duzy bagaz w samolocie

Data: 2009-12-26 16:27:27
Autor: BEZ
duzy bagaz w samolocie
Witam,
Crosspostuje na tramping i gory, bo sprawa dotyczy duzego bagazu.
Wyobrazam sobie, ze zwlaszcza wyprawy w gory wysokie lataja z duzym bagazem...

A wiec - pytanie do cyklistow (znaczy, do tych, ktorych jeszcze nie mam w KFie - kol. Wolff moze odpoczac, i oczywiscie do tych ktorzy mnie jeszcze nie maja w KFie):

Ile waza wasze rowery z bagazem i jak z nimi latacie samolotami?
Czy moze wysylacie czesc bagazu via cargo albo poczta?

Bo sprawdzam rozne polaczenia lotnicze i wychodza jakies atronomiczne sumy za nadbagaz - rzedu 50-100zl/kg.
Nie mowie tu o czarterach z Polski (bo tu zawsze mozna sie jakos dogadac, no i czesto jest jakis ryczalt za rower/sprzet nurkowy czy sportowy), ale jakichs dluzszych trasach...

Ja, jak wazylem w lecie rower, to razem ze sprzetem kampingowym wazyl jakies 50 kg - nie da tego upchnac po kieszeniach.

TA

ja mam inna rade na wysyłkę większego bagażu,
jaki¶ czas przed podróż± wysyłasz bagaż jako przesyłkę lotnicz± (cargo) do portu docelowego podaj±c siebie jako odbiorcę.
Oczywi¶cie musisz to odpowiednio zapakować, zrobić listę zapakowanych rzeczy, potem dokonać odprawy celnej, i wysłać wybranymi liniami lotniczymi jako cargo i znowu oczywi¶cie odprawa celna. TO samo z powrotem.
Jest trochę z tym dodatkowej pracy, ale się opłaca, dodatkowy kilogram kosztuje nie więcej 2 USD za kg (przetestowane na locie WAW-HKG-WAW, przy bagażu ok 40 kg w jedn± i 60 kg w drug± stronę)

duzy bagaz w samolocie