duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!

Data: 2011-04-12 16:07:36
Autor: Tomek
duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!

Użytkownik "PanAdol" <panadol@Poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:inthrb$56r$1inews.gazeta.pl...
Witam
Dziewczyna przedluzajac umowe z orange nabyla nowy telefon - noka c6.
Internetu nie uzywala praktycznie wogole (zadnych fb/youtube - weszla tesotowo ze 3 razy na jakas strone). po okolo 10- dniach uzytkowania Pani zadzwonila z BOK ze rachunek za intyernet to 8tys zl !!!.
Rozmawiajac z Panem z BOK ustaltilismy ze w billingach faktycznie pojawil sie transfer ponad 1.5gb w 2 dni co przy jeszcze obowiazujacej starej umowie 25gr za 50kb ! dalo taka sume...
Oczywiscie zglosilem reklamacje - najpierw pan zglosil reklamacje czy te dane zostaly faktycznie poporawnie zarejestrowane na billingu. po 2 dniach mam odpowiedz ze niestety poproawnie - oczywiscie zglosilismy reklamacje na razie telefonicznie a jutro albo pojutrze pisemną.
Mialem dzis 10 min zeby przejrzec ten telefon. pierwsze podejrzenie bylo ze jakims cudem pobral wszystkie mapy ovi. przejrzalem najpierw transfer zarejestrowany w telefonie. Niestety faktycznei w rejestrze duzy transfer jest - coprawda nie 1.5gb a 500gb ale.... sa to dane praktycznie tylko WYCHODZACE !
Ktos ma pomysl co to moze byc ?
Sprawdzilem pamiec telefonu i karty - tam nei ma wogole takiej duzej ilosci danych. zdjecia wszystkie 50mb. filmik zaden jeszcze nei nakrecony wiec nie bylo jak go przeslac.
czyzby np : http://forumnokia.pl/ciekawostki-f127/baza-wirusow-na-symbiana-t26036.html
"Free World Cup VOD"
Dziewczyna prawie zawalu nei dostala. w necie czytam rozne przypadki podobne ludzi i zazwyczaj po kilku reklamacjach konczy sie pozytywne ale roznie bywa.
W telefonie nikt nic nie instalowal. Fabrycznie nowy z salonu. nie byl podlaczany do kompa. nie bylo dostepu osob "trzecich" do urzadzenia.
Podpowiedzcie prosze jak najskuteczniej to reklamowac : czy najpierw do serwisu i niech go sprawdza dokladnie i wtedy z "ekspertyza" do reklamacji ?
Ps. Bardzo prosze o powstrzymanie sie od koimenatrzy typu "trzeba bylo czytac umowe" itp.
Pozdrawiam
PanAdol

To stary numer - dostajesz smartfona z 60 zainstalowanymi aplikacjami, z których ze 20 automatycznie sprawdza coś tam. U mnie była to przynajmniej pogoda oraz notowania giełdowe. I na pewno coś jeszcze, bo próbuje mi się czasem to ustrojstwo samo łączyć. Czasami trudno znaleźć w menu opcję sprawdzania aktualizacji - ja po prostu zablokowałem Internet kasując literę z hasła. Używam wtedy, gdy potrzebuję - jest to upierdliwe, ale rachunki mniejsze...
Tomek

Data: 2011-04-12 15:11:59
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 12 Apr 2011 16:07:36 +0200, Tomek napisał(a):

[...]

Zaiste, epokowy wynalazek.
Proponuję jeszcze zmniejszyć koszta utrzymania samochodu chowając w piwnicy
jedno koło.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

Data: 2011-04-12 16:40:48
Autor: Tomek

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał:

Zaiste, epokowy wynalazek.
Proponuję jeszcze zmniejszyć koszta utrzymania samochodu chowając w piwnicy
jedno koło.

Też się dziwię jak tu czytam jednego z drugim "fachowca" od telefonów, sami znawcy, jeden ma lepszy telefon od drugiego, prześcigają się w kupowaniu coraz bardziej zaawansowanych i naszpikowanych wynalazkami modeli, ale jak trzeba zapłacić bo się nie umiało skonfigurować ustawień to jest płacz, że sami złodzieje z operatorów. To nie wiedziałeś jeden z drugim Einsteinie, że w nowych modelach trzeba mieć nowy mózg? I częściej używać głowy.

Data: 2011-04-12 18:29:02
Autor: ikaros30
Dnia Tue, 12 Apr 2011 16:40:48 +0200, Tomek napisał(a):

[...]

No popatrzcie! Trafiliśmy na grupie na NadEinsteina z mózgiem
kwadratowym!!! C5 nie jest wyjątkowo skomplikowanym modelem i jak dla mnie
żaden nie jest wyjątkowo skomplikowanym, ale jeżeli prowadzi się politykę
ustwień wstępnych neutralnych, to powinno się jej trzymać. Teraz wytłumacz
to idioto wszystkim starszym osobom, które dały się na to nabrać Orange!

--
ikaros30@wp.pl

Data: 2011-04-12 20:57:43
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 12 Apr 2011 18:29:02 +0200, ikaros30 napisał(a):

[...]

Osoby starsze rzadko kupują smartfony z najnowszymi systemami.
A niestety (lub stety, zależnie od punktu widzenia/siedzenia) najnowsze systemy operacyjne (w zasadzie wszystkie) są zaprojektowania do bycia non stop online.
Dla tych telefonów są stosowne taryfy, zarówno pre-paid jak i postpaid. Takie są realia i powszechna praktyka w większości krajów na świecie, gdzie takowe urzadzenia są sprzedawane.
Kupowanie takiego telefonu bez takiej taryfy jest równie rozsądne jak kupowanie Ferrarri Enzo do zaopatrzenia sklepu warzywnego czy Range Rovera żeby odwozić dzieci do szkoły w wielkim mieście.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Szkoda ze zaden windows mobile nie odtworzy zdjecia z cyfrowki ... - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2011-04-13 13:03:50
Autor: atm
[...]

To jest spore uproszczenie; to jak powiedziec o zakupie lustrzanki, ze jest stworzona do korzystania z wymiennych obiektywow.
Racja, tyle ze ma tez inne ficzery, ktore dla osoby nabywajacej ten sprzet sa niezbedne zbedna jest natomiast mozliwosc korzystnaia z innych obiektywow poza kitem na przyklad.

Data: 2011-04-13 12:09:48
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 13 Apr 2011 13:03:50 +0200, atm napisał(a):

[...]

Tyle, że możliwość wymiany obiektywów jest w tym przypadku na tyle ważna,
że powstały tzw. lustrzanki bez lustra, czyli aparaty w zasadzie kompaktowe
z możliwościa wymiany obiektywów i cieszą się gwałtownie rosnącą
popularnością.  Więc konkluzja jest identyczna jak w przypadku smartfona
bez pakietu danych: "tak, da się. Tylko po co?"

Konkluzja nr 2 - nie wie co może lustrzanka ten, który używa jej tylko z
kitowym obiektywem. Nie wie co może smartfon, ten co używa go bez pakietu
danych.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu" - Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2011-04-13 13:19:44
Autor: atm
[...]

Cala kwestia zwiazana jest z potrzebami:
1. Potrzebuje szybkiego, dobrze lezacego w dloni, z duzym zakresem manipulacji glebia ostrosci, dobrym zakresem uzytecznego ISO, szybko ladujaca sie lampa, sensowna galkoguzikologia biore lustro.
Zauwaz, ze zaden kompakt nie spelni wszystkich warunkow. Te nowe wynalazki maja wieksze zuzycie pradu co tez moze byc dla kogos wada.

2. Potrzebuje nowoczesnego palmtopa, z duzym ekranem hires, z mozliwoscia odtwarzania muzyki i filmow (pl napisy - ficzer na plus)
nawigacji GPS offline, mozliwosci pogrania od czasu do czasu
a przy okazji telefonu, zeby nie nosic dwoch urzadzen i od czasu do czasu skorzystania z sieci w sytuacji awaryjnej.

Staly dostep do sieci... jesli ktos faktycznie potrzebuje. W wielu wypadkach dostep ten jest zapewniony w pracy/domu a urzadzenia te sa
na tyle pradozerne, ze i tak dlugo nie pociagna podczas pracy na 3G w plenerze.

Data: 2011-04-13 20:29:04
Autor: Artur Maśląg
duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
W dniu 2011-04-12 21:57, Waldek Godel pisze:
(...)
Osoby starsze rzadko kupują smartfony z najnowszymi systemami.

Nieistotne - kupują smartfony za złotówkę.

A niestety (lub stety, zależnie od punktu widzenia/siedzenia) najnowsze
systemy operacyjne (w zasadzie wszystkie) są zaprojektowania do bycia non
stop online.

Co im nie przeszkadza w poprawnej pracy off-line i korzystanie z
internetu to nie jest ich podstawowa funkcjonalność.

Dla tych telefonów są stosowne taryfy, zarówno pre-paid jak i postpaid.

Tylko dla tych, czy w ogóle z racji powszechnego dostępu mobilnego?

Takie są realia i powszechna praktyka w większości krajów na świecie, gdzie
takowe urzadzenia są sprzedawane.

Nie takie, a każde. Od dawna prawie każdy telefon ma dostęp do
internetu. O ile jest komuś tak naprawdę potrzebny.

Kupowanie takiego telefonu bez takiej taryfy jest równie rozsądne jak
kupowanie Ferrarri Enzo do zaopatrzenia sklepu warzywnego czy Range Rovera
żeby odwozić dzieci do szkoły w wielkim mieście.

Nic bardziej błędnego - ba, nazwałbym powyższe wciskaniem ludziom na
siłę usług, z których nie korzystają i nie potrzebują.

Data: 2011-04-12 21:50:50
Autor: Endi
duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!

Użytkownik "ikaros30" <ikaros30@wp.pl> napisał

C5 nie jest wyjątkowo skomplikowanym modelem i jak dla mnie
żaden nie jest wyjątkowo skomplikowanym

Jak widać, fakty temu przeczą.

Teraz wytłumacz to idioto wszystkim starszym osobom, które dały się na to nabrać Orange!

Idioto? Brakło argumentów z powodu buractwa? Ktoś kazał kupić C5, której nie ogarnąłeś? Sprzedaję telefony od 15 lat i rzadko się trafia taka sierota, co udaje fachowca ("miałem dziesiątki telefonów") a życie to jednak weryfikuje. Tym od ERY i smsów też mam tłumaczyć, że są naiwnymi sierotami? Może też wysyłałeś na Mercedesa? I nie pisz do mnie "idioto", bo to nie mi internet zżarł środki :)

Data: 2011-04-12 19:27:15
Autor: z
Tomek pisze:

[...]

Daj spokój. Wszyscy wiemy o co chodzi operatorowi.
To jest kolejna brzydka zagrywka za którą pewnie nie da się ich ukarać ale dobrze to nie świadczy o firmie.
Dlatego właśnie czytam grupę żeby poznać nowe zagrania wyłudzaczy.
Wg. Ciebie pewnie to będzie "w celu nabycia wiedzy jak się posługiwać nowoczesnym sprzętem" ale ja się będę upierać przy swojej interpretacji.
BRZYDKA ZAGRYWKA WYŁUDZACZY!!!

Data: 2011-04-13 10:41:42
Autor: Tomek

Użytkownik "Tomek" <precz@ze.spamem.pl> napisał w wiadomości news:io1o9q$5fd$1news.onet.pl...

[...]

No to przyznaję sie - jestem wsiowym głupkiem, który kupił full-wypas telefon (potrzebowałem sporego ekranu dla Automapy, bo już oczy nie te...).
Podpowiedz mi, które aplikacje w telefonie z Windows Mobile automatycznie próbują łączyć się automatycznie z Internetem?
Są to nie tylko aplikacje ściągające dane do aplikacji, ale takie, które sprawdzją aktualizacje samej aplikacji.
Czy mam zacząć literalnie wymieniać te aplikacje?
Tomek

Data: 2011-04-13 11:35:18
Autor: Tomek
duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!

Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał

[...]

Umiesz czytać ze zrozumieniem czy ta umięjętność u Ciebie wypaliła się?

Data: 2011-04-13 14:38:51
Autor: MacGregor
Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomości news:4da561e2$0$2505$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Tomek" <precz@ze.spamem.pl> napisał w wiadomości news:io1o9q$5fd$1news.onet.pl...
Ciach.
[...]

W WM 6.5 kilka aplikacji próbuje wysyłać/pobierać dane. W W7 jest jeszcze gorzej.

Dla WM 6.5 możesz zainstalować aplikacje ograniczające korzystanie z sieci (np. BSB tweaks)

--
Pozdrawiam,
MacGregor

Data: 2011-04-12 22:30:58
Autor: J.F.
On Tue, 12 Apr 2011 15:11:59 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

A Ty co - proponujesz caly telefon schowac do piwnicy, czy zmienic
prace na taka w ktorej 8000 zl nie bedzie dla nas problemem ? J.

Data: 2011-04-12 22:02:50
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 12 Apr 2011 22:30:58 +0200, J.F. napisał(a):

A Ty co - proponujesz caly telefon schowac do piwnicy, czy zmienic
prace na taka w ktorej 8000 zl nie bedzie dla nas problemem ?

Skoro wybór stosownego pakietu danych do twojej aktywacji Cię przerasta, no
to chyba nie masz innego wyjścia. A wydawało się, że to nie jest takie
trudne

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"wszystkie Androidy razem wziete to blad statystyczny"- Paweł "robbo"

Data: 2011-04-12 23:19:14
Autor: J.F.
On Tue, 12 Apr 2011 22:02:50 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

Tak ? A skad madralo wiesz ile GB miesiecznie telefon wymaga ? W instrukcji napisali ? :-P

J.

Data: 2011-04-12 23:04:40
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 12 Apr 2011 23:19:14 +0200, J.F. napisał(a):

Tak ? A skad madralo wiesz ile GB miesiecznie telefon wymaga ?

z doświadczenia, 200-300 MB wystarcza na dosyć bezproblemowe używanie, z
zajrzeniem na www, pocztą itp, oczywiście zakładając, że telefon ma również
dostęp do WLAN w okolicach dom/praca
1 GB jest praktycznie niemożliwe wykorzystać nie udostępniając tego do
peceta.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Przeczytac pare ksiazek i nie trzeba byc trolem..." - Paweł "robbo"

Data: 2011-04-13 07:57:19
Autor: J.F.
On Tue, 12 Apr 2011 23:04:40 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

No chyba ze nie zauwazysz ze ci nokia mapy sciaga. A jeszcze niech to bedzie w roamingu ..

J.

Data: 2011-04-13 09:28:56
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 13 Apr 2011 07:57:19 +0200, J.F. napisał(a):

No chyba ze nie zauwazysz ze ci nokia mapy sciaga. A jeszcze niech to bedzie w roamingu ..

no to będzie wyraźny znak, że dla tego użytkownika i jego poziomu
inteligencji najodpowiedniejszym telefonem jest Nokia 1100

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka

Data: 2011-04-13 11:30:16
Autor: Tomek
duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
 Dnia Wed, 13 Apr 2011 07:57:19 +0200, J.F. napisał(a):

No chyba ze nie zauwazysz ze ci nokia mapy sciaga.
A jeszcze niech to bedzie w roamingu ..

Kolejny przykład użytkownika, który uważa czytanie instrukcji za zbędne, a każdy telefon traktuje jak nokię 3310, prosty jak budowa cepa.
Czy to taka moda kupić coś na czym się zupełnie nie zna? Jesteś rodziną ikariosa30?

Data: 2011-04-16 20:06:14
Autor: ikaros30
Dnia Wed, 13 Apr 2011 11:30:16 +0200, Tomek napisał(a):

[...]

Czytając ten wątek, dowiedziałem się od niektórych, że biorąc biedną Nokię
C5 stałem się właścicielem SMARTFONA!:))))))))))) Do którego nie wolno
podchodzić bez poczytania instrukcji! To wyjątkowo skomplikowany telefon.
Śmiechu warte tak samo jak ty jesteś śmiechu warty.
Widzę, że dalej do twojej einsteinowskiej mózgownicy nie dociera podstawowy
fakt. Nikt, powtarzam NIKT nie może za mnie decydować o tym, czy telefon ma
łączyć się z siecią w poszukiwaniu uaktualnień! I tak Nokia C5 ma ustawione
fabrycznie co ustaliłem po przywróceniu ustawień fabrycznych.
Ale to nie wszystko. Specjalnie dla Ciebie Einsteinie zrobiłem dwie rzeczy.
Trochę to trwało bo mam też wiele innych ważniejszych rzeczy do zrobienia.
Ale przeczytałem instrukcję a właściwie dwie instrukcje!
Otóż instrukcja obsługi, którą otrzymałem z telefonem z Orange RÓŻNI się od
instrukcji obsługi na stronie Nokii
http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_C5-00_UG_pl.pdf
Na stronie 95 oryginalnej instrukcji Nokii można przeczytać wyraźnie:
"Aktualizacja oprogramowania i aplikacji przy użyciu urządzenia"
Można sprawdzać dostępność aktualizacji oprogramowania urządzenia
lub poszczególnych aplikacji, a następnie pobierać te aktualizacje i je
instalować w urządzeniu (usługa sieciowa). Można też ustawić w urządzeniu
automatyczne sprawdzanie aktualizacji i powiadamianie o dostępnych ważnych
lub zalecanych aktualizacjach.
PISZE JAK BYK - można sobie ustawić!!! Nokia tego nie ustawia a jedynie
użytkownik może sobie ustawić!
Natomiast w instrukcji obsługi z Orange znalazłem, ale napisane na samym
końcu instrukcji tak małymi literkami, że musiałem użyć okularów, których
normalnie nie używam: "Aby zapewnić użytkownikowi najnowsze oprogramowanie
i aplikacje telefonu Nokia, automatycznie sprawdzana jest dostępność
aktualizacji na serwerze firmy Nokia. Jeśli są one dostępne, zostaje
wyświetlony monit o zatwierdzeniu instalacji. Automatyczne wyszukiwanie
aktualizacji można wyłączyć w ustawieniach telefonu." Koniec i kropka!
Teraz wyszukaj mi mądralo takie samo zdanie w instrukcji oryginalnej Nokii!
No to kto do kużwy nędzy robi w balona ludzi?? Nokia czy Orange?

--
ikaros30@wp.pl

Data: 2011-04-16 20:11:15
Autor: Andrzej Libiszewski
duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
Dnia Sat, 16 Apr 2011 20:06:14 +0200, ikaros30 napisał(a):

/.../
Teraz wyszukaj mi mądralo takie samo zdanie w instrukcji oryginalnej Nokii!
No to kto do kużwy nędzy robi w balona ludzi?? Nokia czy Orange?

Jak widać nikt, skoro w instukcji którą dostałeś od Orange jak byk napisane
jest, że automatyczne aktualizacje są włączone.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Control the coinage and the courts — let the rabble have the rest."

Data: 2011-04-16 21:28:49
Autor: ikaros30
Dnia Sat, 16 Apr 2011 20:11:15 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

[...]

Jesteś naganiaczem Orange na kolejnych naiwniaków, zwłaszcza tych ze
starszego pokolenia, którzy mają problemy z odczytaniem instrukcji obsługi?
Dlaczego żaden z moich poprzednich telefonów (od początku w Orange) nie
miał takich durnych ustawień? Dlaczego Orange zmienił ustawienia fabryczne
Nokii?

--
ikaros30@wp.pl

Data: 2011-04-16 21:51:04
Autor: ALEX
W dniu So 16 04 2011 21:28, ikaros30 pisze:

[...]

A co Ty chcesz w niej wyczytać?

Dlaczego żaden z moich poprzednich telefonów (od początku w Orange) nie
miał takich durnych ustawień? Dlaczego Orange zmienił ustawienia fabryczne
Nokii?

Bo Orżnąć CHCIAŁO Cię naciąć na kasę. To oczywiste.
Ja kupuję smarty na wolnym rynku i nie mam tego problemu, to tylko podpowiedź. Zrobisz jak zechcesz.

--
ALEX CloneTrooper
Morgwyn of Ravenscar: Meine Ehre heisst Treue.

Data: 2011-04-16 22:03:04
Autor: ikaros30
Dnia Sat, 16 Apr 2011 21:51:04 +0200, ALEX napisał(a):

[...]

No niestety sam się o tym przekonałem. Ale przynajmniej Ty nie nazywaj
mojej śmiesznej Nokii smartem!:)))

--
ikaros30@wp.pl

Data: 2011-04-16 22:48:38
Autor: ALEX
W dniu So 16 04 2011 22:03, ikaros30 pisze:

[...]

C5-3 jest smartfonem. Czy Ci się to podoba czy nie

Data: 2011-04-16 23:06:42
Autor: ikaros30
Dnia Sat, 16 Apr 2011 22:48:38 +0200, ALEX napisał(a):

No niestety sam się o tym przekonałem. Ale przynajmniej Ty nie nazywaj
mojej śmiesznej Nokii smartem!:)))

C5-3 jest smartfonem. Czy Ci się to podoba czy nie

UPS! Nie napisałem dokładnie. Moja Nokia to C5-00 a nie C5-03.
W sumie nie wiem dlaczego zupełnie inny telefon (smartfon) oznaczono
podobnym symbolem.

--
ikaros30@wp.pl

Data: 2011-04-16 23:08:39
Autor: ALEX
W dniu So 16 04 2011 23:06, ikaros30 pisze:

[...]

c5 także jest smartfonem. Wiele do nauczenia się jeszcze masz.

Data: 2011-04-17 10:11:30
Autor: ikaros30
Dnia Sat, 16 Apr 2011 23:08:39 +0200, ALEX napisał(a):

c5 także jest smartfonem. Wiele do nauczenia się jeszcze masz.

Tylko poczytałem opinie tutaj:
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/C5_-_pierwszy_tani_smartfon_Nokii-26651.html

--
ikaros30@wp.pl

Data: 2011-04-16 22:25:30
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Sat, 16 Apr 2011 21:28:49 +0200, ikaros30 napisał(a):

Jesteś naganiaczem Orange na kolejnych naiwniaków, zwłaszcza tych ze
starszego pokolenia, którzy mają problemy z odczytaniem instrukcji obsługi?

Tak, a w wolnych chwilach rozsyłam do nich po kryjomu SMSy konkursowe.

Dlaczego żaden z moich poprzednich telefonów (od początku w Orange) nie
miał takich durnych ustawień? Dlaczego Orange zmienił ustawienia fabryczne
Nokii?

Może powinieneś spytać o to Orange? Albo lepiej Nokię, która zrobiła
branding dla Orange?

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
God created Arrakis to train the faithful.

Data: 2011-04-16 23:53:38
Autor: z
Andrzej Libiszewski pisze:

Może powinieneś spytać o to Orange? Albo lepiej Nokię, która zrobiła
branding dla Orange?

I trzeba było tyle bić piany żeby przyznać że to kolejna brzydka zagrywka operatora?
To jest po prostu kolejny przejaw tej trwającej bezwzględnej wojny podjazdowej w celu wykorzystania niewiedzy mniej świadomych abonentów.
Albo inaczej.
To jest wprowadzanie w życie biznesplanu prywatnej firmy (nie instytucji charytatywnej) w którym jasno jest napisane ile w wyniku brzydkich zagrywek można wydoić kasy, jakie można dostać kary i w jakim czasie od organów państwa za takie działania, jaki to przyniesie negatywny oddźwięk na wizerunku firmy itd. ...
Młodzieńcom z marketingu wyszło że takie działanie będzie lepsze=wiecej kasy.
Niech im ziemia... TFU...

PS. Mam nadzieję że w końcu ktoś zastosuje tą piękną formułkę z kodeksu o świadomym działaniu w celu niekorzystnego rozporządzenia mieniem ...
TAK to jest świadome działanie i żadne tłumaczenia o drobnych druczkach i instrukcjach tego nie zmienią.
Nie po to głosowaliśmy za socjalistyczną UE żeby teraz takie pijawki sie panoszyły ;-)

Data: 2011-04-19 08:58:00
Autor: Tomek
[...]

No Ty jak widać nie możesz i się do tego publicznie przyznajesz.

To wyjątkowo skomplikowany telefon.

Dla Ciebie. Pamiętaj. Tylko dla Ciebie.

Śmiechu warte tak samo jak ty jesteś śmiechu warty.

Rzeczy niezrozumiałe dalej Cię śmieszą? Postaraj się je w końcu zrozumieć.

[...]

Czy Ty jesteś ułomny? Masz telefon z Orange, masz instrukcję z Orange więc czego nie zrozumiałeś? Może przytoczysz jeszcze jakaś z Zanzibaru dla udowodnienia swojej głupoty? Dalej będziesz nam wmawiał, że się znasz na telefonach (prostych jak budowa cepa smartfonach), że nie potrzebujesz czytać instrukcji od operatora bo jesteś mądrzejszy? OK. Żyj tak dalej. I nie nazywaj idotą kogoś kto umie posługiwać się telefonem i nigdy nie płakał nad brakiem umiejętności czytania w języku ojczystym.

Data: 2011-04-19 18:07:27
Autor: ikaros30
Dnia Tue, 19 Apr 2011 08:58:00 +0200, Tomek napisał(a):

[...]

Jak głąb nie potrafi wykryć ironii to dla mnie zawsze zostanie głąbem. I
tyle w tym temacie.

--
ikaros30@wp.pl

Data: 2011-09-18 10:09:41
Autor: G Nowak
duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
Moim zdaniem zlodziejem jest operator.
O funkcjach telefonu i uslugach ktore moga zrodzic taki rachunek powinna
byc wzmianka na czerwono na pierwszych stronach umowy.
W UK. masz jakis limit miesieczny internetu (przewaznie jest to 1gb) i
jesli zblizasz sie do konca to dostajesz powiadomienie sms-em, ze po

W UK operatorzy swiadcza uslugi telekomunikacyjne zamiast ruchac swoich klientow w konkursach smsowych a darmowe mozna wykorzystac dzwoniac do wsyzstkich sieci a nie tylko tych bez Wojewodzkiego ;)

--
Pozdr

Data: 2011-09-18 13:19:54
Autor: John Kołalsky
duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!

Użytkownik "G Nowak" <gnowak84wytnijto@gmail.com>

To nie darmowe tylko abonamentowe

Data: 2011-09-18 22:15:46
Autor: G Nowak
[...]

Moje sa darmowe tylko telefon za 400 funtow splacam w 18tu ratach. Gadanie, smsmowanie internet i polaczenia do Europy sa za free ;)

--
Pozdr

Data: 2011-09-19 12:30:49
Autor: G Nowak
duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
Moje sa darmowe tylko telefon za 400 funtow splacam w 18tu ratach.
Gadanie, smsmowanie internet i polaczenia do Europy sa za free ;)

A mozesz mi napisac w jakiej sieci masz darmowe polaczenia (czy w ramach
abonamentu) do europy?

Ja mam w Tmo godzine do EU (mozna wziac jako darmowy booster bez zbednych kombinacji), w O2 daja chyba 100 minut do niektorych abonamentow.

--
Pozdr

Data: 2011-09-19 16:49:07
Autor: John Kołalsky
[...]

To nie darmowe tylko za telefon

Gadanie, smsmowanie internet i polaczenia do Europy sa za free ;)

Może powinienem w to wejść ? :-)

Data: 2011-09-19 08:56:30
Autor: Jeremiasz
[...]

A kto jest właścicielem tych sieci w UK? Zastanawiam się dlaczego tam może to działac na normalnych zasadach, nie takich z dżungli.
Może dlatego, że w Polsce, to większość sieci jest w rękach albo Niemców, albo Francuzów (nie wiem jak tam Plus, ale chyba komunistów;-), a jak wiadomo ci od dawien dawna lubili ruch..ć Polaków (czy to militarnie, czy politycznie) :-) A najlepsze, że nikt nas do sprzedaży obcemu kapitałowi nie przymuszął (no chyba, że czegoś nie wiem:-). Ale my Polacy tak mamy - Biedronki, Tesca, Auchany, Reale - lubimy bogacić zagraniczną burzuazję, taki Niemiec nawet jakby miał Biedronkę to i tak u Portugala by nic nie kupił... I nikt mu nie powie, że jest wsteczny, uprzedzony, oszołom. Tylko, że dba o swoje. A u nas wszystko do góry nogami.

JA

Data: 2011-09-19 08:55:17
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 19 Sep 2011 08:56:30 +0200, Jeremiasz napisał(a):

[...]

No tak, fachowca to i dobrze posłuchać, człowiek rozumie od razu dlaczego
wszystko tak działa.
I pewnie wyjaśnia to, dlaczego w UK dobrze działa, w końcu mają tylko i
wyłącznie rodzime sieci, w końcu od dawna wiadomo, że Niemcy (T-mobile),
Francja (Orange), Hiszpania (O2) i Hongkong (Three) należą do Wielkiej
Brytanii

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-09-19 10:07:41
Autor: Jeremiasz
[...]

Oj tam, wszak pisałęm 'chyba, że czegoś nie wiem" - ale teraz już wszystko jasne, takie buty! Skoro to wszystko angielskie, to wiadomo, czymu w Anglii jest lepiej, swój swojego nie doi, tylko obcych.
Chociaż na naszym poletku...nie wiem, polak polaja jak wiadomo też potrafi nieźkle wydoić, taka mentalność...

JA

Data: 2011-09-19 13:59:19
Autor: J.F
duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
Użytkownik "Jeremiasz"  napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:j56pcc$2ms$2@news.dialog.net.pl...
[...]

No jak to kto ? Np Orange :)

Jesli dziala lepiej, to:
a) maja lepszy (?) urzad regulacyjny, ktory po takim numerze uznaje wine operatora i dop* kare, wiec operator woli zalatwic sprawe polubownie,
b) maja 300 lat doswiadczen w kapitalizmie wiecej, dorobili sie organizacji konsumenckich i opinii publicznej ... jedna gazeta ostatnio zbankrutowala, jak na nia inne przypuscily nagonke :-)
c) maja lepsze sady i wiedza ze nie wyprocesuja takiej kwoty od klienta, a wiecej straca na opinii
d) u nas prezes filii musi sie wykazac osiagnieciami, a zreszta zyjemy "w panstwie prawa" to plac kliencie zgodnie z umowa.

Ale oni znaja pojecie "small print", a u nas w umowach wszystko jedna czcionka :-)
I znaja tez ten problem z transmisja danych - nie jestesmy jedyni :-)

P.S. w Erze ustawili mi jakis limit na koszty w roamingu, moze sporo zlosci zaoszczedzic, no ale krajowych transmisji nie dotyczy.

J.

Data: 2011-04-13 10:21:33
Autor: Michal Jankowski
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> writes:

[...]

Paczpan, a dziewczynie z początku wątku nabiło 1.5 GB w dwa dni. Czyli
na miesiąc >20GB.

  MJ

Data: 2011-04-13 09:38:09
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 13 Apr 2011 10:21:33 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

Paczpan, a dziewczynie z początku wątku nabiło 1.5 GB w dwa dni. Czyli
na miesiąc >20GB.

tak, jestem w pełni świadomy, że czytanie ze zrozumieniem to zanikająca
umiejętność

Data: 2011-04-13 11:31:43
Autor: Tomek

Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał:

Paczpan, a dziewczynie z początku wątku nabiło 1.5 GB w dwa dni. Czyli
na miesiąc >20GB.

No paczpan, wszystkim tak nabija czy tylko tym wybranym z zanikiem mięśnia mózgu?

Data: 2011-04-13 10:53:22
Autor: Tomek

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1gty4u1k6y8j2.dlglepper.institute.com...
[...]

Ale po co mi to? Jeśli w domu mam WiFi, w pracy też, a jadąc autem nie korzystam z telefonu?
 Po czorta mam płacić za połączenia przez GPRS, jeśli mam WiFI? Wszystko ściagam przez WiFI, nie potrzebuję non stop mieć połaczenia GSMowego - jak chcę, to sobie włączam. Tyle, że powinno być odwroteni - wszystkie aplikacje w trybie neutralnym i jeśli chcę dane albo aktualizacje - to sobie włączam. A nie odwrotnie, że muszę szukać która z nich generuje mi niechciane połączenia. To tak, jaby podłaczając telefon oferowano mi włączone wszystkie usługi (płątne), a jeśli chcę, to ostatecznie mogę sobie zadzwonić do BOK i po kolei wyłaczać. W dodatku w BOK żądano by ode mnie odpowiedzi na pytanie - które usługi mają wyłączyć bez poinformowania mnie, które są włączone - a przecież w telefonie nie wyswietlają się informacje o tym, które mam włączone...
Tomek

Data: 2011-04-14 12:24:08
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomości news:4da5649d$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
[...]

O to to to.
Ale z drugiej strony ... "my wiemy lepiej co ci potrzeba".
No i oczywiscie "nabyl pan tak nowoczesny telefon, ze automatyczne aktualizacje sa absolutnie konieczne" :-)

[...]

Przeciez to sie wyswietla na stronie internetowej w obsludze konta, szanowny kliencie.
I trzeba sie logowac dwa razy w miesiacu i sprawdzac  :-)

J.

Data: 2011-04-14 15:25:54
Autor: Tomek

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:io6hvu$98k$1news.onet.pl...
[...]

Kolego - jak pisałem - aplikacje pobierają swoje aktualizacje. Żeby tego uniknąć trzeba powchodzić we wszystkie programy, w ich opcje, i sprawdzac, czy przypadkiem nie ma z automatu ustawionej opcji - "pobieraj aktualizacje automatycznie". To nie ma nic wspólnego z usługami Orange - no może poza jedną - mogę wyłączyć faktycznie transmisję danych :-) Telefon mam z Windows Mobile 6.5 i trochę tych aplikacji jest - nawet pieprzony kalkulator może mieć taką opcję...
Próbowałem wchodzić w te najbardziej podejrzane programy no i kicha - zawsze jakaś tam próbuje nawiązać połączenie, niestety sytem nie wyświetla komunikatu - który to.
Tomek

duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!