duzy bagaz w samolocie

Data: 2009-12-08 00:03:22
Autor: DK
duzy bagaz w samolocie
On 8 Gru, 03:55, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Ile waza wasze rowery z bagazem i jak z nimi latacie samolotami?
Czy moze wysylacie czesc bagazu via cargo albo poczta?

Niektore linie maja pozycje w cenniku 'sprzet sportowy'.
Moja praktyka:
1. 'Sprzet sportowy' za oplata ryczaltowa. Tak mial SkyEurope, ma
GermanWings. Do kartonu mozesz dac wszystko co uwazasz za ciezkie :)
Taka oplata to bodajze 20e
2. Oplata za nadbagaz. Tak niestety mielismy w S7 i tutaj tez sa
'kruczki'. Mialismy bagaz 17kg i rowery 20kg - za nadbagaz
potraktowano rowery (kartony byly wieksze niz ich norma (suma
wymiarow<200cm)). W 2008 bylo to 120 rubli za 1kg (czyli jakies 250
zl)

Waga:
- rower to jakies 20kg (razem z narzedziami, namiotem). Ja zawsze
pakuje rower do kartonu, zabezpieczam  przerzutki itp wrazliwe
elementy. Wystarczy wyobrazic sobie ze na tym kartonie lezy 300kg
innego bagazu ktory nie jest ukladany ale wrzucany - wyobraznia
podpowie jak zabezpieczyc rower :) Nie zaryzykuje natomiast z
transportem roweru w torbie. Wiozlem tak pociagiem i wiem jak trzeba
uwazac zeby go nie uszkodzic (a panowie na tasmie o tym nie mysla).
- bagaz: 18-20kg. To co sie nie zmiesci to albo jest zbedne albo
dokupuje na miejscu.

DK

Data: 2009-12-08 00:06:30
Autor: DK
duzy bagaz w samolocie
On 8 Gru, 09:03, DK <duzakro...@gmail.com> wrote:

- bagaz: 18-20kg. To co sie nie zmiesci to albo jest zbedne albo
dokupuje na miejscu.

Zapomnialem Ci przypomniec o bagazu recznym :) Jesli masz ciezki
aparat foto to mozesz go przeniesc na ramieniu (obiektyw w
kieszen ;-) ). Ostatnim razem musialem zbijac wage bagazu i mialem na
sobie ciezsze ubrania, aparat, obiektyw w kieszeni itp. :)

Data: 2009-12-08 01:48:06
Autor: Michal Brzozowski
duzy bagaz w samolocie
On Dec 8, 9:03 am, DK <duzakro...@gmail.com> wrote:
[...]

Zabezpieczasz jakos kola? Mnie troche martwi to, ze obrecze i szprychy
moga sie pogiac jak cos ciezkiego na to poloza. Albo jeszcze cos
gorszego.

Data: 2009-12-08 20:08:09
Autor: Iguan007
duzy bagaz w samolocie
"Michal Brzozowski" <rusolis.buziaki@gmail.com> wrote in message
[...]

Wloz pomiedzy sciane kartonu a kolo kawalek sztywnej "plastikowej tektury".
No dobrze, straszne sformulowanie... Chodzi mi o cos co wyglada jak tektura
ale jest zrobione z plastiku i jest odporniejsze na przebicie czy zagiecie..
Maluja na czyms takim reklamy wiec ja szukalem w duzych sklepach z art.
biurowymi .Jesli nie wiesz o czym mowie to poszukaj w sieci "corrugated
plastic". Mi takie rozwiazanie do tej pory sie sprawdzalo. I jesli lecisz na
dluzszej trasie gdzie rower beda kilka razy przepakowywac to moze odkrec
tarcze hamulcowe.Przy przycisnieciu kartonu w miejscu tarcz moga sie one
pokrzywic. Ja (niestety) o tym nie pomyslalem.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-08 12:03:29
Autor: Titus Atomicus
duzy bagaz w samolocie
In article <ae420c6f-3d7c-425f-a05a-3594c4a33b09@z41g2000yqz.googlegroups.com>,
 DK <duzakropka@gmail.com> wrote:

> [...]

1. 'Sprzet sportowy' za oplata ryczaltowa. Tak mial SkyEurope, ma
GermanWings. Do kartonu mozesz dac wszystko co uwazasz za ciezkie :)

No to cos zle szukam.
W czarterach do Egiptu zyczyli sobie za rower 50-70 EUR.
Myslalem, ze bede sprytny i zapytalem, co jesli do pudla z rowerem dorzucilbym pletwy i maske. Czy jest wtedy inny ryczalt na sprzet nurkowy?
Okazalo sie, ze ONI sa jeszcze sprytniejsi i ze wtedy zaplacilbym ryczalt za rower + ryczalt za sprzet nurkowy.

[...]
Jak mowilem, na polaczeniach ktore sprawdzalem, za ten nadbagaz chca ok. 20 EUR za kg. I do tego jest limit na nadbagaz.

Nie zaryzykuje natomiast z
transportem roweru w torbie.

Hm, ok. Niektorzy podobno uzywaja toreb.

Pozdr
TA

Data: 2009-12-08 03:28:44
Autor: DK
duzy bagaz w samolocie
On 8 Gru, 12:03, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

No to cos zle szukam.
W czarterach do Egiptu zyczyli sobie za rower 50-70 EUR.
Wszystko zalezy od przewoznika. To ze SkyEurope do Aten skasowal mnie
20e czy airBerlin (nie germanWings jak pisalem wczesniej) do Moskwy za
podobna kwote nie oznacza ze przewoznik XXX na trasie do Egiptu bedzie
miec taka sama oferte. Byc moze jakims ratunkiem beda programy
lojalnosciowe? Np w airberlin przy statusie srebrnym (ktory mozna
kupic) rower lecial za darmo.

AirBerlin: "Oprócz liczby bagażu bezpłatnego, podanego w potwierdzeniu
rezerwacji, można zabrać dodatkowo sprzęt sportowy o maksymalnej wadze
do 30 kg na podanych poniżej warunkach"
Rower | zapakowany w pokrowiec lub podobnie | 25e  (waga do 30kg)
http://www.airberlin.com/site/flug_gepaeck_luggage.php?LANG=pol#sondergepaeck

>Nie zaryzykuje natomiast z
> transportem roweru w torbie.

Hm, ok. Niektorzy podobno uzywaja toreb.
No ba, niektorzy to nawet nie uzywaja ani toreb ani kartonow :)

Torba: sporo kosztuje, jest duza po spakowaniu, nie ma co z nia zrobic
na miejscu, daje mniejsza 'gwarancje' przetrwania sprzetu.
Karton: kosztuje 0zl, po dotarciu na miejsce zostawiamy ja na
smietniku :)
Wyobraz sobie ze Twoj rower jest rzucany na inny bagaz/spada z wozka/
jest rzucany na tasme/spada z tasmy... i tak kilka razy :)

Co do kol: na szprychy klade cienki plastik, wyciagam zamykacz z
piast, spuszczam powietrze z opon. Staram sie zeby na szprychach nic
nie lezalo.
Dodatkowo zabezpieczam ostre krawedzie (np zebatki)

DK

Data: 2009-12-08 12:58:22
Autor: Titus Atomicus
duzy bagaz w samolocie
In article <c7ee05cd-66b1-4bd7-bf49-fd97452cf9a1@r24g2000yqd.googlegroups.com>,
 DK <duzakropka@gmail.com> wrote:

http://www.airberlin.com/site/flug_gepaeck_luggage.php?LANG=pol#sondergepaeck
O, fajne.
Tylko nie lataja w moim kirunku.

[...]

E, na wylot nawet nie myslalem o czyms innym niz kartonie.
Problemem jest powrot i znalezienie kartonu gdzies in a middle of nowhere, gdzie nawet rowerow nie znaja.

 A po co to spuszczanie powietrza?

TA

Data: 2009-12-08 22:02:56
Autor: Iguan007
duzy bagaz w samolocie

<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote in message news:Titus_Atomicus-785E76.12582208122009news.onet.pl...
A po co to spuszczanie powietrza?

Chyba wszystkie linie tego wymagaja. Domyslam sie ze chodzi o roznice cisnien. Zdarzylo mi sie juz rozpakowywac karton bo obsluga chciala koniecznie sprawdzic "czy na pewno spuscilem powietrze z kol"

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-08 13:07:17
Autor: JK
duzy bagaz w samolocie
Iguan007 pisze:
Chyba wszystkie linie tego wymagaja. Domyslam sie ze chodzi o roznice cisnien. Zdarzylo mi sie juz rozpakowywac karton bo obsluga chciala koniecznie sprawdzic "czy na pewno spuscilem powietrze z kol"
Nie wszystkie :)
"Z punktu widzenia bezpieczeństwa nie jest konieczne spuszczanie powietrza z typowych opon rowerów i wózków inwalidzkich przewożonych w lukach bagażowych. Aby jednak wyeliminować nieznaczne ryzyko pęknięcia opon, można powietrze spu¶cić. Zrozumiałe jest, że decyzja ta będzie uzależniona od stopnia trudno¶ci ponownego napompowania kół po przylocie."

http://ryanair.com/pl/questions/czy-mozna-zabrac-ze-soba-sprzet-sportowy-lub-rower

--
JK | http://www.all-exclusive.pl/ | http://jakprzetrwac.pl

Data: 2009-12-08 22:19:55
Autor: Iguan007
duzy bagaz w samolocie

"JK" <ps_997@gazeta.pl> wrote in message news:hflfgi$6q0$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ale lepiej nie tracic pozniej na to czasu bo jak widac czasami zalezy to od humoru odbierajacego::
http://forum.ctc.org.uk/viewtopic.php?f=16&t=28736
http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?p=58264692

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-08 13:30:17
Autor: Titus Atomicus
duzy bagaz w samolocie
In article <hflf9g$eet$1@news.onet.pl>,
 "Iguan007" <iguan007@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> A po co to spuszczanie powietrza?

Chyba wszystkie linie tego wymagaja. Domyslam sie ze chodzi o roznice cisnien.

No wlasnie tego nie rozumiem. Nawet jesli luki sa rozhermetyzowane. A nie sa.

TA

Data: 2009-12-08 13:36:24
Autor: JK
duzy bagaz w samolocie
[...]

Ale ci¶nienie w samolocie się zmienia (czuć to jako zatykanię się uszu). Teoretycznie gdyby kto¶ miał kosmicznie przepompowane koło ,tak na granicy pęknięcia przy ci¶nieniu atmosferycznym, to po lekkim nawet obniżeniu ci¶nienia dętka pęknie. W rzeczywisto¶ci nie słyszałem o takim przypadku.

--
JK | http://www.all-exclusive.pl/ | http://jakprzetrwac.pl

Data: 2009-12-08 14:09:45
Autor: Titus Atomicus
duzy bagaz w samolocie
In article <hflh75$da8$1@inews.gazeta.pl>, JK <ps_997@gazeta.pl> wrote:

Ale ci¶nienie w samolocie się zmienia (czuć to jako zatykanię się uszu).
Jasne, ale te roznice cisnienia sa raczej nieznaczne.
Chodzi pewnie raczej o predkosc zmian tego cisnienia. W kazdym razie - czlowiek jest wrazliwszy na zmiany cisnienia niz jakis kawalek gumy.

TA

Data: 2009-12-08 05:35:15
Autor: Michal Brzozowski
duzy bagaz w samolocie
On Dec 8, 2:09 pm, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
Jasne, ale te roznice cisnienia sa raczej nieznaczne.

Czasem jak jest awaria to sa znaczne. I wtedy wypadaja maski tlenowe
zebys se zalozyl.

Data: 2009-12-08 13:55:12
Autor: Jan Srzednicki
duzy bagaz w samolocie
On 2009-12-08, Michal Brzozowski wrote:
[...]

Nie musi być żadnej awarii - luk bagażowy zwykle nie jest w komorze
ciśnieniowej, co za tym idzie ciśnienie panuje w nim jak na zewnątrz.

Data: 2009-12-08 14:57:18
Autor: JK
duzy bagaz w samolocie
Jan Srzednicki pisze:
Nie musi być żadnej awarii - luk bagażowy zwykle nie jest w komorze
ciśnieniowej, co za tym idzie ciśnienie panuje w nim jak na zewnątrz.

Na pewno? A co ze zwierzętami które mogą być przewożone w luku bagażowym?

--
JK | http://www.all-exclusive.pl/ | http://jakprzetrwac.pl

Data: 2009-12-08 13:58:56
Autor: Jan Srzednicki
duzy bagaz w samolocie
On 2009-12-08, JK wrote:
Jan Srzednicki pisze:
Nie musi być żadnej awarii - luk bagażowy zwykle nie jest w komorze
ciśnieniowej, co za tym idzie ciśnienie panuje w nim jak na zewnątrz.

Na pewno? A co ze zwierzętami które mogą być przewożone w luku bagażowym?

Zwierzęta nie lądują w luku bagażowym, tylko w klatkach na półkach z
tyłu samolotu - tak przynajmniej zawsze widziałem.

Data: 2009-12-08 14:53:29
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
duzy bagaz w samolocie
w odpowiedzi Iguan007 na post news:hflf9g$eet$1news.onet.pl z Wt 08 gru 2009 13:02:56 pisze co nastepuje:

A po co to spuszczanie powietrza?

Chyba wszystkie linie tego wymagaja.

nie wszystkie,
to zalezy glownie od pani w okienku od odprawy

--
 o__,  -  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz - www.rower.orbit.pl
 ,>_/-_-  "Możesz utracić wszystko, ale nikt nie zabierze ci tego,

Data: 2009-12-08 21:21:42
Autor: Iguan007
duzy bagaz w samolocie

Hm, ok. Niektorzy podobno uzywaja toreb.

Uzywam jednego i drugiego.Torba materialowa jest dobra jesli lecisz w miare
blisko, bez przesiadek. Z drugiej strony znam ludzi ktorzy zwyczajnie
owijaja rower folia babelkowa bez zadnego pakowania. Ale to tylko na krotkie
trasy i nie wiem czy kazdy przewoznik to zaakceptuje.

Na dluzsza podroz warto poswiecic troche czasu i zapakowac rower w  karton
lub dedykowana walizke na rowery.Oczywiscie najlepsze rozwiazanie to to
ostatnie ale jesli masz ciezki rower to niestety raczej sie w limicie
wagowym nie zmiescisz.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-08 14:49:35
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
duzy bagaz w samolocie
w odpowiedzi Iguan007 na post news:hflcs6$7ed$1news.onet.pl z Wt 08
gru 2009 12:21:42 pisze co nastepuje:
Z drugiej strony znam ludzi ktorzy zwyczajnie
owijaja rower folia babelkowa bez zadnego pakowania. Ale to tylko
na krotkie trasy i nie wiem czy kazdy przewoznik to zaakceptuje.

ja uzywam ale nie babelkowej a zwyklej i nie mialem jeszcze nigdy zadnych problemow, a troche juz polatalem na roznych trasach i kierunkach