duzy bagaz w samolocie

Data: 2009-12-08 12:27:51
Autor: JK
duzy bagaz w samolocie
Ludzie mocno panikują w tym wątku, ale tak naprawdę przewożenie roweru samolotem nie jest większym problem. Leciałem z 10 razy i nigdy nic się nie stało. Mój przepis to :

http://img269.yfrog.com/i/rowerlotnisko.jpg/

1)Miekka torba rowerowa
2)Zabezpieczenie wystających elementów folią bąbelkową/normalną folią (znalezioną na śmietniku tam gdzie trudno o folię bąbelkową)
3)Zabezpieczenie przerzutki, widelca i mostka grubą tekturą (bo te części obijają się przy noszeniu)
4)Założenie dystansów w miejsce piast rowerowych (ja swoje mam zrobione ze starych piast)
5)Zabezpieczenie kół tekturą i włożenie ich do pokrowca w ten sposób żeby nie były na wierchy
6)Dorzucenie dodatkowych miękich rzeczy amortyzujących do pokrowca - karimata, polary, śpiwór itp.
7)Dodatkowo można odkręcić przerzutkę i pedały, ale mi nigdy się nie chciało tego robić.

Co do wagi to nie zdarzyło mi się nigdy aby rower był ważony (a zawsze waży 20-25kg). Do Egiptu rower bez problemu przewożą TuiFly (z niemiec) i JetAir fly (dopłata tylko 10 euro!). Polskie czartery jak ECCO robią z tym problemy.

J.K.

--
JK | http://www.all-exclusive.pl/ | http://jakprzetrwac.pl

Data: 2009-12-08 12:36:10
Autor: Frankie
duzy bagaz w samolocie

Dokladnie jak napisales :-) Duzo w tym niepotrzebnej paniki :-)

--
pzdr,
frankie.

Data: 2009-12-08 14:56:45
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
duzy bagaz w samolocie
w odpowiedzi Frankie na post news:4b1e3a2a$1news.home.net.pl z Wt

i ja sie zgodze z przedpiscami

--
 o__,  -  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz - www.rower.orbit.pl
 ,>_/-_-  "Możesz utracić wszystko, ale nikt nie zabierze ci tego,

Data: 2009-12-09 05:06:57
Autor: Iguan007
duzy bagaz w samolocie

"Grzegorz Baltazar Kajdrowicz" <podroznik100@wytnij_wp.pl> wrote in message news:Xns9CDBA23B77FF7baltaz4r127.0.0.1...

Dokladnie jak napisales :-) Duzo w tym niepotrzebnej paniki :-)

i ja sie zgodze z przedpiscami

Czy ja wiem czy "paniki"? Porzadne zapakowanie roweru to raczej ostroznosc niz panika. Sam mialem uszkodzony rower pomimo tego ze byl dobrze zapakowany w kartonie. I nie jestem jakims szczegolnie odosobnionym przypadkiem bo osobiscie znam troche ludzi ktorym jednak cos sie w transporcie uszkodzilo. Zreszta wystarczy poczytac w internecie ile takich przypadkow sie zdarza. Oczywiscie, zawsze mozesz sie domagac od linii lotniczej odszkodowania ale to marna pociecha jesli leciales na dlugo oczekiwany urlop z rowerem a rower okazuje sie niesprawny.

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-08 20:16:22
Autor: Frankie
duzy bagaz w samolocie
Iguan007 pisze:

[...]

Nie znam danych LL ile osob podrozuje z rowerami. Podejrzewam jednak, ze ilosc uszkodzonych rowerow podczas transportu lotniczego nie przekracza procentowo tych co wypadna z bagaznikow samochodowych w czasie jazdy. Shit happens :-) I tyle...

Data: 2009-12-09 05:33:01
Autor: Iguan007
duzy bagaz w samolocie

"Frankie" <"frankie[blablabla]"@post.pl> wrote in message news:4b1ea607$1news.home.net.pl...
Iguan007 pisze:
[...]

Oczywiscie. Ale jesli mozemy to prawdopodobienstwo nieco zmniejszyc pakujac prawidlowo rower to chyba warto.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-08 20:35:52
Autor: Frankie
duzy bagaz w samolocie
Iguan007 pisze:

Oczywiscie. Ale jesli mozemy to prawdopodobienstwo nieco zmniejszyc pakujac prawidlowo rower to chyba warto.

No i EOT bo bazarowo sie robi...

Data: 2009-12-09 14:58:40
Autor: Titus Atomicus
duzy bagaz w samolocie
No dobra, wrocmy jednak do cen, jakie placicie za rowery na wyprawach.
No bo jesli rower miesci sie w limicie to fatycznie nie ma sprawy.
No i odrzucmy loty czarterowe i okoloeuropejskie.
Ja sprawdzalem rozne polaczenia i tam wychodzi kiladziesiat (50-80) zl/kg. Albo jak teraz, znalazlem - cos takiego:
http://www.egyptair.com/English/Pages/SportsEquipment.aspx?OrderID=c>

Na zapytanie mailowe beposrednie - ile w koncu na danej trasie zaplace za rower, ktory nie miesci sie w limicie wagowym otrzymalem odpowiedz calkiem jak na preclu:

-about your bike if it exceeded your allowance baggage weight (20 kg) for y
class .the excess baggage charge per kg is 1.5 of the HIGHEST normal direct
adult one way Y class fare

Albo jestem przemeczony albo tam boty pracuja.
Wg mnie wynika z tego ze za kg rowera zaplace kilka tysiecy zlotych.

TA

Data: 2009-12-10 06:11:11
Autor: Iguan007
duzy bagaz w samolocie

<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote in message news:Titus_Atomicus-E7A1F6.14584009122009news.onet.pl...
[...]

Wyglada na to ze albo musisz poszukac innego przewoznika albo odchudzic rower. Kilka osob pisalo na grupie ze ich rowerow nie wazyli podczas nadawania wiec moze ciezszy rower przejdzie.Ale chyba ja jakis pechowy jestem bo moj prawie zawsze waza.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-09 22:49:43
Autor: Titus Atomicus
duzy bagaz w samolocie
In article <hfp090$ao7$1@news.onet.pl>,
 "Iguan007" <iguan007@poczta.onet.pl> wrote:

> Albo jestem przemeczony albo tam boty pracuja.
> Wg mnie wynika z tego ze za kg rowera zaplace kilka tysiecy zlotych.

Wyglada na to ze albo musisz poszukac innego przewoznika albo odchudzic rower.

Raczej odpuscic sobie ten kerunek.
Na tym co jeden przewoznik to lepszy.
:(
Czy ja dobrze zrozumialem te warunki (ktore zacytowalem)?

Kilka osob pisalo na grupie ze ich rowerow nie wazyli podczas nadawania wiec moze ciezszy rower przejdzie.

No wiesz, na to mozna liczyc jak w gre wchodzi 100$ do doplaty.
A nie worek z pieniedzmi.

TA

Data: 2009-12-10 18:55:57
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
duzy bagaz w samolocie
w odpowiedzi  na post
news:Titus_Atomicus-E7A1F6.14584009122009news.onet.pl z Śr 09 gru
2009 14:58:40 pisze co nastepuje:
[...]

a mi sie wydaje, ze oni nie oferuja specjalnej taryfy na rower

Data: 2009-12-08 22:30:16
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
duzy bagaz w samolocie
w odpowiedzi Iguan007 na post news:hfm84h$lmb$1news.onet.pl z Wt 08 gru 2009 20:06:57 pisze co nastepuje:

Sam mialem uszkodzony rower pomimo tego ze byl dobrze zapakowany w kartonie

zapewne dlatego, ze wlasnie byl w kartonie.
mi w kartonie tez uszkodzili, ale od czasu, kiedy uzywam tylko folii, nie mam w zasadzie zadnych problemow