Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   duster???

duster???

Data: 2013-09-16 08:36:57
Autor: Mirek Ptak
duster???
Dnia 2013-09-13 15:18,  *uciu* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Jak z rdzą w obecnych Dudterach bo ponoć blachy daci nie mają ocynku???

Byłbym bardzo zdziwiony, bo jak słyszałem stal samochodowa ocynkowana jest tańsza od nieocynkowanej :). Na dodatek taką nieocynkowana bardzo trudno kupić.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2013-09-16 12:54:29
Autor: RadoslawF
duster???
Dnia 2013-09-16 08:36, Użytkownik Mirek Ptak napisał:

Jak z rdzą w obecnych Dudterach bo ponoć blachy daci nie mają ocynku???

Byłbym bardzo zdziwiony, bo jak słyszałem stal samochodowa ocynkowana jest tańsza od nieocynkowanej :). Na dodatek taką nieocynkowana bardzo trudno kupić.

Bo do podobnych zastosowań stal ocynkowana jest sprzedawana cieńsza
niż ta nieocynkowana co wpływa na cenę. Tyle że jak ocynk padnie
to rdza zje taką blachę szybciej niż zwykłą.


Pozdrawiam

Data: 2013-09-17 08:11:22
Autor: Mirek Ptak
duster???
Dnia 2013-09-16 12:54,  *RadoslawF* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Jak z rdzą w obecnych Dudterach bo ponoć blachy daci nie mają ocynku???

Byłbym bardzo zdziwiony, bo jak słyszałem stal samochodowa ocynkowana
jest tańsza od nieocynkowanej :). Na dodatek taką nieocynkowana bardzo
trudno kupić.

Bo do podobnych zastosowań stal ocynkowana jest sprzedawana cieńsza
niż ta nieocynkowana co wpływa na cenę. Tyle że jak ocynk padnie
to rdza zje taką blachę szybciej niż zwykłą.

Pisałem o blasze tej samej grubości.
Po prostu huty cynkują już te blachy z automatu (różnymi metodami) i żeby kupić nieocynkowaną to się trzeba natrudzić i zapłacić więcej :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2013-09-17 17:21:25
Autor: RadoslawF
duster???
Dnia 2013-09-17 08:11, Użytkownik Mirek Ptak napisał:

Bo do podobnych zastosowań stal ocynkowana jest sprzedawana cieńsza
niż ta nieocynkowana co wpływa na cenę. Tyle że jak ocynk padnie
to rdza zje taką blachę szybciej niż zwykłą.

Pisałem o blasze tej samej grubości.
Po prostu huty cynkują już te blachy z automatu (różnymi metodami) i żeby kupić nieocynkowaną to się trzeba natrudzić i zapłacić więcej :)

Pisałeś, ale nie masz racji że stosują taką samą tylko z ocynkiem.
Czasy kiedy księgowi nie uczestniczyli w projektowaniu pojazdów
skończyły się już dawno.
Dzięki tym księgowym pojazdy mamy tańsze ale też sporo gorsze.
W przypadku karoserii księgowi walczyli aby ta ocynkowana blacha
nie podniosła za bardzo kosztów więc najpierw eksperymentowali z
ocynkiem jednostronnym aby w końcu zaoszczędzić na blasze stosując
cieńszą niż kiedyś. Karoseria nie bita wytrzymałość na rdzę ma
podobna lub nawet większą od nie ocynkowanej, ale każda naprawa
po stłuczce oznacza że w pewnych miejscach ocynku już niema
a wytrzymałość o odporność jest mniejsza poprzez mniejszą grubość.
Jak do tego doliczysz oszczędności huty w kładzeniu tego ocynku
to nie jest takie pewne czy te nowe auta wytrzymają więcej.


Pozdrawiam

duster???

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona