duzy bagaz w samolocie

Data: 2009-12-08 08:24:33
Autor: Frankie
duzy bagaz w samolocie

Ile waza wasze rowery z bagazem i jak z nimi latacie samolotami?
Czy moze wysylacie czesc bagazu via cargo albo poczta?

Ja lecialem ostatnio germanwings z rowerem. Oplata zryczaltowana 25 jurkow za rower. W zasadach dotyczacych przewozu nalezy zapakowac rower w karton lub "specjalna" torbe do przewozu roweru wlacznie z demontazem pedalow oraz skreceniem kiery. Skorzystalem z rodzimej torby Zator. Rower to karbonowa szosa 7,4kg i nie zanotowalem zadnych uszkodzen podczas lotu tam i nazad. W sumie wszystkie ubrania i rzeczy zwiazane z rowerem wlozylem do tej torby. Finalnie wazyla ona 22kg z hakiem i nikt sie nie przyczepil. Powiem, ze lepiej zaplacic za rower niz za nadbagaz gdzie stawki to 5-10 jurkow za kg :-/

--
pzdr,
frankie.

Data: 2009-12-08 12:05:05
Autor: Titus Atomicus
duzy bagaz w samolocie
In article <4b1dff32$1@news.home.net.pl>,
 Frankie <"frankie[blablabla]"@post.pl> wrote:

> Ile waza wasze rowery z bagazem i jak z nimi latacie samolotami?
> Czy moze wysylacie czesc bagazu via cargo albo poczta?

 Skorzystalem z rodzimej torby Zator.

A co to za torba?

TA

Data: 2009-12-08 12:08:29
Autor: Frankie
duzy bagaz w samolocie
Data: 2009-12-08 03:11:24
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
duzy bagaz w samolocie
On 8 Dec, 11:08, Frankie <"frankie[blablabla]"@post.pl> wrote:
Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world pisze:

> A co to za torba?

http://www.zator.com.pl/sklep/catalog/product_info.php?cPath=21&produ...

Sorry, ale tam napisali, ze ta torba zabezpiecza rower w podrozy w
EKSTREMALNYCH WARUNKACH, a widac po zdjeciu ze jest to torba 'miekka'.
Czyli ochrona porownywalna z tekturowym pudlem.

A propos pakowania sprzetu nurkowego do kartonu - wrzucasz rower,
wrzucasz bagaz, maski, zaklejasz tasma i placisz jak za rower. Proste.

Marcepan

Data: 2009-12-08 12:33:47
Autor: Frankie
duzy bagaz w samolocie
frank.castle0407@googlemail.com pisze:

Sorry, ale tam napisali, ze ta torba zabezpiecza rower w podrozy w
EKSTREMALNYCH WARUNKACH, a widac po zdjeciu ze jest to torba 'miekka'.
Czyli ochrona porownywalna z tekturowym pudlem.

Ale:
- wazy 2,5kg, kazdy karton wazy wiecej - jasne mozesz kupic sztywny, specjalistyczny kufer ale cena to  +/- 1000zl oraz ta waga. Przy cenach stosowanych przez LL za nadbagaz to bardzo istotne;
- daje lepsza ochrone na ostre mechaniczne uszkodzenia z zewnatrz, tym bardziej po wypelnieniu jej ciuchami w srodku;
- jest poreczniejsza w transporcie;
- nie przemaka;
- jest bardziej tolerowana przez przeroznych autochtonow typu "pan kierowca autokaru" np. na Krecie; ktorzy na widok kartonu z rowerem wpadaja w histerie :-)
- w razie potrzeby mozna sie w niej przespac ;-)

Data: 2009-12-08 03:42:19
Autor: Stefandora
duzy bagaz w samolocie
On 8 Gru, 12:33, Frankie <"frankie[blablabla]"@post.pl> wrote:
[...]

Wszystko ok, ale co zrobić z torb± gdy wybierasz się na tzw.
objazdówkę?

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-12-08 12:47:23
Autor: Frankie
duzy bagaz w samolocie
Stefandora pisze:

Wszystko ok, ale co zrobić z torb± gdy wybierasz się na tzw.
objazdówkę?

A co zrobisz z kartonem? :-)

Data: 2009-12-08 04:26:50
Autor: Stefandora
duzy bagaz w samolocie
On 8 Gru, 12:47, Frankie <"frankie[blablabla]"@post.pl> wrote:
Stefandora pisze:

> Wszystko ok, ale co zrobić z torb± gdy wybierasz się na tzw.
> objazdówkę?

A co zrobisz z kartonem? :-)

No wła¶nie.... nie mogę sobie przypomnieć co zrobiłam z nimi na
Krecie, ale wydaje mi się, że je złożyli¶my i schowali¶my gdzie¶ obok
schroniska. Natomiast torby takiej jak Twoja już bym nie
zostawiała.... A do sakwy się nie zmie¶ci.

JK: z Twoj± torb± nie byłoby raczej problemu, aczkolwiek jak wspominam
moje sakwy z tegorocznego wyjazdu, to wolałabym jednak pomy¶leć o
innym rozwi±zaniu ;)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-12-08 13:31:30
Autor: JK
duzy bagaz w samolocie
Stefandora pisze:
JK: z Twoj± torb± nie byłoby raczej problemu, aczkolwiek jak wspominam
moje sakwy z tegorocznego wyjazdu, to wolałabym jednak pomy¶leć o
innym rozwi±zaniu ;)
Tu się zgodzę, że wagę sakw trzeba minimalizować jak się da zwłaszcza jak się będzie jeĽdziło w górach albo terenie. W krajach gdzie poczta nie jest kosmicznie droga można rozważyć poste restante. A jeżeli odlatuje się ze swojego lotniska to można torb± zostawić - niekoniecznie w schowku ale u jakiego¶ człowieka niedaleko (knajpa, sklepik), albo nawet zakopać w pobliskim lasku

--
JK | http://www.all-exclusive.pl/ | http://jakprzetrwac.pl

Data: 2009-12-17 22:58:23
Autor: biodarek
duzy bagaz w samolocie
Stefandora:
A co zrobisz z kartonem? :-)

No wła¶nie.... nie mogę sobie przypomnieć co zrobiłam z nimi na
Krecie, ale wydaje mi się, że je złożyli¶my i schowali¶my gdzie¶ obok
schroniska.

Jak pada hasło Estom, to widzę Moab.
A na hasło samolot i karton widzę Islandię:
http://tinyurl.com/yac8q8y  (archiwum grupy).

--
biodarek --

Data: 2009-12-08 13:13:16
Autor: Titus Atomicus
duzy bagaz w samolocie
In article <4b1e3ccb$1@news.home.net.pl>,

Stefandora pisze:

> Wszystko ok, ale co zrobić z torb± gdy wybierasz się na tzw.
> objazdówkę?

A co zrobisz z kartonem? :-)

Karton sie wywala.
Tylko pytanie, co zrobic jak po drugiej stronie nie ma kartonow na powrot? W archiwum precla czytalem, ze takie kartony sprzedaja zdesperowanym linie lotnicze, znowu w jakichs astronomicznych cenach.

TA

Data: 2009-12-08 13:21:00
Autor: Frankie
duzy bagaz w samolocie

Karton sie wywala.

No dokladnie to mialem na mysli :-) Nie widze problemu z zapakowaniem torby do schowka na lotnisku. W przypadku kartonu potrzeba juz chyba wiecej wyobrazni :-) Chociaz zawsze mozna uzyc uroku osobistego i poprosic jakiegos autochtona o przechowanie, tym bardziej jezeli wedzie to sie wiazalo z jakims symbolicznym podarunkiem :-) Naprawde istnieje kupe mozliwosci.
A po powrocie z objazdowki poswiecenie dnia lub 2 na poszukiwanie kartonu rowerowego mi sie nie usmiecha...

Data: 2009-12-08 12:47:38
Autor: JK
duzy bagaz w samolocie
Stefandora pisze:
Wszystko ok, ale co zrobić z torb± gdy wybierasz się na tzw.
objazdówkę?
Proste - zabierasz do sakwy.

--
JK | http://www.all-exclusive.pl/ | http://jakprzetrwac.pl

Data: 2009-12-08 14:25:34
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
duzy bagaz w samolocie
w odpowiedzi Stefandora na post news:ba23f87c-53d0-4b38-80ed-
dd38f497e70b@f16g2000yqm.googlegroups.com z Wt 08 gru 2009 12:42:19 pisze co nastepuje:

Wszystko ok, ale co zrobić z torb± gdy wybierasz się na tzw.
objazdówkę?

nie torba, a folia :))
a potem folie uzywasz np pod namiot lub do przykrywania grata jak deszcz pada :)

--
 o__,  -  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz - www.rower.orbit.pl
 ,>_/-_-  "Możesz utracić wszystko, ale nikt nie zabierze ci tego,

Data: 2009-12-08 12:46:47
Autor: JK
duzy bagaz w samolocie
frank.castle0407@googlemail.com pisze:
A propos pakowania sprzetu nurkowego do kartonu - wrzucasz rower,
wrzucasz bagaz, maski, zaklejasz tasma i placisz jak za rower. Proste.

Wady kartonu : więcej waży, jest nieporęczny (z torbą z rowerowem na ramieniu zdarzało mi się iść kilka kilometrów), a przede wszystkim jest jednorazowy (nie zabierze się go na rower). O ile dostanie nowego kartonu w Niemczech czy USA wymaga jedynie trochę zachodu (trzeba znaleść sklep, ładnie poprosić itp.) o tyle w krajach jak Egipt czy Tunezja może być niewykonalne (zwłascza jak się wylatuje z lotnisk w miastach turystycznych). Torba waży 1,5kg ale jeżeli leci się z tego samego miejsca można ją zostawić u kogoś, jak leci się z innego wysłaś Poste Restante, a od biedy wozić ją ze sobą (ja tak zawsze robiłem) - złożona zajmuje niewiele miejsca