duzy bagaz w samolocie

Data: 2009-12-08 14:45:52
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
duzy bagaz w samolocie
ano jako ze zadales w miare sensowne pytanie to odpowiadam:

1. wiekszosc linii ma w swojej ofercie specjalna taryfe na sprzet sportowy, w sklad ktorego wchodzi takze i rower.
ceny zaleza od tego, czy trasa jest na tym samym kontynencie, czy przemieszczemy sie na inny.
informacji na ten temat nalezy szukac w regulaminach przewozu bagazu.
czasami bywa tak, ze pani z okienka nie ma pojecia, ze maja takie bilety. trzeba temat drazyc.
w takim przypadku, waga roweru nie wchodzi w limit bagazu.
czasami udaje sie dodatkowo przypiac do rowerka rozne rzeczy.
w zasadzie nie jest on wazony, a przynajmniej ja nie mam takich doswiadczen.

2. pakowac rowerek mozna na wiele sposobow.
ja przetestowalem juz kilka.
A. karton jest w zasadzie ok. ale potem trzeba go wyrzucic i postarac sie o nowy. z doswiadczenia wiem, ze jak cos jest w pudle, to obsluga niezbyt dba o to. B. od jakiegos czasu zawijam rower w folie budfowlana, tak zeby mogl jechac swobodnie na kolach.
po przylocie, jak folia nie jest za bardzo podarta, to uzywam jej jako pokrowiec na rower od deszczu lub pod namiot.
bywa tez tak, ze zabieram 2 folie. w 1 pakuje rower w strone tam i po dotarciu ja wyrzucam a uzywam 2giej na wyjezdzie. jak wracam, to w te 2ga pakuje rower i wyrzucam ja po przylocie do domu. przewaznie jest juz niezdatna do uzytkowania.

przewaznie odkrecam pedaly. co do powietrza z opon, to czasami spuszczam czasami nie. w zasadzie nie ma to zadnego znaczenia.
nalezy takze przekrecic kierownice.
ja uzywam skladanej http://tiny.pl/hxnzm

a teraz sam bagaz.
niedawno odkrylem dosc prosty sposob pakowania sakw.
uzywam workow jutowych, takich jak na ziemniaki.
idealnie do nich wchodza 2 sakwy a do wiekszych i 3.
potem te wory z zapakowanymi sakwami obkrecam folia skreczowa, taka jak sa poakowane materialy na paletach. w zasadzie jest to dostepne w wiekszosci panstw. a w krajach "ubogich" worki stanowia glowny srodek pojemnosciowy.
wczesniej uzywalem torem zlodziejek (takie w rozne kratki) jakich uzywaja wszelkiej masci sprzedawcy bazarowi. ale worki sa znacznie lepsze.
jezeli nie ma mozliwosci nabycia skrecza, to mozna obwiazac taki palunek tasma pakowa lub nawet sznurkiem.

na dobra sprawe, najwazniejszy jest transport TAM.

i to by bylo na tyle.

--
 o__,  -  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz - www.rower.orbit.pl
 ,>_/-_-  "Możesz utracić wszystko, ale nikt nie zabierze ci tego,

duzy bagaz w samolocie