dvb-t?

Data: 2010-10-20 17:16:14
Autor: sowa
dvb-t?
witam,
co jest mi potrzebne - jesli tv ma wbudowany dekoder dvb-t- zeby korzystac z
programow nadawanych z pkin w warszawie? (odleglosc ok. 25km)
dziekuje
pzdrw

Data: 2010-10-20 17:37:36
Autor: VSS
dvb-t?
sowa wrote:
witam,
co jest mi potrzebne - jesli tv ma wbudowany dekoder dvb-t- zeby
korzystac z programow nadawanych z pkin w warszawie? (odleglosc ok.
25km)

kompletną antenę, kabel antenowy, wtyk antenowy i instrukcje obsługi do telewizora, tam na pewno opisane jest jak wyszukuje sie kanały tv cyfrowej.

--
VSS
http://vss.pl

Data: 2010-10-20 18:05:54
Autor: sowa
dvb-t?
Użytkownik "VSS" <vss@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i9n2c3$8e9$1inews.gazeta.pl...
kompletną antenę,

"zwykla" antene? taka jakiej uzywa sie do odbioru tv analogowej?

jest opcja zeby byla wewnetrzna?

kabel antenowy,
"normalny" koncentryk?

instrukcje obsługi do telewizora, tam na pewno opisane jest jak wyszukuje sie kanały tv
cyfrowej.

ooo to juz mam jeden element :)

dzieki
pozdrawiam

Data: 2010-10-20 18:32:14
Autor: VSS
dvb-t?
sowa wrote:
Użytkownik "VSS" <vss@gazeta.pl> napisał w wiadomości
kompletną antenę,

"zwykla" antene? taka jakiej uzywa sie do odbioru tv analogowej?

fachowcy twierdzą, że antena "analogowa" nie rózni się niczym w stosunku do "cyfrowej", w przeciwieństwie do sprzedawców z allegro którzy wciskają ciemnotę sprzedając anteny "cyfrowe".

jest opcja zeby byla wewnetrzna?

wątpię aby z 25 km odebrać sygnał z anteny wewnetrznej, ale nie jest to niemozliwe w pewnych warunkach antenowych.

kabel antenowy,
"normalny" koncentryk?

hehehe, nie, "cyfrowy", żartowałem. oczywiście, że zwykły, byle porządny

jest pierwszy sukces :)

--
VSS
http://vss.pl

Data: 2010-10-21 08:43:29
Autor: Robert_J
dvb-t?
fachowcy twierdzą, że antena "analogowa" nie rózni się niczym w stosunku do "cyfrowej", w przeciwieństwie do sprzedawców z allegro którzy wciskają ciemnotę sprzedając anteny "cyfrowe".

Żeby było śmieszniej to antena "cyfrowa" ma mniejsze wymagania niż ta analogowa ;-)

Data: 2010-10-24 11:40:21
Autor: jerzu
dvb-t?
On Wed, 20 Oct 2010 18:32:14 +0200, "VSS" <vss@gazeta.pl> wrote:

wątpię aby z 25 km odebrać sygnał z anteny wewnetrznej, ale nie jest to niemozliwe w pewnych warunkach antenowych.

Ja testowałem na antenie od 14 calowego Sharpa, takim rozkładanym
dipolu prostym. niecałe 9 km. od PKiN, 13 km od masztu w Łazach.
Odbiór DVB-T bez żadnego problem, analog praktycznie nie do odebrania.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-10-24 11:46:17
Autor: Cavallino
dvb-t?
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ehv7c696bics05e5mkc4of1t63h5bd2npd4ax.com...
[...]

W Śremie dvb-t chodzi nawet na drucie zwykłym, to jest co prawda bliżej, góra 10 km od masztu, ale fakt jest faktem.

Data: 2010-10-20 19:26:42
Autor: Cavallino
dvb-t?
Użytkownik "sowa" <mojmailfiifka@pocztana.onet.pl> napisał w wiadomości news:i9n40v$6ju$1news.onet.pl...
[...]

Mała przy tej odległości i mocy nadajnika.
Ale spróbować można, może choć mux-2 złapiesz.

Data: 2010-10-20 19:39:13
Autor: sowa
dvb-t?
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i9n8oi$odh$1news.onet.pl...

Ale spróbować można, może choć mux-2 złapiesz.

jakby to.... nie do konca rozumiem o czym piszesz ;]
doczytalem, ze chodzi o 2 multipleks, ale... coz ... niewiele mi to mowi ;(

mozesz mi napisac co bede mogl odbierac?
i w jakiej jakosci to bedzie?
dziekuje
pozdrawiam

Data: 2010-10-20 19:44:47
Autor: sowa
dvb-t?
Użytkownik "sowa" <mojmailfiifka@pocztana.onet.pl> napisał w wiadomości news:i9n9ft$r3u$1news.onet.pl...
mozesz mi napisac co bede mogl odbierac?
i w jakiej jakosci to bedzie?

zapewne powinienem napisac jaki tv... wybaczcie...
samsung PS50C430

pozdrawiam

Data: 2010-10-20 19:47:19
Autor: Cavallino
dvb-t?
[...]

Polsat, TVN, TV4 i TV Puls na dzisiaj.
W przyszłym miesiącu kilka następnych programów dołączą.

Za tydzień rusza dodatkowo mux-3.
Czyli 5 programów TVP.

mozesz mi napisac co bede mogl odbierac?
i w jakiej jakosci to bedzie?

W stosunku do analoga bardzo dobrej, choć przy takiej bliskości nadajnika pewnie i tak nie masz problemów.

Data: 2010-10-20 19:58:45
Autor: sowa
dvb-t?
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i9n9v7$su8$1news.onet.pl...
W stosunku do analoga bardzo dobrej,
ale o jakosci hd nie ma co myslec?

Data: 2010-10-20 21:36:40
Autor: Cavallino
dvb-t?
Użytkownik "sowa" <mojmailfiifka@pocztana.onet.pl> napisał w wiadomości news:i9naki$vn1$1news.onet.pl...
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i9n9v7$su8$1news.onet.pl...
W stosunku do analoga bardzo dobrej,
ale o jakosci hd nie ma co myslec?

Jak będą coś nadawać w HD, będzie w HD.
Na razie się nie zanosi.

Data: 2010-10-20 19:26:00
Autor: Cavallino
dvb-t?
Użytkownik "sowa" <mojmailfiifka@pocztana.onet.pl> napisał w wiadomości news:i9n13r$si1$1news.onet.pl...
witam,
co jest mi potrzebne - jesli tv ma wbudowany dekoder dvb-t- zeby korzystac z
programow nadawanych z pkin w warszawie? (odleglosc ok. 25km)

A czemu akurat z PKiN?
Z Raszyna masz to samo w dużo większej mocy.

Potrzebujesz tylko anteny, przy tej odległości wystarczy nawet zwykła siatka na zewnątrz.

Data: 2010-10-20 19:36:24
Autor: sowa
dvb-t?
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i9n8n8$o7r$1news.onet.pl...
A czemu akurat z PKiN?
Z Raszyna masz to samo w dużo większej mocy.

nie wiedzialem, ze w Raszynie tez jest nadajnik ...

bedzie blizej ;]
juz tylko ca. 20km

Potrzebujesz tylko anteny, przy tej odległości wystarczy nawet zwykła
siatka  na zewnątrz.

czyli pozostaje jutro zakupic antene siatkowa (bedzie ok?
http://allegro.pl/antena-siatkowa-pl-producent-wzm9102-zasilacz-20m-i1264786790.html,),
zasilacz mi potrzebny?
zarobic kabel i
podlaczyc do tv... a dalej to juz ... instrukcja :)

dziekuje
pozdrawiam

Data: 2010-10-20 19:42:59
Autor: jimmy29
dvb-t?

Użytkownik "sowa" <mojmailfiifka@pocztana.onet.pl> napisał w wiadomości news:i9n9al$qgf$1news.onet.pl...
[...]

Jeżeli jest wzmacniacz to i zasilacz musi być :)

Data: 2010-10-20 19:45:12
Autor: Cavallino
dvb-t?
[...]

No to już możesz próbować nawet na pokojowej.
Z Raszyna jest mocny sygnał.

Potrzebujesz tylko anteny, przy tej odległości wystarczy nawet zwykła
siatka  na zewnątrz.

czyli pozostaje jutro zakupic antene siatkowa

Jak zakupić, to lepiej coś lepszego.
Np. logarytmiczną.
Koszt niższy nawet.

(bedzie ok?
http://allegro.pl/antena-siatkowa-pl-producent-wzm9102-zasilacz-20m-i1264786790.html,),
zasilacz mi potrzebny?

Bogowie brońcie.
Przy tej odległości tylko antena pasywna.
Wzmacniacz jest Ci absolutnie zbędny, może tylko szkodzić.

Data: 2010-10-20 19:56:05
Autor: sowa
dvb-t?
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i9n9ra$sce$1news.onet.pl...
Jak zakupić, to lepiej coś lepszego.
Np. logarytmiczną.
Koszt niższy nawet.

na aukcjach maly wybor :(
http://allegro.pl/listing.php/search?string=logarytmiczna&from_showcat=1&category=49145&from_showcat=1&view=gtext

Bogowie brońcie.
Przy tej odległości tylko antena pasywna.
Wzmacniacz jest Ci absolutnie zbędny, może tylko szkodzić.

w/w logarytmiczne tez oferuja za wzmacniaczem - poprostu nie montowac?

w pasywnych to tylko radiowe znalazlem:
http://allegro.pl/listing.php/search?string=pasywna&from_showcat=1&category=49145&from_showcat=1&view=gtext

Data: 2010-10-20 20:13:55
Autor: Arek.
dvb-t?
na aukcjach maly wybor :(
http://allegro.pl/listing.php/search?string=logarytmiczna&from_showcat=1&category=49145&from_showcat=1&view=gtext

ja mieszkam w Wilanowie i z Raszyna odbieram z mocą jakość i siła 10 w skali do 10
antenę kupiłem siatkową za 12 zł bez wzmacniacza
Raszyn nadaje z mocą 100kW a PKiN 3kW

Arek.

Data: 2010-10-20 21:36:05
Autor: Cavallino
dvb-t?
Użytkownik "sowa" <mojmailfiifka@pocztana.onet.pl> napisał w wiadomości news:i9nafh$v3v$1news.onet.pl...
[...]

Znajdziesz w każdym lepszym sklepie ze sprzętem tv-sat.

Dokładnie.

Data: 2010-10-20 19:50:52
Autor: Cavallino
dvb-t?
[...]

Ta byłaby dobra.
http://allegro.pl/super-antena-logarytmiczna-tv-dvb-t-i-analog-i1267192234.html

Data: 2010-10-20 20:37:00
Autor: Wmak
dvb-t?
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Ta byłaby dobra.
http://allegro.pl/super-antena-logarytmiczna-tv-dvb-t-i-analog-
i1267192234.html

Tylko po co taka wielka, od 5 kanału na VHF + UHF ?
Jeśli nie musi odbierać analogowego sygnału TVP1 na zakresie VHF to wystarczy taka o kilkakrotnie krótszych patykach tylko na kanały UHF.

Data: 2010-10-20 22:38:09
Autor: Cavallino
dvb-t?
Użytkownik " Wmak" <w.mak@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i9njtc$d03$1inews.gazeta.pl...
[...]

A czemu nie, skoro jest najtańsza?

Jeśli nie musi odbierać analogowego sygnału TVP1 na zakresie VHF
to wystarczy taka o kilkakrotnie krótszych patykach tylko na kanały UHF.

Jeszcze kilka lat analog będzie miał w razie czego.

Data: 2010-10-20 22:27:05
Autor: Michal Jankowski
dvb-t?
"sowa" <mojmailfiifka@pocztana.onet.pl> writes:

nie wiedzialem, ze w Raszynie tez jest nadajnik ...

bedzie blizej ;]
juz tylko ca. 20km

A wiesz, ze Raszyn nie jest w Raszynie? 8-)

  MJ

Data: 2010-10-21 09:55:31
Autor: SW3
dvb-t?
Dnia 20-10-2010 o 17:16:14 sowa <mojmailfiifka@pocztana.onet.pl>  napisał(a):

tv ma wbudowany dekoder dvb-t

Zanim kupisz antenę sprawdź czy telewizor rozumie mpeg-4 czy tylko mpeg-2.
Tyle odpowiedzi a nikt o tym nie napisał - aż dziwne.

--
SW3
-- --

Data: 2010-10-21 10:16:32
Autor: Cavallino
dvb-t?
napisał(a):

tv ma wbudowany dekoder dvb-t

Zanim kupisz antenę sprawdź czy telewizor rozumie mpeg-4 czy tylko mpeg-2.

Napisał jaki to typ tv, można założyć że ma mpeg-4.

Data: 2010-10-21 10:44:44
Autor: sowa
dvb-t?
[...]

tv to samsung PS50C430
w instrukcji i w sieci napisane jest wbudowany dekoder dvb t/c - zalozylem, ze bedzie ok;]
zle zalozenie?

pozdrawiam

Data: 2010-10-21 11:06:07
Autor: BoDro
dvb-t?
sowa pisze:

tv to samsung PS50C430
w instrukcji i w sieci napisane jest wbudowany dekoder dvb t/c - zalozylem, ze bedzie ok;]
zle zalozenie?

chyba dobrze założyłeś:

"Analogowy oraz DVB-T (z obsługą MPEG-4)"

np:
http://www.videotesty.pl/produkt/3055/samsung-ps50c430/specyfikacja/

--
Bogdan