Data: 2013-09-16 08:36:57 | |
Autor: Mirek Ptak | |
duster??? | |
Dnia 2013-09-13 15:18, *uciu* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Jak z rdzą w obecnych Dudterach bo ponoć blachy daci nie mają ocynku??? Byłbym bardzo zdziwiony, bo jak słyszałem stal samochodowa ocynkowana jest tańsza od nieocynkowanej :). Na dodatek taką nieocynkowana bardzo trudno kupić. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2013-09-16 12:54:29 | |
Autor: RadoslawF | |
duster??? | |
Dnia 2013-09-16 08:36, Użytkownik Mirek Ptak napisał:
Jak z rdzą w obecnych Dudterach bo ponoć blachy daci nie mają ocynku??? Bo do podobnych zastosowań stal ocynkowana jest sprzedawana cieńsza niż ta nieocynkowana co wpływa na cenę. Tyle że jak ocynk padnie to rdza zje taką blachę szybciej niż zwykłą. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-09-17 08:11:22 | |
Autor: Mirek Ptak | |
duster??? | |
Dnia 2013-09-16 12:54, *RadoslawF* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Pisałem o blasze tej samej grubości. Po prostu huty cynkują już te blachy z automatu (różnymi metodami) i żeby kupić nieocynkowaną to się trzeba natrudzić i zapłacić więcej :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2013-09-17 17:21:25 | |
Autor: RadoslawF | |
duster??? | |
Dnia 2013-09-17 08:11, Użytkownik Mirek Ptak napisał:
Bo do podobnych zastosowań stal ocynkowana jest sprzedawana cieńsza Pisałeś, ale nie masz racji że stosują taką samą tylko z ocynkiem. Czasy kiedy księgowi nie uczestniczyli w projektowaniu pojazdów skończyły się już dawno. Dzięki tym księgowym pojazdy mamy tańsze ale też sporo gorsze. W przypadku karoserii księgowi walczyli aby ta ocynkowana blacha nie podniosła za bardzo kosztów więc najpierw eksperymentowali z ocynkiem jednostronnym aby w końcu zaoszczędzić na blasze stosując cieńszą niż kiedyś. Karoseria nie bita wytrzymałość na rdzę ma podobna lub nawet większą od nie ocynkowanej, ale każda naprawa po stłuczce oznacza że w pewnych miejscach ocynku już niema a wytrzymałość o odporność jest mniejsza poprzez mniejszą grubość. Jak do tego doliczysz oszczędności huty w kładzeniu tego ocynku to nie jest takie pewne czy te nowe auta wytrzymają więcej. Pozdrawiam |
|