W dniu 2013-09-14 12:18, Sebastian Biały pisze:
On 2013-09-13 15:18, uciu wrote:
Jak z rdzą w obecnych Dudterach bo ponoć blachy daci nie mają ocynku???

Moze to ktos potwierdzić? Właśnie zastanawiam sie nad Lodgy i to byłby
spory minus :/

poczytaj na forum daćki, jedni mówią o zabezpieczeniu przez malowanie kataforetyczne, drudzy że ocynk tylko zewnątrz, inne przypadki że po 5 latach dura w blasze na wylot

jedyny fakt to że producent daje 6 lat na perforację nadwozia

btw najnowsza daćka logan kombi mcv :

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,14587896,Nowa_Dacia_Logan_MCV_w_salonach__ceny_.html


golas za 33tys jak dla mnie całkiem

Data: 2013-09-14 18:14:15
Autor: pwz
duster???
W dniu 2013-09-14 18:07, pwz pisze:
MCV ładnieje. Cóż z tego, skoro - jak już ktoś w komentarzach pod tym
artykułem zauważył - producent zrezygnował z silnika benzynowego 1.6
(105KM). Mam właśnie 1.6 i nie wyobrażam sobie słabszego silnika w tym
aucie, z kolei płacić za diesla kilka tys. zł więcej przestaje być
sensowne w aucie "budżetowym".
pwz


Aha, już widzę, dlaczego w nowej MCV nie ma silnika 1.6. Droższa Lodgy oferuje ten typ silnika. Żal... :-\
pwz

Data: 2013-09-14 18:28:06
Autor: Helios
duster???
W dniu 2013-09-14 18:14, pwz pisze:
W dniu 2013-09-14 18:07, pwz pisze:
MCV ładnieje. Cóż z tego, skoro - jak już ktoś w komentarzach pod tym
artykułem zauważył - producent zrezygnował z silnika benzynowego 1.6
(105KM). Mam właśnie 1.6 i nie wyobrażam sobie słabszego silnika w tym
aucie, z kolei płacić za diesla kilka tys. zł więcej przestaje być
sensowne w aucie "budżetowym".
pwz


Aha, już widzę, dlaczego w nowej MCV nie ma silnika 1.6. Droższa Lodgy
oferuje ten typ silnika. Żal... :-\
pwz

żal ... ale to samo u fiata VW skody i innych.. małe pojemności z turbo


a ja też chętnie bym kupił 1.6 benzynke 100KM

Data: 2013-09-14 18:35:52
Autor: pwz
duster???
W dniu 2013-09-14 18:28, Helios pisze:
Aha, już widzę, dlaczego w nowej MCV nie ma silnika 1.6. Droższa Lodgy
oferuje ten typ silnika. Żal... :-\
pwz

żal ... ale to samo u fiata VW skody i innych.. małe pojemności z turbo


a ja też chętnie bym kupił 1.6 benzynke 100KM

Errata: właśnie sprawdziłem na dacia.pl, że Lodgy wprawdzie ma 1.6, ale silniczek 85KM :-\  Czyli chyba żadna Daczka nie oferuje niczego mocniejszego. Ciekawe, dlaczego tak się boją tych 105 koników - czyżby im spadła sprzedaż Renaultów?
pwz

Data: 2013-09-14 18:38:17
Autor: Sebastian Biały
duster???
On 2013-09-14 18:35, pwz wrote:
Errata: właśnie sprawdziłem na dacia.pl, że Lodgy wprawdzie ma 1.6, ale
silniczek 85KM :-\  Czyli chyba żadna Daczka nie oferuje niczego
mocniejszego. Ciekawe, dlaczego tak się boją tych 105 koników - czyżby
im spadła sprzedaż Renaultów?

A to ten sam? Wlasnie widze że to jedyna sensowna opcja do Lodgy, gdyby nie te 20 koników za mało. Może się tylko różnią oprogramowaniem?

Data: 2013-09-14 19:12:53
Autor: pwz
duster???
W dniu 2013-09-14 18:38, Sebastian Biały pisze:
On 2013-09-14 18:35, pwz wrote:
Errata: właśnie sprawdziłem na dacia.pl, że Lodgy wprawdzie ma 1.6, ale
silniczek 85KM :-\  Czyli chyba żadna Daczka nie oferuje niczego
mocniejszego. Ciekawe, dlaczego tak się boją tych 105 koników - czyżby
im spadła sprzedaż Renaultów?

A to ten sam? Wlasnie widze że to jedyna sensowna opcja do Lodgy, gdyby
nie te 20 koników za mało. Może się tylko różnią oprogramowaniem?

Nie mam pojęcia, o co chodzi. Kiedy kupowałem MCV, do wyboru były m.in. najsilniejszy 1.6=105KM (ten mam) oraz bodaj 1.2=75KM (8- i 16-zaworowy) i ten drugi najwyraźniej został w ofercie jako największa benzyna. Aha, widzę też, że zrezygnowali w MCV z wersji 7-osobowej. Czyli kiszka, zwłaszcza jeżeli w Lodgy mamy max. 85KM. Tak czy owak, w ofercie brakuje wersji (Logana lub Lodgy) z 105KM. To naprawdę fajny, niewysilony silniczek. Owszem, lubi sobie spalić paliwa, ale na każdym biegu zostaje zapas mocy - wyścigówka to oczywiście nie jest, ale można jechać spokojnie. Serio, nie wyobrażam sobie jazdy z mniejszą mocą w tym samochodzie... Chyba że za wszelką cenę chcą sprzedawać (droższe) diesle albo, jak napisałem wcześniej, za duża to była konkurencja na Renault.
pwz

Data: 2013-09-14 19:23:58
Autor: pwz
duster???
W dniu 2013-09-14 19:12, pwz pisze:
Nie mam pojęcia, o co chodzi. Kiedy kupowałem MCV, do wyboru były m.in.
najsilniejszy 1.6=105KM (ten mam) oraz bodaj 1.2=75KM (8- i 16-zaworowy)
i ten drugi najwyraźniej został w ofercie jako największa benzyna. Aha,
widzę też, że zrezygnowali w MCV z wersji 7-osobowej. Czyli kiszka,
zwłaszcza jeżeli w Lodgy mamy max. 85KM. Tak czy owak, w ofercie brakuje
wersji (Logana lub Lodgy) z 105KM. To naprawdę fajny, niewysilony
silniczek. Owszem, lubi sobie spalić paliwa, ale na każdym biegu zostaje
zapas mocy - wyścigówka to oczywiście nie jest, ale można jechać
spokojnie. Serio, nie wyobrażam sobie jazdy z mniejszą mocą w tym
samochodzie... Chyba że za wszelką cenę chcą sprzedawać (droższe) diesle
albo, jak napisałem wcześniej, za duża to była konkurencja na Renault.
pwz

P.S. A nie, jest jeszcze jakiś dziwny benzyniak w Lodgy TCe 115 KM, za ok. 6-7k zł droższy od 85KM... Czyli już wiadomo o co chodzi: Logan MCV do 75KM, dopłacasz 10k zł i masz 115 KM w Lodgy :-\
BTW: co to jest za silnik TCe???
pwz

Data: 2013-09-14 19:30:11
Autor: Helios
duster???

BTW: co to jest za silnik TCe???

turbo benzyna tylko że to jest 1.2 TCE 115KM (chyba)

Data: 2013-09-14 20:32:58
Autor: pwz
duster???
W dniu 2013-09-14 19:30, Helios pisze:

BTW: co to jest za silnik TCe???

turbo benzyna tylko że to jest 1.2 TCE 115KM (chyba)

Tak: 1,2, 115 KM. Ciekaw jestem, jaka w praktyce jest różnica pomiędzy "starym" 1,6ccm=105KM a owym "nowym"(?) 1,2ccm=115KM (oczywiście oprócz ceny, teoretycznie mniejszego spalania i owych +10 KM z turbosprężarką). Ciekaw jestem żywotności tego nowego silnika (i czy rzeczywiście jest nowy), kosztów eksploatacji, awaryjności itp. Na dacia.pl ono pisze i pokazuje, że to jest "nowa generacja": http://www.dacia.pl/gama-dacii/dacia-lodgy/silniki/ . Co mnie nieco niepokoi, skoro zaletą Dacii było właśnie poleganie na starszych, ale sprawdzonych rozwiązaniach. Np. dotychczasowy Logan (MCV) to bodajże Megane z lat 90. Bez bajerów, ale za to solidny, nie wyżyłowany, a przede wszystkim prosty w obsłudze i tani w serwisie.
pwz

Data: 2013-09-14 22:04:07
Autor: Cavallino
duster???

Użytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l12398$htj$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2013-09-14 18:28, Helios pisze:
Aha, już widzę, dlaczego w nowej MCV nie ma silnika 1.6. Droższa Lodgy
oferuje ten typ silnika. Żal... :-\
pwz

żal ... ale to samo u fiata VW skody i innych.. małe pojemności z turbo


a ja też chętnie bym kupił 1.6 benzynke 100KM

Errata: właśnie sprawdziłem na dacia.pl, że Lodgy wprawdzie ma 1.6, ale silniczek 85KM :-\  Czyli chyba żadna Daczka nie oferuje niczego mocniejszego.

Rzeczony Duster jak najbardziej oferuje.
A w nowej wersji ma dostać 1.2 125 KM.

Data: 2013-09-14 22:03:08
Autor: Cavallino
duster???

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l11d5e$qba$1@node1.news.atman.pl...
On 2013-09-13 15:18, uciu wrote:
Jak z rdzą w obecnych Dudterach bo ponoć blachy daci nie mają ocynku???

Moze to ktos potwierdzić? Właśnie zastanawiam sie nad Lodgy i to byłby spory minus :/

Bzdura.
Poszukałem na forum i podawali cykl technologiczny.
Ocynk jak najbardziej wchodził w skład.

Data: 2013-09-14 23:40:10
Autor: J.F.
duster???
Dnia Sat, 14 Sep 2013 22:03:08 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
Jak z rdzą w obecnych Dudterach bo ponoć blachy daci nie mają ocynku???
Moze to ktos potwierdzić? Właśnie zastanawiam sie nad Lodgy i to byłby spory minus :/
Bzdura.
Poszukałem na forum i podawali cykl technologiczny.
Ocynk jak najbardziej wchodził w skład.

To jakies wiarygodne forum ? Rumunskie ? J.

Data: 2013-09-15 08:23:55
Autor: Cavallino
duster???

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1xdmswt7ooa99$.gxgcpgdce52r$.dlg@40tude.net...
Dnia Sat, 14 Sep 2013 22:03:08 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
Jak z rdzą w obecnych Dudterach bo ponoć blachy daci nie mają ocynku???
Moze to ktos potwierdzić? Właśnie zastanawiam sie nad Lodgy i to byłby
spory minus :/
Bzdura.
Poszukałem na forum i podawali cykl technologiczny.
Ocynk jak najbardziej wchodził w skład.

To jakies wiarygodne forum ? Rumunskie ?

Polskie, ale cykl był cytowany z oryginalnych papierów.
Ludziska wiążą rdzę z konkretnymi lakierami, które zresztą wycofali z użycia - tak ubogiej palety kolorów jaką ma Duster jeszcze nie widziałem.

Data: 2013-09-15 10:29:02
Autor: J.F.
duster???
Dnia Sun, 15 Sep 2013 08:23:55 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
Bzdura.
Poszukałem na forum i podawali cykl technologiczny.
Ocynk jak najbardziej wchodził w skład.
To jakies wiarygodne forum ? Rumunskie ?
Polskie, ale cykl był cytowany z oryginalnych papierów.

Ale co - jakis producent farb ?
Bo skad w Polsce oryginalne rumunskie papiery ?

J.

Data: 2013-09-15 10:44:49
Autor: Cavallino
duster???

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3zzqr379gjuy.185k6fudnnq52$.dlg@40tude.net...
Dnia Sun, 15 Sep 2013 08:23:55 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
Bzdura.
Poszukałem na forum i podawali cykl technologiczny.
Ocynk jak najbardziej wchodził w skład.
To jakies wiarygodne forum ? Rumunskie ?
Polskie, ale cykl był cytowany z oryginalnych papierów.

Ale co - jakis producent farb ?
Bo skad w Polsce oryginalne rumunskie papiery ?

A kto powiedział, że były w Polsce?
Słyszałeś o internecie? ;-)

Data: 2013-09-16 08:39:57
Autor: Mirek Ptak
duster???
Dnia 2013-09-15 08:23,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Jak z rdzą w obecnych Dudterach bo ponoć blachy daci nie mają
ocynku???
Moze to ktos potwierdzić? Właśnie zastanawiam sie nad Lodgy i to byłby
spory minus :/
Bzdura.
Poszukałem na forum i podawali cykl technologiczny.
Ocynk jak najbardziej wchodził w skład.

To jakies wiarygodne forum ? Rumunskie ?

Polskie, ale cykl był cytowany z oryginalnych papierów.
Ludziska wiążą rdzę z konkretnymi lakierami, które zresztą wycofali z
użycia - tak ubogiej palety kolorów jaką ma Duster jeszcze nie widziałem.

Lakiery nawierzchniowe jako takie praktycznie nie mają wpływu na odporność na korozję - dodają jedynie pewien bufor odporności mechanicznej no i jakąś tam estetykę.
Za odporność na korozję odpowiada ocynk i kataforeza + w małym procencie podkład.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2013-09-16 17:56:39
Autor: Cavallino
duster???

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5236a7be$0$1463$65785112@news.neostrada.pl...
Dnia 2013-09-15 08:23,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Jak z rdzą w obecnych Dudterach bo ponoć blachy daci nie mają
ocynku???
Moze to ktos potwierdzić? Właśnie zastanawiam sie nad Lodgy i to byłby
spory minus :/
Bzdura.
Poszukałem na forum i podawali cykl technologiczny.
Ocynk jak najbardziej wchodził w skład.

To jakies wiarygodne forum ? Rumunskie ?

Polskie, ale cykl był cytowany z oryginalnych papierów.
Ludziska wiążą rdzę z konkretnymi lakierami, które zresztą wycofali z
użycia - tak ubogiej palety kolorów jaką ma Duster jeszcze nie widziałem.

Lakiery nawierzchniowe jako takie praktycznie nie mają wpływu na odporność na korozję

Znaczy element niepolakierowany (albo z uszkodzonym lakierem) jest tak samo odporny jak taki z lakierem bez uszkodzeń?

- dodają jedynie pewien bufor odporności mechanicznej no i jakąś tam estetykę.
Za odporność na korozję odpowiada ocynk i kataforeza + w małym procencie podkład.

To może chodziło o to, żeby rdzy nie było widać tak bardzo przed upływem gwarancji.
Przynajmniej kolorystyka obecna może to sugerować.

Data: 2013-09-17 08:08:35
Autor: Mirek Ptak
duster???
Dnia 2013-09-16 17:56,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Ludziska wiążą rdzę z konkretnymi lakierami, które zresztą wycofali z
użycia - tak ubogiej palety kolorów jaką ma Duster jeszcze nie
widziałem.

Lakiery nawierzchniowe jako takie praktycznie nie mają wpływu na
odporność na korozję

Znaczy element niepolakierowany (albo z uszkodzonym lakierem) jest tak
samo odporny jak taki z lakierem bez uszkodzeń?

Zależy co rozumiesz przez niepolakierowany - jeśli nie będzie tylko ostatnich 2 warstw, czyli bazy i lakieru bezbarwnego to taki samochód stojąc pod domem wytrzyma tyle samo co kompletnie pomalowany - jak zacznie jeździć to w grę wchodzi jeszcze ta odporność mechaniczna, którą te dwie warstwy dają, a ta pomiędzy kolorami różni się mało, albo bardzo mało.
Wiązanie odporności na korozję z konkretnymi kolorami jest więc błędne. Czasem można mieć wrażenie, że jakiś konkretny kolor bardziej koroduje (o czym wspominałeś), bo bardziej na nim widać brązowe zacieki - np. biały.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

duster???

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona